Politie gaat patrouilleren met quad in 'de bergen'?

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Politie gaat patrouilleren met quad in 'de bergen'?

Bericht door raptor350 »

Edegem 06/03

Tijdens de politieraad van de zone Hekla (Hove, Edegem, Kontich, Lint en Aartselaar) werd het voorstel geopperd om quads aan te kopen voor de politie. Ze zou dan op interventie kunnen op moeilijk bereikbaar terrein.


Louis Convents (edegem-anders) kwam met het voorstel en had het in het bijzonder over de ‘Edegemse Bergen’. “We beschikken daar over een drukbezocht mountainbike- en wandelterrein. Hoewel het gebied verboden is voor motorvoertuigen, vinden quadbezitters al vlot de weg naar het mountainbikeparcours.”

Gelijke wapens
De politie staat machteloos omdat ze met hun personenwagens niet op dat terrein kunnen rijden. “Als we een quad aankopen, kan de politie met gelijke wapens strijden en zal die plaag misschien ophouden.” De quad zou ook bij de verdere ontwikkeling en beveiliging van het Stadsrandbos, dat zich over meerdere gemeenten uitstrekt, van pas komen.

Korpschef Frank Noël had wel oren naar het voorstel. Er werd besloten dat de mogelijkheid tot aankoop zal onderzocht worden en dat er een kosten- batenanalyse moet komen. “Voor zover ik weet, is dit een primeur”, zegt Convents. “Geen enkele andere politiezone beschikt over een dergelijk voertuig.” Tijdens de interpellatie merkte iemand op dat ze net zo goed een paard kon kopen. Dat voorstel werd op minder enthousiasme onthaald.(Bron: http://www.gva.be)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben zondag ( 06/07/08 ) met 4vrienden gaan crossen daar bij die "edegemse bergen" in Kontich, 3quads en 1crossmoto.
Het is echt een gigantisch parcour met kleigrond en zeer plezant om te crossen. Hoge, steile bergen met smalle paden enzo ... :p

Tja, we komen daar toe met onze camionette en laden alles uit. We maken ons gereed en doen onze uitrusting aan, ff alles warm rijden en lekker gaan crossen!
Na 45minuten te crossen keren we even terug naar de camionette voor bij te tanken, komt daar plots een combi wagen toe => 2flikken dus.
Ze zeiden dat het daar verboden was om te crossen en ze hebben ons gelukkig enkel een waarschuwing gegeven en identiteitskaart gevraagd.

Ze zeiden dat het terrein maandag volledig werd afgesloten met borden en omheining. dus heeft GEEN zin meer om naar kontich daar te gaan crossen.
Vorige week werd zelfs de federale politie ingezet voor een grote klopjacht op de illegale crossers.

Weer een opdonder voor de cross, quad gemeenschap :duimlaag: hopelijk komen er snel nieuwe legale parcouren bij ...
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Tom#11
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1730
Lid geworden op: za 11 nov, 2006 20:01
Locatie: Sint-Oedenrode

Bericht door Tom#11 »

Het mag dalijk nergens meer.. Jammer, heel jammer!
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3419
Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
Locatie: tienen, belgie

Bericht door zilladude »

dat ze maar eens proberen te volgen ...
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Bericht door raptor350 »

zilladude schreef:dat ze maar eens proberen te volgen ...
haha idd, zo kan je het ook oplossen 8)
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3419
Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
Locatie: tienen, belgie

Bericht door zilladude »

raptor350 schreef:
zilladude schreef:dat ze maar eens proberen te volgen ...
haha idd, zo kan je het ook oplossen 8)
hehe :p
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

da's typisch voor de politie, ge denkt nu toch echt niet dat die mannen daar mee rustig door de bosjes gaan rijden naar de vogelnestjes kijken en wachten op een wildcrosser.

Ze zouden maar al te graag zelf wat rondbreken in de bos met een quad en dat is voor hun weer een manier om het voor zichzelf te legaliseren.

Is netzoals de politieke onschendbaarheid hier in België, zelf gaan ze de gewone mens de les spellen en als ze zelf iets mispeuteren gebruiken ze hun politieke onschendbaarheid om er vanaf te geraken zonder straf.

Ik blijf het zeggen, uit natuurgebieden moet je wegblijven, maar een veldwegje moet gerust vind ik.
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Bericht door raptor350 »

JohnBeton schreef:da's typisch voor de politie, ge denkt nu toch echt niet dat die mannen daar mee rustig door de bosjes gaan rijden naar de vogelnestjes kijken en wachten op een wildcrosser.

Ze zouden maar al te graag zelf wat rondbreken in de bos met een quad en dat is voor hun weer een manier om het voor zichzelf te legaliseren.

Is netzoals de politieke onschendbaarheid hier in België, zelf gaan ze de gewone mens de les spellen en als ze zelf iets mispeuteren gebruiken ze hun politieke onschendbaarheid om er vanaf te geraken zonder straf.

Ik blijf het zeggen, uit natuurgebieden moet je wegblijven, maar een veldwegje moet gerust vind ik.

