Raptor 700 project

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Bedankt voor de foto's en info ferdi, ik denk er nog even over na wat ik doe. Ik zit twijfelen tussen de duimrem en een standaard cross hendel. Deze zou ik beide monteren met een T-stuk zodat ik me voetrem ook nog hou.

Mvg
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Heeft iemand nog ideeën of/en seggesties hoe of wat ?
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

java schreef:Snap niet waarom ze het potje daar hebben geplaatst. Een lange remkabel (staalkabel of hoe je het maar wilt noemen) van de hendel naar het voetpedaal waar de rem zit en je bent klaar. Zo zit het ook op mijn cf. Dus ik heb een hendel om achter te remmen en een pedaal. Zitten aan elkaar.
Is idd ook een simpel idee en het werkt natuurlijk net zo goed zolang hij het bedaal maar naar beneden trekt...

Wat je ook nog kan doen is de parkeerrem van de raptor ombouwen als duimrem maar ik weet niet als dat sterk genoeg is omdat hij natuurlijk bedoeld is alleen voor het parkeren en het een kabeltje is van voor naar achteren.

Gr ferdi
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Ja daar begon het idee ook een beetje mee met de parkeerrem. In principe zou dit moeten kunnen. Mischien iets van een remhendel i.p.v. de handrem
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Ik ben ook nog op zoek naar een sterke set koppelings platen en veren, heb namelijk het idee dat de koppeling slipt en begint op te raken. Ik ga ook weer terug in tandwiel verhouding. Zit momenteel 16-36 op en zit te denken om weer terug te gaan naar het orgineel. Met deze verhouding die ik nu heb trekt ie al goed met de aanpassingen die ik heb maar ik wil toch dat ie harder optrekt. Iemand advies ?
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

Monteer dan eerst maar een nieuwe koppelingsset dan trekt hij weer als een beer...

Gr ferdi
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Raptor 700 project

Bericht door java »

Zou de parkeerrem niet nemen die rem werkt anders. Meganies in plaat van hydraulisch volgens mij.

En dan blijf je aan het afstellen van de kabel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Ja klopt ferdi, maar ik denk dat ik dan nog iets meer trekkracht wil. Mischien dan tandwiel 15 voor en achter 36 laten. Zal dat voldoende zijn? En welke koppeling raden jullie aan ? Gewoon goede kwaliteit.
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Als ik die kabel eenmaal goed heb afgesteld moet het toch wel kunnen java of zou jij gewoon hydraulisch pakken en splitsen met de voetrem?
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Raptor 700 project

Bericht door java »

Kabel aan de voet rem monteren is het makenlijkst. Als je de parkeerrem pakt die slijt weg en dan remt hij niet meer leverbaar. Bij de gewone rem hydraulisch die stelt zich zelf door olie uit het potje te pakken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Dan ga ik het zo doen denk ik
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Nog suggesties voor een goede koppelingsset?
Plaats reactie