Ervaring Can am 6x6 gezocht

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Plaats reactie
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 06 apr, 2014 19:22
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Ervaring Can am 6x6 gezocht

Bericht door Johny »

Goedemorgen heren,

De afgelopen jaren voor ik mijn werkzaamheden uit vanaf een grizzly 700, maar doe het toevoegen van bebording en gereedschap heb ik front gewichten aan me grizz moeten toevoegen om te kunnen blijven sturen.
Dit alles word behoorlijk zwaar en doet de rijvaardigheden ook niet tegoede. Nu heb ik rond gekeken en kwam ik bij de tgb agro 6x6 (helaas niet leverbaar) of de can am 6x6

Nu is mijn vraag, heeft hier iemand zo een om ervaringen uit te wisselen en wellicht dat ik even langs mag komen om het te bekijken/beleven.

Iemand ervaring met de koppeling van de can am? Mijn werk bestaat namelijk uit kort stilstaan langzaam doorrijden en weer stoppen. Ik hoorde wel eens dat de can am geen vrijloop koppeling zou hebben en deze dus elke keer in neutraal moet zetten??


Alvast bedankt

Groet Johny
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Ervaring Can am 6x6 gezocht

Bericht door Jazzy »

Ik heb zelf geen ervaring met deze 6x6 maar ben wel enorm onder de indruk van de machine. De technische basis is voor het grootste deel hetzelfde als de vierwielers dus daar kan ik je wel wat over vertellen. Als een Can-am in de L of H staat heeft hij in principe geen kruipneiging, je kunt dus gewoon even afstappen en om de quad lopen. Dus strikt genomen hoef je hem niet steeds in N te zetten, al is het natuurlijk een kleine moeite.

Volgens mij staat er bij Quadwinkel in Barneveld een demo, daar kun je hem in ieder geval even in het echt zien en meer vragen stellen. Misschien dat ze je zelfs in contact kunnen brengen met klanten die hem in het echt voor werk gebruiken.

Enige nadeel is misschien de prijs. Voor dat geld heb je ook een prima side-by-side. Zou je daar ook mee uit de voeten kunnen of is die te breed?

Edit: Sorry John, ik herkende je naam niet direct. Ik weet wie je bent en hoe je hem gebruikt, een side-by-side is voor jou niet handig. Heb je een lange uitvoering van een 'normale' quad ook overwogen? Je kent mijn Outlander Max wel toch? Ik heb er nu een korte Polaris Sportsman bij en daarmee kan ik gelijk wheelies maken. Dat lukt me met de Outlander bijna nooit omdat hij met die langere wielbasis veel stabieler is. Dan de veren lekker stevig zetten en het zou een stuk beter moeten gaan dan met de Grizzly.

En een normale Outlander Max is een stuk betaalbaarder dan een 6x6.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 06 apr, 2014 19:22
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Ervaring Can am 6x6 gezocht

Bericht door Johny »

Jazzy schreef:Ik heb zelf geen ervaring met deze 6x6 maar ben wel enorm onder de indruk van de machine. De technische basis is voor het grootste deel hetzelfde als de vierwielers dus daar kan ik je wel wat over vertellen. Als een Can-am in de L of H staat heeft hij in principe geen kruipneiging, je kunt dus gewoon even afstappen en om de quad lopen. Dus strikt genomen hoef je hem niet steeds in N te zetten, al is het natuurlijk een kleine moeite.

Volgens mij staat er bij Quadwinkel in Barneveld een demo, daar kun je hem in ieder geval even in het echt zien en meer vragen stellen. Misschien dat ze je zelfs in contact kunnen brengen met klanten die hem in het echt voor werk gebruiken.

Enige nadeel is misschien de prijs. Voor dat geld heb je ook een prima side-by-side. Zou je daar ook mee uit de voeten kunnen of is die te breed?

