De rit van 100€ ten voordele van de politie

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Kev006 »

lekker weertje, gezellig om quad te rijden.
Nja, tot ik op een keer blijkbaar onwetend een zwarte auto achter me had rijden om een 50 à 100m afstand. Ik dacht al, hehe, die rijdt ook goe door in ne zandweg. maar ik had maar 1 blik geworpen en ben verder gereden.

Deze avond stopt deze leuke zwarte auto bij mij op men parking. 2 agenten eruit. Ik dacht hollé, hier gaan we.
Ze vroegen of ik hun gezien had. Ik zeg nee, kheb geene combi gezien, nja, ma we waren met die annonieme auto en we hadden ons sirene en zwaailicht op staan. Ik zeg, ik hoor niks van sirene op die quad, en gellie reed in mijne stof, da zwaailicht heb'k echt nie gezien hoor.

Ik vroeg daarop aan de agent, maar ik mocht daar toch rijden of niet ? jaja, zegt hij, daar maken we ook geen PV voor. Ik zeg ah, dus eu ??? Ik weet eigenlijk nie wa'k mis gedaan heb? Ja zegt hij: ge waart aant crossen. Ik zeg, ja ? ik was met de quad aant rijden. Ja ma ge reed veel te hard zegt de agent. Waarop ik zeg: daar staan geen platen dus mag ik toch 90 niet ? Nee, zegt hij, ge moet uw snelheid aanpassen aan de omstandigheden. Nja, ik stond echt met een vraagteken. :?

Ik zeg, met den auto tegen die snelheid door ne zandweg rijden, ja daar geef'k u gelijk in. Ma ik zeg, da is hier een kaarsrechte baan met open velden. En gij zegt dat da onverantwoord is met de quad ? ja zegt hij. wij konden de auto maar net op de baan houden. Ik zeg, als ge met ne koersfiets in de bos gaat rije is't ook onverantwoord, maar pakt ge nie Mountainbike dan gaat da ook hard mee vallen niet???

Dus de heren maken mij een PV op voor onverantwoord rijgedrag op een openbare zandweg... 100 €

Allemaal leuk, maar ik kan seffes echt men hobby nie meer uitoefenen. Crossen is men hobby, en de crossparcours doen ze dicht, en de opeenbare parcours die er nog zijn, zijn echt veel te gevaarlijk voor de recreatieve crossers. Maar ja, ik zal men quad moeten verkopen om dan een moto te kopen en mijn leven in het verkeer te gaan wagen. wat ik persoonlijk vele gevaarlijker vind dan tegen 80/90 door een rechte grindweg te rijden. :verymad:
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door tjobbie »

tja, wat zal ik zeggen, als je in het leven geen succes hebt gevonden wordt je maar politie agent, kun je misschien troost putten door onnodige boetes uit te schrijven.
ach, het zal maar een schrale troost voor je zijn maar ik ben deze maand ook 200euro lichter door snelheidsoverschrijdingen.
i know, eigen schuld.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door FLIPmode »

Hadden ze niet geklaagt van steentjes tegen de ruit? :verymad:
wat een zeikers, hebben ze daar de anonieme wagen voor nodig? Mooie besteding van ons belastinggeld :chagarijn:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door RonaldTD »

Even serieus. Ik begrijp dat het klote is, maar als het je zoveel waard is zou je dan niet het risico nemen? Zoals je het nu omschrijft is het wel heel dramatiserend, of niet? Stel dat je 1x per jaar gepakt wordt(stel zelfs 2x) Is dit dan een reden om motor te gaan rijden? Ik zou het er eerst nog een keer op wagen voor ik hier een advertentie zou plaatsen.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door yamahakoppel »

ik zou zeggen tegen die flik leert rijden, als je tegen 90 km/u uwe auto nog niet op een kiezelbaan kunt houden hoe ga je dan een achtervolging tegen 200 km/u op een snelweg doen :?
maar ja als je eerlijk bent was je misschiens ook aan het crossen en al die keren dat je ergens op een baan wel te snel reed wat is dan 100€
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Kev006 »

