Barossaki bijna klaar

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: za 07 apr, 2012 16:26

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Sram »

Ben nu een beetje aan het proef draaien. Zit nog steeds met de sproier bezetting ging van 130 naar 140 150 160 170 en nog steeds te klein heb nu alleen nog maar 175/180 dus hier moet ie bij zitten Bij vol gas houd ie nog een klein beetje in dus hij zit er tegen aan :applaus: dus duurt niet lang meer En het mooie weer komt er aan beter kan niet :D :D
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: za 07 apr, 2012 16:26

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Sram »

Proefrit en gelijk 100 stappen terug. Carter pan door een bult in de weg verrot geslagen :chagarijn: :x hopen dat het blok nog goed is Hij begon al iets in te houden en toen gelijk gestopt en uit gezet hopen dat ie nog los zit morgen weet ik meer
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door tjobbie »

Bale zeg!
had je geen skidplate?
Nou, veel succes dan maar.

Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: za 07 apr, 2012 16:26

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Sram »

Krijg net een telefoontje dat het blok nog rond draait dus dat zit mee. En de skidplate zat er nog niet op Was nog niet klaar :verymad: Maar mischien valt het allemaal mee laten we het hopen :D
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: za 07 apr, 2012 16:26

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Sram »

Carterpan is besteld En wie weet er een testbank in de buurt van Rotterdam voor het afstellen van een dynosetje die ik moet aanschaffen.
stendert
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 120
Lid geworden op: za 13 apr, 2013 14:44

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door stendert »

Sram schreef:Gewoon zo rijden er valt niks vreemds te zien.niemand weet hoe een barossa blok er uit ziet (de politie) dus je ziet niet dat er een 500 cc blok in zit. Op het blok zelf staat nu ook barossa. En de cilinder inhoud wat op het blok stond gegraveerd is weg gevijld Hier moet ik nog ff 250 cc inslaan en dan zie je echt niks meer.En het voordeel is op kenteken staat dat het een 2 cilinder is En rara wat licht er in een 2 cilinder :D Ik denk als je dit wil laten keuren dat het nooit lukt omdat ze volgens mij best wel streng zijn. Met de hoogte / breedte en noem maar op. Voor de rest is alles wat ik gedaan heb wel goed gedaan dus betere remmen alles wat gelast is is gewoon perfect dus geen gas in de lassen Ik denk dat de quad sterker is als voorheen :D Dus ik durf met een gerust hart de weg op te gaan :crosser:

okeee daar is dus wel over na gedacht :p erg gaaf project in iedergeval !!! :applaus:
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door AC67 »

oke,heel leuk allemaal maar nu het volgende:je krijgt een aanrijding en de technische staat word onderzocht van je quad.Ik wil geen spelbreker zijn maar zelfs als het jouw schuld niet is ga je voor gaas.ze gaan zeuren over van alles en nog wat(constructie frame,remkracht,banden) en je kan de poeplap trekken.maw je kan betalen tot je scheel ziet.en je quad ben je voorlopig kwijt of niet voor altijd.Er is een wet die zegt dat als je te grote veranderingen doorvoert je aangemerkt word als fabrikant en je alles wat je maakt ter keuring bij de rdw moet worden aangeboden.al kun je nog zo goed lassen als je geen berekeningen er bij hebt en gedetailleerde tekeningen ben je echt de sjaak,alles moet berekent en getekent zijn.neem dat maar van mij aan anders heb je geen poot om op te staan.
nogmaals|:ik wil niet zeuren of spelbreker zijn maar heb je daar al eens aan gedacht?of je komt in een grote controle terecht.
met rdw en de hele rataplan.
die gasten zijn niet gek en zien zo dat dat geen 250 blok is dus ben je echt de pineut.
Kun je vertellen wat je dan doet met je project?Ik speek uit ervaring dus vertel niet dat het niet kan/zal gebeuren.
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: za 07 apr, 2012 16:26

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Sram »

Je zicht het zelf ,heel leuk allemaal. :D check je eigen levensmotto
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: za 07 apr, 2012 16:26

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Sram »

Motor weer gestart en gelukkig geen schade aan over gehouden. Nu ff wachten op het dynosetje Hij bleef het zelfde lopen. Heb zelf op een gegeven moment een boortje 2 mm door de sproeier geboord. :shock: En nog bleef hij het zelde lopen. Dus nu ff proberen met een dynosetje .
Gebruikersavatar
Peter skull
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 952
Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 14:15
Locatie: Zuid-West Holland

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Peter skull »

Hahaha nooit aan gedacht :wink:
Hopen dat het gaat werken met dat sproeiergedoe.... :!:
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: za 07 apr, 2012 16:26

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Sram »

Hoop et ook wil nu wel is gaan rijden :)
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: za 07 apr, 2012 16:26

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Sram »

Vandaag maar is ff het dyno setje er in zetten en afstellen . Ben benieuwd. Wrap stickervel is ook binnen gekomen . Het is mat zwart met carbon geworden. Heb een week vakantie dus moet lukken deze week om hem klaar te krijgen . :applaus:
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Paul Snip »

Ff iets heel simpels, waarschijnlijk gebruik je niet de airbox van de motorfiets? Dan is de weerstand in het aanzuigtraject net anders en zal hij daardoor ook te arm kunnen gaan lopen. Als het opboren van de sproeier ook al niet helpt dan vermoed ik dat daar ergens een probleem zit. Een dynokitje zal er dan ook niet veel aan veranderen.

Als test zou je de luchtinlaat eens een klein beetje af kunnen sluiten met duct-tape ofzo. Ik weet dat het raar klinkt in de zoektocht naar vermogen, maar je kunt het altijd proberen.
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: za 07 apr, 2012 16:26

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Sram »

Heb ik inderdaad al gedaan :applaus: maakte ook niet uit. Gisteren wel enige vooruitgang met dynoset ,gasnaald midden hoofdsproeier 140 Groter zat er niet bij ? :? En hij ging als een tierelier. Geen inhouden meer over het hele gebied.maar het blok werd veel te warm. Dus een stapje in de goede richting. Maar laat het nu zo zijn dat ik al me kleine sproeiers omgeruild heb voor grotere Waar 170 de kleinste was deze er in gedaan en bij volgas ging hij weer stotteren .Maar blok bleef goed op temp Dus ik denk dat de sproeier daar ergens tussen moet zitten. Dus nu maar weer wachten tot dinsdag want dan kan ik weer sproeiers om ruilen :? Maar al met al toch wat wijzer geworden. Had ook een setje veren gescoord en geplaatst maar deze waren veel te slap :? Dus nu maar op zoek naar mono veren van de achterkant van een motor
Sram
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: za 07 apr, 2012 16:26

Re: Barossaki bijna klaar

Bericht door Sram »

Zal ff weer een update geven Na een x aantal weken bezig te zijn met het afstellen van de quad bleef ik een dipje houden in het hoge toeren gebied.en zoals je al raad ,ik was het zat . Dus een afspraak gemaakt bij tovami gelukkig kon ik al snel terecht.
Dus aanstaande zaterdag gaat ie op de bank. Kan ik eindelijk rijden :) :D De kappen heb ik gerapt matzwart en carbon, ziet er goed uit vind ik zelf voor de eerste keer moet alleen nog ff naar heelguards kijken maar dat heeft niet echt haast. Zal snel ff foto's plaatsen
Plaats reactie