Gevaarlijke bewoner

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
dos45sche
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 jan, 2008 19:50
Locatie: Loenhout

Bericht door dos45sche »

ik weet da dit onderwerp al vree oud is maarre, heb een tyd terug eens een binnenweg willen neme, dus over een zandweggetje met m'n land rover. kwam er nen ouwe naar mij toe gelopen en die sprong op mijne voiture (heb roofbars) dus ja ik stop en die begint te razen tegen mij en ik laat die doen. bleek dus dat da ne boswachter of zoiets was en da die da spel in't oog moest houde omda ze daar op die terreinen geregeld jonge boompjes komen stelen.
en ik zeg dus ook van da er geen bordje sta van privaat terrein blablabla.
blijkt naart schijnt da elke onverharde weg niet als openbare weg wor aanzien en ni op gerede mag worde.
weet nu zelf ook ni wa er van aan is of in hoeverre.
<< 45 >>
cobby
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1271
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 13:37
Locatie: ( Belgie )

Bericht door cobby »

normaal moet dit degelijk aangegeven worden dacht ik.

Onlangs ging ik een ritje doen en plots stond er een boerke met zen hak voor me.
Hij heft zen hak op en ik stop dus en zeg vriendelijk aan die mens " da gaat ge toch nie doen "
En die had die reacktie nie verwacht en stond me verbaasd en vies te bekijken.
Ik rustig verder en achter men quad slaat die zen hak in de grond.
ben nog even gestopt om te vragen of ik hetzelfde als hij moest reageren.
De mens heeft zich omgedraaid en is weggestapt.
Maar als ik op zo'n moment men geduld zou verliezen hoe draaid zo iets uit ?
Dan sta ik zeker in de krant en niet positief denk ik.
Soms denken mensen niet na of kunnen niet denken.
We zullen het hem maar vergeven zeker en hopen dat het niet meer gebeurd.

Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
heel goe gereageerd cobby!
Evil Raptor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 23 sep, 2007 08:52

Bericht door Evil Raptor »

Inderdaad, alleen kalmte kan u redden!
Een aantal weken geleden gingen een kameraad en ikzelf een toerke doen waarbij we door een padje reden waar enkel landbouwvoertuigen mogen passeren.
Er staat 1 huis langs dat baantje en die mevrouw was in haar tuin aan het werken.
We reden (zonder overdrijven 30km/uur --> doen we meestal als we wandelaars/kinderen tegenkomen) voorbij het huis en plots zet ze haar kruiwagen in het midden van de straat. Wij stoppen en willen erlangs rijden. Ze heeft een spade in haar handen en duwt ermee tegen de quad van mijn kameraad.
Wij stappen af en vragen wat er scheelt. Wij zijn vriendelijk gebleven, zelfs onze papieren laten zien, e.d.
Zij was woedend en zou de politie en de burgemeester erbij halen.
Uiteindelijk hebben wij ons verstand gebruikt (nadat we haar naam gevraagd hadden) en 180° gedraaid en door gereden.
Mijn kameraad is bij de politie langs geweest en gans het verhaal gedaan.
Blijkbaar was de week ervoor een "officiële" klacht geweest van de scouts. Ze had blijkbaar hen ook "aangevallen". Wij hebben geen klacht neergelegd, enkel melding gedaan.
De commissaris kon er niet mee lachen en heeft onmiddellijk de telefoon genomen en haar gebeld.
Hij kreeg ook heel wat verwijten naar zijn kop geslingerd, maar kon haar uiteindelijk toch het zwijgen opleggen.
Dus collega's quad-rijders: blijf kalm, gebruik geen geweld en meld dit soort gevallen (als je zelf uiteraard recht in je schoenen staat).
Tommyboy
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 46
Lid geworden op: do 08 mar, 2007 18:07

Bericht door Tommyboy »

@ Topicstarter: ik ben jurist in opleiding en ik kan al raden wat de situatie is:

Omdat daar geen bordje staat of niets DENK ik , was het een kast van een huis? Want ik denk dat hij met de gemeente heeft afgesproken om een stuk van de openbare 'weg' af te zetten (zal wel geld ervoor neergeteld hebben, al dan niet legaal, wie zal het zeggen). Zodat hij een 'privé-oprit' heeft waar hij dan in feite in 'rust' kan leven.

De reactie van de man is inderdaad ongepast, er moet bovendien een bord worden geplaatst met Privé terrein, hoewel ik dit betwijfel aangezien ik op de foto's kan zien dat het gewoon een weg is (blauw bordje met wegnaam). Vandaar dat de politie denk ik ook niets doet.


MAAR ik moet je ook iets zeggen: zomaar gegevens van die persoon hier op het internet zetten mag ook niet! Dit is laster en eerroof. Opzoeken dat het een dokter is, naam en adres... Ik wil gewoon zeggen dat je voorzichtig moet zijn met het posten van gegevens. Als het ooit tot een proces of dergelijke komt en de persoon kan je posts aanhalen dan vrees ik dat dit ten uwe nadele kan komen.

Gewoon een foto posten met het bordje en de weg was denk ik voldoende geweest.

Ben benieuwd wat het vervolg hiervan gaat zijn, keep us in touch!

Groeten
Lievenv
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 17 feb, 2008 16:48
Locatie: Ronse ( Oost Vlaanderen )
Contacteer:

Bericht door Lievenv »

Misschien dat een ijzeren latje met nagels opgelast op zijn oprit leggen een oplossing is ...
Mijn website ? [ www.lievenlens.be ]
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re:

Bericht door AdlyRS »

Lievenv schreef:Misschien dat een ijzeren latje met nagels opgelast op zijn oprit leggen een oplossing is ...
geen slecht idee
Mijn extra grote KittyCat
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Re: Gevaarlijke bewoner

Bericht door FlangleR »

onverdraagzaamheid ...

dan ging ik naar industrieterrein om ff de ketel open te draaien ..

na 5 minuten komt er daar al 1 buiten om te memmen ,7u savonds en industrieterrein he

en jullie zeggen iets over landbouwwegen :)

bewijs ,kijk eens ....ik heb ze aangeduid

http://www.youtube.com/watch?v=ZP4BxgyQSck" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
steve
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1459
Lid geworden op: ma 08 aug, 2005 20:44
Locatie: heerlen
Contacteer:

Re: Gevaarlijke bewoner

Bericht door steve »

ik zou je een biertje geven voor al het mooie werk :bier:
Afbeelding

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK

http://www.swracing.nl

Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Gevaarlijke bewoner

Bericht door petern »

FlangleR schreef:onverdraagzaamheid ...

dan ging ik naar industrieterrein om ff de ketel open te draaien ..

na 5 minuten komt er daar al 1 buiten om te memmen ,7u savonds en industrieterrein he

en jullie zeggen iets over landbouwwegen :)

bewijs ,kijk eens ....ik heb ze aangeduid

http://www.youtube.com/watch?v=ZP4BxgyQSck" onclick="window.open(this.href);return false;


En ook al woon ik op een industrieterrein hoeft daar gene zot rond te rijden zonder demper.

Kijk, op een event/treffen zonder demper ok.

Maar niet op de openbare weg.

We hebben al zo'n slechte naam/imago.
Plaats reactie