Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door Joren »

Weet inderdaad heel goed wat offroaden doet met een quad, niet veel goeds.. Maar het kan er tegen uiteraard.
'T is gwn moeilijk die klik maken voor mij, omdat hij quasi nieuw is en graag zo wil houden.
Maar dat blijft moeilijk als de kameraden waar ik altijd mee ging offroaden, nu ook gaan offroaden en ik dan niet mee ga..
Maar wat offroad rijden met die veren is te doen hoop ik?
Yamaha raptor 350 '07
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door ferdi »

Ik heb op marktplaats toch een aantal verlaagde raptors te koop zien staan met kw veren maar zonder die hulpveren...
De voorspanning voor de schotels is dan idd weg maar zolang je op het asfalt blijft en rustig zal doen bij drempels dan zou het theoretisch goed moeten gaan.
Eigen risico natuurlijk maar zoals Jason al zegt kan het inderdaad je schokbrekers kosten en dan moet je weer diep in de buidel...

Is een wheelie trouwens nog mogelijk als je quad flink verlaagd is???

Mvg ferdi
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door Joren »

Ik zelf kan enkel spreken voor de mijne, en die gaat nog in wheelie ja :) maar hoe lager je gaat hoe minder makkelijk de quad omhoog gaat, denk ik.
Yamaha raptor 350 '07
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door ferdi »

Joren schreef:Ik zelf kan enkel spreken voor de mijne, en die gaat nog in wheelie ja :) maar hoe lager je gaat hoe minder makkelijk de quad omhoog gaat, denk ik.
En hoe harder je weer terug op de grond komt door de stugge vering :D
En de handel zal sneller kapot gaan natuurlijk als je een wheelie trekt met een goed verlaagde quad...
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door yamahakoppel »

Ik krijg die van mij toch niet meer omhoog :( ( de quad he )


Maar ik ken er die hun quad nog omhoog trekken maar liggen dan wel niet op 5cm
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door ferdi »

yamahakoppel schreef:Ik krijg die van mij toch niet meer omhoog :( ( de quad he )


Maar ik ken er die hun quad nog omhoog trekken maar liggen dan wel niet op 5cm
Maar als je op 5cm ligt kan er ook niet veel omhoog gaan (niet de quad) :lol: :D

Maar ff serieus als je raptor 5cm van de grond ligt vind ik dat net zo gaaf als een wheelie, alhoewel een wheelie trekken met een quad ook vet gaaf lijkt...

Mvg ferdi
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door Jason McCoy »

ferdi schreef:
Joren schreef:Ik zelf kan enkel spreken voor de mijne, en die gaat nog in wheelie ja :) maar hoe lager je gaat hoe minder makkelijk de quad omhoog gaat, denk ik.
En hoe harder je weer terug op de grond komt door de stugge vering :D
En de handel zal sneller kapot gaan natuurlijk als je een wheelie trekt met een goed verlaagde quad...
De landing word opgevangen door je schokdemper, niet door je veer he. Wheelie trekken en landen is dus niet veel anders dan met een originele veer. Een Raptor 700 moet je zelfs op 5cm van de grond nog makkelijk in een wheelie krijgen hoor. Met KW veren is het wat lastiger omdat i dan eerst 15cm ofzo uit zn vering moet komen. Maar het is goed te doen.

De hulpveer verwijderen dat kan wel maar dan kun je eigenlijk niet echt gek meer doen. Zo quad is een sportquad en moet in mijn ogen ook zo gebruikt worden. Wat heb je aan een quad als je zelfs een drempel niet gewoon met 100 kunt nemen? Dan kun je dr leuk in je garage naar kijken maar daar heb je m toch niet voor
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door ferdi »

Jason McCoy schreef:
ferdi schreef:
Joren schreef:Ik zelf kan enkel spreken voor de mijne, en die gaat nog in wheelie ja :) maar hoe lager je gaat hoe minder makkelijk de quad omhoog gaat, denk ik.
En hoe harder je weer terug op de grond komt door de stugge vering :D
En de handel zal sneller kapot gaan natuurlijk als je een wheelie trekt met een goed verlaagde quad...
De landing word opgevangen door je schokdemper, niet door je veer he. Wheelie trekken en landen is dus niet veel anders dan met een originele veer. Een Raptor 700 moet je zelfs op 5cm van de grond nog makkelijk in een wheelie krijgen hoor. Met KW veren is het wat lastiger omdat i dan eerst 15cm ofzo uit zn vering moet komen. Maar het is goed te doen.

De hulpveer verwijderen dat kan wel maar dan kun je eigenlijk niet echt gek meer doen. Zo quad is een sportquad en moet in mijn ogen ook zo gebruikt worden. Wat heb je aan een quad als je zelfs een drempel niet gewoon met 100 kunt nemen? Dan kun je dr leuk in je garage naar kijken maar daar heb je m toch niet voor
Dat snap maar ik neem aan dat zo'n kw verlagings veren set stugger is als de originele van yamaha of heb ik dat verkeerd?Mvg ferdi
Petito
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 28 jan, 2013 22:36

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door Petito »

Een verlaging gaat altijd stugger of harder zijn. de veer is soepelder of korter dus ook minder veer afstand.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door Jason McCoy »

Nee, vaak zet men hem harder maar dat hoeft niet. De veer zorgt er enkel voor dat de rijhoogte in een neutrale stand staat. Een volledig uitgeveerde demper met KW veren is exacte even lang als een originele demper. Ofwel de ingaande afstand is net zo lang. De imgaande beweging word gedempt door de demper, niet door de veer. We hebben het dan wel over piggybag veren uiteraard
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door Joren »

Mag ik vragen de discussie daaromtrent ergens anders verder te zetten aub? Er zijn bijna 2 pagina's (op tapatalk) dat daarover gaan...
Yamaha raptor 350 '07
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door Joren »

Om even terug te gaan naar mijn nummerplaat houder... Hier 2 foto's hoe het bij mij zit:

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kan zien kan het haakje van m'n zadel niet vasthaken aan het frame, wat wel de bedoeling is...
Nu had ik graag geweten hoe het origineel/normaal/beter is?
Foto van hoe het bij jullie is is mooi meegenomen.. Ik hoop wat geholpen te kunnen worden :)
Alvast bedankt!
Yamaha raptor 350 '07
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door ferdi »

Bekijk mijn topic eens daar kan je zien hoe ik het heb gedaan, gisteren nog mee bezig geweest...

viewtopic.php?f=42&t=46166&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;

pagina 5 & 6

Gr ferdi
Gebruikersavatar
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 20:10
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door Joren »

Bedankt,
Maar vijzen in die kap zie ik niet echt zitten... :s
Yamaha raptor 350 '07
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Update: Nieuwe aanwinst -> Raptor 700R se 2010

Bericht door ferdi »

Joren schreef:Bedankt,
Maar vijzen in die kap zie ik niet echt zitten... :s
Nee ik ook niet maar het is niet anders, of jij moet een betere oplossing weten maar dan ben ik te laat...
Aan de ene kant is het niet mooi maar aan de andere kant zie je de gaten pas als de kentekenplaat eraf is maar aangezien hij er altijd op hoort zal je die gaten dus ook nooit zien :mrgreen:

Gr ferdi
Plaats reactie