Welke quad voor mijn dochter van 6

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
actionhenk
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: do 26 apr, 2018 04:12

Welke quad voor mijn dochter van 6

Bericht door actionhenk »

Hoi,

Mijn dochter wordt binnenkort 6, nu had ik al geregeld om morgen naar motopromo.nl te gaan en een leuke quad te kopen voor haar en misschien nog wel een voor mijzelf tot dat ik eens ging zoeken op google...

Oke het komt er op neer, met een chinese quad kun je een uurtje rijden dan weer een uurtje sleutelen en daarnaast schijnt de beste man van motorpromo niet helemaal mijn type verkoper te zijn als ik het internet er zo op na lees.

Wat betreft de betrouwbaarheid van een chinese quad zal dat vast iets overdreven zijn, ik ben opzich handig, auto onderhoud doe ik zelf, heb ooit nog eens in een brommer fabriek in nederland gewerkt en eigenlijk ben ik niet vies van wat klussen en werk maar... tijd! Ik zie mijzelf niet elke keer als er gereden mag worden eerst weer alles nalopen.

Nu ben ik wat aan het zoeken op marktplaats voor een degelijkere tweedehandse, en dan kom ik voor betaalbaar al gauw uit op een Suzuki lx50.

Het is voor thuis gebruik, wij hebben een erf en weilanden waar mijn dochter onder toezicht mag rijden.

Wie heeft deze weg bewandelt en kan mij wat op weg helpen?

Budget: ja 175 tot 350 euro voor een chinese 50cc kinderquad (2 of 4takt) leek leuk maar misschien moet ik wat realistischer blijven. Ik geef liever iets meer uit aan een wat betere quad dan dat ik het geld moet uitgeven aan chineze onderdelen. Anderzijds, gaat mijn dochter het als het leuke en spannende eraf is nog wel leuk vinden? Met die gedachten kan ik mijn budget wel wat hoger bijstellen maar een flink bedrag uitgeven is mij ook wat te gortig. Een Suzuki lx50 voor 500 klinkt leuk, maar voor die prijzen zie ik ze niet helaas.

vr groet Henk!
actionhenk
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: do 26 apr, 2018 04:12

Re: Welke quad voor mijn dochter van 6

Bericht door actionhenk »

Nog een kleine aanvulling,

http://unitedtrade.nl/ schijnt wat betrouwbaarder te zijn, ervaringen?
draaikolk
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 15 jun, 2014 12:01

Re: Welke quad voor mijn dochter van 6

Bericht door draaikolk »

Als je graag van je dochter afwilt dan moet je voor Chinese troep gaan.
Moet je maar eens gaan kijken wat een slappe en slechte zooi die Chinese troep is.
Mijn neefje en nichtje rijden vanaf hun 6e op een Kymco Maxxer 90.
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Welke quad voor mijn dochter van 6

Bericht door Iedow »

Ik heb zelf een Eton Rascal voor mn zoontjes, 40cc, gaat rap zat voor hun (5jaar)

Er zijn ook betere merken verkrijgbaar, kosten net wat meer..
Can-am outlander L 570 max
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Welke quad voor mijn dochter van 6

Bericht door Jazzy »

Dat laatste wilde ik ook adviseren. Dat type wordt verkocht als Eton, SMC, Polaris en nog wel meer merken. Ze zijn er in 40, 50, 70 en 90cc maar het is in principe allemaal dezelfde quad met hetzelfde Minarelli horizontaal blok. Je hebt ook een nieuwe type met een 4-takt motortje maar die zijn nog duurder en ook net wat tammer.

Paar voorbeeldjes op Marktplaats:
https://link.marktplaats.nl/m1277942028
https://link.marktplaats.nl/m1278338992
https://link.marktplaats.nl/m1275381716

Eenvoudige techniek, onderdelen zijn goed leverbaar en de kwaliteit is prima in orde.

Als je voor een echt A-merk gaat dan kom je inderdaad uit op de Suzuki LT50 of LT80 en dan praat je al snel over 750-1000 euro. Het voordeel is dan wel dat je dit er na drie jaar ook gewoon weer voor terug kunt krijgen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Welke quad voor mijn dochter van 6

Bericht door yamahakoppel »

ik heb voor mijn eerste dochter ook een chinees gekocht gehad, maar achteraf gezien heeft dat ding meer in pan gestaan dan gereden en na enkele jaren gaat hem zelfs niet meer
ik heb 2 jaar geleden een LT50 gekocht gehad omdat ik en mijn nieuwe vriendin voor een kleine gingen :p quad was dus gekocht voor de kleine gemaakt was.
dochter is nu 17 maand oud en als ik ze bezig zie in haar autootje op afstand bediening of op haar fietsje dan denk ik dat die quad wel veel gebruikt gaat worden en anders verkoop ik hem binnen 5 jaar als ze er niet wilt op rijden
zo een LT50 vind je tussen de 600 en 1000€ en die kun je 5 jaar later nog voor die prijs verkopen zo een chinees vind je voor 400€ en 6 maand later moet je geld bij leggen om er vanaf te geraken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
actionhenk
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: do 26 apr, 2018 04:12

Re: Welke quad voor mijn dochter van 6

Bericht door actionhenk »

Toevallig vandaag bij een zaak wezen kijken, ik vond de prijzen nogal hoog, 50 cc benzine quadjes 350 euro terwijl ze op het internet staan vanaf 175, 125 cc 4 takt quad voor 550 die op het internet staan vanaf 375!!!

Later thuis keek ik op de website van de man waar ik was en werd het helemaal raar, ook die man had de prijzen vanaf staan die ik op internet zag maar dus niet hanteerde in de winkel, kwestie van uitproberen dus en ik heb het niet gedaan. Toch vond ik de 50 cc quadjes wel heel erg lekker minimaal, er kan niet heel veel aan kapot want er zit zowat niks op. Eventueel zelf de schokdempers vervangen voor wat anders, alle moeren vervangen voor borg moeren en kijken hoe lang de remmerij, hendels + kabels en het blokje het uithouden. Blokje gezien voor 30-40 euro op ali :D Dan nog wachten op een ali verkoper die shipped vanuit duitsland.

Anyway, op de terug weg langs een tweedehandse Suzuki lt50 wezen kijken voor 600, uiterste prijs 500. Hoewel het allemaal een stuk degelijker leek was hij wel een heel stuk kleiner als ik had verwacht, mijn dochter groeit daar heel snel uit. Helaas ook geen vering, dat had ik inmiddels onderweg naar de verkoper uitgevonden maar geen vering bij ons op het erf zie ik niet zo zitten, meid stuitert er aan alle kanten af. Ding mechanisch gezien was netjes, weinig tot geen roest, ook niet aan de onderkant, welliswaar een missende moer bij de flens van de uitlaat en toen we hem rechtop zette om te inspecteren lekte er benzine langs het blok maar... dat is waarschijnlijk de carberateur die op verticale stand uit het luchtfilter overloopt. Afgezien van de missende vering en de grootte leek het wel wat.

Maar hij was behoorlijk nouja zeg maar niet nieuw meer en dat kan ik niet aan mijn dochter geven op haar verjaardag, en hoewel ik ooit in een spuiterij heb gewerkt en toevallig ook nog in een brommer fabriek, krijg ik die quad niet mooi meer in die paar dagen. Plus het feit van de missende vering, hoewel die Suzuki's flinke banden hebben welke zachtjes opgepompt worden om de klappen op te vangen zie ik dat niet goed komen hier op het boeren erf. We hebben dan ook maar besloten om even wat minder haast te hebben want haast hebben met iets kopen omdat de deadline nadert is nooit goed natuurlijk.

Al met al een lange dag met heen en weer rijden maar ik heb in elk geval de dingen in het echt gezien in plaats van op internetplaatjes, dat zegt al heel wat.

Allemaal bedankt voor de reacties tot zover! Ik ga even de linkjes bekijken en de reacties verder nalezen! Heel erg bedankt!
actionhenk
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: do 26 apr, 2018 04:12

Re: Welke quad voor mijn dochter van 6

Bericht door actionhenk »

Oke ik heb eens even die eton quadjes bekeken! Leuke dingen, grappig ook de minarelli blokjes, ik ken ze nog van eerder met helpen sleutelen bij vrienden. Zelf zweerde ik bij het piaggio blokje omdat die dingen 110 liepen met vrij weinig ingrepen en niet kapot te krijgen waren.

Ik ga daar eens even wat meer op zoeken, Eton, SMC, Polaris, nog meer vergelijkbare merken?

Danku!
actionhenk
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: do 26 apr, 2018 04:12

Re: Welke quad voor mijn dochter van 6

Bericht door actionhenk »

Allemaal heel erg bedankt!

We hebben een nieuwe eton viper jr 40 cc gekocht met elek start gevonden voor een hele mooie prijs.

Alleen de achter as al, wat een degelijk ding!

Dochter vandaag voor het eerst gereden, gas schroef nog helemaal dicht gedraait en rustig over het gras aan het rijden om te oefenen en te leren omgaan met remmen en gas geven en sturen en vooral vooruit kijken. Heb zelf nog even de gas schroef er uit gehaald en er zelf een klein stukje op gezeten met vol gas, stond hier wel even van te kijken hoe hard dat ding met mij erop nog over het gras knalt. Mijn dochter is in elk geval nog lang niet toe aan rijden zonder gas schroef.

Wij hebben wel niet helaas het remote afstandsbedieninkje erbij, weet niet of die nog ergens te krijgen zijn? Zo niet bouw ik er een wifi nodeMCU met wat relaytjes erin, daar heb ik er nog zat van liggen en kan ik meteen zo programeren dat als de wifi verbinding wegvalt (dus te ver) het relay uitgeschakeld wordt, en natuurlijk aan en uitschakelen vanaf de telefoon.


Ik zal nog eens een mooie foto plaatsen!

Nogmaals, heel erg bedankt allemaal! Onze dochter is heel erg blij!
Plaats reactie