100% mee akkoord! :applaus: :buig:
Dat het niet toegelaten is om in natuurgebieden te crossen waar zeldzame planten en dieren leven, geen probleem! Heb daar respect voor.
Maar veldwegen, weides en akkers ... Nee, die regel vind ik gewoon absurt :!:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
stompie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 818
Lid geworden op: za 31 jul, 2004 19:06
Locatie: gingelom
Contacteer:

Bericht door stompie »

zilladude schreef:dat ze maar eens proberen te volgen ...
kunt gij nu eens nooit een fatsoenlijk antwoord geven op deze feiten?

Door deze stomme en domme antwoorden in de werkelijkheid te brengen helpt ge onze sport nog meer naar de "klassieke vaantjes"

:x
--HoNdA 400--
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Denk niet dat ie het leert, dit is hem (en anderen) reeds meermaals gezegd...
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Re: Politie gaat patrouilleren met quad in 'de bergen'?

Bericht door brutus32 »

raptor350 schreef: “Voor zover ik weet, is dit een primeur”, zegt Convents. “Geen enkele andere politiezone beschikt over een dergelijk voertuig.” Tijdens de inter...
noppes primeur, politie van Dinant (voorlopig nog Belgie :mrgreen: ) bolt al 2j met quads
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Politie gaat patrouilleren met quad in 'de bergen'?

Bericht door raptor350 »

brutus32 schreef:
raptor350 schreef: “Voor zover ik weet, is dit een primeur”, zegt Convents. “Geen enkele andere politiezone beschikt over een dergelijk voertuig.” Tijdens de inter...
noppes primeur, politie van Dinant (voorlopig nog Belgie :mrgreen: ) bolt al 2j met quads
Die politie agenten zijn wel speciaal getraind hoor denk ik, om met quads, "overtreders" te pakken.
Dus die flikken zullen beter kunnen rijden dan de meerderheid hier op het forum :D . En je moet er niet van verschieten dat ze helikopters enzo inzetten.
Want vorige week was de federale politie daar en boven de edegemse bergen vlogen ff helikopters, uitgerust met warmtesensoren ... Dus in een mum van tijd hebben ze jouw gepakt :lol:

Dat allemaal met ons belastingsgeld :lol:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3419
Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
Locatie: tienen, belgie

Bericht door zilladude »

@ stompie en alfa ---> doe toch effe normaal zeg ! was toch maar een grapke ! kleinzielige mensen gvd ! wat is dat altijd voor gezeik hier tegenwoordig ! triestige nest !
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
kees
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 18 nov, 2005 19:26
Locatie: Almere

Bericht door kees »

Bwooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap bwoaaaaaaaaaaaoopppppp bwooooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap (75) met een rappy 700 opzoek naar wildcrossers. Ik zie het al helemaal voor me.

Dikke uitlaat eronder. Die str.nt woute moeten eerst es leren rijden.
Edegem 25/09

Een agent is Donderdag omstreeks 4 uur tijdens een zoektocht naar wildcrossers over de kop gegaan met zijn voertuig. Een zogenaamde quad (vierwiellig motorvoertuig). De agent is met enkele botbreuken over gebracht naar het ziekenhuis van Edegem.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
DaZoe
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1178
Lid geworden op: di 17 jul, 2007 22:11
Contacteer:

Bericht door DaZoe »

Is al jaar en dag zo dat je daar niet mag crossen , heeft altijd bord gestaan en zijn altijd controles geweest (meermaals klopjacht met aangeslagen quads & crossers als gevolg .. ) (je haalt hier serieus oude koeien uit de sloot .. :p )

Maar is inderdaad een zaaaaaaalig terrein , heb daar men eerste modder gevreten op 4 wielen :yummie: , mb zie je er ook maar gaat hier over een aantal dat je op je vingers kan tellen . Degene die er alles verpesten zijn die 4X4 jeeps die er alles naar de zak rijden ... (dat is mijn gedacht ervan) , heb er meermaals 1 den halve bos zien meesleuren :roll:
Enfin is weeral belachelijk regeltje dat word doorgevoerd , die spanbroekskes mogen overal rijden maar motorish niks , nada , nuthing ... thats wy i drive the streetssssss (zolang dat nog mag toch ... )
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
Z400-zot
Quadrider
Quadrider
Berichten: 420
Lid geworden op: ma 21 aug, 2006 23:31
Locatie: rillaar

Bericht door Z400-zot »

een kennes is van mij is flik bezit zelf ook een quad , en crost ermee in de bossen en doet al wat hem niet laten kan , ookal ishet ondertussen beschermd gebied maar blijft verder doen , maar zevert wel als ik er durf paseeren over mijn uitlaat , ik rij op de gewoone baan , het zot is er grotendeels vanaf en mense pesten met mijn uitlaat doe ik niet , ja soms wel als ze belachelijk beginne te doen ,maar goed , als die mannen van het koud water hun wil doordrijven ... de gewoone hobbyrijder trekt aan het kortste eind , van mij moogde die mee quads afkomen en dergelijke , mij zie je al lang meer in de bossen , en als ze me maar tegehoude op de baan pff ik ben toch in orde en hou me momenteel wat aan de snelheid :crossercool:
Suzuki Z400 SM te koop
de bos joenge , das ne jungle , hie geld mo iejene wet , das dieje van de staarekste !
Plaats reactie