Agressie van de mensen van tegenwoordig

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door SergioBelgium777 »

om problemen te vermijden en geen zin in discussies doe ik mijn reacties weg
Laatst gewijzigd door SergioBelgium777 op ma 17 nov, 2008 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Burn the rubber ,not your soul
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door Haagje »

omg een ''show'' aan et geven?? :P
wat moet ik hier onder verstaan? hard door de straat knallen??

Maar iig quads dat is onze hobby. neem aan dat je dat toch wel snapt?? :?
en idd wij laten ook graag onze quads aan andere showen.
maar dit doen we niet om het hardste geluid eruit te halen.
of om 10x op en neer te knallen door een straat.

Neen! Wanneer ik met de quad rij trek ik idd soms eens lekker door naar het einde van een straat.
rij ik rustig waar dit zeker moet! en dan is het leuke nog wel dat je al die kleine kindertjes met glunderende ogen naar je quad zit kijken. ( maar natuurlijk ook ouderen )
|| en dan heb ik op het moment nog niet eens een zo nette quad kwa uitstraling van kappen en frame! ||

Als mensen je egt willen zien kijken ze al bij de eerste keer dat je langs rijdt.

Alleen onze hobby wordt kapot gemaakt door andere quad rijders die gewoon over de weg zitten te wheelié ( niet die wat op afgelegen straten doen ofzo ) de wildcrossers, en die gene met een super zwaar geluid. ( dan praat ik nog niet eens over de mensen die gewoon een andere uitlaat hebben gestoken :: zoals ik :: maar mensen die het opzettelijk doen zoals bij jou. )
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door cyberdrone »

Wel Sergio, ik content dat je ver weg woont zodat ik geen last heb van je lawaai. T'is niet dat ik iets het tegen het lawaai van een quad, maar gewoon tegen alle lawaai, en ik vind dat je een beetje respect moet hebben voor je medemens en natuur waar je met uw quad gaat rijden. Een quad dient idd om te gaan crossen, en om baanritten mee te doen, en ik geef ook toe dat ik fier ben als er iemand zijn hoofd draait als ik er voorbij rijd, dat kan ik best begrijpen. Maar lawaai is er teveel aan.

Ik weet niet of je de media een beetje volgt, of hoelang je reeds met de quad rijd en op dit forum bent aangesloten, maar onze hobby staat nu niet bepaald in een goed daglicht. Vele onder ons zijn veel moeite aan het doen om daar verandering in te brengen door onderlinge communicatie en het oprichten van een vereniging die alle off-road sporten een handje zou kunnen toesteken als er hier of daar een wet op de grond gestampt word door een politieker die wat smeergeld heeft ontvangen van een rijke stinker die ergens in het midden van nergens woont en geen quad, motocrossers of 4x4 beoefeners kan luchten.

Maw, lawaai overlast is slechts één van de oorzaken waardoor off-roaden, en quad rijders in het visier worden genomen, en we proberen dit tot een minimum te herleiden. Ik weet natuurlijk dat het niet alleen quads zijn die lawaai maken, ook grasmachienen, mobiletjes, auto's noem maar op maken ook soms een pak lawaai, maar dat is een ander probleem.

Wat bedoelen we met 'onze hobby', in mijn geval voornamelijk off-roaden, ik heb niet een 4x4 gekocht om baantoerkes mee te doen, alhoewel ik er ook mee naar het werk rijd omdat ik het zo plezant vind om ermee rond te troeren. En omdat dit mij en vele andere zo nauw aan het hart liggen hopen we dat we een beetje begrip van de andere quad rijders krijgen.

In een andere regio heeft men de 10 geboden van de off-roader samengesteld, en daarmee een positieve dialoog verkregen met de locale instantie, ik ook tenandere in mijn regio. HIer onder kun je ze vinden, neem het woord 'geboden' niet te letterlijk, wat je ermee aanvangt is je eigen zaak, maar ik denk dat je een beter gevoel gaat krijgen van een thumbs-up dan van een middenvinger in je richting.

