19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 aug, 2009 22:12

19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door kwatter »

Vandaag een ritje rond lummen gepland zij het niet dat er letterlijk en figuurlijk stokken in de wielen zijn gestoken door bos en groen.
We reden een straat in waar aan het eind de weg overging in onverhard richting bos ,bij ons zou hier een verbodsbord staan ,maar hier stond een bord einde zone 50 begin zone 70,dus reden we op een openbare weg.
Wat verderop volgden we de gewone onverharde hoofdweg waarna we zonder het te weten schijnbaar in NATUURRESERVAAT zaten.
Achter takken verscholen jeeps van de boswachters stonden ons op te wachten,waarop wij allemaal stopten motors aflegden en een gesprek aangingen met één van de twee boswachters die naar het ons leek wel een zeer menselijke kant had en ons op een zeer goede manier vertelde wat we mochten en wat niet.
Wat dat betreft geen probleem ware het niet dat de andere ondertussen reeds aan het bellen was met de procureur ,die een onmiddelijke in bewaringname beval.
Dus hebben ze ons uit dat stuk bos geleid en aan de openbare weg met veel machtsvertoon onze quads lieten optakelen en wegvoeren.
Ik wens hier wel bij te zeggen dat als die ene (vriendelijke) boswachter alleen was geweest ,hij ons zeker niet op deze manier had aangepakt want uit zijn mond klonk onmiddelijk dat hij de enige, geisoleerd van zijn collega's , is die nog respect heeft voor onze hobby en die er al jaren voor pleit om een aangepaste wetsregeling te treffen voor deze vorm van recreatie, maar konstant wordt tegengewerkt door maar ééééééééén blok voor alles en dat is GROEN. in het algemeen.
Hij ging het in elk geval voor ons opnemen voor zover hij kan.
Greetz Kwatter
Reacties van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt zijn hier welkom om zo misschien samen iets te kunnen ondernemen om ons zo fel afgeschoten hobby te helpen verdedigen.
Keep the quads on and off the road :x :buig:
Laatst gewijzigd door kwatter op ma 19 okt, 2009 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2834
Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
Locatie: Noord-Brabant - Nederland
Contacteer:

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door dieseltank »

jesus wat een verhaal...

maar, als er gen borden of iets staat? hoe moeten jullie dan weten of je daar wel of nie mag rijden! :shock:
dan kunnen ze jullie toch ook niks maken? :?

wat is er met de quad's gebeurd allemaal in beslag genomen?
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Stino89
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 10 apr, 2009 21:37
Locatie: Neerlinter

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door Stino89 »

Yep, allemaal in beslag genomen, voor minimum 72 uur.
Twas echt smerig, het is gewoon niet meer te begrijpen. Je rijd ergens op een weg, waar eerst nog snelheidsborden staan, en dan zonder ook maar 1 bord of hek of weet ik veel wat, zit ge in natuurreservaat.
Daar sta ge dan eh.

Dus als er iemand komt die het daar niet kent, die loopt gewoon weer in hun val
Yamaha Yfz 450
Gebruikersavatar
Baloeke...
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 03 aug, 2009 19:27
Locatie: Hasselt

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door Baloeke... »

Hoi Hoi,

Ik was er ook bij en dus ook quad'tje kwijt... :(

Kijk hier eens naar:
http://www.elfri.be/Strafrecht/opheffin ... achter.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik bedankt alvast de MAG voorzitter voor zijn vlugge medewerking. En hopelijk kan hun advokaat ons helpen !

Groetjes, Baloeke...
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door Haagje »

Dan met zen 20ge bij elkaar pakken en aanvechten :)

Als er echt geen bord of niks staat. Dan heb je grote kans dat je het zo gewonnen hebt.
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: za 29 dec, 2007 12:22
Locatie: brabantse kempen - hageland

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door pk19000 »

Dat een quad niet thuishoort in een natuurgebied vinden wij allemaal maar mss is het dan ook handig om dit aan te geven dmv borden of whatever. Dus als je dan als nietsvermoedende tergoedertrouw zijnde quadrijder een ritje maakt wordt je voertuig plotseling aangelagen alsof er een overval mee gebeurt zou zijn.

Had die boswachter ons gewoon niet kunnen vermanen, dan wist ik het ook wel en zouden ze mij daar nooit meer terugzien.
Of zelfs beboeten, maar in beslag nemen lijkt mij ook wel iets te gortig. Of hoe je als brave huisvader van de ene dag op de andere als een ontspoorde krimineel geplaatst dient te worden omdat je met je quad ergens inreed dat je (zonder het te weten) niet mag.

Hopelijk hebben ze daar bij het parket in hasselt nog enig gehoor en vinden ze het ook wel iets te ver gegaan zijn.
Ik denk dat ze daar wel andere katjes te geselen hebben. Tenslotte wisten we toen niet wat we nu wel weten.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door cd_BE »

Bedroevend verhaal. :(

Zoals met het eerste motor ongeval, moeten we de wettelijke dingen kennen. Geloof me de wet staat ook aan de kant van quadrijders. Het toeval wil nu dat M.A.G. over een advocaat beschikt. :D

De M.A.G. quader (Stefaan) die mij heeft opgebeld met de vraag wat te doen, heeft ondertussen al een voicemail van mij waar ik heb zeg wat de advocaat nodig heeft. Als we dit goed aanpakken kan het misschien zijn dat er een procedure fout is gebeurd en dan kom je er enkel met de schrik van af.

