Gereedschap

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Gereedschap

Bericht door Jason McCoy »

Ik was even benieuwd wat voor gereedschap jullie allemaal gebruiken. qua merken enzo. Ik heb nu zelf de Mannesmann gereedschapwagen. Nu ik het een paar keer heb gebruikt vind ik de kwaliteit eigenlijk wel prima. Qua prijs kwaliteit is het een goede aankoop. Enkel de ratels vind ik niet helemaal top. Daarom grbuikt ik daarvoor mn gedore ratels.
Ook heb ik nog een luchtsleutel, ook van Mannesmann, dat is zowiezo echt een top ding. Alleen moet ik nog een grote compressor hebben eigenlijk.


Plaatje bij t praatje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder staat er op mijn lijstje om al mijn elektrische gereedschap te vervangen. Ik heb nu alles van black en dekker maar daar heb ik achteraf wel spijt van. Mn haakse slijper is niet top en die gebruik ik toch met regelmaat. Ik ben van plan om mn elektrische gereedschap in de loop van de tijd te vervangen voor festool. Mijn broertje heeft alles van festool en dat is dus wel echt super spul, ligt goed in de hand en werkt erg prettig.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Gereedschap

Bericht door Jazzy »

Ik heb hetzelfde karretje maar niet met die uitgebreide vulling. Wel een paar losse setjes sleutels en twee ratelsets van Mannesmann, ben ook heel tevreden over de kwaliteit voor dat geld.

Elektrisch gereedschap heb ik alles van Bosch maar voor de accuboor net een Makita gekocht. Op zich bevalt Bosch mij prima maar het irriteerde me dat de accu stuk was, daarom maar gelijk een goede gekocht. De Makita heeft een stuk meer vermogen en Lion accu's maar de rest zou ik waarschijnlijk gewoon weer vervangen door Bosch. Net wat beter dan B&D maar niet zo onbetaalbaar als de echte professionele merken.

Verder een Metabo compressor met wat gekregen luchtgereedschap en een slagmoersleutelsetje van 30 euro. Een garagekrik en assteunen heb ik gewoon bij de bouwmarkt vandaan, alleen mijn quadlift was een dure aanschaf. En natuurlijk een pc om PDF service manuals en howto's te kunnen bekijken. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Gereedschap

Bericht door yamahakoppel »

persoonlijk vind ik mannesmann niet goed, mijn vader heeft ooit een hele partij gereedschap opgekocht van een pool, hij had een ganse bestelwagen vol steken en na wat onderhandelen heeft mijn vader alles gekocht voor 1/5 van wat hij eerst vroeg. het gereedschap vind ik goed, maar de elektrische toestellen van mannesmann zijn al bijna allemaal gesneuveld op zeer korte tijd, gelukkig hebben we veel van Hitachi zijn wel prijzig maar ook goed als gereedschap hebben we ook veel van stahlwille en gedore

thuis heb ik veel van topcraft komt van de aldi maar prijs kwaliteit vind ik ze goed, elektrische toestellen heb ik van bosch sommige van black en dekker maar kwalitatief zijn die inderdaad minder je moet ze daarom ook beperkt en met zorg gebruiken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Gereedschap

Bericht door java »

Ik heb wil maar panasonic / of metabo elektrische gereedschap.

Heb deze schroef machine met 3,3 AH accu. Wil ook de slagschroefmachine er van (voor doppen).

Afbeelding

En heb dit gelijkaardige setje, Alen heb ik nog een paar tangen en een bit set er bij.


Afbeelding

En een paar oude gereedschapskisten met in houd die ik van mijn opa geërfd‎ heb.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Gereedschap

Bericht door Jason McCoy »

Dat oude gereedschap is vaak wel het beste
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: Gereedschap

Bericht door erikalbring »

ik heb zelf een kar met gereedschap van unior, kwalitatief vergelijkbaar met gedore, alleen een iets ander prijskaartje, electrisch gereedschap meeste makita, pa heeft meeste van gedore, maar dat was mij iets te duur :P
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: Gereedschap

Bericht door minivtec »

thuis is alles van gedore inclusief de kar, voor langs de croassbaan heb ik gereedschap van sonic, houd het tot nu toe goed uit, gebruikt het eigelijk ook alleen voor kleine dingetjes. als het een groter probleem is ga ik naar huis.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
bizon450
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1596
Lid geworden op: za 17 dec, 2011 19:39
Locatie: londerzeel

Re: Gereedschap

Bericht door bizon450 »

Bij mij is het alles wat door elkaar :)
Denk dat er wel wat facom tussen zit, maar god mag het weten welke merken nog
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
LDL
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 02 jan, 2013 17:07

Re: Gereedschap

Bericht door LDL »

Ik gebruik dezelfde kast als jason maar dan van facom.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Gereedschap

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Dat oude gereedschap is vaak wel het beste
Oud is niet beste, maar toen kwam het gereedschap nog niet uit china.