De 10 geboden van de offroader.

1. Beoefen het Off-road rijden enkel op veldwegen en aangepaste sites.

Hoewel velen hier al zullen zeggen 'welke aangepaste sites?' is dit een kwestie van juiste interpretatie. Een voorbeeld: op een veldweg doet u weinig verkeerd.
Leg die veldweg onderaan een dijk waar zondag's wanderlaars genieten van een winterzon, en u heeft een minder aangepaste locatie. ezond verstand primeert met andere woorden. Blijf ook nooit nodeloos een uur hangen op dezelfde plaats en organiseer geen lokale cross wedstrijd, het kan leuk zijn op het moment zelf maar op langere termijn resulteert dit in opnieuw een plaats waar u nooit meer kan komen.

2. Rij niet buiten de pistes.

Dit klinkt misschien als een richtlijn voor fervente skiërs maar wie regelmatig een georganiseerde enduro rit meerijdt begrijpt wat men hiermee bedoelt.
De organisatoren van dergelijke ritten moeten vaak heel veel moeite doen om een rit samen te stellen, rekening houden met tal van richtlijnen opgelegd door bosbeheer en gemeentebestuur. Het parcours is dan ook in de meeste gevallen volledig 'vastgelegd'. Wie dan buiten deze vaste parcours gaat rijden bezorgt niet alleen de enduro rijders die het goed bedoelen een slecht imago maar legt meteen een hypotheek op het voortbestaan van de rit!

3. Maak van de rit geen wedstrijd.

Wie een 'randonnée' (of enduro rit) meerijdt moet er rekening mee houden dat het om deelnemers van verschillende niveaus gaat. Respecteer de beginnende enduristen, ook u stond ooit in hun schoenen. Maak van de enduro rit geen wedstrijd, er is immers geen beker te winnen aan de finish!

4. Hou rekening met omwonenden en anderen (wandelaars, ruiters, fietsers).

Wees vriendelijk tegen eventuele wandelaars. Verminder uw snelheid en hou desnoods halt. In het geval van ruiters leg de motor af als u merkt dat het rijdier bang geworden is. Dit klinkt misschien evident maar dit kleine gebaar zal u in dank worden afgenomen. Indien u in een bos mountainbikers tegen komt, vertraag dan, ga vooral niet als een gek langsrijden. Stel u zelf in de plaats op de fiets, u zou het ook niet appreciëren indien er ineens een offroad motor in volle vaart door de modder langs u rijdt.

5. Respecteer de reservaten, natuurdomeinen, privé domeinen en landbouwgronden.

Ga nooit in natuurdomeinen rijden. Wie toch de noodzaak heeft om in een natuurgebied te gaan rijden heeft er wat ons betreft gelegen, dit getuigt van zero respect voor de omgeving, laat staan dat u het zelfs waard bent om met een enduro motor te rijden.
Bekijk uw enduro motor als iets uniek, het is nog een van de weinige vervoermiddelen waarmee u op plaatsen kan komen waar u anders nooit geraakt. Geniet van dit unieke recht en respecteer dit dan ook.
Privé domeinen betreden is uiteraard uit den boze, net zoals het vernietigen van landbouwgronden. De landbouwgrond is de broodwinning van de landbouwer, u zou het toch ook niet appreciëren als u opeens 50 euro minder verdient op het einde van de maand?

6. Respecteer de staat van de wegen

Vermijd om steeds weer op dezelfde plaats te gaan rijden. Na enige tijd zal u merken dat de weg er onder lijdt. Een veldwegel is niet als een asfaltbaan en vraagt onderhoud. Wie elke zondag opnieuw dezelfde veldwegel neemt met een groep van 25 enduristen, telkens op dezelfde bocht als een gek gas begint te geven zal inderdaad na een jaar een halve kombocht ontwikkeld hebben. Hoewel dit best leuk kan zijn voor u is het voor andere gebruikers van deze weg vaak een punt van ergernis.

