Tips bij aankoop tweedehands quad !

Heb je wat op overschot wat weg mag voor een prijsje? (enkel quads/quadonderdelen!)(enkele particulieren!)
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2465
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
Locatie: gezellig
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Fré schreef:Ik denk dat je de motor alzoveel op een normale en iets minder gebruikerafhankelijke manier kan belasten, zoals in hoge versnelling, van midden toerental doortrekken naar hoogste toerental. 8)
Dus hoe zou je het formuleren?

Doe een ritje met de quad tot in hoogste versnelling en trek eens door van midden toerental naar hoogste toerental en let op...
Merk je geen rariteiten, dan is de motor in goede staat. Zeg eens. Verbeter maar deze formulering. :)

Weet dat ik de criteria niet zelf heb opgesteld. Ik heb ze wel bijeen gegaard. Je weet ook wel dat ik amper iets ken van motoren.
Bij deze, u imput is zeker gewaardeerd! :)
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

we zitten ook nog met het probleem dat je natuurlijk moeilijk met iemand zijn quad aan 100 per uur door zijn straat kan vlammen :)

Gewoon eens rustig een toertje mee doen, goed luisteren, voelen, eens even doortrekken. En voor de rest uitvoerig luisteren als je er naast staat, eens gas geven. Ik vrees dat we in feite niet altijd veel meer kunnen doen. Maar met die truc in derde, moet je eens proberen, garantie dat ie bij de helft van de testers figuurlijk uit elkaar davert. En zeker op een quad die je niet kent.

Persoonlijk zou ik al snel geneigd zijn om bij een tweedehands quad de motor een volledige revisie te geven, maar dan zit je weer aan een 1000 euro extra. Maja dat gebeurt meestal toch niet.


Tis nie simpel... :)
Nog iemand met imput?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

om te weten of het chasis geplooid is of weet ik wat plaats je de quad op vertikaal! Je ziet direct of hij ne duw heeft gehad.
Overal eens goed aan sleuren (voorwielen, achterband aan 1 zijde vastnemen en een korte snak geven als er lagers versleten zijn van achteras of achterbrug kan je dat gaan voelen op die manier, vertikaal trekken aan stuur zo weet je op zijn stuurbus is versleten (afhankelijk van quad) voorwielen blokkeren en aan het stuur draaien ter controle van de speling onderste stuurbus, desnoods eens op zijn voorbumper gaan staan en eens goed je gewicht op zetten zodat hij doorveert, als het piept en kraakt weet je ook al genoeg, ...)

Voor de motor mjah goed warm laten komen en goed luisteren en zoals fre zegt toerke doen (zonder helm dan) om rare geluiden op te vangen.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
ilaya
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 12 jan, 2007 21:36
Locatie: kortenberg

Bericht door ilaya »

wat kan je doen als de papieren niet origineel zijn heb vorigjaar een quad gekocht op het freem stond 2000 j en inschrijvingsbewijs staat eerste maal in gebruik 1980j. de ch. nr. klopt heb deze toen alleen na gekeken :verymad: heb wel zonder probleem een verzekeing gekregen
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

ilaya schreef:wat kan je doen als de papieren niet origineel zijn heb vorigjaar een quad gekocht op het freem stond 2000 j en inschrijvingsbewijs staat eerste maal in gebruik 1980j. de ch. nr. klopt heb deze toen alleen na gekeken :verymad: heb wel zonder probleem een verzekeing gekregen
oo bijna oldtimer!
uw verzekering gaat naar beneden als je hem inschrijft als oldtimer maar als dit lukt?
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Hendrik92
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: di 29 apr, 2008 16:35

Bericht door Hendrik92 »

Ik heb even een vraagje...
Wat bedoelen jullie met nafte? Benzine of olie?
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

benzine
Hendrik92
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: di 29 apr, 2008 16:35

Bericht door Hendrik92 »

ok, wat is beter? Euro 95 of Euro 98?
Ik neem aan Euro 98
martin88
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 jun, 2008 17:33
Locatie: enschede (buitengebied)

Bericht door martin88 »

Hendrik92 schreef:ok, wat is beter? Euro 95 of Euro 98?
Ik neem aan Euro 98
hier was ik ook benieuwd naar
nickon
Quadrider
Quadrider
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 15 okt, 2007 12:34

Bericht door nickon »

neem deze topic even door, daar staat wel wat in over euro95 en euro98 ;)

http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=18541
ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider
Berichten: 258
Lid geworden op: do 04 dec, 2008 14:14
Locatie: de garage van mijn pa

Re: Tips bij aankoop tweedehands quad !

Bericht door ATV-Rory#214 »

mooi lijstje ga ik zeker gebruiken.
als ik het kan onthouden :lol:

grtz
ATV-Rory#214
When The Gates Drops ,The Bullshit Stops ,No Fear ,No Friends ,Until The Race Ends

:punk: Dat Kan Sneller!!!! :punk:
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Tips bij aankoop tweedehands quad !

Bericht door Boncari »

Ik vond net een mooie site met dingen waar je op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe motor/quad! Ik vind het een erg duidelijke uitleg.

http://www.student.ru.nl/wouter.timmer/ ... graaf3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
wittte
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 19 jul, 2015 16:55

Re: Tips bij aankoop tweedehands quad !

Bericht door wittte »

Die lijst gaat helpen thx
Plaats reactie