Quad mee op vakantie

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
slowstart
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 110
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 16:37
Locatie: Zoetermeer

Quad mee op vakantie

Bericht door slowstart »

zoals gezegd wil ik mijn quad meenemen naar oostenrijk op vakantie. (tirol jerzens) heeft iemand nog tips waar ik aan moet denken. (onderhoud,reserveonderdelen enz) het is een madmax.Afbeelding Ik heb al een tocht (ardennen) gereden dat ging prima maar dit is volgens mij toch net iets anders

alle suggesties zijn welkom

zo,n bakkie neem ik mee kan de fiets ook mee. plus heb ik ook de ruimte om de rest van de rommel mee te nemen

Afbeelding

en hier gaat het gebeuren in de omgeving
Afbeelding

http://m.youtube.com/watch?v=3W9hzSMQZKw&feature=relmfu

hier gaan we eerst oefenen en dan kan ik de bergen in. ik kan een tochten van 30 tot 85 kilometer rijden (uitgezet)
. eerst maar eens kijken of ik verder kom dan het oefenen :thumbdown: :thumbup:
Laatst gewijzigd door slowstart op di 30 jul, 2013 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Brammes
Quadrider
Quadrider
Berichten: 410
Lid geworden op: za 13 okt, 2012 11:12

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door Brammes »

altijd olie meenemen en een gereedschapsetje. Een goed slot is ook altijd handig en omdat het een chinese quad is, kan je maar beter ook wat onderdelen meenemen (als je die al hebt). :)
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door AC67 »

je bent nogal niet wat van plan met je quadje.
Ik zou me eens achter me oren krabben omdat met jouw quad te doen.
Ik wil niemand rechtzetten maar dan heb je misschien wel een verkeerde keus gemaakt,
Ik zie vaak dat dergeljke quads al \NL problemen hebben met een tochtje van 30 km laat staan in de bergen/heuvels met een tocht va 80km.denk alleen al aan koeling endergelijke.en aan reserve zou ik er nog 1 meenemen.
maar ja,het kan ook goed gaan,je weet het nooit.
slowstart
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 110
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 16:37
Locatie: Zoetermeer

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door slowstart »

inderdaad heel wat van plan. Bij dit model kun je vooroordelen van een typische chinese quad toch wel wat bijstellen.

Ik heb er nu bijna 4000km erop zitten. heb de quad nieuw sinds vorig jaar juli. zeker meer dan de helft onverhard (Toer ardennen, maasvlakte enz.)

niets kapot gegaan alleen olie vervangen boutjes aandraaien en het normale onderhoud. de quad draait als geen ander. Kijk wel minder vermogen das jammer. maar deze hele winter gebruikt voor woonwerk verkeer ook geen enkel probleem.

Dus daar verwacht ik niet zo heel veel problemen mee.

Alleen geen ervaring in de bergen dus vandaar mijn vraag
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door AC67 »

als dat zo is chapaeu :applaus:
ik weet wel dat je in de bergen moet uitkijken met je koeling(hoop werk/weinig rijwind)
maar wees niet te zuinig met reserve parts,beter mee dan om verlegen.
zorg voor een complete grote beurt voor je weggaat.en ook onderweg op slot zetten in de aanhanger.
zal de eerste keer niet wezen dat er iemand onderweg na een bak koffie bij een lege aanhanger terugkomt.
voor de rest:gebruik je verstand en wees slim:als de locals snel en rap rijden hoef jij dat niet meteen te doen:zij kennen immers hun thuisplekje.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door Jeroen1991 »

een aanhangerslot, moest je dit nog niet hebben, zet je op de haak die op de bol van je auto zit, dan kunnen ze de aanhanger niet gewoon afhaken en stelen :wink:
Yamaha Raptor 660R!
slowstart
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 110
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 16:37
Locatie: Zoetermeer

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door slowstart »

dutchmoose schreef:als dat zo is chapaeu :applaus:
ik weet wel dat je in de bergen moet uitkijken met je koeling(hoop werk/weinig rijwind)
maar wees niet te zuinig met reserve parts,beter mee dan om verlegen.
zorg voor een complete grote beurt voor je weggaat.en ook onderweg op slot zetten in de aanhanger.
zal de eerste keer niet wezen dat er iemand onderweg na een bak koffie bij een lege aanhanger terugkomt.
voor de rest:gebruik je verstand en wees slim:als de locals snel en rap rijden hoef jij dat niet meteen te doen:zij kennen immers hun thuisplekje.

