19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
diakrite
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 08 nov, 2009 21:13

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door diakrite »

Wat een vervelende toestand allemaal! .Het lijkt erop dat de "heksenjacht" op enduro's en supermotards, zich verplaatst heeft naar quads.
Helaas zullen er altijd mensen "tegen" zowat alles zijn. Niet alle natuurliefhebbers hebben gelukkig zo'n haat naar motorvoertuigen, geloof mij. Hier in noord-nederland zijn nog erg veel volledig toegankelijke, zanderige, modderige, landbouw weggetjes, waar je zelfs met de auto in mag....als je het niet erg vind om muurvast te komen zitten :D

Ik hoop van harte dat dit goed uitpakt voor jullie, en dat er een mate van "redelijkheid" in het discours gaat komen, i.p.v. populistische hetzes, aangewakkerd door een onaangenaam op sensatie beluste pers..

[al was het alleen maar omdat ik binnenkort de trotse eigenaar van een quad ben...In Nederland is het nog niet zo bont. Rechtssysteem zit wat anders inelkaar. Daarbij, zijn natuurgebieden nooit priv'e eigendom en zijn <i>altijd</i> met duidelijke borden aangegeven.]
Is dat duur, zo'n Kwats?
droophyke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 aug, 2007 16:41

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door droophyke »

nog nieuwe ontwikkelingen omtrend de inbeslagname?
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: za 29 dec, 2007 12:22
Locatie: brabantse kempen - hageland

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door pk19000 »

Weet er eigenlijk iemand hoe het met die 2 gasten afgelopen is die vorige week moesten voorkomen ?
eddy1
Quadrider
Quadrider
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 19 mar, 2008 16:54

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door JBX »

Ik heb juist nog een extra rekening gekregen. Toen ik lichtjes gehaast mijn quad ging halen in Lummen ben ik blijkbaar geflitst tegen 106 waar ge 70 moogt. Resultaat: 145 Euro boete. Afbeelding
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
eddy1
Quadrider
Quadrider
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 19 mar, 2008 16:54

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door JBX »

Ik kom toevallig dit tegen toen ik aan't zoeken was naar die 6 quads die gisteren zijn tegengehouden in "natuurdomein" op een veldweg langs de E40.
‘We wisten niet dat we in natuurgebied waren'

Afgelopen maandag werden in Lummen negentien quads in beslag genomen. Volgens het Agentschap voor Natuur en Bos waren de crossers in natuurgebied aan het rijden. De crossers zouden enkele inspecteurs hebben bedreigd.

‘Wij waren ons er echt niet van bewust dat wij een natuurdomein inreden', zegt Johan B in een lezersreactie. ‘Er staan nergens borden dat de toegang verboden is en volgens onze gps-systemen was het een zandweg. Duidelijke signalisatie had dit kunnen voorkomen. Ik heb ook met de buurtbewoners gesproken, en zelfs zij weten niet waar het natuurdomein begint. Niemand van ons probeerde te vluchten en iedereen heeft zijn quad uit vrije wil de takelwagens op gereden. Zelfs de boswachters bedankten ons voor onze volledige medewerking. We waren ook niet aan het racen. Uit onze gps-gegevens blijkt dat onze gemiddelde snelheid op de onverharde wegen slechts 2km/u bedroeg.'
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=RJ2H14NT" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze hebben dan toch mijn rechtzetting gepubliceerd!
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door JBX »

En ja, vandaag was het eindelijk zo ver. We mochten met een legertje advocaten naar de politierechtbank te Hasselt.
Twintigtal quadrijders voor Hasseltse politierechter

15:10 Voor de Hasseltse politierechtbank verschenen woensdag negentien quadrijders, die op zondag 18 oktober vorig jaar op de bon waren geslingerd omdat ze met hun vierwielige motoren door het natuurgebied Willekensberg in Lummen reden.

Volgens het Agentschap Natuur en Bos zouden ze de openbare weg verlaten hebben en aldus een inbreuk hebben gepleegd op het Bosdecreet. Hun advocaat voert aan dat ze erg gedisciplineerd een 'wandeling' hebben gemaakt met hun quads en dat ze de bestaande wegenis hebben gevolgd.

De politierechter - zelf een fervent motorrijder - vroeg hen of een steile door erosie uitgevreten helling langs een woning, waarover dan nog een boomstronk ligt, als weg moet worden aanzien. De advocaat is van mening dat de boswegen in dit geval onder de bevoegdheid van de gemeente vallen. De enige bijzondere verkeersregel die er geldt is een snelheidslimiet van 50 km per uur en die wordt gesignaleerd met een verkeersbord.

De pleiter ontkende met klem dat er die oktoberzondag in het bosrijke gebied 'gecrosst' is.

Enkele dagen na het incident heeft het parket de negentien quads die in beslag waren genomen, weer vrijgegeven. Eén quadrijder heeft intussen zijn hobby opgegeven en zijn quads van de hand gedaan. De rechter zal op 23 juni vonnis vellen.
BRON: http://www.hbvl.be/limburg/lummen/twint ... chter.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
Benou
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 102
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 00:50
Locatie: Kampenhout

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door Benou »

Heren ik blijf voor jullie duimen :knikduim: :knikduim: :knikduim: :knikduim:

Mvgt,
B.
eddy1
Quadrider
Quadrider
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 19 mar, 2008 16:54

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
wolf
Quadrider
Quadrider
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 09:45
Locatie: onder een dak

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door wolf »

ik hoop dat de geldboete een beetje zal meevallen :? :?
en daarbij ik ga het ni in mijne kop steken en ga er dit weekendje er nog eens een lap op geven se !!! ne keer voordoen hoe dat ge da moet doen in scalyn! (of was het hoe dat het niet moet???)
Gebruikersavatar
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 21:33
Locatie: Anti quad land

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door ZmilleZ »

wolf schreef:ik hoop dat de geldboete een beetje zal meevallen :? :?
en daarbij ik ga het ni in mijne kop steken en ga er dit weekendje er nog eens een lap op geven se !!! ne keer voordoen hoe dat ge da moet doen in scalyn! (of was het hoe dat het niet moet???)
Zondag = het Wolfie meets Wolf . :crosser: 8)
I 'm one of the two AKRA brothers
wolf
Quadrider
Quadrider
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 09:45
Locatie: onder een dak

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door wolf »

ZmilleZ schreef:
wolf schreef:ik hoop dat de geldboete een beetje zal meevallen :? :?
en daarbij ik ga het ni in mijne kop steken en ga er dit weekendje er nog eens een lap op geven se !!! ne keer voordoen hoe dat ge da moet doen in scalyn! (of was het hoe dat het niet moet???)
Zondag = het Wolfie meets Wolf . :crosser: 8)
jaja ik zal er zeker zijn (van vrijdag-avond al) ik wil wel eens het verschil zien met ne 450 en 4x4

grtz en tot zondag dan
Stefan
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 92
Lid geworden op: di 12 okt, 2004 21:24
Locatie: Landen

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door Stefan »

't heeft toch een wrang smaakje... ik had gehoopt voor jullie dat het geseponeerd ging worden.... hopelijk wordt dat in het vonnis recht gezet.
Sterke hé moddermaten!!!
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door JBX »

Wij weten nog van niets, maar volgens HBVL is dit het vonnis:
Mild vonnis voor 19 quad-rijders in Lummens natuurgebied
19 quad-rijders die in oktober 2009 door het Agentschap voor Natuur en Bos betrapt werden toen ze aan het crossen waren in het Lummense natuurgebied de Willekensberg, hebben vandaag van de politierechtbank in Hasselt een mild vonnis gekregen. 17 onder hen hebben 550 euro boete gekregen met uitstel. Enkel de twee organisatoren moeten de boete van 550 euro effectief betalen. Natuurpunt vzw krijgt 1 euro morele schadevergoeding.

De organisatoren zijn twee Nederlanders die in Lummen wonen, in de buurt van de Willekensberg. Zij kennen het terrein en hadden het parcours uitgestippeld. De 19 quads werden in oktober vorig jaar een tijdje in beslag genomen. De rechter oordeelde nu dat die straf voldoende was.

JaNi
BRON: http://www.hbvl.be/limburg/lummen/mild- ... ebied.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Plaats reactie