twijfel banshee of raptor 660

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

twijfel banshee of raptor 660

Bericht door superpro500 »

hey all

Ja ik ben na lange tijd weer eens terug gekeert omdat het quad rijde me toch wel trekt :P

vriend van me heeft raptor 700 gekocht rijd super fijn, maar aangezien mijn beurs dat niet toe laat zat ik te kijken naar wat anders:

ik zag dat een banshee en een raptor 660 wel redelijk rond de zelfde prijs zaten echter zag ik dat een banshee al redelijk oud waren ?

dus nou ben ik aan het twijfelen welke van de 2 ik zal halen kan iemand mij tips geven en eventueel de voor en nadelen van beide kunnen benoemen ? om mij te steunen in de keuze :)

waarom ik niet voor motor ga meteen ? simpel geld te kort , als ik motor rijbewijs haal kost me dat weer duizend/anderhalf dan motor van 2-4 duizend en dan op een "slome" motor rijden, dus dat word beetje te gek, daarom wil ik eerst een quadje halen voor tussen door tot ik 20/21 ben .

ben ook dus van plan om samen met die maat van me te gaan toeren in de bossen (niet veel maar zal wel af entoe gebeuren of ff stukje af snijden :applaus: )

mijn budget zit dus gemaxt op 3/4 duizend

en ik las iets over dat raptors 660 begrenst waren ?
wat kan je zoal doen om deze begrenzing eraf te halen ?+ heeft iemand toevallig een linkje naar een artikel hiervoor :D

thanks :D
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jazzy »

Een Raptor 660 zou ik anno nu niet meer aanraden. Het was altijd al een veel te zwaar blok in een frame met verouderde techniek maar degene die je nu kunt kopen zijn ook tussen de 10 en 15 jaar oud en vaak kapotgesleuteld. Er zijn nog best een paar goede 660's te koop natuurlijk, maar in dezelfde prijsklasse koop je dan ook al een Raptor 700 die toch een stuk moderner is. Een 660 is niet bepaald begrensd, niet in die zin dat je een ring of verdichting weg moet halen om hem een stuk sneller te krijgen.

Voor een Banshee geldt in principe hetzelfde qua techniek maar die heeft wel een heel uniek karakter door de felle twee-cilinder tweetakt. Nadeel is de beperkte actieradius, zelf olie mengen, geen accu en geen achteruit. Maar zoals gezegd, dan heb je wel een Banshee! :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Nou in je andere topic wilde je al geen 660. Verder heb je al tientallen quads besproken. Volgens mij kun je beter doorgaan in je oude topic of het zelf nog eens doorlezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door superpro500 »

Jason McCoy schreef:Nou in je andere topic wilde je al geen 660. Verder heb je al tientallen quads besproken. Volgens mij kun je beter doorgaan in je oude topic of het zelf nog eens doorlezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Dit klopt idd, toch blijft het me nog steeds trekken z'n quad, en ja het klopt dat ik meerdere types al besproken heb ;)
Ik wil gewoon het juiste kopen wat het beste bij me past vandaar de vele vragen en de vele twijfels (waar voor mijn excuses als het tot "woede" lijd )

Klopt dat ik idd heb gezegt (tijdje terug) dat ik dan voor een 700 ga, echter liet het budget het toen toe maar nu totaal niet meer , de 700's zijn me namelijk net te duur voor een beetje goede (als ik marktplaats zoek vind ik ze bijna allemaal rond de 6duizend of hoger, dat laat mijn beurs niet toe op moment )

Jazzy schreef:Een Raptor 660 zou ik anno nu niet meer aanraden. Het was altijd al een veel te zwaar blok in een frame met verouderde techniek maar degene die je nu kunt kopen zijn ook tussen de 10 en 15 jaar oud en vaak kapotgesleuteld. Er zijn nog best een paar goede 660's te koop natuurlijk, maar in dezelfde prijsklasse koop je dan ook al een Raptor 700 die toch een stuk moderner is. Een 660 is niet bepaald begrensd, niet in die zin dat je een ring of verdichting weg moet halen om hem een stuk sneller te krijgen.

