Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Weet inderdaad heel goed wat offroaden doet met een quad, niet veel goeds.. Maar het kan er tegen uiteraard.
'T is gwn moeilijk die klik maken voor mij, omdat hij quasi nieuw is en graag zo wil houden.
Maar dat blijft moeilijk als de kameraden waar ik altijd mee ging offroaden, nu ook gaan offroaden en ik dan niet mee ga..
Maar wat offroad rijden met die veren is te doen hoop ik?
'T is gwn moeilijk die klik maken voor mij, omdat hij quasi nieuw is en graag zo wil houden.
Maar dat blijft moeilijk als de kameraden waar ik altijd mee ging offroaden, nu ook gaan offroaden en ik dan niet mee ga..
Maar wat offroad rijden met die veren is te doen hoop ik?
Yamaha raptor 350 '07
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Ik heb op marktplaats toch een aantal verlaagde raptors te koop zien staan met kw veren maar zonder die hulpveren...
De voorspanning voor de schotels is dan idd weg maar zolang je op het asfalt blijft en rustig zal doen bij drempels dan zou het theoretisch goed moeten gaan.
Eigen risico natuurlijk maar zoals Jason al zegt kan het inderdaad je schokbrekers kosten en dan moet je weer diep in de buidel...
Is een wheelie trouwens nog mogelijk als je quad flink verlaagd is???
Mvg ferdi
De voorspanning voor de schotels is dan idd weg maar zolang je op het asfalt blijft en rustig zal doen bij drempels dan zou het theoretisch goed moeten gaan.
Eigen risico natuurlijk maar zoals Jason al zegt kan het inderdaad je schokbrekers kosten en dan moet je weer diep in de buidel...
Is een wheelie trouwens nog mogelijk als je quad flink verlaagd is???
Mvg ferdi
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Ik zelf kan enkel spreken voor de mijne, en die gaat nog in wheelie ja maar hoe lager je gaat hoe minder makkelijk de quad omhoog gaat, denk ik.
Yamaha raptor 350 '07
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
En hoe harder je weer terug op de grond komt door de stugge veringJoren schreef:Ik zelf kan enkel spreken voor de mijne, en die gaat nog in wheelie ja maar hoe lager je gaat hoe minder makkelijk de quad omhoog gaat, denk ik.
En de handel zal sneller kapot gaan natuurlijk als je een wheelie trekt met een goed verlaagde quad...
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Ik krijg die van mij toch niet meer omhoog ( de quad he )
Maar ik ken er die hun quad nog omhoog trekken maar liggen dan wel niet op 5cm
Maar ik ken er die hun quad nog omhoog trekken maar liggen dan wel niet op 5cm
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Maar als je op 5cm ligt kan er ook niet veel omhoog gaan (niet de quad)yamahakoppel schreef:Ik krijg die van mij toch niet meer omhoog ( de quad he )
Maar ik ken er die hun quad nog omhoog trekken maar liggen dan wel niet op 5cm
Maar ff serieus als je raptor 5cm van de grond ligt vind ik dat net zo gaaf als een wheelie, alhoewel een wheelie trekken met een quad ook vet gaaf lijkt...
Mvg ferdi
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
De landing word opgevangen door je schokdemper, niet door je veer he. Wheelie trekken en landen is dus niet veel anders dan met een originele veer. Een Raptor 700 moet je zelfs op 5cm van de grond nog makkelijk in een wheelie krijgen hoor. Met KW veren is het wat lastiger omdat i dan eerst 15cm ofzo uit zn vering moet komen. Maar het is goed te doen.ferdi schreef:En hoe harder je weer terug op de grond komt door de stugge veringJoren schreef:Ik zelf kan enkel spreken voor de mijne, en die gaat nog in wheelie ja maar hoe lager je gaat hoe minder makkelijk de quad omhoog gaat, denk ik.
En de handel zal sneller kapot gaan natuurlijk als je een wheelie trekt met een goed verlaagde quad...
De hulpveer verwijderen dat kan wel maar dan kun je eigenlijk niet echt gek meer doen. Zo quad is een sportquad en moet in mijn ogen ook zo gebruikt worden. Wat heb je aan een quad als je zelfs een drempel niet gewoon met 100 kunt nemen? Dan kun je dr leuk in je garage naar kijken maar daar heb je m toch niet voor
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Dat snap maar ik neem aan dat zo'n kw verlagings veren set stugger is als de originele van yamaha of heb ik dat verkeerd?Mvg ferdiJason McCoy schreef:De landing word opgevangen door je schokdemper, niet door je veer he. Wheelie trekken en landen is dus niet veel anders dan met een originele veer. Een Raptor 700 moet je zelfs op 5cm van de grond nog makkelijk in een wheelie krijgen hoor. Met KW veren is het wat lastiger omdat i dan eerst 15cm ofzo uit zn vering moet komen. Maar het is goed te doen.ferdi schreef:En hoe harder je weer terug op de grond komt door de stugge veringJoren schreef:Ik zelf kan enkel spreken voor de mijne, en die gaat nog in wheelie ja maar hoe lager je gaat hoe minder makkelijk de quad omhoog gaat, denk ik.
En de handel zal sneller kapot gaan natuurlijk als je een wheelie trekt met een goed verlaagde quad...
De hulpveer verwijderen dat kan wel maar dan kun je eigenlijk niet echt gek meer doen. Zo quad is een sportquad en moet in mijn ogen ook zo gebruikt worden. Wat heb je aan een quad als je zelfs een drempel niet gewoon met 100 kunt nemen? Dan kun je dr leuk in je garage naar kijken maar daar heb je m toch niet voor
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Een verlaging gaat altijd stugger of harder zijn. de veer is soepelder of korter dus ook minder veer afstand.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Nee, vaak zet men hem harder maar dat hoeft niet. De veer zorgt er enkel voor dat de rijhoogte in een neutrale stand staat. Een volledig uitgeveerde demper met KW veren is exacte even lang als een originele demper. Ofwel de ingaande afstand is net zo lang. De imgaande beweging word gedempt door de demper, niet door de veer. We hebben het dan wel over piggybag veren uiteraard
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Mag ik vragen de discussie daaromtrent ergens anders verder te zetten aub? Er zijn bijna 2 pagina's (op tapatalk) dat daarover gaan...
Yamaha raptor 350 '07
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Om even terug te gaan naar mijn nummerplaat houder... Hier 2 foto's hoe het bij mij zit:
Zoals je kan zien kan het haakje van m'n zadel niet vasthaken aan het frame, wat wel de bedoeling is...
Nu had ik graag geweten hoe het origineel/normaal/beter is?
Foto van hoe het bij jullie is is mooi meegenomen.. Ik hoop wat geholpen te kunnen worden
Alvast bedankt!
Zoals je kan zien kan het haakje van m'n zadel niet vasthaken aan het frame, wat wel de bedoeling is...
Nu had ik graag geweten hoe het origineel/normaal/beter is?
Foto van hoe het bij jullie is is mooi meegenomen.. Ik hoop wat geholpen te kunnen worden
Alvast bedankt!
Yamaha raptor 350 '07
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Bekijk mijn topic eens daar kan je zien hoe ik het heb gedaan, gisteren nog mee bezig geweest...
viewtopic.php?f=42&t=46166&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
pagina 5 & 6
Gr ferdi
viewtopic.php?f=42&t=46166&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
pagina 5 & 6
Gr ferdi
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Bedankt,
Maar vijzen in die kap zie ik niet echt zitten...
Maar vijzen in die kap zie ik niet echt zitten...
Yamaha raptor 350 '07
Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010
Nee ik ook niet maar het is niet anders, of jij moet een betere oplossing weten maar dan ben ik te laat...Joren schreef:Bedankt,
Maar vijzen in die kap zie ik niet echt zitten...
Aan de ene kant is het niet mooi maar aan de andere kant zie je de gaten pas als de kentekenplaat eraf is maar aangezien hij er altijd op hoort zal je die gaten dus ook nooit zien
Gr ferdi