Bierkrat racer **Update 19 April**
Bierkrat racer **Update 19 April**
De meeste mensen zullen wel denken, wat moet dit hier nu weer. Nou ik ben
bezig met een knutsel project om een 110cc quad blok op een frame met een
bierkrat te maken.
Het begon allemaal toen ik en een aantal anderen de filmpjes van de
bierkisteracers op youtube tegen kwamen. Als snel kwam het idee van, dat
kunnen en willen wij ook.
Het begon allemaal met een kinderquad van 50cc(??). Deze werd gekocht via
marktplaats, en meteen gesloopt:
Bezig met het frame:
Toen maar even kijken hoe het ongeveer moest:
Het tankje moest goed boven het blokje, anders had de benzine niet heel
veel zin. Maar zo deed hij het in ieder geval wel:
Hoe hij er uitzag (het zadel was hierna nog wel wat ingekort voor wat meer
frisse lucht:
Al snel kwam ik er achter dat dit blokje toch niet heel erg ideaal was. Top was eigenlijk
wel genoeg, maar optrekken is een drama. En dat is bij zoiets wel belangrijk, ik wil hem
voornamelijk gaan gebruiken op auto evenementen enzo. En als je dan gewoon niet
optrekt dat is zonde. Want je top haal je toch niet.
Vandaar een 110cc blokje gekocht, met een verbrande uitlaatklep. Deze is ondertussen
vervangen en het blokje moet nu weer in elkaar. Vandaar ook mijn vragen over het op
"tijd" monteren van de cilinderkop.
Omdat ik straks de accu, benzine tank, kabelboom etc in het kratje wil heb ik toch een
benzine pomp nodig. Echter geen idee welke ik moet gebruiken. Dus als iemand TIPS heeft?
Bij groothandel-nemeco onderdelen besteld voor mijn blokje:
(1 tankje is niet voor mij.)
Grote remklauw:
Verdere plannen:
- Blokje eerst aan de loop krijgen
> Blok in elkaar zetten en optijd monteren
> Kabelboom op orde maken
> Benzine pomp, maar welke?
- Frame klaar maken voor de 110cc
- Achteras in elkaar zetten
> 2 lagers voor een 30mm buis van conrad
> 30mm pijp op lengte maken en kijken hoe het tandwiel en remschijf vast moeten
> Velgen, velgsupport en banden bestellen
- Uitlaatje bouwen
Ik doe dit project niet alleen, hiervoor helpt een vriend van mij mee. Hij last en heeft
wat meer inzicht en kennis over deze motorische onderdelen.
bezig met een knutsel project om een 110cc quad blok op een frame met een
bierkrat te maken.
Het begon allemaal toen ik en een aantal anderen de filmpjes van de
bierkisteracers op youtube tegen kwamen. Als snel kwam het idee van, dat
kunnen en willen wij ook.
Het begon allemaal met een kinderquad van 50cc(??). Deze werd gekocht via
marktplaats, en meteen gesloopt:
Bezig met het frame:
Toen maar even kijken hoe het ongeveer moest:
Het tankje moest goed boven het blokje, anders had de benzine niet heel
veel zin. Maar zo deed hij het in ieder geval wel:
Hoe hij er uitzag (het zadel was hierna nog wel wat ingekort voor wat meer
frisse lucht:
Al snel kwam ik er achter dat dit blokje toch niet heel erg ideaal was. Top was eigenlijk
wel genoeg, maar optrekken is een drama. En dat is bij zoiets wel belangrijk, ik wil hem
voornamelijk gaan gebruiken op auto evenementen enzo. En als je dan gewoon niet
optrekt dat is zonde. Want je top haal je toch niet.
Vandaar een 110cc blokje gekocht, met een verbrande uitlaatklep. Deze is ondertussen
vervangen en het blokje moet nu weer in elkaar. Vandaar ook mijn vragen over het op
"tijd" monteren van de cilinderkop.
Omdat ik straks de accu, benzine tank, kabelboom etc in het kratje wil heb ik toch een
benzine pomp nodig. Echter geen idee welke ik moet gebruiken. Dus als iemand TIPS heeft?
Bij groothandel-nemeco onderdelen besteld voor mijn blokje:
(1 tankje is niet voor mij.)
Grote remklauw:
Verdere plannen:
- Blokje eerst aan de loop krijgen
> Blok in elkaar zetten en optijd monteren
> Kabelboom op orde maken
> Benzine pomp, maar welke?
- Frame klaar maken voor de 110cc
- Achteras in elkaar zetten
> 2 lagers voor een 30mm buis van conrad
> 30mm pijp op lengte maken en kijken hoe het tandwiel en remschijf vast moeten
> Velgen, velgsupport en banden bestellen
- Uitlaatje bouwen
Ik doe dit project niet alleen, hiervoor helpt een vriend van mij mee. Hij last en heeft
wat meer inzicht en kennis over deze motorische onderdelen.