Voor een Banshee geldt in principe hetzelfde qua techniek maar die heeft wel een heel uniek karakter door de felle twee-cilinder tweetakt. Nadeel is de beperkte actieradius, zelf olie mengen, geen accu en geen achteruit. Maar zoals gezegd, dan heb je wel een Banshee! :)
Ah oke dan heb ik dat zelf verkeerd gelezen ,
Ben wel met je eens voor een goede danwel redelijke 660 betaal ik ook wel 4,5/5 duizend of meer tja dat laat zoals hierboven genoemt de beurs gewoon niet toe, maar een 660 is dus gewoon niet aan te raden meer onder die prijs ? (Uiteraard snap ik dat er wel een goede tussen zal zitten maar dat is kwestie van geluk )

Wat betreft de banshee tja vind het wel een hele vette quad , zelfs nog vetter dan een raptor als ik eerlijk mag zijn (mijn mening is hier veranderd nadit ik bij een quadshop ben geweest, vond de raptor iet wat te groot, voor een banshee lekker klein maar toch schattig :p )

Hoe bedoel je actieradius ?(sorry het woord zegt mij niks namelijk )

Olie mengen is niet groot probleem moet ik nu ook bij me scooter

Een banshee heeft toch ook gwn lampen waar haalt hij zijn stroom dan weg ?(zal misschien domme vraag zijn maar goed :p )

Achteruit tja moet ik dan maar mee leven :p
Is een luxe optie
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Banshee en Raptor hebben nagenoeg dezelfde afmetingen.

Je vind nog wel prima 660 raptors voor rond de 3 a 3,5. Je moet alleen verstand van die dingen hebben om te weten of je een goeie koopt. Ik heb jou van de zomer een 660 aangeboden die echt heel goed was en toen haakte je na 25 mail af omdat je het raar vond dat de quad geen kilometer teller had.

Mijn advies is verdiep je nou eerst eens in quads voor je vanalles zegt of vraagt. Praktisch alles is hier op het forum te vinden. Een Banshee heeft geen accu maar wel lampen. Een puchje vroeger had ook een lamp en geen accu. En als jij zodra jou scooter loopt je accu loskoppelt of als de accu leeg is en het blokje loopt dan doet je lamp het toch ook gewoon. Je hebt geen accu nodig om een lampje te laten branden is dan dus de conclusie.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door bonzaiking »

Vergeet alsjeblieft de,660 en de Banshee allebei heel duur in onderhoud ik,heb eigenlijk altijd 660s in,Mn garage staan die dingen gaan echt continu kapot Banshee is alles oud en. Duur
als je geen geld heb koop dan een ltz400 dat zijn echt geweldige Quads en,echt veel goedkoper en het standaard onderhoud
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door yamahakoppel »

die 660 zou ik toch uit uw kop zetten die dingen zijn zo versleten zuipen bijna allemaal olie en een degelijke revisie kost rap 1000-1500€ dus als je ene koopt van 4000€+de revisie= een raptor 700

als je budget het enkele maanden geleden toe liet en nu opeens voor welke reden dan ook niet meer dan kun je u gewoon geen quad permiteren uw laatste € in een quad steken is in mijn ogen een slecht idee, een hobby kost nu eenmaal geld en blijft geld kosten. voor uw hobby mag je u geldbeurs geen pijn doen moet geld zijn wat je kunt missen en dan kun je ook pas echt genieten en ontspannen.
ik ken er nog willen wel quad rijden maar zitten al hun kleingeld te tellen nog voor ze vertrekken en dan halfweg van de rit is van sorry mannen ga moeten om draaien want anders geraak ik niet thuis. of als je een terrasje neemt is van ja ik drink niks moet nog tanken sebiet :roll: ja een cola van 2€ of 1,3L benzine is een moeilijke keuze, doe je rap 18km mee
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jazzy »

Een LTZ400 of gewoon geen quad kopen zijn prima alternatieven. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door superpro500 »

Jason McCoy schreef:Banshee en Raptor hebben nagenoeg dezelfde afmetingen.

Je vind nog wel prima 660 raptors voor rond de 3 a 3,5. Je moet alleen verstand van die dingen hebben om te weten of je een goeie koopt. Ik heb jou van de zomer een 660 aangeboden die echt heel goed was en toen haakte je na 25 mail af omdat je het raar vond dat de quad geen kilometer teller had.

