twijfel banshee of raptor 660

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Je eerste zin begon leuk, dat jij hem het beste te woord kon staan. Als je een goeie Banshee hebt valt de onderhoud idd wel mee.
Dat je bij een 450 om de 15 uur je zuiger moet wisselen is onzin net zoals dat de 450 uit productie is.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door superpro500 »

banshee03 schreef:ik denk dat ik jouw het beste te woord kan staan omtrent deze cat quads,

ik heb 13 jaar motorcross gedaan en ja ik ben een 2tact die hard :D

met quads begon ik met een raptor 660, dit was nooit mijn quad om eerlijk te zijn,het vermogen viel vies tegen.
nogal wat problemen gehad met dat ding, en dit ding was nooit mee gecrosst of wat dan ook,na dure kosten een tijd mogen genieten en begon het weer van voor af aan weer een dure koste plaat eraan en per direct verkocht erna.

erna heb ik een yfz450 gehad, dit ding was een monster,echter zijn deze quads heel gevoelig,zoals de zuiger die echt om de 15uur aan vervanging toe is,doe je dit niet zal je portomonee het flink merken,echter ook geen fijne quad om echt een stuk over de weg mee te toeren. wel voor korte stukken en ofroad.

toen heb ik een raptor 700 gekocht,hele fijne quad en nooit problemen mee gehad ook een quad om lekker eens met de vrouw een rondje te toeren enzo.

maar zoals ik al in het begin vermelde ik was altijd een diehard 2tact fan,na 4jaar quad loos te zijn geweest.
heb ik een banshee uit 2003 gekocht in geheel origenele staat voor een mooie prijs wat ik niet kon weigeren, de quad verkeerde in hele goedde staat vooral motorisch.

echter het uiterlijk was minder.

inmiddels heb ik deze banshee als project gedaan,alles is werkelijk nieuw van kappen tot uitlaat, tot motorblok tot schroefjes.deze is niet meer van nieuw te onderschijden.

kwa kick en feeling wint de banshee van ze allemaal,maargoed een 2 tact verbruikt ind wat meer, maar wat sommige beweren met een duur kosten plaatje met onderdelen enzo,is totaal niet waar!! :chagarijn:

echter heeft de banshee bv 2zuigers inplaats van 1, deze 2 zuigers gezamenlijk van wiseco, zijn nog altijd goedkoper dan 1 zuiger van de 4tact machines, daarbij hoeven er bij een banshee ook geen kleppen etc te worden gedaan,wat bij de 4tact ook nog eens van toepassing is.

feitelijk na al deze machines te hebben bezeten, is de goedkoopste quad de raptor 700 met het minste onderhoud op plaats 1.

op plaats 2 toch de banshee , verbruik is wel hoger en de olie maar dit valt goed te doen.

de duurste machines zijn de 450ers,het is dan ook niet voor niks dat de 450 uit de productie is gedaan.

gr banshee en succes met je zoektocht.

oja als je portomonee het niet toelaat kijk eens voor een yamaha blaster 200cc 2 tact, deze zijn niet duur in de aanschaf,en onderhoud valt ook reuze mee en snel zijn ze ook ik denk gezien jouw verhaal,dat de beste keuze voor je is
thanks voor de info :)
heb zelf zeg maar de 660 en de 700 (raptor ) een paar x mogen bewonderen in het echt maar meh het is vet maar daar houd het bij mij wel mee op zeg maar

bij banshee zeg ik echt wow sick
een banshee kan ik me nog wel veroorloven, als ik deze ong 3 jaar zal gebruiken

heb zelf nu ook een 2takt scootertje (aprilia sr 50 r factory ) en doe eigenlijk alles qua onderhoud eraan samen met me broer, ding is bijna niet meer stock, denk dat er niet 1 boutje meer orgineel is zeg maar :P
ding is ong 7 jaar in ons bezit geweest (eerst broer 4 jaar nu ik 3 jaar)
+eigenaar ervoor ook nog paar jaar

maar vergt z`n banshee veel qua onderhoud of gewoon normaal ?
en is het lastig te vervangen ? of zou een beetje "slimme" het wel kunnen doen ? dus niet voor elk dingetje naar dealer?
qua olie enzo tja dat moet ik nu ook dus moet wel lukken , is dit btw olie direct met brandstof mengen of ?

en blanster sorry maar daar moest ik even om lachen bah wat lelijk :P
idem dito voor de 450 ltz geval bah

als kappen beschadigt zijn maakt mij ook niet zoveel uit valt wel op te knappen

weet je ook wat ong de brandstofverhouding is van een banshee?
dus hoeveel op hoeveel het rijd zegmaar?

nogmaals bedankt voor je info
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1662
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 16:00

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door JdmhatchR »

-Het onderhoud hangt af van het gebruik...Dat valt goed mee vind ik..Als ge aan brommers werkt kunt ge dat ook aan
een andere 2takt.
-Buiten de versnellingsbak olie, is het mengsmering, ik doe 1 op 40
-ik rij een 90km met een bak (mods op mijne zijn gesmede zuigers, uitlaten, andere membramen, 28mm pwk's)

P.S. een blaster is ook een top ding als je het gebruikt waarvoor het uiteindelijk gemaakt is (enduro/technisch). Standaard is het vermogen heel genepen omdat het gericht is op beginners, waar je makkelijk en vrij goedkoop veranderingen kan aanbrengen..

