Tuningproject van mene kfx700

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
kawa700
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: za 18 aug, 2007 10:53

Bericht door kawa700 »

Hallo Guido,

Ik heb in Kevin zijn project eens gekeken en heb daar gezien dat jullie ene vant merk RR hebben.
De persoon waar ik mijne gekocht heb was ook niet te spreken over het merk RR, heel slechte kwaliteit, daarom heeft hij voor mij ene van een ander merk (Moto-Detail) aangepast zodat die past voor mijn KFX. De kwaliteit van deze is een stuk beter.
En moest die echter na een tijdje toch beginnen te flippen zoals die van jullie, krijg ik gwn een nieuwe want heb er garantie op :buig:

Het is mss niet zo duidelijk te zien op de foto, maar deze is dus WEL voorzien van een minimum-maximum merkteken voor het oliepeil.
Maar zal dat wrs toch niet veel gebruiken, want voor de gemakkelijkheid heb ik tlaatst toch een motordeksel, ter hoogte van de peilstok, laten voorzien van een peilglaasje.

Mvg.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

kawa700 schreef:Hallo Guido,

Ik heb in Kevin zijn project eens gekeken en heb daar gezien dat jullie ene vant merk RR hebben.
De persoon waar ik mijne gekocht heb was ook niet te spreken over het merk RR, heel slechte kwaliteit, daarom heeft hij voor mij ene van een ander merk (Moto-Detail) aangepast zodat die past voor mijn KFX. De kwaliteit van deze is een stuk beter.
En moest die echter na een tijdje toch beginnen te flippen zoals die van jullie, krijg ik gwn een nieuwe want heb er garantie op :buig:

Het is mss niet zo duidelijk te zien op de foto, maar deze is dus WEL voorzien van een minimum-maximum merkteken voor het oliepeil.
Maar zal dat wrs toch niet veel gebruiken, want voor de gemakkelijkheid heb ik tlaatst toch een motordeksel, ter hoogte van de peilstok, laten voorzien van een peilglaasje.

Mvg.

Ha ok dan is het goed dan gaat die waarschijnlijk wel goed zijn hopelijk. Ik heb het met nog enkele anderen over dit soort meters gehad, en naar het schijnt zouden na enige tijd allemaal wel gaan flippen.

Het probleem zit em in die gel waarin de wijzer zweeft. Deze soort gel zou de trillingen van het ultra dunne wijzertje moeten opvangen maar dit is dus toch niet echt voldoende op een quad en na verloop van tijd geven ze dus verkeerd aan.

Kijk bij die van Kevin in de tijd liep alles ook perfect tot over een tijdje geleden begon het. Maar ge zegt dat die kerel er ene heeft moeten aanpassen zodat hij past voor uw KFX. Wat is er dan aangepast geworden ?

Inderdaad is er op de foto van uw meter te zien dat er min/max op staat, maar ik dacht dat ge deze zelf had aangebracht. Is het dit misschien dat hij aangepast heeft ?

Nu is er zelfs op de RR garantie, maar ik ga toch maar een digitale aanschaffen ervoor.



Nu in ieder geval hoop ik natuurlijk voor u dat de meter van Moto-Detail het wel goed doet en dat hij juist blijft werken hé :wink:
karl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 308
Lid geworden op: za 25 nov, 2006 07:33

Bericht door karl »

Hallo charger 69

Eerst praat je over een temp. van 20à25° en dan is het plots maar 15 à 17° :?:
Maar ik heb één vraagje :?: als de quad gestald staat waar er een constante temp.van 15 à 17° is hoe kan je motorolie dan maar een 3 tal graden zijn,alle materialen nemen de temp. op van de omgeving waar ze zich bevinden dus ook de olie in je motorblok :!:
ook al komen ze niet direct in aanraking met de buitenlucht.

Grt.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

karl schreef:Hallo charger 69

Eerst praat je over een temp. van 20à25° en dan is het plots maar 15 à 17° :?:
Maar ik heb één vraagje :?: als de quad gestald staat waar er een constante temp.van 15 à 17° is hoe kan je motorolie dan maar een 3 tal graden zijn,alle materialen nemen de temp. op van de omgeving waar ze zich bevinden dus ook de olie in je motorblok :!:
ook al komen ze niet direct in aanraking met de buitenlucht.

Grt.

Karl

De meter staat op 20 a 25 graden, de omgevings temperatuur waar de quad staat is 15 a 17 graden. Goed lezen wat ik schrijf.
De temperatuur van de motorolie neemt nooit de buiten temperatuur aan doordat hij in een metalen blok zit. Dit kan gewoonweg niet doordat de olie omhuld is door metaal en de quad in een ( lees goed ) omgevingstemperatuur staat van 15 a 17 graden. Hoe kan dan de temperatuur van de olie in het blok warmer zijn dan 25 graden. Als het zo zou zijn dat de olie de buitentemperatuur aanneemt dan zou deze op het minimum moeten staan ( in het geval van Kevin zijn meter 20 graden ).

Nu heb ik het nog eens even nagemeten met de lasergun en ik heb natuurlijk verkeerd afgelezen het is dus geen 3 graden maar iets meer. Maar als ge dan kijkt dat de laagste schaalverdeling op de meter 25 graden is hoe kan deze motorolie dan deze temperatuur aannemen en zelfs iets meer. Ik heb hetzelfde ook nagekeken bij de Charger, daar staat een geijkte bijgeplaatste olietemperatuur, olidrukmeter en watertemperatuurmeter in.

Hoe komt het dan dat deze olie NIET de de buitentemperatuur aanneemt en de meter gewoon op nul staat ?

Als ge op de foto kijkt van de meter van de KFX ziet ge dat de meter reeds een temperatuur tussen de 25 en 30 graden aangeeft en dit gewoonweg doordat deze op zijn kop gehouden wordt.

Ik heb dit ook nog eens uitgeprobeerd, en vanaf het moment ge deze meter in een omgevingstemperatuur legt van ongeveer 20 graden en hem op zijn kop legt gaat de meter reeds bewegen. Dit komt gewoonweg doordat deze meter in een gel achtige vloeistof zit en deze vloeistof doet dus ook de wijzer bewegen. Zo simpel is het eigenlijk :wink:

Met een digitale meter is dit niet, of ge er nu mee ramelt of schud het maakt niet uit.

Maar in ieder geval Kawa700 heeft reeds gepost dat zijn meter een betere versie zou zijn dan die van ons, dus is het probleem toch opgelost of niet soms ? En zodus hebben wij een slechte meter alhoewel ik het betwijfel want op zijn foto staat de meter op zijn kop en deze geeft ook al een temperatuur van bijna 30 graden aan.

Het is nog altijd een olietemperatuurmeter en geen thermometer hé :wink:
karl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 308
Lid geworden op: za 25 nov, 2006 07:33

Bericht door karl »

.Maar in ieder geval Kawa700 heeft reeds gepost dat zijn meter een betere versie zou zijn dan die van ons, dus is het probleem toch opgelost of niet soms ? En zodus hebben wij een slechte meter alhoewel ik het betwijfel want op zijn foto staat de meter op zijn kop en deze geeft ook al een temperatuur van bijna 30 graden aan.

Het is nog altijd een olietemperatuurmeter en geen thermometer hé :wink:


Hoi,

Het is niet mijn bedoeling geweest om hier beginnen te vergelijken wie iets beters of slechters heeft dan een ander :oops:
En je kan bij het "beste merk" ook problemen hebben en bij een goedkoper merk mss niet,het is en blijft mechanisch en hier kan altijd wel eens iets mis gaan.

grt.Karl
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

karl schreef:.Maar in ieder geval Kawa700 heeft reeds gepost dat zijn meter een betere versie zou zijn dan die van ons, dus is het probleem toch opgelost of niet soms ? En zodus hebben wij een slechte meter alhoewel ik het betwijfel want op zijn foto staat de meter op zijn kop en deze geeft ook al een temperatuur van bijna 30 graden aan.

Het is nog altijd een olietemperatuurmeter en geen thermometer hé :wink:


Hoi,

Het is niet mijn bedoeling geweest om hier beginnen te vergelijken wie iets beters of slechters heeft dan een ander :oops:
En je kan bij het "beste merk" ook problemen hebben en bij een goedkoper merk mss niet,het is en blijft mechanisch en hier kan altijd wel eens iets mis gaan.

grt.Karl
Hey Karl

Inderdaad dat bedoel ik, het kan altijd zijn dat er ergens een fout in zit. Maar daarom dat ik dus ook onze bevindingen over onze meter post. Dus als er naderhand nog iemand eventueel ene zou willen kopen, kunnen ze misschien beter ineens zo eentje kopen als Kawa 700 heeft. Hij zal na een bepaalde testperiode ook wel zijn bevindingen erover kunnen vertellen :wink:

Daarom dat ik in eerste instantie mijn post op dat metertje had gedaan :duimhoog: :wink: en is ook met de beste bedoelingen hoor dat ik onze ervaring erover wil delen :wink:


Maar nu back on topic het is tenslotte Kawa700 zijn topic over zijn ride die mooier en mooier aan het worden is :knikduim:
Gebruikersavatar
kawa700
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: za 18 aug, 2007 10:53

Bericht door kawa700 »

Charger69 schreef: Wat is er dan aangepast geworden ?
de minimum-maximum markering heeft hij er idd op aangebracht.
ook heeft hij een nieuw blokje moeten fresen, waar de schroefdraad opzit, omdat het anders niet zou passen.

ik hoop dat ik met mijn meter meer geluk heb dan jullie gehad hebben, en zal na verloop van tijd mijn bevindingen erover posten.
momenteel heb ik er geen klagen over en werk die perfect.
Gebruikersavatar
kawa700
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: za 18 aug, 2007 10:53

Bericht door kawa700 »

hier weer een paar foto's :mrgreen:
de kawa heeft nieuwe sloffen gekregen :rock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Bericht door yamahakoppel »

mooi is wel raar zo een grote quad met maxxis spears banden
nu nog wat zakken he :wink:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

heel schoon sloefen! :knikduim: :knikduim:
Gebruikersavatar
kawa700
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: za 18 aug, 2007 10:53

Bericht door kawa700 »

@yamahakoppel: dat zakken gaat nog gebeuren, twijfel opt moment nog tussen Wilbers en KW.
maar moet ze eerst achter nog breder zetten, staat voor al 15cm breder als achter, en met verlagen wordt dat verschil nog groter :cry:

@airwolf: Thx :mrgreen:
snowy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 21 jun, 2006 18:54
Locatie: lanaken

Bericht door snowy »

heeeeey sven,dat ziet er echt heel schoon uit,ziet veel beter uit dan die grotere banden vanachter,voor mij is het niet raar :p ,is echt beter zo :tongduim:
gaat echt een prachtige kfx700 worden en speciaal.

grtzzz
dempsy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: di 10 jul, 2007 20:55

Bericht door dempsy »

idd zoals snowy zegt uwe kawa 700 is echt sgoon me diie baanbanden lekker zelfs :d wordt mooi projectje :d
sponserd by : www.all-terrainsport.be
sponserd by : didoreklame roeselare
Gebruikersavatar
kawa700
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: za 18 aug, 2007 10:53

Bericht door kawa700 »

weer even geknutseld :rock:
wiele moeten wel nog goed geregeld worden

Afbeelding
dempsy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: di 10 jul, 2007 20:55

Bericht door dempsy »

omg :rock: zo zalig weeeel heel laag maar mooie gedaan keep going :applaus:
sponserd by : www.all-terrainsport.be
sponserd by : didoreklame roeselare
Plaats reactie