twijfel banshee of raptor 660

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door superpro500 »

Jason McCoy schreef:Loopt 55 dat ding. Voor een snording best prima. Is een puch zip van 11 jaar oud. Ik heb een zenith snor die 75 loopt en ook al 10 jaar is. Onverwoestbare blokjes.

Maar back om topic maar weer

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Ah de oude puchjes haha ja die dingen zijn onverwoestbaar :p

Weet nog wel dat we met vrienden gingen stunten met die dingen , leuk joh weilandje crossen
Me scooter van nu 6/7 jaar oud als het niet al meer is zuipt stuk meer :'(
Mja zolang ik het nog kan betalen is het alleen maar leuk spul
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door banshee03 »

sorry voor de late reactie,maar dan hier alsnog antwoord terug :)

maar vergt z`n banshee veel qua onderhoud of gewoon normaal ?:

nee een banshee vergt niet veel onderhouwd, mits (origeneel) of niet al te zwaar aangepast!
hoe meer je veranderd en pk winsten wilt boeken,hoe harder het ook slijt en dan valt bovenstaande wel weg,echter geldt dit voor alles,autos,quads,motoren etc.


2:vervangen

dat is per persoon verschillend,voor mij is het niet lastig,enkel voor een persoon zonder kennis wel.
maar echter is een 2 tact makkelijker om aan te werken dan een 4tact,en kwa kosten plaatje stijgt een 4tact hier verboven uit tegen over een 2tact,en al helemaal bij de dealer! denk aan de kleppen etc, dit heeft een 2tact niet.
maar onthoud de gouden regel,goed onderhoud is het halve werk! en liever te vroeg dan te laat!!

3,een banshee moet je zelf mengen rechtstreeks in de tank, een banshee heeft geen olie pomp.

plastic kun je altijd herstellen, hoe erg het beschadigd ook is,echter moet je hier wel handig inzijn en wat kennis en ervaring opdoen over en beschikken uiteindelijk,het spuiten kan ook maar echt aanraden doe ik je dat niet, het probleem is niet de kappen zelf door de flexibele delen,maar de steenslag wat al snel voor ergernis gaat zorgen,en echt crossen met gespoten kappen raad ik al helemaal niet aan.

je kunt ze ook plastidippen,paar tientjes ben je klaar, wrappen valt ook mee, ,anders valt de prijs nog hoger uit.hydro dippen super mooi en je kunt er alle kanten mee op wat maar denkbaar zijn echter draagt dit een absurd hoge kosten plaatje mee voor de banshee kappen betaal je 1500 euro! en dan moeten de kappen ook nog spuitklaar worden afgeleverd

de brandstof ,rijd ik 90+-km mee (openbare weg) maar dan is die ook echt leeg!, maar als ik echt de banshee gebruik waar die voor is gemaakt, de mulle zand 30-40km max

maar ik raad je persoonlijk aan om toch eerst eens een ritje op een blaster te maken,stap niet zonder ervaring op een banshee,en al helemaal niet wat niet meer stock is, want als die shee loskomt komt het ook heel hard los,en als je geen ervaring hebt,is dat niet echt slim,zachtjes uitgedrukt nog maar....

ik hoop dat je wat wijzer bent hieruit geworden.
Gebruikersavatar
killroy1488
Quadrider
Quadrider
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 22:21
Locatie: w-vl

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door killroy1488 »

en je moet er nog bij zeggen, eenmaal met een banshee gereden,
Wil je geen ander meer :D
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Nou dat niet helemaal. Rijeigenschappen van een banshee zijn wel echt achterhaald. Ook op offroad zijn t verre van ideale quads

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
killroy1488
Quadrider
Quadrider
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 22:21
Locatie: w-vl

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door killroy1488 »

das iedereen zijn mening op dat gebied ;-)
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Nou niet echt. De techniek in een banshee is gewoon verouwderd tenzij alles is aangepast. Dat is gewoon een feit

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
killroy1488
Quadrider
Quadrider
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 22:21
Locatie: w-vl

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door killroy1488 »

Darom dat ik(persoonlijk)liever rij met een banshee dan bv een raptor(qua rij gedrag te lomp).maar dat is natuurlijk mijn mening.


Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Qua vering etc is daar ook alweer veel verschil in. Een 660 is bijvoorbeeld alweer niet te vergelijken met de nieuwe 700. Techniek staat niet stil. Banshee blijft wel de ultime quad. Een ding met karakter

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door banshee03 »

true eenmaal een banshee wil je niks anders meer, en wat betreft rij eigenschappen ben ik het absoluut niet mee eens,
zet er een setje van de yfz onder,en je hebt al een wereld van verschil, wil je echt een straat killer zet er een setje r6 veren op,van die weggligging droom je dan weer op een raptor :buig:
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Nou niet echt. Met r6 vering kun je niet echt fatsoenlijk rijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door banshee03 »

wel op de openbare weg,maar velen willen dan de quad nog platter en dan is het ind hopeloos te noemen.

zover ik me herriner passen de kawa veren ook zonder aanpassingen op de banshee rijd ook best prettig,je shee dan wel nog altijd hoog, persoonlijk verlagen geeft een sjieke uitstraling maar voor mij zelf is het ook 10x niks
Plaats reactie