De rit van 100€ ten voordele van de politie

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Boncari »

Dat kan ook wel, iemand die ik ken gaat het maken :D
Maar dan moet je geen lastige buren hebben, als er niet geklaagd wordt doet de politie ook niets ;)
En anders moet je gewoon blijven door rijden, want ze mogen je niet staande houden op je eigen terrein, dus kunnen ze je ook niets vertellen...
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door petern »

Boncari schreef:En anders moet je gewoon blijven door rijden, want ze mogen je niet staande houden op je eigen terrein, dus kunnen ze je ook niets vertellen...
Nou.....ik geloof dat dat wel effe anders ligt.

Als op jou stuk grond bestemming akkerland ligt mag je er niet met een quad crossen of je moet zeggen dat je molshopen plat aan het rijden bent. :bier:
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Boncari »

Dat klopt, dat bedoel ik ook als ik zeg: er zijn een groot aantal regels waaraan je dan niet voldoet.

Ik bedoel als je op een openbaar terrein aan het crossen bent en je wilt nog ff doorgaan dan kun je beter maar gewoon blijven doorrijden ipv naar de politie gaan en vragen wat hun mening is. Als ze je niet zeggen dat je daar niet meer mag crossen dan weet je het ook niet.

Dit is uiteraard niet mijn instelling!, als er politie komt dan sta ik ze netjes te woord!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 18:45
Locatie: Peer

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Schuer »

Kev006 schreef:Ik heb de brief gekregen, het gaat als volgt:

Op bovenvermelde datum en tijdstip zijn wij met verkeersdienst belast binnen de omschrijving van onze eenheid, wanneer wij met ons anoniem dienstvoertuig rijden over de tettelstraat te Peer. Aldaar onze aandacht getrokken wordt door een voertuig Yamaha met nummerplaat ......, welke zich tegen hoge snelheid verplaatst in de richting van de Bomerstraat.

In de Bomerstraat kunnen wij vaststellen dat het voertuig Quad tegen hoge snelheid een grindweg oprijdt. Door de hoge snelheid breekt de achterkant van het voertuig uit door overstuur. Verder kunnen wij vaststellen dat er een zeer dichte stofwolk opgeworpen wordt door de hoge snelheid van het betreffende voertuig. Opstellers dienen hierdoor afstand te nemen. Wij kunnen vaststellen dat wij op ons niet-geijkte snelheidsmeter 100 km/u rijden, op een grindweg, en het voertuig Yamaha niet naderen.

Uiteindelijk kunnen wij de Quad niet meer volgen en begeven wij ons later naar het thuisadres van de titularis van de nummerplaat.

@flikke: dikke stof wolk voor u en dan nog rond de 100 rijden, op ne veldweg.. met ne auto..... En da is niet onverantwoord???

@Kevin: Ze geven u een boete voor onverantwoord rijgedrag? Hebt ge toevallig geen rechts bijstand? Want dit slaat wel echt alles..

@iedereen: ff uit nieuwsgierigheid.. Een rondpunt pakke bij nat weer, 95% kans dat uw kont uit breekt, is da dan ook onverantwoord rijgedrag?
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door den eddy »

Roekeloos rijgedrag of artikel 5 is ingevoerd voor alle uitzonderingen/zaken die niet exact kunnen worden beschreven (vaak subjectieve zaken).
vb: 90 km/u op kleine baantjes kan gezien worden als roekeloos rijgedrag omdat je geen rekening met de verkeersituatie.(Terwijl je perfect legaal bezig bent.)
wheely of driften => niet controleren van voertuig.

Om te antwoorden op je vraag: Al driften een nat rondpunt nemen, kan dus aanzien worden als roekeloos rijgedrag.

Ik zou die boete gewoon betalen, geen rechtsbijstand. Politie is beëdigd en het gaat over feiten die voor interpretatie vatbaar zijn. Je zal geen enkele rechter vinden die u gelijk geeft.
A motorcycle is God's gift to mankind
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 18:45
Locatie: Peer

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Schuer »

den eddy schreef:Roekeloos rijgedrag of artikel 5 is ingevoerd voor alle uitzonderingen/zaken die niet exact kunnen worden beschreven (vaak subjectieve zaken).
vb: 90 km/u op kleine baantjes kan gezien worden als roekeloos rijgedrag omdat je geen rekening met de verkeersituatie.(Terwijl je perfect legaal bezig bent.)
wheely of driften => niet controleren van voertuig.

Om te antwoorden op je vraag: Al driften een nat rondpunt nemen, kan dus aanzien worden als roekeloos rijgedrag.

Ik zou die boete gewoon betalen, geen rechtsbijstand. Politie is beëdigd en het gaat over feiten die voor interpretatie vatbaar zijn.
Ok merci, fijn om te weten.... <3 belgië :lol:
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Kev006 »

Ik was het er ook helemaal niet mee eens. Maar die agent wist op het einde volgens mij ook nie meer waarover hij het had. Hij kraamde mij in ieder geval onzin uit. Ik ben er effe tegenin gegaan, maar ja, wat helpt het. Die flik naait zich nog meer op. En ne flik die u op't einde gelijk geeft die moet nog gemaakt worden hoor.

De boete was net te weinig om er mee verder te gaan vond ik. Dat zijn echt zo van die boetes die op niets slaan, en die ze gewoon aan iedereen kunnen geven die ze willen pesten...
Die boete kunnen ze mij dus ook geven als ik met 1 hand aan het fietsen ben... Slaat nergens op. maja, wat doe je eraan...
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Plaats reactie