Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door Joren »

Heb nu een 2 maanden ofzo mijn eerste quad. Is voornamelijk bedoeld voor offroad, maar ben enorme fan van volledige SM uitvoering, verlaagd en verbreedt.. Ik rijd met 2 vrienden offroad af en toe, op een zaterdag. Maar na het werk of gewoon wanneer we niet gaan crossen, rijd ik eigenlijk voor 90% op straat, tenzij het overal redelijk droog is.. Dus ga waarschijnlijk een set velgen met straatbanden kopen om mee te beginnen. Achteraf komt er een nieuw bumpertje op en misschien nieuwe nerfbars. Ben er dus nog niet helemaal mee begonnen, de ideëen zijn er wel al.

Hoe hij erbij stond paar dagen na de aankoop, ondertussen niet meer zoo proper, dat crossen is voor niet veel goe :p
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stickers op op spatbord voorste kap met bmw logo was nog van vorige eigenaar, al die stickers daar zijn weg, ook originele sticker op tankkapje is eraf gegaan door hogedrukreiniger...
Denk donderdag hem eens proberen buitenkant proper te krijgen en dan op foto zetten. En binnenkort wat demonteren om overal wat deftig te kunnen kuisen.

Wishlist:

Velgset itp Ss112 sport OF Douglas red label,
Set banden maxxis spearz OF stryders.
Ik zie wel overal verschillende combinaties qua breedte velg en band.. Wat is ideale breedte velg voor een 195, 225 of 255 band?
Silvertec voorbumper
Silvertec nerfbars
Grabbar, weet nog niet welke.
Eventueel verlagingsblokjes.

Eens ik eruit ben welke velg en bandenmaat het wordt ga ik ze bestellen.

Sowieso vooraan 195/50-10, achteraan 225 of 255. Als het 255 wordt zullen het stryders worden denk ik. Komt iets minder voor :p

Alle advies en ideetjes welkom :D
Laatst gewijzigd door Joren op do 20 nov, 2014 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha raptor 350 '07
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door yamahakoppel »

zag er proper uit ben eens benieuwd hoe hij er nu bij staat :roll: altijd zonde als je in het begin gaat crossen en na enkele maanden toch beslist om SM te gaan de opgelopen schade van het crossen blijf je zien :cry:

normaal kuis je uw quad voor het weg stallen zodat de modder geen kans krijgt om hard te worden, ik ken crossers die soms meer uren poetsen dan rijden en die quads mogen op de krassen na gerust langs mijne komen staan

post ook eens een foto in vuile toestand en van na het poetsen dan zien we het verschil ook :D
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Jason McCoy »

Wat heb je voor hendeltje omhoog staan op je stuur? En je moet ff die pin van je spiegels eruit schroeven joh, als je nu met je kop daarop sla als je vast heb je een probleem. Ben benieuwd verder
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Joren »

Jason McCoy schreef:Wat heb je voor hendeltje omhoog staan op je stuur? En je moet ff die pin van je spiegels eruit schroeven joh, als je nu met je kop daarop sla als je vast heb je een probleem. Ben benieuwd verder
Dat hendeltje zou de choke moete zijn, dacht ik dat David zei, maar moet dat nooit gebruiken, en als ik het gebruik valt hij stil, dus gewoon zo laten staan ;p
Die pin is er al lang uit, die fotos zijn van paar dagen na aankoop, en iets later heb ik dat eruit gedraaid :)
Yamaha raptor 350 '07
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Joren »

yamahakoppel schreef:zag er proper uit ben eens benieuwd hoe hij er nu bij staat :roll: altijd zonde als je in het begin gaat crossen en na enkele maanden toch beslist om SM te gaan de opgelopen schade van het crossen blijf je zien :cry:

normaal kuis je uw quad voor het weg stallen zodat de modder geen kans krijgt om hard te worden, ik ken crossers die soms meer uren poetsen dan rijden en die quads mogen op de krassen na gerust langs mijne komen staan

post ook eens een foto in vuile toestand en van na het poetsen dan zien we het verschil ook :D
Ja idd, van mijn crossbotten vooral, voor de rest amper krassen denk ik :p
De quad wordt na het crossen in een self carwash met hogedruk gekuist, daarna thuis verder kuisen. De modder was de laatste keer al opgedroogd voor we aan die carwash waren... :p
Meestal een 2 a 3u crossen, en ongeveer een uur en half kuisen. En af en toe kappen eraf enzo maar moet het nog eens deftig doen.


Wat denken jullie van de combinatie van 10x7 velg met 195/50-10 en 10 x 10 met 255/40-10?
Yamaha raptor 350 '07
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door yamahakoppel »

zelfde velgen set als op mijne 700 7" vanvoor en 10 vanachter komt verandering bij mij als mijne draai en frezer eens wilt door werken :chagarijn: hij ging het na de uren doen maar ligt daar al bijna 6 maanden :verymad:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Zakie »

mooie heldere fotos en een mooie quad :D
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Joren »

Zakie schreef:mooie heldere fotos en een mooie quad :D
Bedankt :) Voor ik ooit een raptor 350 in het echt gezien had, en enkel op foto, vond ik het eigenlijk een lelijk ding. En moet zeggen dat het er int echt veel beter uitziet!
Wat de kwaliteit van de foto's betreft, mijn 2de hobby is fotografie. Sinds 3 jaar nu ongeveer een dslr in bezit, en met wat kennis zijn daar héél mooie dingen mee te doen. (Voor moesten er geïnteresseerden zijn kan je m'n flickr-pagina eens checken; https://www.flickr.com/photos/jorenwerbrouck/" onclick="window.open(this.href);return false; )


Waarschijnlijk dit weekend of ergens volgende week (hopelijk), volgende set bestellen bij quadtuning:

Douglas .190 10x7 vooraan, met Stryder 195/50-10
Douglas .190 10x10 achteraan, met stryder 255/40-10

Gaat volgens mij de quad al een stuk dikker doen ogen, althans dat hoop ik.. Vind het wel effe een duur grapje...
Dacht ook als ik ze bestel, direct een nieuw bumpertje bij te bestellen, en een 15tands tandwiel om te proberen, en misschien zelf spiegeltjes. Maar dan komt het totaalbedrag voorlopig op net wat teveel naar mijn zin :) en wss ook naar die van m'n pa --' Ik zou moeten sparen zegt ie maarja :p

Vandaag na het werk m'n quad gekuist, hing nog grond aan van in de week klein toerke te gaan doen :oops:

@yamahakoppel: geen fotos van ervoor, zal wel eens foto trekken als ik ga crossen.
Maar wel van erna, fotoshoot daarnet als het donker aan het worden was:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop zo snel mogelijk een update te kunnen posten met velgjes of eender wat!
Yamaha raptor 350 '07
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Joren »

Van gisteren een ambetant probleempje... Na van familie terug rijdend het laatste stukje veld door, tegen redelijke snelheid putten overgereden enzo, 100 meter later merkte ik dat men km teller niet meer werkte, lampje van neutraal ook...
Thuis zadel eraf en hier het probleem: bevestiging van stroomkabel aan batterij kapot, hier foto

Afbeelding

Iemand een oplossing hiervoor?
Yamaha raptor 350 '07
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Jason McCoy »

Nieuw klemmetje erop?? Kost je een duppie
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Joren »

Jason McCoy schreef:Nieuw klemmetje erop?? Kost je een duppie
Ja maar war vind ik dat? :oops:
Yamaha raptor 350 '07
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Jason McCoy »

Bij je dealer, bij een auto garage. Bij de bromfietshandel. Bij een elektromonteur etc
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Joren »

Jason McCoy schreef:Bij je dealer, bij een auto garage. Bij de bromfietshandel. Bij een elektromonteur etc
M'n pa gaat op z'n werk eens kijken, auto garage.. Bedankt.
Yamaha raptor 350 '07
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Joren »

Besteld:
Douglas .190 10x7 vooraan, stryder 195/50-10
Douglas .190 10x10 achteraan, stryder 255/40-10
Voortandwiel 15 tands :)

Normaal eind volgende week ongeveer in huis!
Yamaha raptor 350 '07
Bartjuh
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 03 jan, 2014 22:12
Locatie: Doorn

Re: Mini-project Raptor 350

Bericht door Bartjuh »

Nice :!:
Voak buj te bange
Plaats reactie