1980 Mini Clubman project: Update 3

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

1980 Mini Clubman project: Update 3

Bericht door minivtec »

Ik weet dat het misschien totaal niet met quads te maken heeft, maar omdat ik nu hetzelfde ga doen als wij allemaal met de quads doen is het misschien leuk om te vermelden hier.

Het is dus een Mini clubman uit 1980 waar ik sinds zaterdag de eigenaar van ben. Het plan is om er weer een ronde (gewone) mini neus aan te zetten omdat deze in slechte staat is. Ook gaan de zij ramen achter dicht, deze worden vervangen door kunstof pannelen van een Mini Van.

Nu zeggen jullie vast waarom neem je geen Mini Van, nou omdat de clubman de deuren van een MK3 mini heeft en daarom voorzien kunnen worden van elektrische ramen en centrale portier vergrendeling.

Nu hoop ik binnen een paar weken af te rijden voor mijn rijbewijs, en dan heb ik nog een jaar voordat ik zelfstandig mag rijden. Deze mini gaat dan voornamelijk dienen om naar school te komen en voor het vervoer van de quad naar verschillende wedstrijden.

Afbeelding

Afbeelding

En omdat de oude mini nog Mini is kon hij zo op de aanhangwagen

Afbeelding

Afbeelding

De auto is nog voor zijn van de originele 1000cc a-series motor waarmee hij de fabriek uit rolde

Afbeelding

Afbeelding

Bij de auto kreeg ik nog twee setjes binnen bekleding en een pakket glas voor twee auto's

Afbeelding

Blijkbaar heb ik een mini met bijna geen roest gekocht want de hele bodem is gewoon hard

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk hoop ik hier naartoe te gaan qua kleur, spadborden enz.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door minivtec op ma 25 nov, 2013 21:00, 5 keer totaal gewijzigd.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
nelistgb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 14:04
Locatie: brabant

Re: 1980 Mini Clubman project

Bericht door nelistgb »

heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg vet die clubman :applaus:
zonder geluk komde nerges

tgb target dakar nr. 7
dave88
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1239
Lid geworden op: vr 17 feb, 2012 17:01
Locatie: nuth

Re: 1980 Mini Clubman project

Bericht door dave88 »

Altijd leuk zown mini! Maar vanwaar de naam minivtec? Swil je er soms een honda Vtec inleggen? Dat doen ze weleens.
HONDA the dream of power
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1662
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 16:00

Re: 1980 Mini Clubman project

Bericht door JdmhatchR »

Ik zou toch de clubman neus houden man :wink:
Zelf ben ik ook aan een classic mini bezig, ben zeer benieuwd naar de updates :!:
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: 1980 Mini Clubman project

Bericht door minivtec »

dave88 schreef:Altijd leuk zown mini! Maar vanwaar de naam minivtec? Swil je er soms een honda Vtec inleggen? Dat doen ze weleens.
Moet ooit wel gebeuren, maar daar pak ik denk ik een twede body voor. Een B18 0f een B16 anders past het niet in de standaart mini neus. Ook lijkt de 4wd kit uit de USA wel wat, alleen zo prijzig. Als het dan wel zo ver is word het toch een zondags speeltje. Deze is straks om naar school te komen dus word niet tegek
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
dave88
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1239
Lid geworden op: vr 17 feb, 2012 17:01
Locatie: nuth

Re: 1980 Mini Clubman project

Bericht door dave88 »

Oke, ik zat vroeger in de 'honda scene' en toen heeft een vriend van mij zijn 1.6 esi blok met 125 pk aan een vriend van hem gegeven want die wilde dat blok ook in zijn mini leggen. Heb er nooit meer iets van gehoord helaas
HONDA the dream of power
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: 1980 Mini Clubman project

Bericht door Jazzy »

Een heel gaaf project, maar jammer dat je hem niet origineel houdt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: 1980 Mini Clubman project

Bericht door minivtec »

Ja het is misschien jammer voor de echt mini fan, maar het is net als met de quads, het kan niet standaart blijven :D
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: 1980 Mini Clubman project

Bericht door Ardjuh »

dave88 schreef:Oke, ik zat vroeger in de 'honda scene' en toen heeft een vriend van mij zijn 1.6 esi blok met 125 pk aan een vriend van hem gegeven want die wilde dat blok ook in zijn mini leggen. Heb er nooit meer iets van gehoord helaas
Bij ons in de buurt zit een oude mini dealer (Ben van Leeuwen), die hebben er 1 of 2 omgebouwd met een V-tec blok erin. Gaat als de brandweer alleen zodra je het gaas in stampt sta je alleen maar te spinnen met je voorwielen.

