Hoe maak ik leuke actiefoto`s?

Laat ons watertanden met de mooiste foto's uit je collectie...
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

@ Ralph: ik gebruik die 55-200 van mij eigenlijk altijd, alleen de snelheid is soms een probleem, maar overal valt mee te werken. Die kitlens is gewoon bout, eigenlijk zou je alleen de body moeten kopen als je een spiegelreflex koopt, en daar losse lenzen bij. Die kitlens mist net die scherpte, wanneer je scherp hebt gesteld valt die van mij bijna uit elkaar door gammelheid en is het altijd een tikkie onscherp.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Het is allemaal heel persoonlijk denk ik, de een vind die lens goed de ander weer iets anders. Dan ligt het er ook nog helemaal aan wat voor soort fotografie je doet, hier raken we nooit over uitgesproken denk ik :)
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 06 feb, 2005 19:57
Locatie: opoeteren

Bericht door scottusa »

Ralph schreef:Het is allemaal heel persoonlijk denk ik, de een vind die lens goed de ander weer iets anders. Dan ligt het er ook nog helemaal aan wat voor soort fotografie je doet, hier raken we nooit over uitgesproken denk ik :)
en ik denk dat je hier gelijk in hebt !
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us

Dangerous
Quadracing
Team
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

scottusa schreef:voor dat constant scherpstellen moet je je af gewoon op servo zetten, dan blijft die dat doen, maar dit geaat wel enkel in de modes van de camera die je zelf moet instellen!
ik weet niet welk type Nikon je juist gebruikt, maar het is niet echt nodig om bij Nikorr te blijven, alluwel dat lens en camera van hetzelfde merk meestal het beste functioneren met elkaar is een Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) een supergoede oplossing voor het kleinere bereik! en voor een iets groter bereik is een 70-200 2.8 van Sigma ook een heel goede vervanger tov de nikkor(die overigens een stuk duurder is ! ) (beide lenzen met nikon vatting wel te verstaan). heb al met beide lenzen op een nikon gewerkt (wel een oudere versie, een D100) Maar was toch aangenaam verrast !

en om het terug over kitlenzen te hebben, ik heb hier ook wel enkele mooie foto's met de kitlens, maar als je 200 foto's maakt met een kitlens (18-55 f3.5-5.6) of een degelijke 28-70 2.8 L, dan denk ik dat je het grootste deel van de foto's getrokken met de kitlens gaat verwijderen omdat ze niet perfect scherp zijn wegens te traag scherpstellen of omdat die lens gewoon niet 100% scherp is, en dat zal je niet zo snel voorhebben met die 28-70.

Ik wil alleen maar aantonen dat het allerbelangrijkste element van uw hele fotomateriaal zeker de lens is, geef anders minder geld uit aan de body maar zorg toch dat je met degelijke lenzen werkt !
Aha, zo werkt dat dus. Hier is het wel AF-Continuous, maar het is goed dat ik die optie nu weet staan.
Ik gebruik een Nikon D50 trouwens, echt een fijne camera om mee te fotograferen. Meestal volg ik zo'n beetje wat er op Ken Rockwell's site staat geschreven en die raadt toch aan om bij Nikkor te blijven en die 18-200 lens te kopen. Voor mij is dit puur een hobby, dus misschien dat ik hem dan toch koop. Eerst nog eens verder zien wat er te verkrijgen is, maar ik kan geen lens van €1900 betalen...
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 06 feb, 2005 19:57
Locatie: opoeteren

Bericht door scottusa »

Alfredo schreef:Aha, zo werkt dat dus. Hier is het wel AF-Continuous, maar het is goed dat ik die optie nu weet staan.
Ik gebruik een Nikon D50 trouwens, echt een fijne camera om mee te fotograferen. Meestal volg ik zo'n beetje wat er op Ken Rockwell's site staat geschreven en die raadt toch aan om bij Nikkor te blijven en die 18-200 lens te kopen. Voor mij is dit puur een hobby, dus misschien dat ik hem dan toch koop. Eerst nog eens verder zien wat er te verkrijgen is, maar ik kan geen lens van €1900 betalen...
Ja ik wist niet juist welke naam dat nikon daaraan geeft. Nuja, zelf ben ik ook van het principe om bij canon lenzen te blijven maar als ik het geld niet heb voor een L en toch een lens nodig heb (zoals ik nu een 24/28-70 nodig heb) dan denk ik toch dat ik mij eerst die tamron koop en daarna verkoop en die canon koop. Voor mij is het ook puur hobby, als 17 jarige zal het ook niet bepaald snel meer worden dan hobby. euhm, de tamron kost 350 en de sigma 70-200 iets van een 800 dacht ik. die 70-200 vr van nikorr kost idd rond de 1900.
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us

Dangerous
Quadracing
Team
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ik heb nu ook Sigma, en ben daar blij mee, velen kunnen dat niet zeggen op dr 18e. Het is wel zo dat ik later prof wil worden, een tripje USA naar alle stadioncrosses enzo :D
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 06 feb, 2005 19:57
Locatie: opoeteren

Bericht door scottusa »

Vyrena schreef:Ik heb nu ook Sigma, en ben daar blij mee, velen kunnen dat niet zeggen op dr 18e. Het is wel zo dat ik later prof wil worden, een tripje USA naar alle stadioncrosses enzo :D
mja, kzit nu met een 30d, 70-200F4 L usm, en een speedlite 580ex van canon, en der zijn er nog minder die dat kunne zegge op hun 17e, maarja, het is waar je je voor interesseert en je je geld aan wilt geven.
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us

Dangerous
Quadracing
Team
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Speedlite 580 :p :p :p Mjammie, eigenlijk nu mijn eerste prioriteit omdat ik nu de lenzen en battery grip al heb.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
speedfreak
Quadrider
Quadrider
Berichten: 488
Lid geworden op: wo 24 aug, 2005 00:07
Locatie: Aarschot

Bericht door speedfreak »

Hier 2 foto's van mijn nieuwe macro lens ef 100mm f/2,8 usm. Ben er heel tevreden mee, maar moet er nog wat mee leren werken.


Afbeelding

Afbeelding

met dank aan vyrena en scottusa. :duimhoog:
nu blijven oefenen en blijven oefenen he. :knikblij:
Ktm 525 XC,Ready To Race?!
Frnak
Quadrider
Quadrider
Berichten: 339
Lid geworden op: di 13 mei, 2008 20:48

Bericht door Frnak »

Je zit hier op een quadforum.Dan laat je toch geen macro-opnames zien van bloemen?
Ik heb een Nikon D 300 en 17-55mm 2.8F en een 70-200mm 2.8F, een batterygrip en een speedlight SX 800.
Werkt prima.
Meestal maak ik foto's in standje "A", maar zondag gaat ie in Helmond op standje "S".
Probeer foto's te maken op 200 ISO en een sluitertijd van 1/4000 sec.

Ben benieuwd hoe er de foto's gaan uitzien.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ik doe alles op M stand, dan bepaald ik alles precies wat ik doe en hoe ik het wil. Ik gooi binnenkort wel weer eens wat vette foto`s online van mn nieuwe stijl van fotograveren :P
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Frnak
Quadrider
Quadrider
Berichten: 339
Lid geworden op: di 13 mei, 2008 20:48

Bericht door Frnak »

Tja, standje "M" dat lukt me nog niet, haha.
Ik wil wel eens een wedstrijdje met je "meelopen"...
Kan ik wat ervaring opdoen.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

S goed, ik moet toch binnenkort nog eens naar de MON wedstrijd... heb ik beloofd om nog eens foto`s te maken.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Frnak
Quadrider
Quadrider
Berichten: 339
Lid geworden op: di 13 mei, 2008 20:48

Bericht door Frnak »

Uhm...morgen in Helmond?
Of volgend weekend in Eschweiler EK Quad?
Of 13 Juli in Reusel?
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 06 feb, 2005 19:57
Locatie: opoeteren

Bericht door scottusa »

1 tip, gebruik nooit een sluiter van 1/4000's bij quadcross :) trekt op niks
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us

Dangerous
Quadracing
Team
Plaats reactie