Ja aan deze dingen zal ik mezelf goed houden. Op slot zetten daar had ik eigenlijk niet aan gedacht thanks :idea:
Misschien heel misschien worden deze modelen quad wel eindelijk wat meer betrouwbaar ik heb nu immers al een goed voorbeeld dacht ik bij mezelf. ook aan de koeling wordt gedacht er komt een radiateur plus fan van een grotere motor op.
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door AC67 »

Ja aan deze dingen zal ik mezelf goed houden. Op slot zetten daar had ik eigenlijk niet aan gedacht thanks :idea:
Misschien heel misschien worden deze modelen quad wel eindelijk wat meer betrouwbaar ik heb nu immers al een goed voorbeeld dacht ik bij mezelf. ook aan de koeling wordt gedacht er komt een radiateur plus fan van een grotere motor op.[/quote]

vergeet dan niet je bedrading/relais/zekeringen aan te passen voor een hogere stroom vanwege die grotere motor voor je fan zal terkken.
Ja zal de eerste niet zijn die een kabelboom de vernieling in helpt door teveel stroom door te dunne draden te jagen,rechtstreeks op je accu en dan wel met zwevende zekeringen ertussen.
slowstart
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 110
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 16:37
Locatie: Zoetermeer

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door slowstart »

Even navraag gedaan bij de importeur. Het blijkt dat er voor de drie modellen die er zijn, er maar een draadboom gebruikt wordt.
Die van de zwaarste type motor. Dus dat is dus mazzel voor mij. Want de koeling van de zwaarste motor gaat erop als ik weg ben naar oostenrijk. Gewoon plug and play :evil:
helaas had ik niet even geld om de zwaarste Uitvoering te kopen anders had dit allemaal niet nodig geweest
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door AC67 »

dat is dan weer mooi voor elkaar,kan weinig meer fout.
Bezywa9
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: do 04 apr, 2013 09:07
Locatie: Leek

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door Bezywa9 »

Kan 'niet helpen door even de tip te geven om ook te zorgen dat je auto in orde is! Vorig jaar waren de bandjes van onze auto niet meer in orde en toen zijn we in een haarspeldbocht er afgegleden. Flink op onze donder gehad van de sleepdienst (auto was verder nog wel in orde, maar we konden echt niet meer verder) omdat we het niet op orde hadden.

Verder wens ik je uiteraard veel plezier! :)
slowstart
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 110
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 16:37
Locatie: Zoetermeer

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door slowstart »

:D :!:
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door Ardjuh »

Lijstje wat wij mee hadden...
- Gereedschapkoffer met bougie sleutel erin
- Olie, koelvloeistof, luchtfilter olie, ketting spray
- Tyraps, ducktape
- Kijk welke moertjes en boutjes er veel in je quad zitten, neem daar er een doosje van mee,
+ allemaal verschillende ringen :wink:
- sleep touw
- en van tevoren ff op zoeken waar garages enzo zitten die je eventueel kunnen helpen.

Extra eventueel:
- binnenband(en) (in geval van lekke band, en garage in de buurt)
- prop set.

Van tevoren zorgen dat je ketting, tandwielen, lagers, etc goed zijn en in het vet staa

In de bergen kan het zijn dat je de motor anders af moet stellen, weet niet tot welke hoogte je
gaat? Als je iets van een thermometer erop zet kun je de temperatuur in de gaten houden en
voorkom je problemen met warm lopen etc. :wink:

Zou ook kijken naar een extra 5l tankje + gps :D
No Can't Do!
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door petern »

in Oostenrijk en Duitsland ben je ook op de quad verplicht een gevarendriehoek en verbandtrommel bij te hebben
slowstart
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 110
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 16:37
Locatie: Zoetermeer

Re: Quad mee op vakantie

Bericht door slowstart »

Nou na een lekkere vakantie in oostenrijk waar de max mee ging was het avontuur snel voorbij. Na een rit braken allebei mijn tapbouten van de uitlaat af. Ik raakte een steen in een afdaling en die knalde tegen mij uitlaat bocht aan resultaat blauwe scheenbeen en Afbeelding Eenmaal thuisgekomen meteen een nieuwe cilinderkop besteld en gemonteerd.
Een waar rotwerkje kleppen overzetten weer kleppen afstellen nu loopt de max weer beter als te voren.

Een leuk detailtje was dat de eigenaar medelijden had met mij en ik zijn quad mocht lenen.

Afbeelding

Zoals ik al had verwacht had mijn quad wel moeite in de bergen met de steile hellingen, En toen ik op die 900 cc ree was het echt lache :applaus: zeker met die 4x4 op de steile hellingen. Het viel me op dat er echt veel quad,s rijden waar ik was in tirol. Ook nog een groep banshee's met raptor's gezien. dat was echt te gek wat kunnen die banshee's janken zeg. dit is waar we samen hebben gereden (ik met met de huiseigenaar Jurgen)
Afbeelding oostenrijk
Plaats reactie