7. Rij met een motor die wettelijk in orde is, goed onderhouden is en niet teveel lawaai maakt.

Ik ben zelf de eerste om toe te geven dat een Akrapovic uitlaat best leuk is maar ook veel lawaai maakt. Maak gebruik van een db killer, het stoort de omgeving minder (u krijgt minder hoofdpijn op de motor en in vele gevallen zal de motor zelfs aangenamer rijden.
Het staat buiten alle twijfel dat uw offroad motor in orde moet zijn, dit wil zeggen een wettelijk ingeschreven enduro motor voorzien van lichten, nummerplaat en dus correcte verzekering. U heeft nog een oude crossmotor en zal daar wel even mee gaan rijden? Niet doen, het kan u niet alleen veel geld kosten indien men u betrapt, maar u zal daarnaast ook nog scheef bekeken worden door enduro rijders die wél in orde zijn. Terecht, u bezorgt de sport op die wijze een slechte naam.

8. Pas uw rijstijl en uitrusting aan aan uw omgeving.

Ga niet in zwembroek op de motor zitten? Zoiets ongeveer... Voor een korte rit rond de akker van vader Teun is een jeans en een paar laarzen misschien handig op een offroad motor, maar een degelijke uitrusting is een must. Kniebeschermers, harnas, helm, stofbril, handschoenen, crossbroek, crosslaarzen en een enduro vest... Het lijkt een hele investering maar ze zijn er voor uw veiligheid.
Wat de aangepaste rijstijl betreft kunnen we u gerust doorverwijzen naar punt 3, 4 en 5!

9. Respecteer de wetgeving

U bent geen outlaw, met andere woorden zelfs naast de weg (offroad) zijn er regels te volgen. Wil dit zeggen dat u bij elk bord 'uitgezonderd landbouwvoertuigen' rechtsomkeer moet maken? Dit laten we in het midden, u moet immers toch nog ergens kunnen rijden. Wij rekenen op uw gezond verstand voor het interpreteren van wat wél en niet kan. In navolging van deze regel dient u rekening te houden met punt 5, ze sluiten nauw bij elkaar aan!

10. Zorg ervoor dat u een correcte verzekering hebt

Iedereen is toch wel verzekerd? Fout... Het deel 'wildcrossers' (een mooie benaming voor mensen die met een crossmotor zonder nummerplaat, homologatie en verzekering de weg op zijn) is gelukkig beperkt, maar deze kleine groep verziekt wel het imago van zij die het goed bedoelen.
Zorg ervoor dat u steeds beschikt over de juiste papieren. Bij een eventuele controle zal men u in veel gevallen vragen om rechtsomkeer te maken indien u zich toch op een weg bevindt dit niet meteen als openbaar kan beschouwd worden. Zonder papieren bent u als een vogel voor de kat... om maar te zwijgen over de rampzalige gevolgen van een ongeluk.
Deze regels zijn er niet om ons te pesten, maar zijn net ontwikkeld om ervoor te zorgen dat wij als enduro / offroad rijders niet steeds scheef bekeken worden en we vrij onze hobby (of wat er helaas nog van rest) kunnen beoefenen.

Mvg, Stef
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door cyclonedriver »

SergioBelgium777 schreef:mensen iedereen heeft zijn eigen mening en doet wat hij wil
en zoals ik al zijn wat anderen denken intereseert me niet ..
egoisme noemt men dat. je leeft niet alleen op deze planeet hé man :x als iedereen begint te doen wat hij wil, dan komen er serieuze problemen. daarvoor zijn er in elk land WETTEN.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door yamahakoppel »

mijn quad staat zeker niet in de garage stil heb nu 13.000 km op 17 maanden tijd moet zeggen dat hij laatste half jaar veel stil staat door bepaalde redenen
ik gebruik mijn quad ipv de auto voor dagelijkse ritjes of familie bezoeken ga ermee werken en in het weekend ritten richting ardennen 300 km op 1 weekend soms en doe soms eens een terrasje en parkeer hem dan ook wel zo dat ik en iedereen hem goed ziet maar hou mij aan de regels qua snelheid en lawaai en krijg dan positief reacties en soms negatieve en dan na een praatje met sommige mensen bekijken ze een quad soms heel anders en begrijpen ze onze hobby ook beter

