prikkeldraad

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Plaats reactie
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

prikkeldraad

Bericht door niko »

Ben voor een weekje met de familie naar de ardennen geweest. Uiteraard was mijn quad en buggy voor m'n vrouwtje mee.
In vergelijking met vlaanderen heeft Wallonië heel wat meer te bieden aan offroad rijders, of zelfs gewone paadjes.
En nog een groot verschil; als ik daar boeren of andere mensen tegen kwamen terwijl we aan het crossen waren, zwaaiden die mensen naar ons :applaus: Als je hier nog maar te dicht bij een bos komt zit de plaatselijke boswachter, boer of politie achter je aan. Heb daar een ganse week alle dagen een paar uur gereden, en niet anders dan vriendelijke reacties van de buurtbewoners. Ik heb het normaal niet zo voor de walen, maar bij deze :buig:
Wat ik jammer genoeg wel tegen gekomen ben is prikkeldraad. 1 maal ben ik er los door gereden, kon niet meer op tijd stoppen. Was midden in slijk en modderige paadjes, klein bochtje en daar ging ie dan. Eventjes geluk gehad dat ik allebei mijn remmen toegesmeten had en dat ik op het moment van de inpact al niet meer zo snel reed. De draad is er wel aan moeten geloven, ze is geknapt vol in mijn buik. Gelukkig had ik een goed motopak aan. Niets aan te zien trouwens.
Op een andere plaats kon ik nog net op tijd stoppen om er niet doorheen te vliegen.
Best wel gevaarlijk eigenlijk.
Jammer dat ik geen fototoestel mee had, want dit had best leuke plaatjes op kunnen leveren.
Tot de volgende.
porsche lover
eddy1
Quadrider
Quadrider
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 19 mar, 2008 16:54

Re: prikkeldraad

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2834
Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
Locatie: Noord-Brabant - Nederland
Contacteer:

Re: prikkeldraad

Bericht door dieseltank »

als je zelf gas los laat, en je steekt je hand op zwaart bijna iedereen terug, of ne glimlach ofsoo,
teminste wat ik dan mee maak! :)
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: prikkeldraad

Bericht door niko »

Inderdaad, en ik moet zeggen dat ik dat hier(west en oost vlaanderen) nog niet ben tegen gekomen.
porsche lover
Gebruikersavatar
Danny
Quadrider
Quadrider
Berichten: 453
Lid geworden op: di 31 jul, 2007 16:54
Locatie: ergens tegen de limburg

Re: prikkeldraad

Bericht door Danny »

Spijtig dat wallonie dan zover weg ligt dan he.
Ale, ge hebt hebt precies veel geluk gehad dat ge een goed motorpak aan gehad hebt.
Spijtig dat he geen foto's hebt van hoe het daar rijden is.
2008 Can am outlander 800 max
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: prikkeldraad

Bericht door niko »

Ja, inderdaad veel geluk gehad.
Foto's heb ik spijtig genoeg niet nee. Maar laats ons zeggen dat iedere quad rijder daar aan z'n trekken kan komen.
Ontelbaar vele bossen voor de off roader, vele mooie paadjes voor de cruiser, zeer weinig verkeer, mooie landschappen, zelfs een paar bordjes tegen gekomen van een of andere "quad route".
Op de laatste dag werd het wel erg slijkerig en kwam de buggy bijna niet meer vooruit door de bossen. De banden zijn dan ook wel eens aan vervanging toe.
Nog een opmerking; ik reed met een garmin zumo 660, die was blijkbaar één van de beter heb ik gelezen. Toch was ik een soms onvindbaar voor de sateliet, en moest met zelf weten te oriënteren.
Ook de prikkeldraad stond nergens op de gps. :lol:
porsche lover
DeemTGB
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 01 jan, 2010 22:00
Locatie: Buntland

Re: prikkeldraad

Bericht door DeemTGB »

Ja vind dat ook ja, in 2009 div keren met 4 quads telkens een week naar Heyd geweest in de A`denne, veel volk tegengekomen, altijd vriendelijk. Tijdens pauzes zelfs komen vragen wat voor machines het waren e.d. :lol:
Me and My Afbeelding
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: prikkeldraad

Bericht door airwolf »

ik rij bijna altijd in walonie!
en dat kan ik met 100% bevestigen dat de mensen daar op vlak van quads veel vriendelijker zijn!
ik heb daar nog nooit geen klachten gehad tegenover hier in de vlamingen als ze u zien afkomen doen ze al teken dat je moet verminderen terwijl je maar 30 rijdt :idea: :x
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: prikkeldraad

Bericht door niko »

Hm, blijkbaar hebben er dat dus nog meegemaakt. Toch nog iets goed aan de Walen :lol:
Sorry voor de Walen onder ons.. :oops:
porsche lover
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: prikkeldraad

Bericht door Pindapotje »

Hey Niko,

Wij willen ook graag een keertje met zijn vieren die kant op, mag ik vragen in wat voor plaats jij bent geweest ?
En mag je daar zomaar overal rijden ? :crosser:

Mvg
Roel
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: prikkeldraad

Bericht door Kev006 »

yu,

Allemaal leuk, maar ik heb me laten wijsmaken dat ze in wallonië nergens met gemotoriseerde voertuigen mogen rijden in de bossen (enkel wanneer dit een georganiseerde en aangevraagde rit is). Nu weet ik dus zelf niet wat hier van waar is. Maar toen kwam dit toch vrij geloofwaardig over :(
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: prikkeldraad

Bericht door niko »

Ja, dat kan best zijn dat je daar niet mag rijden in de bossen. Maar ik heb daar niets van gemerkt. Zoals ik al zei, als je daar al iemand tegen komt zijn ze zeer vriendelijk. En borden met verboden toegang of iets in die aard ben ik niet tegengekomen. Enkel een paar privé borden, van privé bossen dus, maar dan moet je maar zo vrij zijn om daar niet in te crossen. Er zijn daar bossen genoeg in de omtrek waar het wel nog kan.
Er was 1 plek bij waar we regelmatig terrug gingen, waar er duidelijk sporen van andere quads te vinden waren.
Alsook dat bordje dat we tegen gekomen zijn met "quadroute"....
Wij zaten in schaltin.
porsche lover
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: prikkeldraad

Bericht door JBX »

Kev006 schreef:ik heb me laten wijsmaken dat ze in wallonië nergens met gemotoriseerde voertuigen mogen rijden in de bossen
Dat is zo voor heel België. De boswachter die onze quads in beslag nam wist me dat te vertellen.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Plaats reactie