Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door AdlyRS »

ikke pas nog rij zelf met 70cc en af en toe een paar rondjes op een kingquad 750
dat dus 2 weken geleden ook ik draaide het suur en gaf een stoot gas maar omdat ik dat niet gewent ben....hield k nie goed genoeg vast en toen vloog k er van af maar de quad bleef staan en k viel niet hard maar het was wel zeer grappig :lol:
Mijn extra grote KittyCat
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 685
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
Locatie: Achterhoekse Halle

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door Koen Berendsen »

Ik ben al zovaak gevallen.

Meest voorkomend is een slip en dan ineens veel grip en je vliegt er dan soms af!

bij een jeugdcrosswedstrijdje met de breeze een snelle bocyht erg snel genomen en ineens kreeg ik grip. viel ruim 2 meter van de quad!!! En de quad was op zn zij gekiept (breeze dus die blijven goed staan) Lang leve de breezes want de quad had niks. Ik ook niet trouwens.

Een keer op de jeugdbaan van Varsseveld (moet je bij EK maar es kijken minibaantje) met zn 50cc bromquadje. De baan was ZO SMAL dat neiamnd me kon inhalen. Ik probeerde dus beetje tempo te maken (zat echt een file:P zelfs minimoto's van 50cc stonden nog achter me) toen bocht genomen en met de knie keihard tegen de hekke aangeknald. Diepe schaafwond. Maar gewoon doorgereden. Toen een bult genomen en bam ketting eraf.

Tja eigenlijk zovaak gevallen met de breeze zeker 10x nooit gebleseerd. Quad 1x beetje kapot (was bij de cross op grote baan ik moest een rustige bocht in en kwam in een diepe spoor en vloog eraf quad op zn zij ik eronder 180 graden omgedraaid terwijl ik maar 90 graden moest draaien. Het isme een wonder hoe dat gebeurde.

Tja en als je dan niet kunt lopen ... was behoorlijk eng. Maar ik was die dag ook erg grieperig en moe. Dit jaar wat meer geluk nodig .

Oja hebbe jullie (raptors kq etc) dat de quad op zn kop ligt of blijft die ook weleens op zn zij hangen? De breeze blijft bijna altijd op zn zij. En de banden vangen de klap op dus niet het frama en daar ben ik YAMAHA erg dankbaar voor. Want als het een raptor was ipv breeze waren de kappen zeker gebroken.

Met kawa rijdt ik erg voorzichtit. Mn pa helaas niet dus al brokken gemaakt :verymad:

Oja de meeste verwachten zeker dat ik een hersenschudding heb gehad. Maar aangezien ik geen hersennen hebt heeft het al vele malen koppijn bespaard:D
YAMAHA BREEZE 125cc
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door Boncari »

De kappen van een raptor breken echt niet snel! Dit komt doordat er een goede vorm in zit... en doordat het goed plastic is. Vaak is er alleen maar iets omgebogen, naar mijn ervaring.
Een raptor blijft ook wel eens op de zijkant liggen, maar rolt vrij snel door, het ligt eraan hoe hard je gaat :P
Een raptor is veel breder en beter geveerd dan een breeze, dus gebeurt er minder snel iets mee.., bijvoorbeeld als je in een diep spoor komt.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
minisloot
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: di 17 feb, 2009 20:43
Locatie: varsseveld

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door minisloot »

ik ben toen bij euroquadweekend over de kop gegaan

grt minisloot
craptor
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1602
Lid geworden op: wo 25 feb, 2004 23:36
Locatie: heerlen
Contacteer:

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door craptor »

ja dat heb ik gezien :shock: :wink:
roy
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 16:50
Locatie: reusel
Contacteer:

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door roy »

http://img120.imageshack.us/img120/7884/ikval.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
zo gebeurde het met mij
yamaha blaster
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2834
Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
Locatie: Noord-Brabant - Nederland
Contacteer:

