quad inbrengen belastingen (België)

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
joery
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 26 feb, 2013 22:12

Re: quad inbrengen belastingen

Bericht door joery »

zakelijk?

ik ben geen zefstandige!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: quad inbrengen belastingen

Bericht door Jazzy »

joery schreef:zakelijk?

ik ben geen zefstandige!
Misschien kun je even wat duidelijker aangeven wat je vraag precies is. En omdat het niet specifiek over sportquads gaat verplaats ik het onderwerp naar Café. Maar als je vraag echt fiscaal van aard is dan betwijfel ik of een quadforum uberhaubt de meest geschikte plek is om hem te stellen.

Tenslotte pas ik het onderwerp even aan door er België bij te zetten. De termen die je gebruikt komen mij als Nederlander niet bekend voor dus ik neem aan dat het om iets Belgisch gaat.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Carlovdw
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: di 05 feb, 2013 07:48
Locatie: Kortessem

Re: quad inbrengen belastingen (België)

Bericht door Carlovdw »

Hallo

Ik weet dat je een moto kunt afschrijven omdat het zogezegd file vermijdend werkt?
Een quad :? :?:

Maar de vraag is : is het de moeite van een quad af te trekken van de belasting
Voor 3000€ is het wat weinig
De reden hiervoor is dat je zowiezo per jaar al een vast bedrag hebt van ca 2300€ ( schiet me niet dood als het iets meer of minder is)
Je kan bv de helm, benzine, beschermende kledij ook,aftrekken maar je zou het moeten kunnen verdelen over een paar jaar
Bv ieder jaar 3000€ anders maak je geen winst ( tenzij je ieder jaar allles nieuw koopt en eventueel ook een nieuw quad)
En niet te vergeten als je controle krijgt moet je iedere factuur en kasticket kunnen voorleggen om te bewijzen hoe je aan je bedrag komt

Als je nog een vraag hebt... Stel maar
Ik hoop dat dit wat duidelijk is

Greetz
YOLO
Skullsbrusher
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 11 jan, 2013 20:44
Locatie: Kempen Antwerpen

Re: quad inbrengen belastingen (België)

Bericht door Skullsbrusher »

je mag je je quad over vijf jaar afschrijven hier in belgié als je deze gebruikt voor je woon werkverkeer,ook benzine ,onderhoud ,en om de twee jaar je kledij .

wil zeggen als je quad 3500 € kost moet je dat bedrag delen door 5 (jaar),en wil zeggen dat je je quad aankoop 750 € per jaar mag aftrekken van je belasting ,benzine verbruik moet je aantonen met je gereden kilometers ,hoe wordt dit gedaan ,je moet je begin kilometerstand binnen doen bij aankoop Quad ,en dan het einde van het boekjaar je eind totaal kilometers en je benzine bonnen die je krijgt als je tankt met de betaaldkaart ,visa ,bankcontact .

Je onderhoudfacturen mag je ook binnen geven maar die worden ook pas goed gekeurd na het binnenbrengen van je eindkilometers dat jaar .

Je kledij moet je ook alle aankoopfacturen binnen doen en het bestede bedrag wordt gedeeld door 24 maanden .

Zo mogen wij het doen bij de boekhouding .

Mvg
Skullsbrusher
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: quad inbrengen belastingen (België)

Bericht door Jeroen1991 »

Als ge geen zelfstandige zijt en de quad niet gekocht wordt kunt ge helemaal niks aftrekken of afschrijven..
Als ge dat wel zijt moet ge dat gewoon aan uw boekhouder vragen.

Wat dat filevermijdend betreft zal alleen voor moto's zijn, al betwijfel ik dat da nog bestaat, maar dat kunt ge ook ff vragen aan de mensen die u jaarlijks gratis helpen met de belastingbrief zo nodig. Gewoon ff de bevoegde instantie raadplegen.
Yamaha Raptor 660R!
Carlovdw
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: di 05 feb, 2013 07:48
Locatie: Kortessem

Re: quad inbrengen belastingen (België)

Bericht door Carlovdw »

Mijn vrouw is boekhouder :D
YOLO
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: quad inbrengen belastingen (België)

Bericht door Darkzero »

aangezien het weer tijd is om de belastingsbrief in te vullen ben ik hier ook nieuwsgierig naar. vorig jaar mijn quad 2de hands in een winkel gekocht en gebruik 'm voor 80-90% woon-werkverkeer. ben geen zelfstandige.

ik vond dit op internet:
http://www.motocare.be/Praktischeinfo/B ... ecial.aspx

nu nog zoeken achter iemand die mij hiermee kan helpen...
Carlovdw
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: di 05 feb, 2013 07:48
Locatie: Kortessem

Re: quad inbrengen belastingen (België)

Bericht door Carlovdw »

Gewoon diegene die u belastings brief invult
YOLO
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: quad inbrengen belastingen (België)

Bericht door Darkzero »

dat ben ikzelf maar van zoiets ken ik niks :lol:
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: quad inbrengen belastingen (België)

Bericht door Jeroen1991 »

Er zijn hulplijnen genoeg die je (gratis) helpen met het invullen van de belastingsbrief, ga daar of bij een boekhouder is navragen.
Met alle respect, maar ik denk niet dat de gemiddelde quadforumgebruiker boekhoudproblemen zal kunnen oplossen. Toch zeker niet dergelijk specifiek onderwerp. En je wil het toch graag goed doen om geen problemen te krijgen neem ik aan. :bier:
Yamaha Raptor 660R!
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: quad inbrengen belastingen (België)

Bericht door Darkzero »

ben aan't zoeken naar oplossingen.
ik dacht gewoon dat hier nog quadrijders waren die 'm ook gebruiken voor woon-werkverkeer en hier wat voordeel uit willen halen
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: quad inbrengen belastingen (België)

Bericht door Darkzero »

ondertussen zelf de berekening gedaan en ook gebeld met 2 adviseurs. voor mij persoonlijk heeft 't niet veel zin. mijn afstand woon-werk is maar 22km (dus 44km/dag) en dit is veel te weinig om er voordeel mee te doen.
Plaats reactie