Is dit type quad geschikt voor mij?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Gebruikersavatar
Forgotten
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: do 03 sep, 2015 14:26
Locatie: Grimbergen

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Forgotten »

Jason McCoy schreef:Nogmaals 4000 is teveel voor zo quad. Als je t geld dr voor over hebt prima maar in nl bij de dealers gaan ze voor 3500 ongeveer en dat is nl dus yrek er maar 500 tot 1000 vanaf voor belgie
Ik geloof je best maar ik vind onder de 3000 euro in België geen mooie originele LTZ's tweedehands.
Ik ga zaterdag eens naar die witte zien die kost 3750 euro en die staat nu bij Suzuki dealer.
Suzuki LTZ400
Gebruikersavatar
Forgotten
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: do 03 sep, 2015 14:26
Locatie: Grimbergen

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Forgotten »

Haanen schreef:Dat ligt eraan welke tandwielen hij heeft staan.

Origineel ligt er 14-40 op geloof ik , dan zou het moeten kunnen ( correct me if i am wrong)

Ikzelf heb 15-35 voor hogere snelheid , minder optrek , bij mij lukt het niet :D

Grtjs
Ok. :crosser: Zag filmpje van belg met ook originele LTZ en die kon hem in 2de versnelling zo nog in wheelie krijgen.
Daarnet tijdens testrit gaf ik in 2de versnelling eens vol gas maar het was toch niet dat, reageerde ook wat traag vond ik.
Suzuki LTZ400
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Jason McCoy »

Het is een 400cc 4 takt, daar kun je niet veel van verwachten als je een race motor gewend bent. Zo quad heeft standaard 30pk? Jij mag je geld dr in stoppen maar het is gewoonweg te duur. Ipv overhaast iets te beslissen zou je ook gewoon rustig rond kunnen kijken. Vanaf 4500 a 5000 vind je al raptors 700.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Forgotten
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: do 03 sep, 2015 14:26
Locatie: Grimbergen

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Forgotten »

Jason McCoy schreef:Het is een 400cc 4 takt, daar kun je niet veel van verwachten als je een race motor gewend bent. Zo quad heeft standaard 30pk? Jij mag je geld dr in stoppen maar het is gewoonweg te duur. Ipv overhaast iets te beslissen zou je ook gewoon rustig rond kunnen kijken. Vanaf 4500 a 5000 vind je al raptors 700.
Bedankt. Ik respecteer je kritiek. :idea:

Ik ga genoeg testen, wikken en wegen alvorens te snel te beslissen.
Suzuki LTZ400
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Jason McCoy »

Ik heb geen kritiek. Ik wil je graag op de juiste weg zetten. Het is gewoonweg zonde om een boel geld te stoppen in iets wat het net niet is of iets wat niet conform de markt is. Een Ltz van dit type is nou eenmaal een oud type en minimaal (bijna) 7 jaar oud. (2009 is het laatste bouwjaar) Prijs voor Ltz ligt in nl voor een nette machine rond de 3500. In be liggen de prijzen lager en daarmee heeft dit type ltz in orriginele staat in be een straatwaarde van een kleine 3000 euro. Zeker gezien de voorbeelden die je geeft nouwelijks voorzien zijn van opties. Van bouwjaar 2009 is de kans groot dat de orriginele schakelbak er nog in ligt en naar alle waarschijnlijkheid de 3e versnelling al slecht begint te worden. Een goed onderhouden quad van een liefhebber heeft doorgaans ook de voorwielen niet achterste voren gemonteerd zitten. Dit heeft bijboorbeeld die zwarte wel. Daarbij komt ook nogeens dat bij meerdere quads word aangegeven dat ze weinig km hebben gelopen. Echter hebben ze geen van alleen een km teller gemonteerd zitten dus niemand kan je een km vertellen. Ofwel je moet het maar op hun mooie blauwe ogen geloven. Quad wereldje is een appart wereldje en een gewaarschuwd man teld voor 2. Geen van deze quads is in mijn ogen de vraagprijs waard. De netste zou door kunnen voor 3500 max
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Forgotten
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: do 03 sep, 2015 14:26
Locatie: Grimbergen

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Forgotten »

Die digitale kilometer teller die erop zat is dus niet standaard?
Suzuki LTZ400
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Jason McCoy »

Nee idd
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Forgotten
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: do 03 sep, 2015 14:26
Locatie: Grimbergen

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Forgotten »

Jason McCoy schreef:Nee idd
Ok thx. Zo leer ik nog wat bij he.
Suzuki LTZ400
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Jason McCoy »

Je hoeft niet iedere keer te citeren als je gewoon op het bericht er boven reageert. Anders krijgen we heel lange paginas tekst
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Forgotten
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: do 03 sep, 2015 14:26
Locatie: Grimbergen

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Forgotten »

Daarnet eens langs geweest bij DeLiègeQuads http://www.deliegequads.be/

Stond een mooie Suzuki LTZ 400 ook van 2008 Valenti Racing, met 1500km.
Zelfde als die zwarte die ik ben gaan testrijden.

Wel verbreed vooraan en achteraan.

Zijn vraagprijs is wel 4300 euro. :roll:
Suzuki LTZ400
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Yair »

Volgens mij heeft Jason nog een kfx 400 met be papierente koop, is dat niet wat voor je?
_____________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door yamahakoppel »

je vraagt hier constant of je een quad zo maar op zijn achter wielen krijgt ten eerste heeft die 4 wielen gekregen voor iets en geloof me een quad krijg je niet zo maar van op rolantie in 2de omhoog gewoon door opeens vol gas te geven, doorgaans durven ze wel eerst even koppeling te knijpen wat gas bij geven en dan opeens koppeling los laten schieten en nog gas bij te geven, soms helpt het ook om uw gewicht opeens naar achter te verplaatsen terwijl je gas bij geeft

ook weet je niet welke tandwiel verhouding sommige hebben als je filmpjes bekijkt en die quads die jij bent gaan test rijden welke tandwiel verhouding hadden die? er zijn nog genoeg mensen die hun quad op grote verhouding nog omhoog krijgen maar geloof me dit is dan helemaal niet door enkel wat gas te geven maar door koppeling te laten schieten en gas te geven en gewicht verplaatsing als een quad verlaagt is vergeet je het ook al maar voor spontaan een wheelie te maken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Jason McCoy »

Ik heb geen kfx meer te koop. Met een maand of 2 wel een polaris predator 500
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Forgotten
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: do 03 sep, 2015 14:26
Locatie: Grimbergen

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door Forgotten »

Ok, bedankt voor de uitleg. :wink:

Vandaag eens gaan kijken naar deze witte bij Suzuki dealer.
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/su ... 481217.htm

Stond geen batterij in, kon hem dus ook niet horen draaien ofzo.
Heeft lang stil gestaan in schuurtje, ik zag hierdoor op sommige plaatsen al ligte vorm van corrosie.
Suzuki LTZ400
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Is dit type quad geschikt voor mij?

Bericht door slowco »

Je link werkt niet.
Maar als er een bij een dealer staat zonder dat er een accu in zit en ze zetten er ook niet even een in of bij om hem te laten lopen, zou ik het niet echt vertrouwen....
Plaats reactie