Als je beste gereedschap moet je gewoon goed merk pakken top merken zijn:
- Gedore
- Stahlwille
- Facom
- Snap-on
- Knipex (voor tangen)
- Wera (schroevendraaiers)

Snap-on o.a. polijst al hun gereedschap wat het interessant maakt voor garage bedrijven die
graag "schoon" werken. Gedore doet dit niet, omdat er niet overal "schoon" gesleuteld
kan worden, voordeel hiervan is als je vette handen hebt dat gereedschap niet uit je
handen glijd. Die merken hierboven koop je voor de rest leven, als je het gebruikt waarvoor
het gemaakt is.

Daarnaast heb je nog goede merken voor de hobbyist als:
Proxxon, Beta, Rahsol, bahco, etc.

Daaronder komt het redelijke "chinese gereedschap":
Mannesman, kinzo etc.

En als laatste heb je gereedschap dat diep uit china uit komt voor appel en een ei:
hier kan elke merk naam op gedrukt zijn van de gene die het verkoopt.

Ik heb thuis mix van chinese meuk en facom/wera/gedore/knipex/snap-on. Als er iets
mishandeld moet worden pakken we het goedkope gereedschap.
No Can't Do!
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: Gereedschap

Bericht door erikalbring »

mishandeling van gereedschap komt hier altijd voor ongeveer, behalve de ratels, steeksleutels ff 2 in elkaar haken, schuifgreep van de doppen ff een anderhalve meter buis bijop enz. enz., blijft altijd nog heel,

@ard, unior mag ook rustig bij de gereedschappen die je voor het leven koopt, werk er nu dik een half jaar mee, en t meeste is al eens flink mishandeld, maar nog niks kapot gekregen, ja de bouten en moeren, die gaan kapot, t gereedschap niet :D
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Gereedschap

Bericht door java »

Vergeet ook niet dat snap-on en Gedore hebben levenslange garantie.
Volgens mij geld dat alleen voor bedrijven maar ben niet zeker.
Afbeelding
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Gereedschap

Bericht door java »

erikalbring schreef:mishandeling van gereedschap komt hier altijd voor ongeveer, behalve de ratels, steeksleutels ff 2 in elkaar haken, schuifgreep van de doppen ff een anderhalve meter buis bijop enz. enz., blijft altijd nog heel,

@ard, unior mag ook rustig bij de gereedschappen die je voor het leven koopt, werk er nu dik een half jaar mee, en t meeste is al eens flink mishandeld, maar nog niks kapot gekregen, ja de bouten en moeren, die gaan kapot, t gereedschap niet :D
Slagschroefmachine Koopen daar ''tril'' je de bouten en moeren mee los.
Afbeelding
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: Gereedschap

Bericht door erikalbring »

gaat nog altijd prima, als dr ooit zo'n ding komt 1 op luchtdruk, werkt veel mooier, alleen dan moet dr ook een zwaardere compressor komen :P
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Gereedschap

Bericht door Ardjuh »

java schreef:Vergeet ook niet dat snap-on en Gedore hebben levenslange garantie.
Volgens mij geld dat alleen voor bedrijven maar ben niet zeker.
Facom etc. ook hoor!

Had pas een leverancier gesproken, die heeft me wat uitleg gegeven. Als je met een garantie ding komt
gaan ze eerst kijken hoe het gekomen is, als ze sporen zien van dat je er met een hamer op geslagen
hebt of als hamer gebruikt hebt bijvoorbeeld... GEEN garantie!

Ratels heeft Gedore een andere regeling, als je er 1 sloopt kun je voor ik dacht 25 euro weer een
gerepareerde met dezelfde staat terug krijgen. Dan zijn ze iets makkelijker met garantie, maar kost je
wel wat geld en je krijgt geen nieuwe.

Zijn nog wel heel veel meer merken, die ook goed zijn... had even snel de bekendste gepakt. :wink:
De top merken maken ook niet alles zelf wat ze kunnen leveren, sommige dingen komen uit dezelfde
fabriek met dezelfde kwaliteit alleen staat er ander merk op.

@Erik sleutels in elkaar haken en erop slaan, setje slag sleutels is een heel stuk goedkoper en kun je
makkelijker een stuk pijp op zetten en mag je wel op slaan met grote hamer. :wink:

Gebruiken wij om de moeren van de achteras los te maken bijvoorbeeld.
Afbeelding
No Can't Do!
Plaats reactie