RonaldTD schreef:Even serieus. Ik begrijp dat het klote is, maar als het je zoveel waard is zou je dan niet het risico nemen? Zoals je het nu omschrijft is het wel heel dramatiserend, of niet? Stel dat je 1x per jaar gepakt wordt(stel zelfs 2x) Is dit dan een reden om motor te gaan rijden? Ik zou het er eerst nog een keer op wagen voor ik hier een advertentie zou plaatsen.
Allemaal mooi, maar ik vraag me seffes af waarom ik moeite probeer te doen om in orde te zijn, om te rijden waar ik mag rijden.
Standaard Uitlaat met demper enz, volledige bescherming aan.
paarden, fietsers wandelaars heb ik alle respect voor en ik zal nooit een bocht snel nemen als ik niets zie aan de andere zijde.

Als ze mij dan hiervoor al een proces geven, nja, dan kunnen ze me de volgende keer als ze me tegen houden ook gewoon e proces geven zonder da'k iets gedaan heb.
Had'k nu geen kenteken gehad, geen papieren, geen verzekering... nja, dan was'k netjes naar huis gereden want ze konden me nie volgen, en had'k niets aan de hand gehad.

Dus op deze manier ben ik niet meer gemotiveerd om me aan de regels te houden...

Als ze me flitsen waar ik te hard rij. Alle respect, das het risico wa ik zelf genomen heb... Maar dat is dus helemaal niet het geval hier.
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Lazii
Quadrider
Quadrider
Berichten: 487
Lid geworden op: di 27 apr, 2010 21:51
Locatie: BE

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Lazii »

Wat ik mij altijd afvraag in zulke gevallen is of die agenten bewijs hebben dat jij dat was. Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar kunnen ze het ook daadwerkelijk bewijzen.

Tja, iemand moet de staatskas spijzen, niet? :p
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door den eddy »

Ik wil u geen valse hoop geven, maar het kan zijn dat je daar niets meer van zult horen.
Mijn moeder is ook zo eens tegengehouden. Het was 4 u 's nachts en een beetje mistig. Ze ging ook een boete krijgen voor onverantwoord rijgedrag, maar nooit een enveloppe ontvangen.
A motorcycle is God's gift to mankind
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Kev006 »

Zou me straf lijken. Laten we hopen hé, maar ik heb al een papier moeten tekenen dus...
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
Locatie: Limburg

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Anoniem43235 »

Als zoiets al niet meer kan waar moet men dan naartoe met deze wereld? :verymad:
mensen thAls die agentjes nu eens de boeven gingen vangen dan waren er veel grotere problemen uit de wereld. Nee een onschuldige quadrijder die daar fijn zijn hobby aant uitoefenen is even op de bon slingeren om zo weer straks aan tafel bij de vrouw te kunnen vertellen dat ze een quadrijder op de bon geslingerd hebben :applaus: Slaapt meneer de agent ook weer goed vannacht.
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
mobydirk
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1576
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 15:42
Locatie: amsterdam

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door mobydirk »

tjobbie schreef:tja, wat zal ik zeggen, als je in het leven geen succes hebt gevonden wordt je maar politie agent, kun je misschien troost putten door onnodige boetes uit te schrijven.
ach, het zal maar een schrale troost voor je zijn maar ik ben deze maand ook 200euro lichter door snelheidsoverschrijdingen.
i know, eigen schuld.
ik heb de mijne ook binnen E560-. :?
helaas hoort het er een beetje bij
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Gebruikersavatar
Benou
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 102
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 00:50
Locatie: Kampenhout

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Benou »

Kev006 schreef:Zou me straf lijken. Laten we hopen hé, maar ik heb al een papier moeten tekenen dus...
vraagje, hoe hebben zij kunnen bepalen dat je te snel reed????? met het blote oog :mrgreen: ????? Indien zij je snelheid niet met een geijkte radar of camera kunnen bewijzen, zou je normaal geen PV moeten ontvangen, maar enkel een waarschuwing.

grtjs
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door RonaldTD »

Benou schreef:
Kev006 schreef:Zou me straf lijken. Laten we hopen hé, maar ik heb al een papier moeten tekenen dus...
vraagje, hoe hebben zij kunnen bepalen dat je te snel reed????? met het blote oog :mrgreen: ????? Indien zij je snelheid niet met een geijkte radar of camera kunnen bewijzen, zou je normaal geen PV moeten ontvangen, maar enkel een waarschuwing.

grtjs
Hij schrijft dat hij een boete krijgt voor onverantwoord rijgedrag. Hier hoeft geen snelheid aan verbonden te zijn. Een wheelie in zijn 1e versnelling kan hier al onder vallen.
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Kev006 »

Ik heb de brief gekregen, het gaat als volgt:

Op bovenvermelde datum en tijdstip zijn wij met verkeersdienst belast binnen de omschrijving van onze eenheid, wanneer wij met ons anoniem dienstvoertuig rijden over de tettelstraat te Peer. Aldaar onze aandacht getrokken wordt door een voertuig Yamaha met nummerplaat ......, welke zich tegen hoge snelheid verplaatst in de richting van de Bomerstraat.

In de Bomerstraat kunnen wij vaststellen dat het voertuig Quad tegen hoge snelheid een grindweg oprijdt. Door de hoge snelheid breekt de achterkant van het voertuig uit door overstuur. Verder kunnen wij vaststellen dat er een zeer dichte stofwolk opgeworpen wordt door de hoge snelheid van het betreffende voertuig. Opstellers dienen hierdoor afstand te nemen. Wij kunnen vaststellen dat wij op ons niet-geijkte snelheidsmeter 100 km/u rijden, op een grindweg, en het voertuig Yamaha niet naderen.

Uiteindelijk kunnen wij de Quad niet meer volgen en begeven wij ons later naar het thuisadres van de titularis van de nummerplaat.
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: De rit van 100€ ten voordele van de politie

Bericht door Kev006 »

Ten eerste had ik dus echt nie door dat ze mij volgden tot het kleine laatste stukje waar ik dacht van: "amai, dien otto rijdt ook snel door dieje zandweg (er zaten 2 bochten tussen, dus ik kon hun zien toen ik een bocht van 90° had genomen). Maar ik had maar 1 snelle blik geworpen en heb dus geen zwaailicht of sirene gehoord, wat ze blijkbaar wel hadden op staan (maarja, door de stof, buh :? )

En ik ben er zeker van dat ik nooit over de 90km/u ben geweest. Ik heb standaard tandwielen en als ik tegen 100 a max 110 rij dan staat m'n motor op max toeren, en da vermijd ik! Zowel op de baan als op een grindweg. Ze zijn me al gevolgd op de straat, daar is een snelheidslimiet van 90km/u. Hier in dit verslag lijkt het of ik tegen 150 over de baan cross (maar daarom zetten ze er geen snelheid op, op het stuk dat ik op de baan reed, maar wel op de grindweg). Heb zelfs nog men hand opgestoken naar een fietser.

EN stof door hoge snelheid ? als ik tegen 20km/u over dezelfde grindweg rij heb ik ook een stofwolk achter me...

Overstuur op ne grindweg ?? ja eu, met een vaste achteras krijg'k da moeilijk anders klaar of ik moet em duwen.

Heb dus nergens op 2 wielen gereden of wat dan ook. Ik was zelfs nog gewoon aan't rijden en nie aan't crossen. Het waren allemaal vrij rechte stukken tussen open velden. Alleen het laatste, waar ik hun dan ook ben kwijt geraakt, daar waren veel bochten en hobbels en konden ze met hunne Opel nie echt volgen.

Ik weet het niet maar ik vindt het toch allemaal niet correct... maja. kan je toch niets tegen maken tegen die manne. Als die zeggen dat groen geel is, nja, dan moogt gij zeggen wa ge wilt...
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Plaats reactie