Rijverhalen topic Tsjechie!(Nieuw filmpje P3 met GOES 625i)

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door RonaldTD »

Vandaag weer even een km of 70 / 75 gereden. Had gevroren de afgelopen dagen dus alles was hard!! Heb inmiddesl de 3e crossbaan in een straal van 15km gevonden!! Jammer genoeg ook knetterhard dus niet even uit kunnen proberen, maar zag er goed uit. :)

Echt heerlijk om gewoon rond te kunnen rijden zonder het asfalt te hoeven te gebruiken. Was alleen op moment even mijn "richtingsgevoel" kwijt, maar heb weer inspiratie voor de volgnede keer opgedaan!!

Wanneer komen jullie hier een keer rijden!?! :crosser:

Hier de rit met foto's. Ben denk ik zonder te liegen 100 herten tegengekomen. Echt supergaaf. Alleen was het moeilijk ze op de foto vast te leggen. :)

http://www.everytrail.com/view_trip.php ... 4eb09e2f02" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr,
Ronald
patrick z400
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 03 okt, 2008 22:22

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door patrick z400 »

hoi


effe langs komen zou wel wat zijn daar denk ik
als je nu om te beginnen een paar tabellen neer te zetten hoeveel km het ongeveer het is vanaf rotterdam
amsterdam eindhoven
leuke hotelletjes enz enz
maak er wat leuks van wie weet wat er van gaat komen
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door Zakie »

Echt leuk om te zien hoe jullie rijden, als wij in NL zo in een sloot rijden krijgen we prent dat we de kikkers plat rijden ofzo. :lol: Vrijheid heeft u daar zeker well :bier: en laten we dat ook zo houden :D
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door RonaldTD »

En vandaag weer een ritje gemaakt.

http://www.everytrail.com/view_trip.php ... c6cd2ea31b" onclick="window.open(this.href);return false;
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door RonaldTD »

Is alweer een poosje geleden dat ik een rit had vastgelegd. Vandaag een hoop kms gemaakt. Had van tevoren via google maps een traject uitgestippeld, maar was qua tijd niet te halen... :) Was vergeten dat het op onbekend terrein moeilijk de goede weg volgen is. Zeker over de landpaden en via de bossen. Aan de stand van de zon, maar een beetje geprobeerd om richtig te houden, maar uiteindelijk was het niet wat ik mij had voorgesteld. Volgende keer maar iets dichterbij blijven of slaapspullen mee!! :D

http://www.everytrail.com/view_trip.php ... 6e2d159437" onclick="window.open(this.href);return false;
BenB
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 04 mar, 2007 21:10
Locatie: Brabant

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door BenB »

Hallo wonen jullie ginder, en kan en mag men zomaar rondrijden of best een gids onder de arm nemen?
Zou zeer graag dat land eens gaan beroeken met een paar quads maar weet niets van wat mag en moet en bevoorrading van benzine en eten en verblijf.
Hebben jullie info of voorstellen laat maar komen.
Groeten
Sportsman 850/renegade 800x
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door RonaldTD »

Ik woon inderdaad hier. Ben vooral actief hier in mijn eigen omgeving qua rijden. Moet wel zeggen dat het heel lang duurt voor je echt de wegen leert kennen. Grote verschil met Nederland is dat je hier geen afgesloten weilanden hebt. Heel veel paden zijn gewoon vrij begaanbaar en dan is het gewoon zoeken waar het uitkomt.

Afgelopen zondag pakte het verkeerd uit. Ik had van tevoren al gekeken waar ik heen wilde, maar had veels teveel hooi op mijn vork genomen en ben toen een groot gedeelte over de weg gegaan.

Tsjechie is 2,5 x zo groot als NL en er wonen 11miljoen mensen. Dit geeft eigenlijk al wel aan hoeveel ruimte er is om vrij rond te rijden. In de bossen moet je wel een beetje oppassen waar je mee bezig bent, maar landwegen etc is zonder problemen.