Ik bedoel maar, een banshee koop je ook niet voor de wegligging of de wendbaarheid. Zo is dat met iedere quad.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

90 km vind ik nog best een eind. Dat red ik met de renegade amper. Overigens heb ik banshees gezien die 30km op een tank reden

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door yamahakoppel »

30km met een tank van 10L is meer dan 30L op 100km hallo

90km met een tank bij een banshee is redelijk normaal ken zo nog een paar banshee's
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door bonzaiking »

30 km op een tank dat kan best als je een paar grote pwk's er op hebt zitten
mn ouwe blaster liep ook 1op 4 ongeveer 32km op een volle tank
maar dan gebeurd er wel wat he die 32km :mrgreen:
ik heb het zelf gehad ik ging bij een paar vrienden op bezoek 1 dorp verderop
en toen ik thuis was ja hoor heel de tank leeg :?
een paar weken later fiestste ik het zelfde stuk met mn kinderen van 6 en 8 jr oud :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Dat klopt Kris. Ze zeggen niet voor niks dat je van pomp naar pomp rijd he.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door superpro500 »

JdmhatchR schreef:-Het onderhoud hangt af van het gebruik...Dat valt goed mee vind ik..Als ge aan brommers werkt kunt ge dat ook aan
een andere 2takt.
-Buiten de versnellingsbak olie, is het mengsmering, ik doe 1 op 40
-ik rij een 90km met een bak (mods op mijne zijn gesmede zuigers, uitlaten, andere membramen, 28mm pwk's)

P.S. een blaster is ook een top ding als je het gebruikt waarvoor het uiteindelijk gemaakt is (enduro/technisch). Standaard is het vermogen heel genepen omdat het gericht is op beginners, waar je makkelijk en vrij goedkoop veranderingen kan aanbrengen..

Ik bedoel maar, een banshee koop je ook niet voor de wegligging of de wendbaarheid. Zo is dat met iedere quad.
nja word em denk ik toch z`n ong 2/3 x per week hou me scooter ook voor erbij zegmaar

ah oke dat is mooi om te horen :)
versnellingsbak olie ? hoebedoel je ? dat ik daar zeg maar ook in moet doen sorry dat zegt mij niks namelijk
mengsmering klopt dat heb ik nu ook (gwn direct mengen of zo snel mogelijk,doe meestal nadat ik van pomp kom dus na zon 5/6 km, of als ik van de pomp doe die het dichtst bij huis is maar die is altijd rete duur vergeleken met die in de stad :P )
90 km op de standaard bak ? dus op die 25 liter of ?

meh ik pas toch voor die blaster haha
zoals ik al zei vind hem maar lelijk, wil wel iets kopen wat ook naar mijn smaak is

wat is een pwk als ik vragen mag?

rij nu op z`n 10 liter 40 km (iets meer meestal )
maar dan pers ik em wel zowat helemaal leeg nja helemaal is overdreven tot het lampje begint te branden dan iets langer
Jason McCoy schreef:Dat klopt Kris. Ze zeggen niet voor niks dat je van pomp naar pomp rijd he.
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
pompen genoeg hier dus dat maakt niet uit verder

is btw een banshee het zelfde als een yzf ? als ik zegmaar de afbeeldingen zie zijn ze identiek ?
denk vraag het maar even voor de zekerheid (dacht zelf namelijk van wel)
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Yzf is de benaming van de yamaha quads. 5 tot 6 km wachten tot je er olie bij doet. Wow ik zou jou scooter echt nooit overnemen zeg. Die heeft dan al regelmatig erg mega schraal gelopen. Valt me mee dat i nog niet is vastgelopen. Dat hoef je met een banshee niet te proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door superpro500 »

Jason McCoy schreef:Yzf is de benaming van de yamaha quads. 5 tot 6 km wachten tot je er olie bij doet. Wow ik zou jou scooter echt nooit overnemen zeg. Die heeft dan al regelmatig erg mega schraal gelopen. Valt me mee dat i nog niet is vastgelopen. Dat hoef je met een banshee niet te proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
loopt nog steeds als een tietje :)
moet zeggen dat ik meestal bij de pomp er nog wel redelijk wat in zit wat betreft olie geen idee waar dat aan ligt :verymad:
maar zit dan ook nog een "reserve" eigen meng molen bij in idk hoe je dat noemt
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Je rijd dus niet puur op mengsmering begrijp ik. Ik heb in mn scooter gewoon een bus olie liggen. Tanken en een scheut dr bij. Even rekenen hoeveel benzine je dr in gooit natuurlijk. Bij mn vriendin gaat dr in dr scooter maar 3 liter benzine. Das helemaal waardeloos. Mijne heb een 10 liter tank, scheelt een mooi stuk wat je rijden kunt

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door superpro500 »

Jason McCoy schreef:Je rijd dus niet puur op mengsmering begrijp ik. Ik heb in mn scooter gewoon een bus olie liggen. Tanken en een scheut dr bij. Even rekenen hoeveel benzine je dr in gooit natuurlijk. Bij mn vriendin gaat dr in dr scooter maar 3 liter benzine. Das helemaal waardeloos. Mijne heb een 10 liter tank, scheelt een mooi stuk wat je rijden kunt

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Nee rijd er niet puur op nee ben je mal :p
Heb in principe ook altijd 1 in me buddy maar heb nooit zin om te staan klote bij pomp dus zodra ik op werk/school ben of thuis dan doe ik het er direct in

3l wel weinig hoor :o
Dan rijd ik 1 x heen en weer huis is ie leeg
Ja die van mij ook 10 volgens mij tank meestal 8/9
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Ze rijd dr wel dik 100 km mee dus ach

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door superpro500 »

Jason McCoy schreef:Ze rijd dr wel dik 100 km mee dus ach

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Lol mooi zuinig dus (of het rijd 5km per uur :p )
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: twijfel banshee of raptor 660

Bericht door Jason McCoy »

Loopt 55 dat ding. Voor een snording best prima. Is een puch zip van 11 jaar oud. Ik heb een zenith snor die 75 loopt en ook al 10 jaar is. Onverwoestbare blokjes.

Maar back om topic maar weer

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie