[Te Koop] Dazon 1100 met kenteken

Heb je wat op overschot wat weg mag voor een prijsje? (enkel quads/quadonderdelen!)(enkele particulieren!)
Plaats reactie
Cuprani
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 06 okt, 2014 20:28

[Te Koop] Dazon 1100 met kenteken

Bericht door Cuprani »

Hierbij een interessepeiling voor mij Dazon buggy.
Hij staat bij mij niet in de weg, de vaste lasten zijn nihil, en iedere keer dat ik hem rij wekt hij een lach op van oor tot oor. De reden dat ik er wellicht toch afstand van wil doen is dat ik binnenkort wil gaan verhuizen, een nieuwe baan heb, en veel minder tijd ga krijgen om er mee te rijden.

De Dazon 1100 is de snelste buggy die gehomologeerd is op Nederlands kenteken.
Ongeveer 70 PK op 450 kg.

Geen 250cc scooterblok, maar een super betrouwbaar 1100cc motor gekoppeld aan een 5 versnellingsbak (met achteruit).
Omdat de motor geproduceerd is door Suzuki zijn onderdelen vollop verkrijgbaar.
De Dazon 1100 is een Duits ontwerp welke geproduceerd wordt in China.
De uitvoering die hier staat heeft een nieuwprijs van bijna € 13.000,-

Ik heb nog 2 extra sets (4 stuks) achterbanden er bij ter waarde van 400 euro.
Ik heb er nog een RVS Skidplate bij welke nog gemonteerd moet worden.

Pluspunten
- Technisch 100%
- Super fun to drive
- Snel
- Super geluid
- Upgraded gas geveerde dempers, makkelijk verstelbaar in demping
- Lage maandlasten (verzekering 120 euro per jaar, wegenbelasting 120 euro per jaar)
- Toegestaan op de snelweg (maar niet aan te bevelen met de off road banden)

Minpunten
- De canvas hoezen zijn helaas gesneuveld. Hij rijdt nu dus als een naked buggy. Dit ziet er wel super stoer uit. Met een plexiglas of alluminium plaat kan je eventueel makkelijk zelf nog kappen maken. Ik ben hier zelf nooit meer aan toegkomen.
- Dashboard (bestaat uit 1 stalen plaat) is niet zo netjes meer. In verband met defect raken contactslot zit er een extra gat in het dashboard wat er niet hoort. Bij de bouwmarkt kan je een alluminium plaat kopen en maak je voor nog geen 10 euro een nieuw dashboard.
- Het is geen verfijnde techniek, het schakelen, koppelen en remmen is even wennen. Na een uurtje rijden weet je niet beter meer, maar voor veel mensen die de eerste keer rijden is het even wennen. Dit is een producteigenschap, de buggy is verder technisch 100% in orde.
- Je moet niet bang zijn voor piepjes en kraakjes :-)

De buggy is echt fun to drive. Ik rij er 90% mee op de openbare weg, maar off road rijden is eigenlijk het leukste. Hiervoor worden diverse tourtochten georganiseerd die zeer laagdrempelig zijn om deel te nemen.

Daarnaast ontleent de Dazon 1100 zich perfect voor projecten.
Er rijden er een aantal rond met Suzuki 1300 GTI motoren, en op internet ook met Yamaha YFZ R1 of Honda CBR 1000 RR blokken. Kenteken hoef je niet aan te passen omdat de motorinhoud niet wijzigt. Ideale basis dus voor een heel dik project, of gewoon heerlijk touren zoals hij is.

Bij een reeel bod wil ik verkoop overwegen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bug
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 nov, 2021 11:49

Re: [Te Koop] Dazon 1100 met kenteken

Bericht door Bug »

Hallo voor welk bedrag zou u overwegen om de buggy te verkopen
Bug
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 nov, 2021 11:49

Re: [Te Koop] Dazon 1100 met kenteken

Bericht door Bug »

Als u de buggy nog wil verkopen mag u mij bellen
0653677074
Groet marco platjes
Plaats reactie