je moet eens aan een cafee stoppen waar je bv. al eens 5x gepasseerd bent die dag kijk dan eens naar de reacties zullen niet veel positieve zijn
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door SergioBelgium777 »

yamahakoppel schreef:mijn quad staat zeker niet in de garage stil heb nu 13.000 km op 17 maanden tijd moet zeggen dat hij laatste half jaar veel stil staat door bepaalde redenen
ik gebruik mijn quad ipv de auto voor dagelijkse ritjes of familie bezoeken ga ermee werken en in het weekend ritten richting ardennen 300 km op 1 weekend soms en doe soms eens een terrasje en parkeer hem dan ook wel zo dat ik en iedereen hem goed ziet maar hou mij aan de regels qua snelheid en lawaai en krijg dan positief reacties en soms negatieve en dan na een praatje met sommige mensen bekijken ze een quad soms heel anders en begrijpen ze onze hobby ook beter

je moet eens aan een cafee stoppen waar je bv. al eens 5x gepasseerd bent die dag kijk dan eens naar de reacties zullen niet veel positieve zijn
ja ik stop ook bij de cafés ,denk je dat ik de hele dagen toertjes rijd of zo
nee ik stop vooor de cafés parkeer hem netjes en dan hoor ik heel veel positieve reacties ,de negatieve reacties komen meestal van oude(re)mensen zoals mijn buren die niet tegen kunnen als ik mijn quad start en aanzet
langs andere kant heb ik daar ook begrip voor als die mensen daar nu tv aan het kijken zijn op hun gemak in de living en ik passeer of zet juist aan dan kan dat heel irritant zijn ,meestal als ik savonds dan kom leg ik mijn quad al af en laat ik hem eingelijk uitbollen en duw ik hem in de garage ipv rijden.maar dat zien ze dan ook weer niet..
Burn the rubber ,not your soul
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door Charger69 »

Ja het probleem ligt er nu éénmaal in dat de quads de laatste tijd meer en meer in het oog en vooral in het oor vallen. Het is een hype tegenwoordig want men komt overal quads tegen.

Maar de mensen zijn dikwijls ook zeer selectief. Neem nu in de zomermaanden, dan rijden er ontelbare Harley's rond met ECHT bulderende uitlaten en dit tolereert men gewoon.

Ik woon vlak bij de kerk waar er redelijk wat café's samenliggen die dikwijls iet organiseren zodat de straat afgezet wordt en dus verplicht zijn om de omleiding te nemen die via ons thuis komt. En geloof me vrij dat er dan dikwijls van die motoren tussen zitten waarbij de ramen van gaan trillen als ze voorbij komen. Maar wat is de definietie van lawaai ? Voor de 1 is dat al anders als voor de ander.

Voor mijzelf is elke motor die geluid produceert GEEN lawaai maar muziek in mijn oren. Maar toestanden zoals het geloei van de klokken van de kerk ( als ik wil uitslapen ) of van de kermis die hier een halve straat verder plaats vind enz...dat is voor mij lawaai en zelfs als storend te ervaren. Of nog een voorbeeld, jaarlijks de karnavalwagens die zich hier in de straat opstellen en al van s'morgens vroeg hun muziek installaties zo hard opengooien dat de luidsprekers het muziek beginnen te vervormen dat is voor mij lawaai.

Anderzijds is het voor mijn buren ook niet plezant als ik in het weekend om 9h s'morgens mijn Charger start die redelijk hard brult en hem laat warmdraaien om naar een meeting te rijden. Dit is voor hun dan weer lawaai, maar heb er gelukkig nog nooit last van gehad.

