Patriickm's bashan (motorswapje)

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Bartjuh
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 03 jan, 2014 22:12
Locatie: Doorn

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door Bartjuh »

Achterste banden zitten allebei verkeerd om, die moeten gewoon even omgewisseld worden.
Voak buj te bange
bashanbuild600
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 26 aug, 2015 20:59

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door bashanbuild600 »

Hoi
Ziet er super uit echt mooi gedaan :applaus:
Nu mijn vraag is je voorkant verbreed Of gaat ie zo breed staan door het verlagen?
En met hoeveel cm heb je je achterbrug verlengd
Patriickm
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: do 22 nov, 2012 15:58
Locatie: Enschede

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door Patriickm »

Hee heren!

Lange tijd even niets gepost, maar het project pruttelt verder! Vanaf nu zal ik ook weer wat actiever zijn online :D

Omdat ik het 250cc blokje toch ook iets wat aan de trage kant vond, heb ik iets anders besloten, namelijk het project overnemen van Fabianw87, dank hiervoor :thumbup:

Afbeelding

In mn schuurtje ook een verhoging gemaakt om hem op te zetten, wat zijn pallets toch handige dingen!

Afbeelding

Toen even aan het meten gegaan en het frame nagetekend in SolidWorks, waarom? Daar kom ik later in het project nog op terug!

Afbeelding

Begonnen met het demonteren van mijn quad, om het nieuwe frame op zn pootjes te zetten, voor het overzicht!

Afbeelding

Ook de draagarmen ontdaan van de ondingen

Afbeelding

Nu kon ik de maten opnemen om POM bussen te laten maken. :thumbup:

Afbeelding

De kapjes er even weer opgezet

Afbeelding

Ondertussen ook nog een pakketje ontvangen, de Yamaha R1 veren! Tijdens het winkelen nog een dremeltje tegengekomen, kan nog wel van pas komen denk ik!

Afbeelding

En weer even gekeken hoe het stond natuurlijk

Afbeelding

Nu zijn jullie weer aardig up to date.

Ik heb toch besloten om met mijn eigen frame verder te gaan, omdat op dit frame de ophanging nog onaangetast is. Morgen komen als het goed is wat buizen binnen en dan kan de slijptol aangeslingerd worden! :thumbup:

Updates gaan volgen, met fotos natuurlijk!

Oja, het plan was om hem voor het volgende seizoen klaar te hebben, dus heb nog wel even de tijd om wat leuke dingen te gaan doen! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door Jason McCoy »

Wow je hebt een berg camber op je voorwielen straks
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Patriickm
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: do 22 nov, 2012 15:58
Locatie: Enschede

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door Patriickm »

Haha, je bedoelt links op de laatste foto? :p De bovenste draagarm ligt daar op de pallets, niet in de ophangpunten :crosser:
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door Jason McCoy »

Oke, ja dat bedoelde ik
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door yamahakoppel »

rechts gezien ook hoor, wielen moeten bijna recht staan misschien een paar graden schuin naar binnen. persoonlijk zet ik ze meestal recht
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Patriickm
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: do 22 nov, 2012 15:58
Locatie: Enschede

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door Patriickm »

Ook dat is gezichtsbedrog, heb een paar graden negatief camber, om zo de wegligging optimaal te hebben!
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door bonzaiking »

voor een straat quad is recht optimaal

blijft een zeer mooi project trouwens :buig: :buig:
Patriickm
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: do 22 nov, 2012 15:58
Locatie: Enschede

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door Patriickm »

Weer een kleine updatee!

Ik had helaas niet gemeten wat de grondspeling was van mn quad, dus ik heb hem nog weer even op zn pootjes gezet voor het overzicht:

Afbeelding

Heerlijk laag! :thumbup:

Maar ik had de bussen natuurlijk al uit mijn draagarmen geslagen, dus heb ik snel even wat ringen uitgesneden met de lasersnijder zodat ik de armen weer goed kon monteren!

Afbeelding

Ook nog flink aan het slijpen geweest, hier wat ijzerslijpsel aan een magneet, gewoon omdat het er cool uitziet! :mrgreen:

Afbeelding

Nog even weer wat passen en kijken hoe ik het frame ga aanpassen.

Afbeelding

Toen maar even een pijpenbuiger gehuurd voor een dagje :)

Afbeelding

Het plan is om het frame in totaal 15 cm te verlengen ( :twisted: ) en het blok komt zo'n 8 cm lager te hangen dan het origineel. Om het blok te beschermen wil ik mijn framebuizen dus ook 8cm lager laten lopen. Heb de quad ervoor nog opgemeten, en had voor de swap nog 17 cm bodemvrijheid, dus dit moet goed gaan dacht ik zo!

Zo zal het er dus ongeveer uit gaan zien!

Afbeelding

Verder heb ik nog een pakketje binnen gekregen, nieuwe achterrem van een 600 cc motor, zodat ik, als het echt niet anders kan, ook weer tot stilstand kan komen. Nu duimen dat het allemaal zonder al te veel aanpassingen gaat passen!

Afbeelding
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door ferdi »

Die pijpenbuigers buigen helaas niet goed,kijk maar eens naar je pijp je hebt er "knikken" in zitten in plaats van bochten ben bang dat dat niet ten goede komt van de stevigheid...
Je kan dan gewoon beter een pijpen buigen nemen die je handmatig moet buigen,dat zijn van die pijpenbuigers die ze ook gebruiken voor verwarmingsbuis.
Die zijn te krijgen in verschillende diameters en zelfs zo groot dat je ze vast kan zetten in de bankschroef,je moet er dan wel flink aan trekken maar de buis blijft wel rond. :idea:

Gr. Ferdi
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door Jason McCoy »

Ik had het niet gezien maar ik ben bang dat Ferdi een erg goed punt heeft. Zoals het nu is is de kracht van de buis eigenlijk helemaal weg. Wat wij vroeger deden toen we chopper bouwden was zand in de buis. Goed heet stoken en dan langzaam trekken. Door t zand blijft de buis mooi rond en behoud i zn kracht

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door ferdi »

Jason McCoy schreef:Ik had het niet gezien maar ik ben bang dat Ferdi een erg goed punt heeft. Zoals het nu is is de kracht van de buis eigenlijk helemaal weg. Wat wij vroeger deden toen we chopper bouwden was zand in de buis. Goed heet stoken en dan langzaam trekken. Door t zand blijft de buis mooi rond en behoud i zn kracht

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Dat werkt idd ook goed,die pijpenbuigers werken eigenlijk nooit goed,alleen met een "doorn" in die buis hou je hem goed maar dat is gereedschap wat je eigenlijk nergens zo even kan huren.
Mocht je het goedkoop en toch goed willen doen zonder te buigen dan kan je ook nog altijd met lasbochten gaan werken zoals het eigenlijk ook getekent is op dat autocad beeld.
Je moet hem dan wel goed lassen dmv een doorlassing of minimaal er een V-naadje aan te slijpen en dus niet stomp tegen elkaar aan en dan een lasrupsje daaroverheen lassen want je slijpt later die las weer weg om de buis een geheel te laten lijken en dan heb je maar weinig inbranding en zal het snel gaan scheuren

Gr ferdi
Patriickm
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: do 22 nov, 2012 15:58
Locatie: Enschede

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door Patriickm »

De buizen worden nog CNC gebogen, dit wordt gebruikt als test om zo te kijken hoe de buizen uiteindelijk moeten worden! Maar bedankt voor de oplettendheid ! :buig:
Laatst gewijzigd door Patriickm op ma 01 feb, 2016 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Patriickm
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: do 22 nov, 2012 15:58
Locatie: Enschede

Re: Patriickm's bashan (motorswapje)

Bericht door Patriickm »

Helaas weer drukdrukdruk op werk, maar zo nu en dan komen er nog wat pakketjes binnen :D !

Afbeelding

Is toch een stukje breder dan de oude :D

Afbeelding

Omdat deze as ook wat dikker is, en dus het lagerhuis ook, zal ik de achterbrug ook moeten aanpassen. Dat was ook vanaf het begin al de bedoeling, aangezien ik de achterbrug wel een stukje langer wilde hebben. Heb besloten op zelf een achterbrug te maken. Alleen is nu de grote vraag, hoe lang gaat ie worden :/ .

Hier nog een overzichtfototje. Zoals hij op deze foto staan is eht net iets te lang denk ik, maar wat zijn jullie gedachten?

Afbeelding

Verder ben ik opzoek naar wat maten om zo de kappenset ed te positioneren, is er toevallig iemand die een paar maten wil opnemen?
Plaats reactie