Boetes vliegen om de oren

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
Jawi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 22:02

Boetes vliegen om de oren

Bericht door Jawi »

Ik heb mijn raptor 700 pas net 2 weken en al 2 keer een boete van 100 euro mogen ontvangen...
1 boete was in de stad 10 km te hard berg afwaarts dus daar was nog in te komen ( ook mierenneukerij maar toch) maar heb er net weer eentje gehad in deest omdat ik 2 keer op en neer reed over een weiland en toen stond de boswachte1r bij de uitgang te wachten. ik netjes naar hem toe en wat denk je? jaa hoor proces verbaal.. kreeg veder niks mee alleen schreef hij mijn gegevens op een kladblok hij ging met de boer overleggen of hij er problemen mee had en anders krijg ik alsnog de boete van 100 euro.. hij wou geen waarschuwing geven en liep vrij moeilijk te doen. Maar hoor ik niks te krijgen van een bewijs als hij mij een boete wilt geven?
het lijkt erop dat je echt helemaal nergens niks meer mag met de quad. twijfel erover om hem weer de deur uit te doen aangezien je er toch nergens leuk mee kan rijden/crossen. :verymad:
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door ukachitalu »

ik kan mij voorstellen dat als je over iemand anders zijn land rijd of te hard rijd daar een boete voor krijgt, maar wel apart dat de boswachter het doet, en daarna aan de boer gaat vragen, dit zou mss. zeggen dat jij of de aandacht had aangetrokken of er vaak langs rijd. Ik zie het een beetje zo, de politie ziet Quads als een gevaar op de weg, er is heel veel negatieve sfeer omheen gekomen. De nodige vrienden en familie leden die ik ken ergeren zich de pest aan quads omdat veel quads asociaal rijden. Ik kom ook vaak genoeg quads tegen die over zandpaden rijden, en gewoon met 100 voorbij komen zeilen terwijl er een paard loopt of een groep ouderen. Hierdoor, gaan mensen zich er meer aan storen en wordt de naam er niet beter op. het is een opvallend apparaat, vaak met veel herrie, die veel negatieve energie lokt, als je dan nog over iemand anders zijn land rijd, is het mij logisch dat je een boete krijgt.

Maar wij zijn niet de enige hoor, op dijk wegen rondom de Rijn (Wageningen) worden motoren ook al geweerd. die rijden ook via via over kleine weggetjes, ff lekker met je harley volgas optrekken in de bebouwde kom zodat het hele dorp er van om kijkt. Alleen er zijn veel meer motoren in vergelijking, een motor valt niet meer op, die krijgt die snelheids boete wel, maar die motoren zul je niet gauw in een weiland rijden. Ik zou zeggen doe hem vooral niet weg, ga legaal rijden en heb er de lol mee die je hebt. Ik ben zelf een keer door een agent aangehouden, behalve van het feit dat ik niet herkenbaar was van wegen de bagger (ook mijn kenteken niet) vond hij het prachtig, alleen die lichtbalk voorop, daar kreeg ik een waarschuwing voor. Dus in jouw geval waarschijnlijk een BOA die geen goeie dag had, en eerdere nare ervaring heeft. Of je had gewoon pech.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door Jazzy »

Jawi schreef:het lijkt erop dat je echt helemaal nergens niks meer mag met de quad. twijfel erover om hem weer de deur uit te doen aangezien je er toch nergens leuk mee kan rijden/crossen. :verymad:
Als je geen boetes wilt krijgen dan moet je niet te hard rijden of gaan rijden in een weiland waarvoor je geen toestemming hebt. :) Gewoon een beetje je verstand gebruiken en dan vind je genoeg leuke plekken om te rijden. Of dus een beetje risico nemen, maar dan mag je natuurlijk niet gaan klagen over de gevolgen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jawi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 22:02

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door Jawi »

Jaa klopt maar het is een soort van gedoogt al die jaren om daar in de turksewaard bij deest te crossen en rijden. En ik heb daar echt de hele week al gereden en er reden boeren en loonwerkers die het allemaal wel prima vonden volgens mij. ook maak ik geen onnodige herrie aangezien mijn raptor volledig origineel is dus denk ook niet dat ze er last van hebben. maar de boa was gewoon een vervelend mannetje die op zijn strepen wou blijven en gewoon blij was dat hij eindelijk 2 quad rijders te pakken had aangezien we netjes zelf naar hem toe kwamen. ik zei ook tegen hem dat ik er ook vandoor had kunnen rijden maar ik kom toch netjes naar je toe dus het zou mooi zijn als jij ook een beetje schappelijk zou kunnen zijn en een waarschuwing zou willen geven maar ja ik ben bang dat hij gewoon de boete opstuurt. ga sowieso zelf nog contact opnemen met de boer waarvan het land is en kijken wat die ervan vind anders heeft de boa geen poot om op te staan.Was sowieso onduidelijk van wie het land was aangezien ik er zo kon oprijden en er een grote mast op staat dus het leek niet echt van iemand te zijn. Het is lastig om ergens nog lekker te crossen zonder daarbij illegaal bezig te zijn.. dus ik denk dat ik volgende keer vol het gas erop gooi en ertussen uit naai met een vieze kenteken plaat. :crosser: toch heb ik het idee dat het goedkoper is om ergens te crossen waar dat niet mag dan te hard te rijden denk dat ik gewoon maar het risico voor lief moet nemen..
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door Haagje »