De mensen tolereren tegenwoordig nog maar weing van elkaar en voelen zich nogal rap in hun habitat gestoord.

De tijden van leven en laten leven zijn jammer genog reeds lang voorbij en het zal er niet beter op worden, integendeel zelfs :roll:
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door SergioBelgium777 »

Charger69 schreef:Ja het probleem ligt er nu éénmaal in dat de quads de laatste tijd meer en meer in het oog en vooral in het oor vallen. Het is een hype tegenwoordig want men komt overal quads tegen.

Maar de mensen zijn dikwijls ook zeer selectief. Neem nu in de zomermaanden, dan rijden er ontelbare Harley's rond met ECHT bulderende uitlaten en dit tolereert men gewoon.

Ik woon vlak bij de kerk waar er redelijk wat café's samenliggen die dikwijls iet organiseren zodat de straat afgezet wordt en dus verplicht zijn om de omleiding te nemen die via ons thuis komt. En geloof me vrij dat er dan dikwijls van die motoren tussen zitten waarbij de ramen van gaan trillen als ze voorbij komen. Maar wat is de definietie van lawaai ? Voor de 1 is dat al anders als voor de ander.

Voor mijzelf is elke motor die geluid produceert GEEN lawaai maar muziek in mijn oren. Maar toestanden zoals het geloei van de klokken van de kerk ( als ik wil uitslapen ) of van de kermis die hier een halve straat verder plaats vind enz...dat is voor mij lawaai en zelfs als storend te ervaren. Of nog een voorbeeld, jaarlijks de karnavalwagens die zich hier in de straat opstellen en al van s'morgens vroeg hun muziek installaties zo hard opengooien dat de luidsprekers het muziek beginnen te vervormen dat is voor mij lawaai.

Anderzijds is het voor mijn buren ook niet plezant als ik in het weekend om 9h s'morgens mijn Charger start die redelijk hard brult en hem laat warmdraaien om naar een meeting te rijden. Dit is voor hun dan weer lawaai, maar heb er gelukkig nog nooit last van gehad.

De mensen tolereren tegenwoordig nog maar weing van elkaar en voelen zich nogal rap in hun habitat gestoord.

De tijden van leven en laten leven zijn jammer genog reeds lang voorbij en het zal er niet beter op worden, integendeel zelfs :roll:

AMEN ! :applaus:

eindelijk lees ik hier eens iets dat op iets trekt dan reacties van mensen die eingelijk op niets trekken
er zijn zoveel motoren die meer lawaai maken en beweren dat ik "jullie hobby" door het slijk haal enzo voor de ene is offroad rijden met een quad de hobby voor de anderen lekker lawaairig passeren langs cafés dan hem ervoor parkeren zodat mensen zien,mijn quad heeft zelfs de originele uitlaat nog enigste heb ik de buis dat er in zat uitegboord daarmee meer lawaai .
ik weet niet hoe het bij jullie allemaal zit maar waar ik woon ben ik bijna de enigste (uitgezonderd van 2 vrienden ) die een quad hebben en als we rijden ,dan doen we dat soms in groep en stoppen we ergens parkeren en stappen eraf,de mensen kijken dan echt op .
Burn the rubber ,not your soul
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door SergioBelgium777 »

om problemen te vermijden en geen zin in discussies doe ik mijn reacties weg :p
Laatst gewijzigd door SergioBelgium777 op ma 17 nov, 2008 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Burn the rubber ,not your soul
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door FlangleR »

allee we gaan geen agressie naar elkaar uitlokken he !!!
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door Haagje »

Doe wat je zelf wilt kerel. Als ik hier gewoon uit men nek zit te lullen wat ben jij dan niet allemaal voor een onzin aan het uitkramen.

Maar als ik me niet vergis heeft (bijna ) iedereen die hier op het forum komt een hobby met quads.
en dan bedoel ik quads algemeen ( cross/ baan/ tuningshows of wat dan ook )

Dat wordt er bedoeld met onze hobby.

Hier deelt elke quadrijder aan mee. ( dus jij ook ja )

Maar de hobby wordt kapot gemaakt door andere ''hobby quaders'' die gewoon wildcrossen of onveilig over straten zit te racen.

en als je het nu toch niet begrijpt waarom er zo fel op wordt gereageerd.................................



Een lekker dik geluid is altijd leuk.
Maar de vraag is altijd wat vind de mede mens ervan, en als het echt te is merk je het vanzelf ( zitten altijd mensen tusse die altijd wat te zeiken hebben )

Tevens vind ik het ook goed van je dat je ook rekening met de buren houd.


Mijn opmerkingen zijn niet kwaad bedoeld.
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door SergioBelgium777 »

FlangleR schreef:allee we gaan geen agressie naar elkaar uitlokken he !!!
indd titel zou beter zijn agressie van tegenwoordig op forums en in het verkeer :D

ik heb gewoon een hekel aan mensen die blijven herhalen je haalt onze hobby door het slijk ,dus in hun ogen ben ik een rotte appel.dus zoals ik het verstaan heb is jullie hobby offroad rijden enz
mijn quad is niet echt bestemd voor offroad die staat op baanbanden en is verlaagd dat ik zelfs niet over een borduur geraak zelfs bij het scheef rijden.ook omdat er hier niet direct in de buurt een offroad parcoer is dus heb ik die volledig aangepast dat hij plakt op de baan en rijd ik soms eens "offroad" voor zo veel dat het lukt want sleer constant door. dan heb ik niet veel keus dan in stad te rijden dan komen er mensen af met hun regels van offroadrijders en die beweren dat ik hun hobby door het slijk haal als ik er eens een willie mee doe of eens goed optrek in de straat.mensen toch waar gaat de wereld van vandaag naar toe :roll:


hieronder de foto van mijn quad

Afbeelding
Burn the rubber ,not your soul
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door Haagje »

is het frame het zelfde als de vorige types??

want vind hem van achter veel op de nep raptors lijken. Als je hem van de zeikant bekijkt.

Of weet je dat niet?

het is iig een hele verbetering dan de vorige china quads.

Hoeveel Km heb je er al op zitten? nog geen last van brokken?
Gebruikersavatar
Tiesko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 471
Lid geworden op: wo 14 mei, 2008 14:19

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door Tiesko »

Een lekker dik geluid is altijd leuk.
Maar de vraag is altijd wat vind de mede mens ervan, en als het echt te is merk je het vanzelf ( zitten altijd mensen tusse die altijd wat te zeiken hebben )


helaas heb je altijd mensen die moeten zeiken indd... :chagarijn:
2takt
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: Agressie van de mensen van tegenwoordig

Bericht door SergioBelgium777 »

ik weet niet of het frame hetzelfde is als de nepraptors denk dat die nepraptors anders zijn,die van mij is origineel al breder wat de as en de armen betreft dan een raptor en de carnage is ook iets anders,heb nu juist geen 100 km opzitten dus nog aan het rijden,wat ze wel zeggen dat de originele raptorstukken identiek passen op die nepraptors en dat motor van een yamaha is
voor zover het waar is weet ik niet .ze hebben ook al een nieuwe generatie chinaquads een 450 cc met een subaru motor dus met 2 nokkenassen,weet niet of dat al degelijk van kwaliteit is maar ze gaan wel verdomd goed !!

heb nog niet echt problemen gehad behalve dat mijn remmen raar doen er komt via een of ander lucht in de remmen komt en blokkeren mijn remmen stilletjes en na beetje rijden helemaal dat je hem zelf niet voorruit kan duwen dan moet ik steeds pompen met het rempedaal vasthouden en ontluchten telkens dan kan ik weer weg.het is ook mijn eerste quad als die weg is wil ik een raptor 700 kopen maar dat zal pas zijn na de zomer als ik weer geld gespaard heb :) ondertussen met het chineesje rondrijden
Burn the rubber ,not your soul
Gesloten