Edit: Sorry John, ik herkende je naam niet direct. Ik weet wie je bent en hoe je hem gebruikt, een side-by-side is voor jou niet handig. Heb je een lange uitvoering van een 'normale' quad ook overwogen? Je kent mijn Outlander Max wel toch? Ik heb er nu een korte Polaris Sportsman bij en daarmee kan ik gelijk wheelies maken. Dat lukt me met de Outlander bijna nooit omdat hij met die langere wielbasis veel stabieler is. Dan de veren lekker stevig zetten en het zou een stuk beter moeten gaan dan met de Grizzly.

En een normale Outlander Max is een stuk betaalbaarder dan een 6x6.
Hi, zoals je al aangeeft is een Side bij Side voor mij niet handig, ik heb de verlengde Versi van de 4x4 niet overwogen. belangrijkste vind ik dat de 70kilo die nu op de trekhaak staat met bebording en een kist met gereedschap à 80 kilo mee kan zonder dat ik wheelies trek bij het oprijden. En een wheelie met een 6x6 lijkt me praktisch onmogelijk.

Quadwinkel heb ik al aan de lijn gehad ivm de tgb 6x6 die ik gevonden had. Deze paste mij wel qua bouw en formaten. Helaas nog niets gehoord van de beste man. Zal hem zo nog eens bellen.

Nadeel van een quad bekijken bij een winkel is het commerciële wat in het achterhoofd van de persoon mee speelt. Dan kan de persoon nog zo eerlijk zijn, ze moet verkopen om te leven.

Kleine moete om hem in neutraal te zetten ben ik met je eens, maar ik doe Bekijk ongeveer 500 objecten op een dag dat is 1a 2x verrijden per stuk dus gemiddeld 750 keer neutraal schakelen op een dag word veel.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Ervaring Can am 6x6 gezocht

Bericht door Jazzy »

Johny schreef:Hi, zoals je al aangeeft is een Side bij Side voor mij niet handig, ik heb de verlengde Versi van de 4x4 niet overwogen. belangrijkste vind ik dat de 70kilo die nu op de trekhaak staat met bebording en een kist met gereedschap à 80 kilo mee kan zonder dat ik wheelies trek bij het oprijden. En een wheelie met een 6x6 lijkt me praktisch onmogelijk.
Een wheelie met een lange quad is ook vrijwel onmogelijk, het verschil in stabiliteit is echt enorm. Zonder gekke belading kan ik niet eens wheelies maken, hoe hard ik het ook probeer. Maar ik rijd ook wel eens met passagiers en belading van meer dan 100 kg. en nog nooit meegemaakt dat de voorkant omhoog wil.

Kon anders een keer bij mij langs in Putten, dan kun je het eens proberen op die van mij.
Nadeel van een quad bekijken bij een winkel is het commerciële wat in het achterhoofd van de persoon mee speelt. Dan kan de persoon nog zo eerlijk zijn, ze moet verkopen om te leven.
Snap wat je bedoelt, maar daar maak ik mij juist bij Quadwinkel geen zorgen over. Ben daar al jaren klant en ze hebben mij nog nooit geprobeerd iets aan te smeren wat ik niet nodig had. Dat is gewoon niet hoe ze werken daar, ze moeten het echt hebben van lange termijnrelaties. Ze hebben veel zakelijke klanten trouwens en bouwen regelmatig afwijkende quads op voor speciaal gebruik.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Ervaring Can am 6x6 gezocht

Bericht door slowco »

Ik heb geen idee hoe en waar precies de trekhaak van je quad bevestigd zit maar als het mogelijk is om die verder naar voren, of zelfs boven/iets voor de achteras te maken, zal het ook enorm schelen.

Edit: net een plaatje opgezocht en zo te zien wordt dat toch wel erg moeilijk...
Laatst gewijzigd door slowco op vr 18 aug, 2017 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Ervaring Can am 6x6 gezocht

Bericht door 08brothers »

Heel toevallig heb ik met de 6x6 in Fins Lapland gereden afgelopen zomer, hadden aldaar een quad tocht georganiseerd met pak hem beet 30 gasten.