Zo ver ik me weet te herinneren hebben die de body iets verlengt om de motor erin te kunnen krijgen.

Zou er wel een rol beugel in bouwen, mini's staan niet bekend om hun goede kooi constructie. Als je een keer over de kop gaat of aanrijding hebt is het wel lekker als je er nog zelf uit kunt stappen ipv een emmer eronder zetten en de plug uit de bodem draaien. :p
No Can't Do!
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: 1980 Mini Clubman project

Bericht door minivtec »

Ben van Leeuwen bouwt ze inderdaad om, hij gebruikt de 2 liter motor waarvoor je de neus 90mm moet verlengen, de 1.6 en 1.8 past erin met een beetje stamp werk. In combinatie met een sperdiff voorin en de goed banden, eventueel nog stuurbekrachtiging word hij een heel stuk controleerbaarder

Voordat de mini gespoten word word hij ook voorzien van een volledig gelaste rolkooi die we als de mogelijke er is door zetten aan de sub frame's. Ook kommen er twee race kuipen + 4 punt gordels, die heb ik inmiddels al op de zolder staan.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: 1980 Mini Clubman project

Bericht door Ardjuh »

minivtec schreef:Ben van Leeuwen bouwt ze inderdaad om, hij gebruikt de 2 liter motor waarvoor je de neus 90mm moet verlengen, de 1.6 en 1.8 past erin met een beetje stamp werk. In combinatie met een sperdiff voorin en de goed banden, eventueel nog stuurbekrachtiging word hij een heel stuk controleerbaarder

Voordat de mini gespoten word word hij ook voorzien van een volledig gelaste rolkooi die we als de mogelijke er is door zetten aan de sub frame's. Ook kommen er twee race kuipen + 4 punt gordels, die heb ik inmiddels al op de zolder staan.
Kijk je weet wel waar je aan begint en waar je mee bezig bent! :D

De details weet ik niet, is ook al weer tijdje terug voor mij. Maar heb bij zijn zoon in de klas gezeten, reed wel is mee in zijn mini naar school. Zijn wel gave autootjes, al hoewel het meer karten dan echt auto rijden is. Als je 100 op de snelweg rijd lijkt het alsof je met 160 over een aardappel veld heen rijd met een normale auto. :lol:
No Can't Do!
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: 1980 Mini Clubman project: Update 1

Bericht door minivtec »

Vandaag toch nog een beetje wat gedaan aan de mini.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook ben ik overal met de schroevendraaier wezen porren om te zien hoeveel roest er nou werkelijk aan zit.

´´Ja er zitten nieuwe a-panelen in´´

Afbeelding

Jaja mooi geplamuurd zeker want aan de achterkant ben je wat vergeten

Afbeelding

Afbeelding

Wie weet wat hier achter zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn ´´Design´´ ventilatie

Afbeelding

Maar voor de rest :applaus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook ben ik vandaag bij de spuiter geweest om te vragen of het een goed idee wat om ook het buiten plaatwerk te stralen omdat dat nog gespoten moet worden en het liefst nog strak ook. maar dat was geen probleem en nog tegen zeer aantrekkelijke prijzen ook.

De hele body zal worden gestraald samen met alle deuren, daarna gaan we alle roest aanpakken door middel van nieuwe panelen. Vervolgens gaat de rolkooi erin en alles wat aan beugeltjes gelast moet worden. Dan word hij nog een keer gestraald op de plaatsen waar gelast is en vervolgens in de epoxy coating gezet tegen roest. Als dat allemaal gebeurt is gaat hij in de spuitplamuur en gaan we hem klaarmaken voor het spuiten.

Ook heb ik mijn stoelen eens van zolder gehaald voor jullie.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door minivtec op ma 25 nov, 2013 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
Gebruikersavatar
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 722
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12

Re: 1980 Mini Clubman project: Update 1

Bericht door HondaTRX450r »

De roest zit wel op koten plaatsen waar net de bochten enzo zitten haha.

Leuk project, en heel duur zal het niet zijn om zon mini te fixen.

Ik heb ook een oudje uit 88 op de parkeerplaats staan, alleen die roest pfff.... :p

:)
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: 1980 Mini Clubman project: Update 1

Bericht door Jason McCoy »

Nouw ik denk als je gaat stralen dat er op delen gewoon hele gaten in gaan vallen. Vaak vind je dan nog meer
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: 1980 Mini Clubman project: Update 1

Bericht door java »

Vind je 'brug' mooi gevonden.

Wat ik mij afvroeg of het kenteken nog geldig is ....?

Suc6 met je mini
Afbeelding
Plaats reactie