darkzero's ltz400 k9

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door Darkzero »

effe wat opzoekwerk gedaan. durablue heeft alleen 2+2.
de enige breder dan 2+2 voor ltz400k9 is die omni-competition
Gebruikersavatar
Danny84
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 25 jun, 2014 08:17
Locatie: Geleen (Limburg NL)
Contacteer:

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door Danny84 »

Dat zijn zeer mooie verandering en zeer mooie foto's die je hebt gemaakt. :applaus:
www.07events.nl
Gebruikersavatar
Peter skull
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 952
Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 14:15
Locatie: Zuid-West Holland

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door Peter skull »

Zekers opgeknapt :applaus:
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2148
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 17:43
Locatie: vliermaal

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door Gielen_24 »

Eindelijk 8)
Is echt een groot verschil 8)
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door Darkzero »

dankzij uw hulp! anders was ik nooit zo ver geraakt :applaus:
en er ligt nog werk klaar :wink:
tofke83
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: za 08 feb, 2014 12:48

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door tofke83 »

toen ge achter mij gereden hebt naar de meeting in overpelt sinds dien wilt hem een dubbele uitlaat haha. :lol:

grtz ziet er vet uit zo.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door tjobbie »

Bruut machin, nog vetter gemaakt. Tof.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door Darkzero »

Jason McCoy schreef:De achterkant staat echt veel te smal vergeleken met voor idd.
project ligt een beetje stil maar bredere hubs staan er ondertussen op en nu staat 'm achteraan eindelijk ongeveer even breed als vooraan :D
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door Darkzero »

ok na lange tijd niks meer veranderd te hebben of toch alleen maar kleine dingen wil ik toch es aan de verbreding beginnen.

de huidige situatie:
achteraan: standaard achteras, verlagingslink, kw spiraal op standaard schokdemper, verbrede hubs van 50mm per kant en spoorverbreders van 50mm per kant. breedte = 136cm

vooraan: standaard a armen, verlagingsblokjes onderaan, kw spiralen op standaard schokdempers en spoorverbreders van 45mm per kant. breedte = 141cm en a armen staan mooi horizontaal.


wat ik wil: zowel voor als achter minimum 145cm
achteraan: zonder verbrede hubs en spoorverbreders is 'm 121. heb nu ondertussen mijn bestelde achteras van 5+5 binnen (moet er nog opgezet worden) dus dan kom ik al aan een mooie 145-146cm. met de hubs kan ik dan nog altijd naar 155 gaan als ik dit ooit zou willen. die spoorverbreders laat ik dan liever achterwege denk ik want dit is dit soort zwart plastic universeel model. denk niet dat dit stevig genoeg gaat zijn als ik zo breed ga. desnoods metalen spoorverbreders van 45mm maar dan wordt 'm wel heel breed.

vooraan: hier ben ik dus nog niet uit. ik ben dus op zoek naar bredere a armen, breedte 3+3. zonder mijn spoorverbreders kom ik vooraan op 132cm. met die a armen wordt het dan dus 147cm. ook hier heb ik die zwarte, universele plastic gevallen dus die laat ik mss ook beter weg. eventueel de metalen spoorverbreders van 30mm en dan geraak ik ook wel aan 153cm.
maar nu is mijn probleem dus dat ik mijn a armen mooi horizontaal wil houden. dan kwam ik uit bij de standard en long travel...
allereerst: klopt het dat het verschil tussen standard en long travel de plaatsing van de veerpunten zijn? ik heb me laten vertellen dat bij standard travel het veerpunt op dezelfde plaats staat als als bij standaard a armen en dat de verlenging 'm zit tussen het veerpunt en het gedeelte naar het wiel toe. bij long travel staat het veerpunt korter naar het wiel toe (of naar binnen???) ?
ik kwam deze tegen bij quadfun:
standard travel: https://quadfun.be/nl/a-armen-pgs-stand ... st-09.html
long travel https://quadfun.be/nl/a-armen-pgs-long- ... lt-09.html
bij de long travels staat er in de link zelf duidelijk "speciale-schokdempers-nodig"...
aangezien ik nu blokjes onderaan gebruik om lager te liggen en m'n a armen mooi horizontaal te hebben, verplaats ik mijn veerpunt al naar buiten toe. betekent dit dan dat ik de long travels nodig heb aangezien hierbij het veerpunt ook meer naar buiten ligt?
als ik die verbrede a armen zo bekijk, zowel de standard als de long travels, dan lijkt het mij dat hierbij geen blokjes onderaan gebruikt kunnen worden? dus als ik de standard zou nemen gaan mijn veerpunten meer naar binnen liggen zonder het gebruik van de blokjes waardoor mijn a armen niet meer horizontaal gaan staan maar onder een hoek waarbij de quad vooraan toch een stuk hoger gaat staan. dit wil ik dus absoluut niet, da a armen moeten horizontaal staan. ik zou de blokjes onderaan wel kunnen weglaten en de veerpunten bovenaan verplaatsen met de kit voor bovenaan:
https://quadfun.be/nl/suzuki/60271-lwr- ... -1007.html
of is de verplaatsing van het veerpunt bij de long travels exact de verplaatsing van het veerpunt onderaan dat ik doe met de blokjes onderaan zodat ik deze niet meer nodig heb? ik ben er gewoon niet gerust op omdat erbij staat speciale-schokdempers-nodig"
wat heb ik dus nodig? de long travels of de standard travels met die kit om de veerpunten te verplaatsen bovenaan?
davidg40
Quadrider
Quadrider
Berichten: 497
Lid geworden op: ma 03 okt, 2011 20:04

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door davidg40 »

dan moet je gewoon de standaard travel nemen.
Dan moet je de verlagingsblokjes weg laten, en kan je gewoon je standaard schokbrekers gebruiken.

btw: is die +5+5 as hetzelfde als van een 2008 ltz?
Kan je daar foto's van sturen en de afmetingen erbij.
Gebruikersavatar
kleijer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 304
Lid geworden op: di 13 aug, 2013 00:15
Locatie: midden nederland

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door kleijer »

Standaard travel is het zelfde als je nu hebt.

Long travel staat het schokbreker punt verder naar buiten.
Waar door ze verlagen als je geen andere schokbrekers monteert.

Hier zie je long travel daar zie je duidelijk dat de punten verder naar buiten komen.

Afbeelding
Raptor 700 2008. Verkocht.
Banshee 350 verkocht.
Raptor 700 2018 verkocht.
Raptor 700 2009 in bezit.

Renekleijer op Instagram (hier veel foto updates)
Quad team Gelderland. (Volg ons op facebook)
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: darkzero's ltz400 k9

Bericht door Darkzero »

dus standard travel + verlagingsblokjes onderaan is niet hetzelfde als long travel maw door de blokjes verplaats je het veerpunt niet even ver naar buiten als het verschil tussen standard en long travel?

bedoel je standaard schokbrekers (ik heb geen andere) met de standaard veren of met de kw veren? want als de veerpunten op dezelfde plaats staan bij standard travel, zullen de a armen toch nooit horizontaal staan met standaard veren aangezien die langer zijn als de kw's? als die blokjes onderaan niet passen denk ik dat ik zelfs die blokjes bovenaan nodig heb om de veerpunten te verplaatsen bovenaan?
btw: is die +5+5 as hetzelfde als van een 2008 ltz?
Kan je daar foto's van sturen en de afmetingen erbij.
denk niet dat die 5+5 hetzelfde is voor 2008 en 2009 model. vanaf 2009 is men overgestapt van carburator naar injectie en daarmee hebben ze ook heel veel onderdelen vervangen. zo vond ik eerst geen achteras maar Tim Cloosen van Tim's Garage heeft er mij eentje gevonden ergens in het verenigd koninkrijk dacht ik. daar worden ze op maat per bestelling gemaakt. foto's heb ik niet aangezien de as nog bij Tim ligt. Deze wordt geplaatst zo gauw ik gepaste a armen kan vinden.



bij de a armen die ik voorhad lijkt het me gewoon niet mogelijk om blokjes onderaan te plaatsen, ze vallen er los door denk ik? ofwel rusten ze net op de rand van de buizen? lijkt me niet zo gezond...

pgs racing standard travel:
Afbeelding
pgs racing long travel:
Afbeelding

bij deze lijkt het me dan wel weer mogelijk?
Afbeelding
alhoewel het me hier ook niet zo gezond lijkt als die blokjes zo op de armen zelf rusten?


@kleijer:
bedankt voor de verduidelijking met foto! het is me nu duidelijk dat de veerpunten idd meer naar buiten staan.
maar ik begrijp nog niet goed welke a armen (standard of log travel) ik nu exact nodig heb om ze vooraan mooi horizontaal te houden zoals bij de jouwe. ik heb dus standard schokbrekers met kw spiralen en heb ook nog de standaard spiralen liggen. liefst zou ik werken zonder blokjes onderaan (heb ik nu dus steken) of bovenaan. maar ik denk dat ik dus met standard travel van pgs racing mijn kw's kan gebruiken en blokjes bovenaan nodig heb om de veerpunten te verplaatsen?
Plaats reactie