Mijn advies is verdiep je nou eerst eens in quads voor je vanalles zegt of vraagt. Praktisch alles is hier op het forum te vinden. Een Banshee heeft geen accu maar wel lampen. Een puchje vroeger had ook een lamp en geen accu. En als jij zodra jou scooter loopt je accu loskoppelt of als de accu leeg is en het blokje loopt dan doet je lamp het toch ook gewoon. Je hebt geen accu nodig om een lampje te laten branden is dan dus de conclusie.
nah het punt zat toen niet alleen in dat ik het raar vond dat er geen km teller op zat (ik vond het gek maar toen ik daarna eens logisch na dacht begreep ik dat wel ) ik was afgehaakt omdat ik het niet zag zitten om een quad te kopen waar een motor swap van was gedaan, dit niet richting de persoon maar meer ook richting mezelf dat ik dit gewoon niet vertrouwde ;) heb 1 x zoiets gehad en hoef het niet nog eens mee te maken .

tja als je het zo zegt idd logisch faal van mijn kant :cry:
yamahakoppel schreef:die 660 zou ik toch uit uw kop zetten die dingen zijn zo versleten zuipen bijna allemaal olie en een degelijke revisie kost rap 1000-1500€ dus als je ene koopt van 4000€+de revisie= een raptor 700

als je budget het enkele maanden geleden toe liet en nu opeens voor welke reden dan ook niet meer dan kun je u gewoon geen quad permiteren uw laatste € in een quad steken is in mijn ogen een slecht idee, een hobby kost nu eenmaal geld en blijft geld kosten. voor uw hobby mag je u geldbeurs geen pijn doen moet geld zijn wat je kunt missen en dan kun je ook pas echt genieten en ontspannen.
ik ken er nog willen wel quad rijden maar zitten al hun kleingeld te tellen nog voor ze vertrekken en dan halfweg van de rit is van sorry mannen ga moeten om draaien want anders geraak ik niet thuis. of als je een terrasje neemt is van ja ik drink niks moet nog tanken sebiet :roll: ja een cola van 2€ of 1,3L benzine is een moeilijke keuze, doe je rap 18km mee
hmm nee dan idd een 700 betere keuze voor dat geld

naja punt is ik heb het geld wel maar wil gewoon niet meer uit geven aan een quad wat ik wss voor 2/3 jaar ga gebruiken ;)
idd ga niet mijn laatste centen in iets stoppen om er een beetje fun van te hebben dan moet je het idd gewoon niet doen, dan heb je er geen fun in ,
Jazzy schreef:Een LTZ400 of gewoon geen quad kopen zijn prima alternatieven. :)
mehh vind ltz400 niet echt mooie quad om heel eerlijk te zijn , vond die bashee echt wel vet lekker klein en compact maar als er echt zo veel gebrekken aan zijn, zijn ook idd niet veel van te vinden op sites als marktplaats (en dan met name de gene met kenteken )
heb je nog enig andere opties voor dat budget wat beetje raptor of banshee achtig is?
tja vind die 3 nog wel de mooisten die er bij zitten, maar goed heb geen zin om er dag en nacht mee bezig te zijn te sleutelen (een keer boeit me niet maar moet niet elk weekend zijn, of laat staan na elke rit )
en tja 700 is me gwn net wat te duur voor een fatsoenlijke
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Een complete motor revisie is echt totaal wat anders dan een motor swap. Ik denk dat als ik jou zo hoor dat quadrijden niet echt iets voor je is.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door superpro500 »

Jason McCoy schreef:Een complete motor revisie is echt totaal wat anders dan een motor swap. Ik denk dat als ik jou zo hoor dat quadrijden niet echt iets voor je is.
Het geen wat jii mij vertelde was volgens mij dat er een motor swap was geweest niet een revisie ,maar goed maakt ook niet uit verder , blijft gewoon dat ik het toen en nu nog steeds niet aan durfde om een "risco " tenemen
Mijn wel gemeende excuses voor dat ik je heb laten denken dat het af moest voor mij dat was fout en dat beken ik ook daadwerkelijk ;)

Maar ja denk dat je wel gelijk hebt over dat het niks voor mij is toch blijft het me wel trekken :p
Maja het geen wat ik er voor neer wil leggen is waarschijnlijk ook veel te weinig en denk dat het dan voor mij gwn over gaat, misschien later als ik een beetje goede baan heb gevonden en me het gewoon kan permiteren :)
Als er nog andere goede opties zijn hoor ik het graag
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1662
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 16:00