En weer zoon gast die het voor ons gaat verpesten :buig: :buig:

Als je geen afspraak met de boer hebt, rij er dan niet op. De boswachter zal er niet voor niets gestaan hebben als je al een hele week daar aan het rijden bent.

Elk stukje grond in Nederland is wel van iemand, is het niet van de boer dan misschien wel particulier, gemeente of de provincie. De boswachter had het volste recht om je te bekeuren. Op het moment van staande houding heb je van niemand toestemming gehad om daar te rijden. Achteraf toestemming vragen heeft geen nut in deze.
Gebruikersavatar
Jawi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 22:02

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door Jawi »

Ik verpest helemaal niks voor niemand haha maar ik vind persoonlijk dat ze dit soort hobby's de nek aan het omdraaien zijn of ben je dat niet met mij eens? ik maak ook geen onnodige herrie ga niet 10 keer voorbij een vol terras lopen rijden. ik zoek juist de meest rustige plek op om mijn hobby te beoefenen om niemand tot last te zijn. want zo'n 5/10 jaar geleden kon dit ook allemaal gewoon zonder problemen maar tegenwoordig niet en die boer waarvan het land is heeft niemand gebeld want de boswachter kwam uit zijn eigen langs want als de boer wel had gebeld dan was dat waarschijnlijk de politie wel geweest. En hij was niet eens thuis toen we naar zijn deur gingen om te vragen wat hij ervan vond met de boswachter in kwestie. ook grappig dat zijn collega een paar dagen ervoor langs reed en gewoon zwaaide en doorreed dusja
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door ukachitalu »

ik heb ook niet gezegd dat jij het verpest ;) het imago wordt er niet beter op. Als BOA zal hij wellicht ook bekend zijn met dat terrein? maar goed, je zei de boetes vliegen je om de oren, 1 snelheids overtreding en een boete omdat jij op iemand zijn veld zit te rijden??? What's the problem?
Gebruikersavatar
Jawi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 22:02

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door Jawi »

Nou dat het best rap gaat zo haha :lol: heb hem denk net anderhalve week/2 weken en elke mogelijkheid die ze hebben slingeren ze je op de bon. dus dat geeft idd wel aan dat ze je echt proberen te ontmoedigen om quad te rijden. in de stad zegt de agent ga lekker ergens achteraf rijden en als je dat doet komt iemand je daar weer vertellen dat je weg moet.. vandaar dat ik daar wat gefrustreerd over was en ook vond ik het vreemd dat een boswachter een boete kon uitdelen maar schijnbaar kan dat tegenwoordig. Quad rijden is leuk maar als ik elke week maar boetes blijf krijgen voor de stomste dingen gaat de lol er wel vanaf
hoop ook dat ik ergens een leuk terrein kan vinden waar ik lekker kan crossen/trial rijden zonder dat ik iemand tot last ben maar dat is lastiger dan ik dacht.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door ukachitalu »

ik zie dit zwart wit: rijd je door rood, boete. Rijd je op een plek waar het niet mag, boete. Neem je het risico om het toch te doen, doen wij allen, dan kun je niet achteraf klagen. Er zijn genoeg offroad parken waar je onbeperkt zonder risico van een boete kan rijden, btw.
AeroWolf
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 12 feb, 2017 15:04
Locatie: Dendermonde (BE)

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door AeroWolf »

Misschien lichtelijk off topic, maar als ik met m'n VW Vento lekker snel ga rondrijden in de buurt (rustige afgelegen banen) en er staat een flitsbakkie, dan komt er ook een boete binnen hoor.
Ik weet dat ze daar soms flitsen maar trek het me niet aan. En soms heb je er dan 5 op een maand, en soms heb je maandenlang geen boete binnen. Maar da's het risico dat je op voorhand weet, toch?

