Barossa project
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Re: Barossa project
Vandaag naar Fabory geweest. Voor de mensen die niet weten wat dit is, het is een bedrijf gespecialiseerd in min of meer alles op schroefdraad gebied. Ik mis helaas 4 kroonmoeren waarvan 3 m10 en 1 m8. De m8 is wel met fijn metrisch draad te krijgen maar de m10 dus niet. Nieuw draad tappen is geen optie in dit geval. Als iemand een adres weet waar ik deze moeren goedkoop kan krijgen of als iemand ze zelf nog heeft liggen hoor ik het graag
Oja, heb ook maar een nieuwe koplamp besteld aangezien er in de "oude" een barst zit.
Misschien dat ik komend weekend weer even met de quad bezig ga. Als ik weer voortgang geboekt heb dan zal ik uiteraard foto's plaatsen
Oja, heb ook maar een nieuwe koplamp besteld aangezien er in de "oude" een barst zit.
Misschien dat ik komend weekend weer even met de quad bezig ga. Als ik weer voortgang geboekt heb dan zal ik uiteraard foto's plaatsen
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Barossa project
Ik denk dat je het moet zoeken in de stuurkogel/fuseekogel moeren van auto's... Misschien op de sloop rondneuzen.
En anders kun je de kroonmoeren ook vervangen door zelfborgende moeren. En dan desnoods de splitpen er nog gewoon voor doen voor de zekerheid.
Fabory is super voor bouten en moeren inderdaad.
Ander handig adresje voor lagers enzo is Brammer (Leninggradweg). Daar haal ik altijd alle lagers voor de quads die ik moet repareren. Zowel stofdichte als conische. Het meeste hebben ze zo op voorraad zelfs. Net als keerringen.
En anders kun je de kroonmoeren ook vervangen door zelfborgende moeren. En dan desnoods de splitpen er nog gewoon voor doen voor de zekerheid.
Fabory is super voor bouten en moeren inderdaad.
Ander handig adresje voor lagers enzo is Brammer (Leninggradweg). Daar haal ik altijd alle lagers voor de quads die ik moet repareren. Zowel stofdichte als conische. Het meeste hebben ze zo op voorraad zelfs. Net als keerringen.
Re: Barossa project
hier in belgië heb je nog een winkel die je kan vergelijken bij fabory maar kan even niet meer op de naam komen
die hebben ook heel veel opstock van zulke dingen
die hebben ook heel veel opstock van zulke dingen
suzuki ltz 400 special edition
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Barossa project
imes heeft ook veel in belgie
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Barossa project
bouten centrale in de spaansepolder
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Barossa project
ik zou het anders doen je kan een gewone m10 moer pakken en met een goed boortje boor je er gewoon een gaatje in doorBarossaXtreme schreef:Vandaag naar Fabory geweest. Voor de mensen die niet weten wat dit is, het is een bedrijf gespecialiseerd in min of meer alles op schroefdraad gebied. Ik mis helaas 4 kroonmoeren waarvan 3 m10 en 1 m8. De m8 is wel met fijn metrisch draad te krijgen maar de m10 dus niet. Nieuw draad tappen is geen optie in dit geval. Als iemand een adres weet waar ik deze moeren goedkoop kan krijgen of als iemand ze zelf nog heeft liggen hoor ik het graag
Oja, heb ook maar een nieuwe koplamp besteld aangezien er in de "oude" een barst zit.
Misschien dat ik komend weekend weer even met de quad bezig ga. Als ik weer voortgang geboekt heb dan zal ik uiteraard foto's plaatsen
en door ijzerdraadje er door en klaar ben je loopt nooit los
ik heb zelf de kroon moeren vervangen door zelfborgende moeren werkt ook prima
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: Barossa project
Wij bestellen hier allemaal ons bevestigings materiaal.
http://www.albema-robema.nl/v8/" onclick="window.open(this.href);return false;
wij zijn overgestapt naar hun vanuit fabory, zij hadden niet alles en terwijl vestiging niet ver weg lag hadden ze vaker niet optijd geleverd.
http://www.albema-robema.nl/v8/" onclick="window.open(this.href);return false;
wij zijn overgestapt naar hun vanuit fabory, zij hadden niet alles en terwijl vestiging niet ver weg lag hadden ze vaker niet optijd geleverd.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Barossa project
http://www.metaalreus.nl/index.php?cPat ... 01eff371ed" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewoon online te bestellen!
http://www.metaalreus.nl/index.php?cPat ... 01eff371ed" onclick="window.open(this.href);return false;
En anders kan dit ook!
