Politie aanpak wildcross

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Politie aanpak wildcross

Bericht door Jason McCoy »

We zijn allemaal op de hoogte dat wildcross verboden is. Nu neemt de politie maatregelen. Met je crosmotor in een touw rijden is gevaarlijk maar onze quads zijn wat lager waardoor het touw precies op schouderhoogte komt te hangen. Moeten wij als forum opstaan en hier tegen in protest komen? Vroeg of laat heeft iemand zn kop eraf met die touwen

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Politie aanpak wildcross

Bericht door Paul Snip »

Als je alleen daar rijdt waar het mag lijkt het mij geen probleem...

Dus nee, wat mij betreft geen reden tot actie.

En wil je toch echt illegaal crossen dan hadden ze in WW2 al een mooie oplossing:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Politie aanpak wildcross

Bericht door Paul Snip »

Overigens staat er eerst een agent die een stopteken geeft. Als je dit negeert zit er verderop een touw. En de sluiproute door het bos is afgezet met netten.
Het is dus niet zo dat er zo maar een touw omhoog komt.

Ik ben absoluut geen fan van de politie. Maar ik kan me hier niet zo druk om maken.

Onlangs kreeg ik nog een boete van 308 Euro. Gewoon op de weg. Natuurlijk heb ik daar wat over geprutteld tegen de agent. Vooral dat de bedragen idioot hoog zijn.

Ik heb toen ook gezegd dat ik misschien beter weer gewoon kon gaan wildcrossen. Zijn antwoord daarop was dat dat in ieder geval goedkoper is. Rijden waar het niet mag kost 55-140 Euro. Meestal 90 euro.
En wat hij ook aangaf was dat het bijna onmogelijk voor de politie is om quads en crossmotoren off-road staande te houden. Ze hebben daar de mankracht en de voertuigen niet voor. "Als je nu het bos ingedoken was had ik je ook moeten laten gaan" Zei hij.

Hier vlakbij woont een "import" Amsterdammer. Deze man is hier komen wonen voor zijn rust. Hij woont op een 500 meter van een zandpad waar je gewoon met je auto, quad of motor langs mag. Deze man belt iedere zondagochtend de politie dat ze weer aan het crossen zijn. Het gaat dan om de zondagochtend enduro rijders hier. De politie antwoordt dan dat ze geen mankracht hebben om dit aan te pakken en dat het ook geen prioriteit heeft.
Vorig jaar ben ik met een groepje quadrijders ook over dit zandpad gereden. Waarschijnlijk is er toen iets bij de beste man geknapt. Want hij zette zijn auto dwars over de weg iets verderop. Wij konden er gewoon omheen. Hierna volgde nog een wildwest achtige achtervolging. En rare inhaalacties. Iets verderop kwam er zelfs een koevoet uit de kofferbak en ging hij daar mee staan zwaaien. Uiteindelijk bij de snackbar in Norg een tijdje staan bakkeleien en toen taaide hij weer af.

Ik zag trouwens ook dat hier vlakbij ook al een zandpad afgezet was met prikkeldraad door een boer. Dit zandpad zit in de vaste route die de zondagochtend rijders normaal rijden. Dus het zal wel om die reden afgezet zijn. Deze zandpaden behoren gewoon tot de openbare weg trouwens. Dus waarschijnlijk zit de boer ook nog fout.

Het vrij off-road rijden en crossen wordt gewoon steeds minder geaccepteerd. Dat is nu eenmaal deze tijdsgeest. Daar kun je niks aan doen. In veel landen om ons heen is het nog veel lastiger allemaal. Wil je echt nog overal kunnen en mogen rijden dan moet je volgens mij naar Oost Europa. Albanië is een paradijs wat dat betreft.

Ik vind het nog steeds leuk om te doen. Hier in de omgeving kan het ook nog redelijk. Bij voorkeur door de week. En je moet weten waar je langs kunt. Ik rijd niet meer met grote groepen en ook niet meer op zondag.

Bovenstaande is voor mij 1 van de redenen om wegbanden te monteren en voornamelijk op de weg te rijden. Er zijn gelukkig genoeg kleine asfalt weggetjes waar het ook prima rijden is.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Politie aanpak wildcross

Bericht door Jason McCoy »

Je mag nergens offroad rijden. Dat is hier op de veluwe ook zo. Ik ken iemand die dus in een touw heeft gereden en die was bijna onthoofd

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Politie aanpak wildcross

Bericht door Haagje »

Ik vind het een prima oplossing eerlijk gezegd. Je zou er maar wandelen en die malloten rijen jou of erger nog je kind aan.
Je verwacht ze niet over de wandel/ruiters paden.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Politie aanpak wildcross

Bericht door Paul Snip »

Het is ook niet zo dat de Politie zomaar ergens een stuk touw spant he. Ze geven eerst een stopteken. Als dat genegeerd wordt komt er een stuk touw omhoog. Zal wel zijn omdat de meeste crossers gewoon doorrijden...
Plaats reactie