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door JdmhatchR »

Waarom zou een banshee duur zijn in onderhoud en onderdelen?
Wisselen jullie om de maand zuigers ofzo :D
Ik zou graag eens weten waarom banshees (of andere 2 takten) zo duur zijn...Ik rij ondertussen al
12 jaar 2takt en ik snap het nog steeds niet :?
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door bonzaiking »

alles is dubbel he :idea:

het gaat hier om als je echt verstand heb van 2takt valt het onderhoud mischien mee
maar als je niet weet wat je doet wordt het janken
en het brandstof verbruik daar zullen we het maar niet over hebben
als je met je banshee wil gaan rijden moet je een fles olie en een dikke portomonee mee nemen
anders kom je niet ver
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jazzy »

Is allemaal waar, maar je moet het wel in het juiste perspectief zien. En dat relativeren vergeten we nog wel eens. :) Ik heb een Banshee gehad, was gewoon altijd starten en crossen maar. Doe ik met mijn Outlander ook, breek een achteras en ben 450 euro lichter.

Denk wel dat je voor probleemloos rijden in die prijsklasse beter naar een LTZ400 ofzo kunt, maar garantie heb je natuurlijk nooit.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door banshee03 »

ik denk dat ik jouw het beste te woord kan staan omtrent deze cat quads,

ik heb 13 jaar motorcross gedaan en ja ik ben een 2tact die hard :D

met quads begon ik met een raptor 660, dit was nooit mijn quad om eerlijk te zijn,het vermogen viel vies tegen.
nogal wat problemen gehad met dat ding, en dit ding was nooit mee gecrosst of wat dan ook,na dure kosten een tijd mogen genieten en begon het weer van voor af aan weer een dure koste plaat eraan en per direct verkocht erna.

erna heb ik een yfz450 gehad, dit ding was een monster,echter zijn deze quads heel gevoelig,zoals de zuiger die echt om de 15uur aan vervanging toe is,doe je dit niet zal je portomonee het flink merken,echter ook geen fijne quad om echt een stuk over de weg mee te toeren. wel voor korte stukken en ofroad.

toen heb ik een raptor 700 gekocht,hele fijne quad en nooit problemen mee gehad ook een quad om lekker eens met de vrouw een rondje te toeren enzo.

maar zoals ik al in het begin vermelde ik was altijd een diehard 2tact fan,na 4jaar quad loos te zijn geweest.
heb ik een banshee uit 2003 gekocht in geheel origenele staat voor een mooie prijs wat ik niet kon weigeren, de quad verkeerde in hele goedde staat vooral motorisch.

echter het uiterlijk was minder.

inmiddels heb ik deze banshee als project gedaan,alles is werkelijk nieuw van kappen tot uitlaat, tot motorblok tot schroefjes.deze is niet meer van nieuw te onderschijden.

kwa kick en feeling wint de banshee van ze allemaal,maargoed een 2 tact verbruikt ind wat meer, maar wat sommige beweren met een duur kosten plaatje met onderdelen enzo,is totaal niet waar!! :chagarijn:

echter heeft de banshee bv 2zuigers inplaats van 1, deze 2 zuigers gezamenlijk van wiseco, zijn nog altijd goedkoper dan 1 zuiger van de 4tact machines, daarbij hoeven er bij een banshee ook geen kleppen etc te worden gedaan,wat bij de 4tact ook nog eens van toepassing is.

feitelijk na al deze machines te hebben bezeten, is de goedkoopste quad de raptor 700 met het minste onderhoud op plaats 1.

op plaats 2 toch de banshee , verbruik is wel hoger en de olie maar dit valt goed te doen.

de duurste machines zijn de 450ers,het is dan ook niet voor niks dat de 450 uit de productie is gedaan.

gr banshee en succes met je zoektocht.

oja als je portomonee het niet toelaat kijk eens voor een yamaha blaster 200cc 2 tact, deze zijn niet duur in de aanschaf,en onderhoud valt ook reuze mee en snel zijn ze ook ik denk gezien jouw verhaal,dat de beste keuze voor je is
Plaats reactie