Laatst gewijzigd door Eddol op ma 19 apr, 2010 22:09, 6 keer totaal gewijzigd.
- Tegazo
- Quadrider
Re: Bierkrat racer
Zeer leuk idee en heb ie mooi in elkaar geknuteld
Succes met de ombouw.
Succes met de ombouw.
Suzuki Z400
Haha geweldig
Super respect
Super respect
- FLIPmode
- Quadracer
- Contacteer:
Als benzine pomp ZEKER geen pompje nemen van een injectieblok(teveel druk) zijn tokkelpompjes te krijgen uit de racerij die een psi of 4 leveren en die duwen de carbs normaal gezien niet aan gort. Anders zoeken naar benzine pomp van carbu auto (oldtimer afdeling). bij teveel debiet kan je er nog een regelaar van malpassi tussen zetten bvb.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Dit is een vacuüm pomp denk ik:
http://www.scootbike.nl/index.php/compo ... /vmcchk,1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou dat werken?
http://www.scootbike.nl/index.php/compo ... /vmcchk,1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou dat werken?
heel mooi werk geleverd!!!
-
- Easy Quadrider
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
die vacuüm pomp gaat miss noeg wel is werken, die komt van een scooter af dus die zal jou blokje ook wel aan kunnen.
Ik zie dat je een gigantisch grote fout in je constructie hebt zitten!!! Kan NOOOOIT goed gaan
Je moet een Grolsch krat nemen ipv Dommelsch...
Je moet een Grolsch krat nemen ipv Dommelsch...
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Gelukkig heb ik dat niet, want de 110cc komt in een grolsch beugelkrat die is 2cm hoger.
=Update=
Heb ondertussen de kabelboom wat aan de praat. Dat wil zeggen dat ik bijna van alles weet waar het voor is. Vrijdag ga ik met de monteur van nemeco bellen, hopelijk kan hij mij het een en ander uitleggen.
Ik heb uit het blok namelijk de kabelboom die naar de cdi en stroomverdeler enzo gaat. Ook is er een bundel snoeren, waar ik 1 van moet gebruiken voor het neutraal lampje. Maar dat betekend dus dat er ook een neutraal stand op zit. Echter weet ik dus niet hoe hij in de vooruit moet, en hoe weer in de neutraal. Daar wordt dus nog wat mee gekloot.
Blok zit in elkaar, kop er weer op. Ook van de week vacuümpompje halen, en een niple op het inlaat spruitstukje maken zodat de pomp hopelijk gaat werken.
Ik hou jullie op de hoogte..
=Update=
Heb ondertussen de kabelboom wat aan de praat. Dat wil zeggen dat ik bijna van alles weet waar het voor is. Vrijdag ga ik met de monteur van nemeco bellen, hopelijk kan hij mij het een en ander uitleggen.
Ik heb uit het blok namelijk de kabelboom die naar de cdi en stroomverdeler enzo gaat. Ook is er een bundel snoeren, waar ik 1 van moet gebruiken voor het neutraal lampje. Maar dat betekend dus dat er ook een neutraal stand op zit. Echter weet ik dus niet hoe hij in de vooruit moet, en hoe weer in de neutraal. Daar wordt dus nog wat mee gekloot.
Blok zit in elkaar, kop er weer op. Ook van de week vacuümpompje halen, en een niple op het inlaat spruitstukje maken zodat de pomp hopelijk gaat werken.
Ik hou jullie op de hoogte..
Dat blok zal waarschijnlijk een 3-bak semi-automaat zijn (dat zijn de meeste in die cc klasse). Je moet er dus een schakelpook op zetten zodat je kun schakelen
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
maar ook bij heel veel van die blokjes zijn ook gewoon automaat
Vandaag telefoon gehad van de monteur. Weet nu ongeveer wel alles van de kabelboom. Het is gewoon een blokje zonderschakelpook helaas, was wel tof geweest Het is gewoon een slipkoppeling.
Vandaag een nipletje gemaakt op het spruitstuk, voor de vacuümpomp. Hopelijk zondag blokje starten. Moet eerst nog even weten waar de start relai precies aan moet.
Vandaag een nipletje gemaakt op het spruitstuk, voor de vacuümpomp. Hopelijk zondag blokje starten. Moet eerst nog even weten waar de start relai precies aan moet.
Zo, het blok doet het! Dus nu kan het frame pas gemaakt worden en een kratje. En dan kijken hoe alles in het krat gaat passen! Daarna eens opzoek naar de achteras.
Iemand een adres voor goedkope kart onderdelen? Moet velg klossen hebben (30mm), velgen en banden.
Iemand een adres voor goedkope kart onderdelen? Moet velg klossen hebben (30mm), velgen en banden.