+/- 4000km tocht met motor & quad concept idee..

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: +/- 4000km tocht met motor & quad concept idee..

Bericht door 08brothers »

Thanks Paul, met deze man heb ik twee maanden of nog langer geleden contact gehad, had hem mij toen scherp aangeboden maar wilt hem nu niet meer laten gaan voor die prijs. Heb de cash liggen, maar ga hem niet meer betalen dan dat we initieel overeen waren gekomen.

Momenteel een leuke rode variant gevonden waar ik snel hoop te kunnen gaan kijken! Wat ik wel grappig vind dat de ene 4000eur vraagt en de ander 2000eur! En dit is niet bij alle quads in de technische staat te zien waar dit verschil in zal zitten. :lol:

Ach de aanschaf van een machine vind ik al een heel leuk proces wil alleen niet nog 5x voor nop ergens naartoe rijden :chagarijn:
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: +/- 4000km tocht met motor & quad concept idee..

Bericht door 08brothers »

Heb een puike Bombardier DS650x uit 2005 gevonden! Heel erg blij mee, quad is in goede technische staat alleen rijd hij erg zenuwachtig! Had daar al online iets over gevonden nu maar eens kijken of/hoe we het kunnen verhelpen en waar dat hem precies in zit.

https://photos-1.dropbox.com/t/2/AAC2x8 ... ize_mode=3
Patje88NL
Quadrider
Quadrider
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 04 mei, 2009 18:20
Locatie: Winschoten

Re: +/- 4000km tocht met motor & quad concept idee..

Bericht door Patje88NL »

Gefeliciteerd met de quad :crosser:
Ik denk als je hem goed uitlijnt dat het al een heel eind scheelt met zenuwachtig gedrag.
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: +/- 4000km tocht met motor & quad concept idee..

Bericht door 08brothers »

Oke, simpele uitlijning dus?

Wat je hebt is dat als je pak hem beet 50kmph gaat dat als je stuur (minimaal) dat hij heel erg snel reageer, anders dan ik ervaar dan bijvoorbeeld met de raptor 700.

Moet zeggen dat de bombardier echt een beest van een machine is! Echt een hele leuke machine!
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: +/- 4000km tocht met motor & quad concept idee..

Bericht door Paul Snip »

Uitlijning, type banden en afstelling van de vering zijn erg belangrijk bij een DS.

Wil je wegbanden dan zijn eigenlijk alleen Maxxis Spearz aan te bevelen. Crossbanden maakt niet zoveel uit wat eronder zit.

Qua rijhoogte: Als je op de quad zit moet de onderkant van het frame parallel aan de weg staan. Of iets achterover. Nooit voorover.

De sporing voor moet op iets uitspoor staan. Bij de meeste quads is het toespoor. Bij een DS uitspoor.

Wil je echt perfecte rechtuit stabiliteit vervang dan de bovenste draagarmen door verstelbare. Zo kun je de voorwielen meer naloop geven door de fusee achterover te kantelen.
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: +/- 4000km tocht met motor & quad concept idee..

Bericht door 08brothers »

Thanks voor de tips Paul, is een geheel andere quad geworden door deze fine tuning!! Rijd heerlijk deze bombardier, deze week bied ik hem bij het rdw aan voor de keuring! Hoop snel een kenteken te hebben!! :)
Plaats reactie