It's the name of the game! :crosser:
Niet geschoten is altijd mis!
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door Haagje »

Nou je spreekt zelf over:
"dus ik denk dat ik volgende keer vol het gas erop gooi en ertussen uit naai met een vieze kenteken plaat. :crosser: toch heb ik het idee dat het goedkoper is om ergens te crossen waar dat niet mag dan te hard te rijden denk dat ik gewoon maar het risico voor lief moet nemen.."
Dusss,

Ik snap dat niet iedereen "heilig" is, allemaal hebben we wel wat, de een rijdt te hard en de ander rijd wel eens door rood. Maar mijn tip in deze is probeer te voorkomen dat de boa of boeren je als lastpost gaan zien. Alleen het negatieve effect is dat ze alle quadrijders zo gaan zien Probeer een afspraak te maken met de boer, eventueel tegen vergoeding. Voorkomt veel gezeik en in dit geval een boete.

En ja ik ben het met je eens dat er te weinig speelgrond is voor onze hobby. Ik heb in canada gereden en daar kraait geen mens naar of je door natuurgebiedt rijdt ja of nee. Echter het probleem is dat de plekken waar wij zouden kunnen rijden veel te klein is en door meer hobby's gebruikt wordt ( wandelen mountenbike paardrijen etc). En als je dan personen er tussen hebt zitten die geen rekening houden met al deze andere personen op de paden dan kan ik goed begrijpen dat het rijden met motoren in die gebieden verboden is. En dan spreek ik nog niet over het eventueel verstoren van flora en fauna.
Gebruikersavatar
Jawi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 22:02

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door Jawi »

Ja je hebt daarin wel gelijk maar dat is het stukje frustratie.. je zou bijna zo gaan denken althans ik.
maar ik zit ook serieus naar oplossingen te zoeken om misschien is de quad op de aanhanger te doen en er mee op vakantie te gaan naar een plek waar ze hier minder moeilijk mee doen want ik vind het persoonlijk wel echt leuk om lekker wat rond te verkennen en de crossen. als je zo de filmpjes uit amerika ziet hebben ze het daar beter getroffen op dit vlak aangezien er mooie speel terreinen zijn en ze volgens mij ook vrij in het bos mogen rijden. maar ik ga idd is met de boer praten of er iets te regelen valt met het rijden op zijn terrein. en als ik echt nergens iets kan vinden of regelen dan maak ik er ook een straatquad van maar ik blijf zelf liever een beetje offroad aangezien ze daar toch echt voor bedoelt zijn en dit naar mijn mening ook het leukst is. Ik zou ook een baanpas kunnen aanvragen en op de crossbaan gaan rijden maar dan had ik net zo goed een racequad kunnen halen en eentje zonder kenteken.. Zijn er eigenlijk in duitsland nog zandafgravinge ofzo waar gereden mag worden of is het daar ook streng op dit gebied?
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door banshee03 »

vergeet het maar, wil je echt crossen ? en dan niet op een klein stukje.

ga na frankrijk,polen of italy frankrijk mag je nog veel en polen is het enduro paradijs.

duitsland is net zo erg daar mag ook geen kloten,en hier in het zuiden zijn wij alles kwijdt.
wij hebben niks hier nada noppes.

erg maar waar,en dan zeuren de mensen als eens iemand een bosweg afrijdt,nee die zelfde zeurende mensen zijn het ook schuld dat hier alles verdwenen is.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door Jason McCoy »

T ligt aan jezeld. Rij 15 jaar quad en 2 keer een boete gehad. 1x wegens rijden over voorsorteervak van andere baan en 1x wegens rijden op de tankbaan wat verboden was schijnbaar. Kan gebeuren maar als je een boete krijgt ben je altijd verkeerd bezig. Staandehouding heb ik ook echt zelden tot nooit. 1x gehad vanwege een rokende motor wat ik zelf niet in de gaten had en 1x wegens driften op nat wegdek. Beide keren een waarschuwing

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Jawi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 22:02

Re: Boetes vliegen om de oren

Bericht door Jawi »

banshee03 schreef:vergeet het maar, wil je echt crossen ? en dan niet op een klein stukje.

ga na frankrijk,polen of italy frankrijk mag je nog veel en polen is het enduro paradijs.

duitsland is net zo erg daar mag ook geen kloten,en hier in het zuiden zijn wij alles kwijdt.
wij hebben niks hier nada noppes.

erg maar waar,en dan zeuren de mensen als eens iemand een bosweg afrijdt,nee die zelfde zeurende mensen zijn het ook schuld dat hier alles verdwenen is.
Jaa daar zit ik zeker aan te denken om is een keer naar frankrijk of italy te gaan met de raptor lijkt me zeker dik. En heb hier in de buurt ook toch nog wel her en der wat cross plekkies gevonden maar het is schaars. Klopt is helemaal verpest al.. ik kocht die raptor met het idee dat het niks veranderd was met jaren terug toen je nog lekker overal kon crossen met brommers motors etc. zonder gezeik maar tijden veranderen. Denk maar keer op de aanhanger gooie en lekker is in italy of frankrijk gaan rijden. mag je eigenlijk door de ardenne rijden met de quad of is dat ook streng in belgie? btw. Dikke banshee man! :buig:
Plaats reactie