Ik moet zoveel mogelijk gegevens hebben van wat er gebeurd is.

hoe, wat, waar, wanneer (juiste uren), wie. Welke politiegemeente. Een gedetailleerd verslag met al de feiten in. Dan heb ik ook de gegevens nodig (nummerplaten e.d.) nodig van elke quad die in beslag is genomen.

Heeft de boswachter, agent in kwestie ook iets verteld van op welke basis (artikel wet/politiecodex) hij zich gebaseerd heeft om de quads in beslag te nemen.

De KRACHT achter de QUADRIJDERS: M.A.G. QUAD
De KRACHT achter M.A.G. QUAD: de QUADRIJDERS.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 aug, 2009 22:12

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door kwatter »

het ongeziene koele machtsvertoon was echt ni te doen en niemand heeft een kopie van zijn verhoor of beslagformulier gekregen we zouden het thuis gestuurd krijgen en daar moeten we het mee doen , als we nu een bord zouden genegeerd hebben zeg ik niks maar hier is helemaal geen sprake van .
Ik denk ook wel dat er hier op het forum aasgieren op de loer liggen om deze ritten af te loeren en op vinkenslag te gaan hoor.
Wees maar gerust ,en diene takeldienst zijne zondag is ook weer goe 90 euro per quad das mmmhhhh 20 x 90 = jawel 1800 €€€€€€€€€€€€
Greetz
Gebruikersavatar
Danny
Quadrider
Quadrider
Berichten: 453
Lid geworden op: di 31 jul, 2007 16:54
Locatie: ergens tegen de limburg

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door Danny »

gebaseerd op wildcrossen. Meer heeft hij niet gezegd.
Een kopie van het verslag kunnen we je niet bezorgen omdat we dit niet gekregen hebben. Uren weet ik ook niet juist maar die zullen we wel zien als we het verslag thuis gekregen hebben binnen een paar dagen.
Ik heb hem ook gezegd dat we niet aan het wildcrossen waren maar recreatief aant rijden maar daar hadden ze geen gehoor aan.
Ik ben nog altijd geen lid van M.A.G. omdat ik er nooit in geloofde of jullie aan zulke dingen wel iets aan konden doen. Als jullie dier iets aan kunnen doen hebben jullie zeker en vast er een lid bij.
2008 Can am outlander 800 max
Gebruikersavatar
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 aug, 2009 22:12

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door kwatter »

We kregen te horen dat er in natuurgebied geen enkel bord dient te staan om te verbieden of wat dan ook als goede burger moet je er maar van op de hoogte zijn.Omdat dat als prive gebied bezien wordt en er daar zowiso een verbod is voor om het even wat.
Vind ik wel iets te makkelijk.
Wat ik ook vind is dat als er 1000 vtt ers op mountainbikes passeren er zeker evenveel schade is aan de ondergrond als wanneer er 20 quadjes passeren,sorry hoor en daar wordt niks tegen gezegd.
En voor ik tegenspraak krijg ,ik ben ook mountainbiker.
greetz
Gebruikersavatar
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 aug, 2009 22:12

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door kwatter »

En cd_be als er daadwerkelijk bewezen wordt dat jullie een sterke indruk maken ben ik jullie volgende lid.
Greetz
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: za 29 dec, 2007 12:22
Locatie: brabantse kempen - hageland

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door pk19000 »

wat mss wel een punt is dat zij ons geen kopie gaven van zowel het verhoor als het inbewaringname document(dat ondertekent diende te worden door de sleepdienst)
dit zou ons per post opgestuurd worden omdat het anders veel te veel werk was om zo "in the field" alles te kopieren

bruikelijke procedure ???

dat dit ook allemaal nieuw was voor de boswachters bleek uit het ongelooflijk lang duren van dt hele circus met talloze telefoontjes en noem maar op
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door cd_BE »

Ik denk dat M.A.G. nog door vele mensen onderschat wordt. Ik ben in elk geval zeer blij dat het M.A.G. lid gebeld heeft. Voor onze leden verzetten wij hemel en aarde, t'is maar dat je het weet.

De M.A.G. quader die mij gebeld heeft zal het spel aan het rollen brengen. Als die me mailt wat ik gevraagd heb dan kan onze advocaat er iets mee.

En het verslag dat ik bedoel, is eigenlijk jullie eigen getuigenis van de feiten.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
zipcode
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 03 aug, 2008 22:52

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door zipcode »

wel ik vroeg aan dienen boswachter achter een kopie, en kreeg als antwoord dat dat normaal in driedubbel wordt geschreven, maar ja voor 20 quads duurd me dat te lang, dus ze worden opgestuurd, vertelde hij.
Gebruikersavatar
Baloeke...
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 03 aug, 2009 19:27
Locatie: Hasselt

Re: 20 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door Baloeke... »

en moeten wij nu zelf naar het parket van hasselt bellen om te vragen als we ons quad mogen gaan halen? want daar is ook iets van verteld....
Plaats reactie