ritje saint-vith

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

ritje saint-vith

Bericht door yamahakoppel »

lowrider en ik hadden met peter skull, bonzaiking, zaki, en nog een paar man afgesproken om een ritje saint-vith te maken. dus een datum geboekt en vanmorgen om 10u stonden ze aan de carpool parking met een grote trailer
Afbeelding

na wat kennismaking en elkaars quad te bewonderen zijn we om 11u vertrokken eigenlijk wat laat naar mijn zin maar kunt niet alles hebben na 50km kwamen ze al af om te tanken :chagarijn: wie vertrekt nu met een halve bak dus rap getankt en voor ik het wist stonden we er weer een half uur
dan door tot mijn eerste vaste tank beurt ook omdat ik wist dat er de eerste 60km geen pomp meer was rond 14u kwamen we in saint-vith aan we hebben het tempo er mooi in gezet en ik ben blij dat de hollanders het een fantastische route vonden zaten een paar stukken van 100+ in maar de baan liet het wel toe :mrgreen:
Afbeelding

dan rond 15u begonnen aan de ourtal route en weeral het tempo er mooi in gezet 70 à 80 km/u kleine bochtige wegen met veel dode hoeken :crosser: stijl naar boven dan weer 3km stijl omlaag alleen hing er soms een auto tegen 30km/u voor ons had regelmatig zin om gewoon 5min te wachten zodat we weer 10km door konden gaan tegen 60km/u
ik kan nog wel even door gaan met vertellen, maar ben bek af van de 295km rit en het hoge tempo voor mij ook 2 jaar geleden dat ik saint-vith gedaan had en mijne GPS begon af en toe te flippen en ik kende de baan nog maar half waardoor de rit nog vermoeiender was voor mij ik ben blij dat ik mijn originele route toch voor 80% heb kunnen rijden op de terug weg ben ik een paar stukken van 5 jaar geleden tegen gekomen blijkbaar waren de wegen NOG slechter geworden dat was ook de reden dat ik toen van route veranderd was
genoeg gezeverd tijd voor foto's :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
een dikke uitlaat
Afbeelding

terug op de carpool nog een half uur gepuzeld om al die quads er terug op te krijgen
Afbeelding
die van bonzaiking stond 5cm over de trailer uit ik zou mijne quad niet als laatste willen staan hebben
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: ritje saint-vith

Bericht door Jason McCoy »

Super vet mannen!! De dikste quads bij elkaar volgens mij!!!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: ritje saint-vith

Bericht door bonzaiking »

bedankt lowrider en yamahakoppel voor deze geweldige rit beste rit oooit :buig: :buig:
ook skull bedankt voor het id :idea: en dan nog die mafkezen uit hellevoet
jullie bedankt voor het vervoer en de gezelligheid!!!
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: ritje saint-vith

Bericht door yamahakoppel »

Graag gedaan :bier:

:verymad: juist mijn filmpjes even bekeken :x het was de eerste keer dat ik achteruit filmde en blijkbaar stond de camera te laag heb de helft van mijn schouder gefilmd en de stukken dat tempo er mooi in zat, zat ik iets meer op stuur waardoor je helemaal niks meer achter mij ziet :verymad:

Bonzaiking lachte er zelf mee tijdens een halte hij wist direct wanneer hem een versnelling terug moest om door te trekken als kris zich te goei zet geef maar gas want hij is weg :crosser:
De rustige stukken rij ik constant met 1 hand 70 à 80km/u pak ik met 1 hand als tempo wat erin komt met bochtenwerk dan zet ik mij strakker
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 09 dec, 2012 18:38
Locatie: Guuk City

Re: ritje saint-vith

Bericht door FloR »

Wat ik mij afvraag, sommige van die quads staan erg breed, driften jullie daarmee op het asfalt? Ook bij droog weer?
"Ne quad is voor janetten!"
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: ritje saint-vith

Bericht door yamahakoppel »

Ja heb vandaag wat driftwerk gezien niet normaal volledig dwars en stuur haaks om, het rondpunt op juist op randje van te ver en dit tegen snelheden van 50km/u :buig:

Heb ook wel een blooper gezien :lol: kon zich nog juist met de voet op de grond steunen en aan het stuur vast pakken anders lag hem op de grond gelukkig was dit maar tegen 20km/u op een parking en viel de quad stil door te hoge versnelling
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: ritje saint-vith

Bericht door Jason McCoy »

Wel moet je even rekening houden dat deze heren vaak ook verlengde achterbruggen hebben he. Dan is een drift iets beter te controleren dan met je standaard as.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 09 dec, 2012 18:38
Locatie: Guuk City

Re: ritje saint-vith

Bericht door FloR »

Wel straf dat die slides ook getrokken worden op droge asfalt.

Misschien ga ik mij toch inschrijven voor de mega meeting, dan kunnen jullie is demoke geven :)
"Ne quad is voor janetten!"
Gebruikersavatar
Duck
Quadrider
Quadrider
Berichten: 302
Lid geworden op: do 24 jan, 2013 12:56
Locatie: Antwerpen

Re: ritje saint-vith

Bericht door Duck »

Ja echt leuke machines :applaus:
En ook mooi ritje lijkt me!

Breed drift toch makkelijker?
Een lange achterbrug zal wel meer controle geven geloof ik.

Heb hier toch ook niet veel problemen mee op het droge, ligt vermoedelijk wel vooral aan de banden(goldspeed)
Is moeilijker om hard door de bocht te gaan en niet te driften :p
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: ritje saint-vith

Bericht door yamahakoppel »

Ik heb daar geen problemen mee :D met niet te driften op hoge snelheid mijn stabilisator stang houd de quad plat in de bochten waardoor ik meer grip hou op de achterwielen alleen denk ik dat hier door de achterlagers zwaarder belast worden :chagarijn: pas 3000km andere lagers gestoken en ik denk dat ze weer verrot zijn :x quad begon zenuwachtig te rijden op de terug weg en voelde hem vanachter trekken ga geen geen risico's pakken voor de mega meeting, achteras eruit voor controle en bij twijfel worden het nieuwe lagers

Ben ook aan het denken, met mijn aanhanger belast ik de lagers ook zwaarder want normaal doe ik toch 9 tot 10.000 km met een setje :chagarijn:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
lowrider
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 07 nov, 2010 19:45

Re: ritje saint-vith

Bericht door lowrider »

Was inderdaad een geweldige rit en zeker voor herhaling vatbaar. T zijn echt stuk voor stuk fijne mensen die nederlanders en hebben prachtige mooie quads . En inderdaad driften , daar zijn ze de koning in :applaus: Heb peter en jeroen een paar keer toch zeker tegen 80 gewoon dwars zien gaan . Mooi om te zien maar in mijn ogen toch riskant , minste fout die je maakt kan fataal zijn . Ik zelf neem dat risico niet , Kost allemaal wat teveel :D
Tot de volgende mannen
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1662
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 16:00

Re: ritje saint-vith

Bericht door JdmhatchR »

Vette brommers :D Passen NET op de trailer zo te zien :D Inderdaad, lange achterbrug, breed + plat drift echt makkelijk.
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: ritje saint-vith

Bericht door Zakie »

was een mooie rit nogmaals bedankt, driften zit in onze bloed, en over dat tanken wij wilde onze euros besparen daarom gingen we in belgie tanken :D btw mooie 660 op die fotos :p
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Karelvv
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 228
Lid geworden op: do 24 nov, 2011 23:07
Locatie: Meerbeke

Re: ritje saint-vith

Bericht door Karelvv »

1 voor 1 allemaal vette raptors!
Ben benieuwd naar de mega rit om die is allemaal in real life te zien.

@ Lowrider: de 3de quad vn links das zeker den uwe? :D (wit en blauw)
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: ritje saint-vith

Bericht door yamahakoppel »

jep dat is lowrider zijn pareltje :yummie: al wat blinkt is door mijn handen geweest voor te polijsten 8) en ben blij dat hem ook alles weekelijks bij houd met poetsen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie