YFZ 450 R

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 555
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 10:32

YFZ 450 R

Bericht door ___EvW___ »

Zoals sommige hier weten heb ik een quad gekocht. na een paar jaar op yamaha breeze te hebben gereden gewoon beetje af en toe. Mijn vader heeft uit hobby ontstaan buggy zaak. en reed dus ook vaak in de buggy's maar heb tog meer liefde voor de quad en wou een zwaardere. De keuze is gevallen op de 250

Ik heb op de quad een nieuwe bumper gezet en spoorverbreders voor en achter.

Ik wou er voor de lol en e.v.t een paar hobbywedstrijden een nummer erop maken.
Nu ben ik bezig met het maken van zo bordje, hieronder de foto's. Het bordje word nog zwart gespoten en het ijzer (de steun) ook. Wij hebben zelf een sticker apparaat dus zal zelf de cijfers stickers maken.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ___EvW___ op wo 15 feb, 2012 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
sander.w
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: do 11 jun, 2009 17:02
Locatie: pijnacker

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door sander.w »

hahba ik heb het het zelfde gedaan met dat groene klemetje allen is er bij mij een ander steuntje opgelast :wink: ( het werkt trouwens prima)
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 555
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 10:32

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door ___EvW___ »

Oke, ik heb het zelf gelast :wink:

Wat heb jij eronder zitten tape?
Ik had eerst ook tape maar dat trok je helmaal die gleuven van die klem in en kon die nog wat bewegen, nu heb ik van een oude fietsband zo uitgeknipt dat die precies 1x om de stang gaat, en de fietsband is dus een geheel dus zal denk ik beter werken.
sander.w
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: do 11 jun, 2009 17:02
Locatie: pijnacker

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door sander.w »

ik heb gwn van die groenen blokjes wat jij oko hebt alleen dan 3 mm te klein dan 3 van die platje die er op vast draat waar van 2 haaks aanelkaar gelast natuurlijk dat klemmetje vast gezet met boutjes op me wheelie bar en dan het bordje er op met boutjes en nee ikheb er niks tussen gwn direckt er op en bij mij blijft hij gwn goed zitten :oops:
en ik heb het natuurlijk ook zelf gelast :roll:
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 555
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 10:32

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door ___EvW___ »

Afbeelding

Zo is die geworden, nu nog een keer stickers maken.
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 555
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 10:32

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door ___EvW___ »

Gisteren even gecrosst in het land. Mijn ketting stond waarsch te strak, en ben over een bultje gesprongen en toen is me ophanging op 4 plaatsen afgescheurd. Met het lassen heb ik hem wel goed dicht bij het materiaal gehouden zodat het wel goed hecht.
Laatst gewijzigd door ___EvW___ op zo 11 sep, 2011 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
raptordegekste
Quadrider
Quadrider
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 20 sep, 2009 11:02
Locatie: noord brabant

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door raptordegekste »

Die ophangpunten willen nogal eens scheuren ja, vooral bij het tandwiel. Maar zorg voortaan dat je ketting niet te strak staat, er mag best wat speling op zitten. En je moet je kettingspanning meten als je achterschokdemper zover mogelijk is ingedrukt.
sander.w
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: do 11 jun, 2009 17:02
Locatie: pijnacker

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door sander.w »

het is oej daas nie best maare ik vind het het eerlijk gezegt niet zo mooi gelast volgens mij is het met elecetrodes gedaan ik zou zo iets tig lassen maare eigenlijk had je ff die stukkies mooi schoon moeten slijpen en dan lassen en was het niet handiger geweest om ff alles te stripe en dan netjes te lassen :oops: ik wil je zkr iet afkraken hoor maar zie het meer als tips :roll: al wil je het bijv nog een keer echt netjes doen stuur dan maar ff een PB`tje dan leg ik wel ff uit hoe het mooi kan :wink:
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 555
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 10:32

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door ___EvW___ »

raptordegekste schreef:Die ophangpunten willen nogal eens scheuren ja, vooral bij het tandwiel. Maar zorg voortaan dat je ketting niet te strak staat, er mag best wat speling op zitten. En je moet je kettingspanning meten als je achterschokdemper zover mogelijk is ingedrukt.
Ja, oke dat had ik ook gedaan, ik zat erop en me vader had de veer nog verder ingedrukt. Maar hij is waarsch weer verschoven met aandraaien ofwat.
sander.w schreef:het is oej daas nie best maare ik vind het het eerlijk gezegt niet zo mooi gelast volgens mij is het met elecetrodes gedaan ik zou zo iets tig lassen maare eigenlijk had je ff die stukkies mooi schoon moeten slijpen en dan lassen en was het niet handiger geweest om ff alles te stripe en dan netjes te lassen :oops: ik wil je zkr iet afkraken hoor maar zie het meer als tips :roll: al wil je het bijv nog een keer echt netjes doen stuur dan maar ff een PB`tje dan leg ik wel ff uit hoe het mooi kan :wink:
Tja is ook niet zo mooi nee maar nu is het wel van heel dichtbij gefotografeerd, maar als je er weer dezelfde kleur overheen doet zie je het bijna niet. En anders moest ik alles erafhalen dat had ik er ook niet voor over. :wink:
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 555
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 10:32

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door ___EvW___ »

Koppeling was binnen gisteren, meteen er weer opgezet en de speling van de hendel goed gezet. Nu rijd die weer goed. Ketting nu ook goed gesteld met spanband me quad naar beneden getrokken en er toen nog eens opgedrukt wat al niet meer wou, en had nog wat speling

Vanavond eens even goed testen. :wink:
sander.w
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: do 11 jun, 2009 17:02
Locatie: pijnacker

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door sander.w »

zie ik hem nou te koop staan op marktplaats ? zo ja wat komt der voor in de plaats :oops:
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 555
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 10:32

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door ___EvW___ »

Ha, nee dat is niet mijne :wink:
sander.w
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: do 11 jun, 2009 17:02
Locatie: pijnacker

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door sander.w »

ow oke hij leek er zo veel op dus ik dacht hij gaat wat zwaarders kope maar ben je nog niks van plan kwa andere quad ??? :p
-=(R4N3)=-
Quadrider
Quadrider
Berichten: 462
Lid geworden op: ma 08 feb, 2010 17:45
Locatie: Hoekse waard

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door -=(R4N3)=- »

Hee hallo..

Ik zie net je topic staan en zie bij de eerste fotos hoe je dat nummerbordje hebt gemaakt. Ziet er leuk en profi uit :p .... maar ik zou hem er snel afhalen als ik jou was!

Zoals jij dat hebt gedaan met dat ijzer is levensgevaarlijk, zeker op wedstrijden. Als je een rare smak maakt of er klapt iemand achterop dat heb je grote kans dat je serieus gewond raakt door dat stuk uitstekend ijzer.
Heb het al bij meer mensen gezien.
Zie je het al voor je, dat stuk ijzer in je achterste :shock: of bij je achterligger door zn helm? Je kan hem beter even aanpassen zodat je dat blokje zelf als klem gebruikt voor je bordje ofzoiets.
wel vette Raptor btw.

Tip maar een tip, succes 8)
2008 Raptor700SE Road use -SOLD.....damned!
2006 Honda TRX450R-HRC MX use full rebuild 2011
2011 sponsor: DFR @ dirtfiendracing.com
Crossbaan Maasvlakte crew"Wil ik net plankgas....is het hout op!"
Reparatie vuistregel:Zodra je handen onder het vet en de olie zitten...gaat je neus jeuken en moet je naar de WC
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: Yamaha raptor 250 SE

Bericht door sjmallie94 »

het plaatje foto 4/5 wit en foto 6 zwart is kunstof, alleen de steun van plaatje is van ijzer ;)
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Plaats reactie