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door dieseltank »

roy schreef:Afbeelding
zo gebeurde het met mij

who, dat is wel een gave foto :!: 8)
ik bedoel niet leuk dat je valt, maar hoe die foto er uitziet vind ik wel gaaf, hoe dat zand er voor weg "spoelt"
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 18 jan, 2008 22:42

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door 72_mrd »

Zaterdag mooi overkop gegaan in lille . Diep cross spoor en een beetje hard de bocht in en het was gebeurd.
Resultaat rechter nerfbar krom en nog wat kleine prulletjes :verymad:

@ minisloot heb je ook zien gaan op quadweekend . Je bent nadien nog bij ons komen praten toen men vriend zijn technoflex achterveer had gesloopt.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
Gebruikersavatar
Danny
Quadrider
Quadrider
Berichten: 453
Lid geworden op: di 31 jul, 2007 16:54
Locatie: ergens tegen de limburg

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door Danny »

Bij mij was het vorige zaterdag ook zover.

Was een beetje aan het schuiven op kinderkopkes en schuifde nogal hard en zo tegen de overgang van die klinkers en de straat tegen de straatkant gebotst (die een paar cm hoger lag) met de zijkant van de wielen en zo omgekapt :oops: .
Een dikke deuk in de plastiek (die er al uit is) en dikke krassen op mijn bijna nieuwe quad :verymad:
2008 Can am outlander 800 max
Gebruikersavatar
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 21:33
Locatie: Anti quad land

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door ZmilleZ »

Wa da ik verkeerd gedaan had weet ik ni .
Voor mij een Honda 450cc cross quad , die rapper reed dan ik , en ook zijn kont omhoog smeet op de zonken van het wasbord , maar die had daar precies ni veel last van .
Ik kwam in een iet wat diepere zonk , en mijn wolfieke smeet zijn kont serieus de lucht in , en toen ik dan nog eens wa schuin met de achterwielen op de grond kwam , was het net als een wild paard dat zijn ruiter eraf smijt .
Misschien ligt het aan de vering , of aan de breedte van mijn quad ?
Ik moet in 't vervolg alleszins uitkijken op die rechte stukken met zonken , of ik ga da nog meer meemaken denk .
Ofwel ligt het aan 't manneke :oops: :mrgreen:
I 'm one of the two AKRA brothers
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door Boncari »

De vering van de wolverine is wat slechter dan die van de honda ;)
Ik heb dat ook al eens gehad, dat de achterkant een eind omhoog kwam, ik schrok wel maar het ging net goed!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
velocity
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 20:16

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door velocity »

Ik had het overlaatst nog voor.

Ik was lekker aan het crossen op een leegstaand veld in de buurt. Toen ik in de bocht ging vloog de moer van men a-arm eraf waardoor die a-arm de grond in schoot. Men warrior vloog overkop en smeet mij enkele meters verderop.
djrene007
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 88
Lid geworden op: di 24 mar, 2009 23:58

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door djrene007 »

ik heb een keer gehad dat ik de sloot in ben gereden, toen dacht ik dat ik op de goede plek van het dammetje was.
en ik ben een keer een heuveltje op gereden, en toen ik achteruit der af ging, kneep ik perongeluk de achterrem in, en sloeg ik achterover. ik ben met driften een keer heel hard overdekop gevlogen, toen had ik ook het stuur enzo kapot.
maar die 3 dingen gebeurde toen ik nog amateur was :D
en nu val ik nog wel eens als ik nieuwe wheely's probeer ofso. maar niet zulke domme fouten.
tayco
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: di 01 jul, 2008 22:39
Locatie: bilzen

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door tayco »

ja vandaag voor de eerst keer meegemaakt met een supermotard quad driftend de bocht in en hij brak uit en hoppa daar ging ik overkop. :D
koentjee
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: za 10 jan, 2009 18:05
Locatie: Liessel
Contacteer:

Re: Over de kop slaan? Over ze zijkand slaan?

Bericht door koentjee »

Was gistere iets te fanatiek aan het rije. Schouder gebroke en knie kapot. Gelukkig niks met de quad.
Suzuki ltz 400 2009
Plaats reactie