Dave's TRX

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
dave88
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1239
Lid geworden op: vr 17 feb, 2012 17:01
Locatie: nuth

Re: Dave's TRX

Bericht door dave88 »

Ardjuh schreef:
Jason McCoy schreef:Ik zou hem helemaal niet terug brengen. Je kunt beter je poen gaan ophalen en hem ergens anders heen brengen. Dit slaat nergens op
Je staat keihard voor lul als je terug gaat! Is namelijk je eigen schuld... had alleen wel netjes geweest als de
monteur het erbij vermeld had.

Je had toch zoveel verstand van motoren, moet je ook wel weten waarom dit gebeurd is?!?! :lol: :p

Hint, niemand lijkt het hier te snappen:
Afbeelding
Ik heb helemaal niet veel verstand van motoren maar de oliekoeler en radiateur heb ik allebei door gespoeld. Toen ik na de vastloper de olie eraf liet zat er niet zoveel ijzervijlsel in als nu. Toen ik het blok terug had zat mijn oude oliefilter er nog in en daar zat nog ijzervijlsel aan en ik neem aan dat als je het blok schoon maakt je ook ziet dat er vijlsel in de filter zit en deze dan niet laat zitten.

Het zouw wel heel fijn zijn als het uit de oliekoeler komt want ik zie dat het dan direct het filter in gaat dus dan kan het niet in het blok zijn gekomen.
HONDA the dream of power
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Dave's TRX

Bericht door Ardjuh »

Kans is groot dat het daar vandaan komt, want het blijft er vrij makkelijk in staan omdat je het niet van onder af kan tappen en spoelen ook niet mee valt. Gaat altijd beter als olie dun, heet en snel stroomt dan koud en dik..

Maar vooral ook omdat de olie koeler voor de olie filter zit, zelfs al was het blok helemaal schoon geweest had je nog de olie filter vol gruis kunnen hebben zonder dat er iets in het blok terecht was gekomen. Vandaar dat je ook niet terug kunt gaan om hem te vertellen dat die het blok niet schoon gemaakt heeft, dat bewijs heb je niet... kan uit je olie koeler komen. :wink:

Zelfde olie filter erin hoeft niks te zeggen maar is wel slordig.
No Can't Do!
dave88
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1239
Lid geworden op: vr 17 feb, 2012 17:01
Locatie: nuth

Re: Dave's TRX

Bericht door dave88 »

Zal ik de oliekoeler dan eens doorspuiten met remmenreiniger of mag dat niet? Als er nu veel uit komt is het duidelijk. Hoop echt dat het dat is want heb nu gewoon een slecht gevoel bij het blok.
HONDA the dream of power
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Dave's TRX

Bericht door Jason McCoy »

Onzin Ard. Als je je blok laat reviseren en eerst is het 1 niet gedaan en daarna blijkt dat t ander niet is vervangen dan is die monteur een oplichter.
Ik zou absoluut terug gaan en mn geld ophalen. Wil i niet goedschiks dan maar kwaadschiks
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Dave's TRX

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Onzin Ard. Als je je blok laat reviseren en eerst is het 1 niet gedaan en daarna blijkt dat t ander niet is vervangen dan is die monteur een oplichter.
Ik zou absoluut terug gaan en mn geld ophalen. Wil i niet goedschiks dan maar kwaadschiks
En wat ga je zeggen als monteur tegen je zegt dat die schoon was maar dat het uit de olie koeler komt? :lol:
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Dave's TRX

Bericht door Jason McCoy »

Dat maakt niet uit. Als je iets reviseerd dan stop je niet een vuil en oud filter terug. Je gaat geen risico's lopen door een onderdeel van 4 euro niet te vervangen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
dave88
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1239
Lid geworden op: vr 17 feb, 2012 17:01
Locatie: nuth

Re: Dave's TRX

Bericht door dave88 »

Zoiets inderdaad. Maar zoveel kan nooit uit de koeler zijn gekomen.
Heb het blok weer gedemonteerd en breng het morgen ff terug. Dat spoelen zal toch niet zo veel werk zijn denk ik?
HONDA the dream of power
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Dave's TRX

Bericht door Jason McCoy »

Schade is toch al gedaan. Die prut zit ook weer terug in je lagers enzo. Levensduur is al met 10 uur gedaald
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: Dave's TRX

Bericht door sjmallie94 »

Als dat uit je motorblok is gekomen, dan kun je blij zijn als er nog iets heel is, ijzer vijzel (spanen) in die hoeveelheid vinden je lagers helemaal niet leuk, dat is maar voor ff erna hoor je de lagers harder draaien dan wat anders aan je quad, en kan ik me ook niet voorstellen dat je geen krassen in je cilinder / zuiger olie pomp hebt.

Is dat allemaal niet het geval dan komt het uit je olie koeler, en dan loop je voor de lamp als je terug gaat, je kunt dan wel zeggen van ja maar je had nieuwen filter er in moeten doen, ja klopt mijn fout is enigste wat die zal/kan zeggen, maar hij heeft wel het blok schoon gemaakt(zal die zeggen), en hij zal zeer zeker vragen of jij je olie koeler goed schoon gemaakt hebt, en dat is niet alleen maar olie er uit laten en dan moet goed zijn, want ijzer vijzel blijft overal plakken in je koeler samen met olie.

Conclusie kijk anderen dingen na waar je aan kunt zien of ijzer vijzel in je blok is geweest, misschien magneet aan aftap schroef, vind je nergens teken dat het ijzer vijzel in je blok is geweest, zou ik niet zo op hoge schoenen terug lopen.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Dave's TRX

Bericht door JohnBeton »

het zou mij ook vreemd lijken moest dat in het blok zelf gezeten hebben, dat zou je gegarandeerd merken als je het blok open doet. Voor een krukas te vervangen moet hij helemaal open, dan zou dat wel opgevallen zijn.

Mijn gedacht is dat het ofwel in de oliekoeler of leiding zat, of dat je gewoon pech hebt en dat het nieuwe schade is.
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: Dave's TRX

Bericht door sjmallie94 »

Uit eigen ervaring weet ik als ik blok compleet uit elkaar haal incl. krukas dat blok van binnen schoon is, dit komt erdoor dat zo goed als alle olie er uit is omdat je blok helemaal uit elkaar haalt, als iemand alles snel weer terug in elkaar zet zullen er nog een paar in zitten, maar die zal je niet terug vinden in je olie filter.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Dave's TRX

Bericht door yamahakoppel »

leidingen en olie koeler reinigen kun je enkel door er liters olie door te pompen even door blazen met luchtdruk of een bus remreiniger gaan niet helpen

normaal moet je olie filter het ijzervijlsel wel tegen gehouden hebben, dat je monteur de oude filter heeft laten zitten zal misschien ook een reden gehad hebben omdat hij wist dat al het vuil wat nog in je leidingen zat direct in het nieuwe filter kwam daarom gewoon even het oude filter laten zitten, maar eigenlijk voor die paar € aan filter moest hij niet kijken

gewoon paar keer op korte tijd olie en filter veranderen en alles is gespoeld uw filter houd normaal het ijzervijlsel wel tegen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
dave88
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1239
Lid geworden op: vr 17 feb, 2012 17:01
Locatie: nuth

Re: Dave's TRX

Bericht door dave88 »

Ik hoop dat het uit de koeler is gekomen. Hij moet het maar ff nakijken en als het uit de koeler komt dan betaal ik toch gewoon. Ik heb ook gedacht om hem een paar keer te laten lopen met nieuwe olie maar dan word het misschien nog erger.
Het is ook niet dat ik hem een slecht blok heb gebracht he, hij heeft altijd goed gelopen maar voor de zekerheid heb ik hem laten reviseren en dan krijg je dit. Had ik het blok maar nooit weg gebracht
HONDA the dream of power
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Dave's TRX

Bericht door yamahakoppel »

zonder die ( halve ) revisie was uw big end lager ook gesneuveld :| en zat je met de zelfde ellende als nu
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
dave88
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1239
Lid geworden op: vr 17 feb, 2012 17:01
Locatie: nuth

Re: Dave's TRX

Bericht door dave88 »

Als ik helemaal niks had late doen liep hij nog. Ik had ook gevraagd om een complete revisie he. Was vaak genoeg gewaarschuwd dat ik het big end lager mee moest vervangen.
HONDA the dream of power
Plaats reactie