Gr,
Ronald
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door RonaldTD »

Het is alweer een poosje geleden dat ik een trip heb geplaatst. Vandaag 110km gereden. Meeste tijd heeft mij gekost om weer uit de blubber te kopen..... In eerste instantie zag het "beekje" er onschuldig uit, maar helaas was het wel heel erg drassig.. Quad zat muurvast en helemaal vastgezogen. 3 kwartier bezig geweest om hem er weer uit te krijgen. :x Met takken, stukken hout etc hem eruit kunnen halen. Was zo drassig, dat als ik de quad op wilde tillen ik mijn eigen naar beneden drukte.. :)

Hier de link met meer foto's.
http://www.everytrail.com/view_trip.php ... d81d548c00" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door RonaldTD op za 14 mei, 2011 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
maxxer
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 21 aug, 2010 20:22
Locatie: Ergens

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door maxxer »

di omgeving is daar echt super :buig:
en sgoone foto's :p
<<<MAXXER_300>>>
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door RonaldTD »

Het is alweer een poosje geleden dat ik een route heb vastgelegd via de GPS. Vandaar maar weer eens een beetje aan het zoeken geweest naar nieuwe weggetjes. :) Kwam een spoorwegovergang tegen van ik denk de jaren '50. :-) Die werkte nog op staaldraden en met kettingen. :lol:

Hierbij de link.

http://www.everytrail.com/view_trip.php ... 42612aa4f3" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr,
Ronald
Lazii
Quadrider
Quadrider
Berichten: 487
Lid geworden op: di 27 apr, 2010 21:51
Locatie: BE

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door Lazii »

Het landschap daar is echt super. Mooie foto's.
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door RonaldTD »

Zal weer eens een route met foto's plaatsen. :)

http://www.everytrail.com/view_trip.php ... 26e86ddfef" onclick="window.open(this.href);return false;

Van de week komt de Gopro binnen. Nu nog een computer die goed moet het materiaal overweg kan, maar dan zal ik ook eens wat filmpjes maken.
Laatst gewijzigd door RonaldTD op ma 25 jun, 2012 08:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door Jazzy »

Ik zal wel even naar je zwaaien als ik over drie weken even voor Tsjechie rij op weg naar onze vakantiebestemming in Slowakije. Helaas zonder quad en gewoon met onze saaie leasebak, wel een Skoda natuurlijk om niet te veel op te vallen. :)

Maar is het voor jou niet tijd voor een 4x4 met een lier? Als ik je routes zo zie dan kun je die wel gebruiken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door RonaldTD »

Jazzy schreef:Ik zal wel even naar je zwaaien als ik over drie weken even voor Tsjechie rij op weg naar onze vakantiebestemming in Slowakije. Helaas zonder quad en gewoon met onze saaie leasebak, wel een Skoda natuurlijk om niet te veel op te vallen. :)

Maar is het voor jou niet tijd voor een 4x4 met een lier? Als ik je routes zo zie dan kun je die wel gebruiken.
Waar ga je heen in Slowakije? Kan ook een mooi land zijn om de quad mee naartoe te nemen. :) Heb zelf een Octavia combi van 2011 en ben er niet ontevreden over(alleen rijden er hier veel van rond. :D ).

Zelf ben ik zeer te spreken over mijn LTZ en over de manier van. Het leukste vind ik om over landpaden en bospaden te rijden met wat hogere snelheid. Daarbij zijn er hier in de buurt ook verschillende openbare crossplekken om even een paar rondjes te rijden. De foto's van een eerdere post waar ik vast zat in de blubber waren meer een verkeerde inschatting van de ondergrond dan dat ik er daarwerkelijk doorheen wilde.

Ik zou zeggen neem de quad mee en kom ook een paar dagen naar Tsjechie. :wink: Kunnen we naar wat leuke plekken gaan.
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Rijverhalen topic Tsjechie!

Bericht door RonaldTD »

Vandaag de Gopro even getest. Gefilmd op 980 met 48frames per seconde(stond in de handleiding dat je dan meer beeld boven en beneden krijgt, zodat het stuur ook te zien is) Helaas helde de camera iets teveel naar voren wat een nerveus beeld tot gevolg heeft.

/
Laatst gewijzigd door RonaldTD op zo 08 jul, 2012 20:57, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie