Patriickm's bashan (motorswapje)
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
Achterste banden zitten allebei verkeerd om, die moeten gewoon even omgewisseld worden.
Voak buj te bange
-
- Toeschouwer
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 26 aug, 2015 20:59
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
Hoi
Ziet er super uit echt mooi gedaan
Nu mijn vraag is je voorkant verbreed Of gaat ie zo breed staan door het verlagen?
En met hoeveel cm heb je je achterbrug verlengd
Ziet er super uit echt mooi gedaan
Nu mijn vraag is je voorkant verbreed Of gaat ie zo breed staan door het verlagen?
En met hoeveel cm heb je je achterbrug verlengd
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
Hee heren!
Lange tijd even niets gepost, maar het project pruttelt verder! Vanaf nu zal ik ook weer wat actiever zijn online
Omdat ik het 250cc blokje toch ook iets wat aan de trage kant vond, heb ik iets anders besloten, namelijk het project overnemen van Fabianw87, dank hiervoor :thumbup:
In mn schuurtje ook een verhoging gemaakt om hem op te zetten, wat zijn pallets toch handige dingen!
Toen even aan het meten gegaan en het frame nagetekend in SolidWorks, waarom? Daar kom ik later in het project nog op terug!
Begonnen met het demonteren van mijn quad, om het nieuwe frame op zn pootjes te zetten, voor het overzicht!
Ook de draagarmen ontdaan van de ondingen
Nu kon ik de maten opnemen om POM bussen te laten maken. :thumbup:
De kapjes er even weer opgezet
Ondertussen ook nog een pakketje ontvangen, de Yamaha R1 veren! Tijdens het winkelen nog een dremeltje tegengekomen, kan nog wel van pas komen denk ik!
En weer even gekeken hoe het stond natuurlijk
Nu zijn jullie weer aardig up to date.
Ik heb toch besloten om met mijn eigen frame verder te gaan, omdat op dit frame de ophanging nog onaangetast is. Morgen komen als het goed is wat buizen binnen en dan kan de slijptol aangeslingerd worden! :thumbup:
Updates gaan volgen, met fotos natuurlijk!
Oja, het plan was om hem voor het volgende seizoen klaar te hebben, dus heb nog wel even de tijd om wat leuke dingen te gaan doen!
Lange tijd even niets gepost, maar het project pruttelt verder! Vanaf nu zal ik ook weer wat actiever zijn online
Omdat ik het 250cc blokje toch ook iets wat aan de trage kant vond, heb ik iets anders besloten, namelijk het project overnemen van Fabianw87, dank hiervoor :thumbup:
In mn schuurtje ook een verhoging gemaakt om hem op te zetten, wat zijn pallets toch handige dingen!
Toen even aan het meten gegaan en het frame nagetekend in SolidWorks, waarom? Daar kom ik later in het project nog op terug!
Begonnen met het demonteren van mijn quad, om het nieuwe frame op zn pootjes te zetten, voor het overzicht!
Ook de draagarmen ontdaan van de ondingen
Nu kon ik de maten opnemen om POM bussen te laten maken. :thumbup:
De kapjes er even weer opgezet
Ondertussen ook nog een pakketje ontvangen, de Yamaha R1 veren! Tijdens het winkelen nog een dremeltje tegengekomen, kan nog wel van pas komen denk ik!
En weer even gekeken hoe het stond natuurlijk
Nu zijn jullie weer aardig up to date.
Ik heb toch besloten om met mijn eigen frame verder te gaan, omdat op dit frame de ophanging nog onaangetast is. Morgen komen als het goed is wat buizen binnen en dan kan de slijptol aangeslingerd worden! :thumbup:
Updates gaan volgen, met fotos natuurlijk!
Oja, het plan was om hem voor het volgende seizoen klaar te hebben, dus heb nog wel even de tijd om wat leuke dingen te gaan doen!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
Wow je hebt een berg camber op je voorwielen straks
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
Haha, je bedoelt links op de laatste foto? De bovenste draagarm ligt daar op de pallets, niet in de ophangpunten
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
rechts gezien ook hoor, wielen moeten bijna recht staan misschien een paar graden schuin naar binnen. persoonlijk zet ik ze meestal recht
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
Ook dat is gezichtsbedrog, heb een paar graden negatief camber, om zo de wegligging optimaal te hebben!
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
voor een straat quad is recht optimaal
blijft een zeer mooi project trouwens
blijft een zeer mooi project trouwens
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
Weer een kleine updatee!
Ik had helaas niet gemeten wat de grondspeling was van mn quad, dus ik heb hem nog weer even op zn pootjes gezet voor het overzicht:
Heerlijk laag! :thumbup:
Maar ik had de bussen natuurlijk al uit mijn draagarmen geslagen, dus heb ik snel even wat ringen uitgesneden met de lasersnijder zodat ik de armen weer goed kon monteren!
Ook nog flink aan het slijpen geweest, hier wat ijzerslijpsel aan een magneet, gewoon omdat het er cool uitziet!
Nog even weer wat passen en kijken hoe ik het frame ga aanpassen.
Toen maar even een pijpenbuiger gehuurd voor een dagje
Het plan is om het frame in totaal 15 cm te verlengen ( ) en het blok komt zo'n 8 cm lager te hangen dan het origineel. Om het blok te beschermen wil ik mijn framebuizen dus ook 8cm lager laten lopen. Heb de quad ervoor nog opgemeten, en had voor de swap nog 17 cm bodemvrijheid, dus dit moet goed gaan dacht ik zo!
Zo zal het er dus ongeveer uit gaan zien!
Verder heb ik nog een pakketje binnen gekregen, nieuwe achterrem van een 600 cc motor, zodat ik, als het echt niet anders kan, ook weer tot stilstand kan komen. Nu duimen dat het allemaal zonder al te veel aanpassingen gaat passen!
Ik had helaas niet gemeten wat de grondspeling was van mn quad, dus ik heb hem nog weer even op zn pootjes gezet voor het overzicht:
Heerlijk laag! :thumbup:
Maar ik had de bussen natuurlijk al uit mijn draagarmen geslagen, dus heb ik snel even wat ringen uitgesneden met de lasersnijder zodat ik de armen weer goed kon monteren!
Ook nog flink aan het slijpen geweest, hier wat ijzerslijpsel aan een magneet, gewoon omdat het er cool uitziet!
Nog even weer wat passen en kijken hoe ik het frame ga aanpassen.
Toen maar even een pijpenbuiger gehuurd voor een dagje
Het plan is om het frame in totaal 15 cm te verlengen ( ) en het blok komt zo'n 8 cm lager te hangen dan het origineel. Om het blok te beschermen wil ik mijn framebuizen dus ook 8cm lager laten lopen. Heb de quad ervoor nog opgemeten, en had voor de swap nog 17 cm bodemvrijheid, dus dit moet goed gaan dacht ik zo!
Zo zal het er dus ongeveer uit gaan zien!
Verder heb ik nog een pakketje binnen gekregen, nieuwe achterrem van een 600 cc motor, zodat ik, als het echt niet anders kan, ook weer tot stilstand kan komen. Nu duimen dat het allemaal zonder al te veel aanpassingen gaat passen!
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
Die pijpenbuigers buigen helaas niet goed,kijk maar eens naar je pijp je hebt er "knikken" in zitten in plaats van bochten ben bang dat dat niet ten goede komt van de stevigheid...
Je kan dan gewoon beter een pijpen buigen nemen die je handmatig moet buigen,dat zijn van die pijpenbuigers die ze ook gebruiken voor verwarmingsbuis.
Die zijn te krijgen in verschillende diameters en zelfs zo groot dat je ze vast kan zetten in de bankschroef,je moet er dan wel flink aan trekken maar de buis blijft wel rond.
Gr. Ferdi
Je kan dan gewoon beter een pijpen buigen nemen die je handmatig moet buigen,dat zijn van die pijpenbuigers die ze ook gebruiken voor verwarmingsbuis.
Die zijn te krijgen in verschillende diameters en zelfs zo groot dat je ze vast kan zetten in de bankschroef,je moet er dan wel flink aan trekken maar de buis blijft wel rond.
Gr. Ferdi
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
Ik had het niet gezien maar ik ben bang dat Ferdi een erg goed punt heeft. Zoals het nu is is de kracht van de buis eigenlijk helemaal weg. Wat wij vroeger deden toen we chopper bouwden was zand in de buis. Goed heet stoken en dan langzaam trekken. Door t zand blijft de buis mooi rond en behoud i zn kracht
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
Dat werkt idd ook goed,die pijpenbuigers werken eigenlijk nooit goed,alleen met een "doorn" in die buis hou je hem goed maar dat is gereedschap wat je eigenlijk nergens zo even kan huren.Jason McCoy schreef:Ik had het niet gezien maar ik ben bang dat Ferdi een erg goed punt heeft. Zoals het nu is is de kracht van de buis eigenlijk helemaal weg. Wat wij vroeger deden toen we chopper bouwden was zand in de buis. Goed heet stoken en dan langzaam trekken. Door t zand blijft de buis mooi rond en behoud i zn kracht
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Mocht je het goedkoop en toch goed willen doen zonder te buigen dan kan je ook nog altijd met lasbochten gaan werken zoals het eigenlijk ook getekent is op dat autocad beeld.
Je moet hem dan wel goed lassen dmv een doorlassing of minimaal er een V-naadje aan te slijpen en dus niet stomp tegen elkaar aan en dan een lasrupsje daaroverheen lassen want je slijpt later die las weer weg om de buis een geheel te laten lijken en dan heb je maar weinig inbranding en zal het snel gaan scheuren
Gr ferdi
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
De buizen worden nog CNC gebogen, dit wordt gebruikt als test om zo te kijken hoe de buizen uiteindelijk moeten worden! Maar bedankt voor de oplettendheid !
Laatst gewijzigd door Patriickm op ma 01 feb, 2016 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Patriickm's bashan (motorswapje)
Helaas weer drukdrukdruk op werk, maar zo nu en dan komen er nog wat pakketjes binnen !
Is toch een stukje breder dan de oude
Omdat deze as ook wat dikker is, en dus het lagerhuis ook, zal ik de achterbrug ook moeten aanpassen. Dat was ook vanaf het begin al de bedoeling, aangezien ik de achterbrug wel een stukje langer wilde hebben. Heb besloten op zelf een achterbrug te maken. Alleen is nu de grote vraag, hoe lang gaat ie worden :/ .
Hier nog een overzichtfototje. Zoals hij op deze foto staan is eht net iets te lang denk ik, maar wat zijn jullie gedachten?
Verder ben ik opzoek naar wat maten om zo de kappenset ed te positioneren, is er toevallig iemand die een paar maten wil opnemen?
Is toch een stukje breder dan de oude
Omdat deze as ook wat dikker is, en dus het lagerhuis ook, zal ik de achterbrug ook moeten aanpassen. Dat was ook vanaf het begin al de bedoeling, aangezien ik de achterbrug wel een stukje langer wilde hebben. Heb besloten op zelf een achterbrug te maken. Alleen is nu de grote vraag, hoe lang gaat ie worden :/ .
Hier nog een overzichtfototje. Zoals hij op deze foto staan is eht net iets te lang denk ik, maar wat zijn jullie gedachten?
Verder ben ik opzoek naar wat maten om zo de kappenset ed te positioneren, is er toevallig iemand die een paar maten wil opnemen?