Naar mijn idee was deze wat koppeling betreft het zelfde als mijn Grizzly's 700's. Hele leuke machine waar je heerlijk mee kan blubberen en misschien in jou geval ook kan werken. :D

Inderdaad ik ben ook al dag en jaar klant in Barneveld en kan je er van overtuigen dat ze je zeker niets aan zullen smeren, goud eerlijk bedrijf mijns inziens waar ze je eerlijk advies zullen verkopen.
Gebruikersavatar
Hein
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 05 feb, 2012 14:39
Locatie: zuid oost brabant

Re: Ervaring Can am 6x6 gezocht

Bericht door Hein »

Ik ben dan geen klant bij de quadwinkel. Maar die Christiaan is een hele geschikte gast die je netjes en eerlijk behandelt. En eerlijk is eerlijk, hij wil ook verkopen. Maar zeker niet kost wat het kost. Volgens mij werkt hij meer op tevredenheid van klanten die terugkomen. Zelf heb ik 2x een offerte gevraagd voor een nieuwe XMR1000. En werd ook niet teruggebeld. 2 jaar geleden heb ik hem2x benaderd en geen opgave. Paar maanden geleden weer om een nieuwe XMR 1000. Ja ik bel je..... hij gaat nog steeds niet over.....
En btw ben de enige niet heb ik inmiddels begrepen.
CAN AM OUTLANDER 1000 XTp
Gebruikersavatar
Hein
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 05 feb, 2012 14:39
Locatie: zuid oost brabant

Re: Ervaring Can am 6x6 gezocht

Bericht door Hein »

Oja en QFF had er vorig jaar ook eentje mee naar Romania Adventures. Mss daar eens bellen.
CAN AM OUTLANDER 1000 XTp
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 06 apr, 2014 19:22
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Ervaring Can am 6x6 gezocht

Bericht door Johny »

Qff?

Bedankt voor de reactie's

Als de koppeling gelijk is aan de grizz ben ik al in me nopjes.

Wat betreft terug bellen, dit was niet gebeurt. Hij vroeg me te mailen dat hij die kon beantwoorden, ik wacht in spanning af. Daarbij heb ik ook prijs opgevraagd waar ik me eerste grizz gekocht heb, die jongen deed toen erg zijn best.

Trekhaak verplaatsen lukt niet, sterker nog. Heb de trekhaak verder naar achter moeten plaatsen om het passend te maken.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Ervaring Can am 6x6 gezocht

Bericht door ukachitalu »

ik heb gezien dat er een aantal mensen met landmetingen etc ook de 6x6 gebruike, bandendruk is in het natte een grote pre wegens de 6 banden, en als je hem laad zal dit gezicht ook op 4 wielen komen en niet 2, ook een verschil. De grizz is eenmaal een korte quad, en het rek staat best ver achter de wielen, waardoor je, vooral als je achteraan vol laad, minder stuur effect heeft. Ben het eens met Jazzy, misschien een reguliere outlander als is een grote laadbak bij de 6x6 wel handig.

Ik zou bijna zeggen het feit dat je niet meteen wordt terug gebeld wordt al een teken is dat ze niet puur op de verkoop zitten bij die winkel. ik zou nogeens bellen, ik ben er jaren vaste en zeer tevreden klant, ze hebben het soms ook gewoon druk.

BTW in de H of L zetten rijd en stilstaan is no problem + je kunt natuurlijk de handrem vast zetten.
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 06 apr, 2014 19:22
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Ervaring Can am 6x6 gezocht

Bericht door Johny »

Afbeelding.

Hier een voorbeeld van het verkeersbord, daar staat nu een 250 liter kist voor vol met electra klimspullen en andere onderzoek gereedschap. En om de voorwielen aan de grond te houden 2x 20liter zand op de neus..

De 6x6 lijkt mij uitermate geschikt omdat ik dan alles op de laadbak kan laden ipv achter op de trekhaak en boven op het rek. Daarbij geeft de 6x6 waarschijnlijk meer stabiliteit als ik een telluut op rijd of afdaal doordat hij zo lang is.
En ook een beetje belangrijk, vind de kleur van de 650 2018 echt heel mooi, en de 6x6 een stoere aanblik.

Ze hebben ondertussen netjes geantwoord per mail. Ben nu met de rdw in overleg voor een zz kenteken.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
Plaats reactie