Gewoon online te bestellen!
http://www.metaalreus.nl/index.php?cPat ... 01eff371ed" onclick="window.open(this.href);return false;
En anders kan dit ook!
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Re: Barossa project
Ik heb besloten om zelfborgende moeren te gaan gebruiken i.c.m. locktight. De veiligheidsklasse van kroonmoeren was ook tegenvallend in tegenstelling tot zelfborgende moeren. Nu nog even wachten totdat mijn nieuwe koplamp er is.
Kan me nu al verheugen op het gevoel om op de quad te rijden.
Kan me nu al verheugen op het gevoel om op de quad te rijden.
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Barossa project
Zelfborgende moeren hoef je bij de eerste keer monteren eigenlijk geen loctite te gebruiken. Alleen bij hergebruik (wat officieel niet mag) gebruik ik vaak een drupje loctite.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Re: Barossa project
Ach beide tegelijk en je weet zeker dat het zo vast als een huis zit. Mijn vader zou vandaag nog verder gaan met de quad. Kan er helaas niet bij zijn aangezien het teveel brandstof gaat kosten en de maand nog te lang duurt
Toch maar zorgen dat ik een garagebox krijg.
Toch maar zorgen dat ik een garagebox krijg.
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Re: Barossa project
Goed nieuws. Het framenummer staat ook in het frame geslagen
Vandaag bericht gekregen dat mijn nieuwe koplamp bij de buren afgeleverd is. Die straks maar even ophalen.
Vandaag bericht gekregen dat mijn nieuwe koplamp bij de buren afgeleverd is. Die straks maar even ophalen.
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Re: Barossa project
De afgelopen 2 dagen aan de quad lopen sleutelen. Helaas is het steeds 1 stap vooruit en 2 achteruit. Maar goed, we gaan door en het resultaat zal er uiteindelijk ook wel mogen zijn.
Gisteren en vandaag voornamelijk gericht op de ophanging voor en achter en de bekabeling (ook de rem). Vandaag nog een nieuwe remleiding opgehaald in Duitsland. Aangezien de achterbrug verlengd is, is men ook een langere leiding nodig . In Duitsland ging mij dit 25 euro kosten terwijl ik in Nederland al snel 50 a 75 euro lichter zou zijn
Tijdens het aanleggen van de bekabeling voor gas en choke zijn wij op een probleem gestuit. Als de choke open gezet wordt d.m.v. de schuif op het stuur gaat de gasklep niet open. Ik kan nergens op internet of in het boekje vinden hoe dit hoort te zitten. Kan iemand mij misschien helpen? Ik zal z.s.m. een foto plaatsen van de carb hoe het bij mij nu zit.
De eindstreep komt steeds meer in zicht net als het mooie weer.
Aangezien de vorderingen niet echt veel beeldmateriaal opleveren zal ik verder geen beeldmateriaal plaatsen tenzij men dit graag wil.
Gisteren en vandaag voornamelijk gericht op de ophanging voor en achter en de bekabeling (ook de rem). Vandaag nog een nieuwe remleiding opgehaald in Duitsland. Aangezien de achterbrug verlengd is, is men ook een langere leiding nodig . In Duitsland ging mij dit 25 euro kosten terwijl ik in Nederland al snel 50 a 75 euro lichter zou zijn
Tijdens het aanleggen van de bekabeling voor gas en choke zijn wij op een probleem gestuit. Als de choke open gezet wordt d.m.v. de schuif op het stuur gaat de gasklep niet open. Ik kan nergens op internet of in het boekje vinden hoe dit hoort te zitten. Kan iemand mij misschien helpen? Ik zal z.s.m. een foto plaatsen van de carb hoe het bij mij nu zit.
De eindstreep komt steeds meer in zicht net als het mooie weer.
Aangezien de vorderingen niet echt veel beeldmateriaal opleveren zal ik verder geen beeldmateriaal plaatsen tenzij men dit graag wil.
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Re: Barossa project
Niemand toevallig een plaatje of info over de carb van een Barossa Cheetah (keihin pd29)?
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 29 mar, 2012 22:17
- Locatie: In de buurt van Leiden
Re: Barossa project
Weet niet of dit exact de zelfde carburateur is, maar misschien kan je er iets in herkennen?
Foto's van beide kanten. Misschien dat je er iets mee kan?
Foto's van beide kanten. Misschien dat je er iets mee kan?
Barossa 250