Yamaha tri-z 250 1985

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door 08brothers »

Hi Everyone,

Altijd al een passie voor trikes gehad (cross) en sinds kort ben ik dan ook de trotse eigenaar van een yamaha tri-z 250 uit 1985 geworden. Persoonlijk had ik liever de 1986 gehad ivm de 6bak waar de 1985 nog een 5bakje heeft. Maar jammer genoeg is de 1986 nooit in de zwart geel kleurenuitvoering geweest (welke ik persoonlijk het mooist vind).

Dus op een goede woensdag middag vond ik een advertentie op marktplaats met een yamaha trike projectje. Al snel zag ik dat de trike volledig compleet en in originele staat was. Uiteraard deed hij het niet en had de eigenaar geen idee waarom niet. Nja ik in de auto gestapt en de trike als een gokje toch maar gekocht.

Bijgaand wat foto's van hoe ik hem kocht.

Gr.
Piet

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 08brothers op zo 21 sep, 2014 13:58, 3 keer totaal gewijzigd.
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door 08brothers »

Al snel bracht ik mn motorblok weg voor een volledige revisie en kreeg al snel te horen waarom hij het niet deed. De zuiger was kapot!! (stuk uitgeslagen) uiteraard wist de verkoper daar helemaal niets van toen ik hem daarmee confronteerde. Nja hop maar, gelukkig viel de schade mee daar alleen de zuiger kapot was en er verder geen schade aan was gebracht! Toch nog een beetje geluk!

Alle keringen zijn reeds vervangen in het blok en zo ook de pakkingen. Ook zit er nu een nieuwe Yamaha YZ250 (1990) zuiger/top end in. Blok eenmaal terug van revisie van een nieuw kleurtje voorzien 8)

Afbeelding
Afbeelding

Gr.
Piet
Laatst gewijzigd door 08brothers op zo 21 sep, 2014 13:57, 4 keer totaal gewijzigd.
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door 08brothers »

Momenteel heb ik alles helemaal uit elkaar liggen omdat ik het frame ook van een nieuw laagje verf wil voorzien. Uiteraard ook gelijk alle lagers in de swingarm vervangen (de oude waren nog goed, maar dacht ik ben toch bezig laat ik het nu maar gewoon helemaal goed doen) :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tja, ik ben bang dat ik nu al zwaar over mijn budget heen ben, maar als echte trike oldtimer liefhebber heb ik het er dan ook wel meer dan dik voor over allemaal :D

Gr.
Piet
Laatst gewijzigd door 08brothers op zo 21 sep, 2014 13:56, 3 keer totaal gewijzigd.
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door 08brothers »

Ook had ik alle zwarte delen al even onder handen genomen van de trike :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr.
Piet

ps. ik heb geen idee hoe ik de foto's zichtbaar op het forum maak, vandaar alleen de linkjes naar mijn album. hoop dat jullie het kunnen zien. :D
Laatst gewijzigd door 08brothers op zo 21 sep, 2014 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door java »

plaats de foto link tussen [img ]hier de link[/img ] (zonder spaties). Boven je typ gedeelte staat een snel koppeling.
zou mooi zijn als je het bij je vorige berichten even aan past :wink:

De vorige eigenaar weet spontaan niks meer. Had ik ook met mijn aandrijfband.

Maar veel suc6 er meer
Afbeelding
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door 08brothers »

java schreef:plaats de foto link tussen [img ]hier de link[/img ] (zonder spaties). Boven je typ gedeelte staat een snel koppeling.
zou mooi zijn als je het bij je vorige berichten even aan past :wink:

De vorige eigenaar weet spontaan niks meer. Had ik ook met mijn aandrijfband.

Maar veel suc6 er meer
Thanks voor je berichtje! Is het omdat ik met safari werkt dat ik geen foto naar voren krijg? Ik heb post twee bijgewerkt maar nu zie ik een rechthoekig balkje met een vraagteken erin, is dat bij jou ook??

Ach ja, dat gebeurd nu eenmaal. Het is jammer dat mensen zo in elkaar steken.....maarja wat doe je eraan. :verymad:

Gr.
Piet
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door java »

08brothers schreef:
java schreef:plaats de foto link tussen [img ]hier de link[/img ] (zonder spaties). Boven je typ gedeelte staat een snel koppeling.
zou mooi zijn als je het bij je vorige berichten even aan past :wink:

De vorige eigenaar weet spontaan niks meer. Had ik ook met mijn aandrijfband.

Maar veel suc6 er meer
Thanks voor je berichtje! Is het omdat ik met safari werkt dat ik geen foto naar voren krijg? Ik heb post twee bijgewerkt maar nu zie ik een rechthoekig balkje met een vraagteken erin, is dat bij jou ook??

Ach ja, dat gebeurd nu eenmaal. Het is jammer dat mensen zo in elkaar steken.....maarja wat doe je eraan. :verymad:

Gr.
Piet
Je hebt denk ik de verkeerde link. Je gebruikt de link naar een foto in een album. Maar je moet de link naar de foto hebben.
Zo doe je dat: ga naar je foto uit je album die je wilt --> rechter muis klik --> afbeelding bekijken --> die link die nu in je adresbalk staat moet je hebben

Suc6
Afbeelding
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door 08brothers »

Ik zie het al, je moet een premium account hebben om hem als direct link the kunnen delen. Dat heb ik niet, dus moet even bij de linkjes bijven :(

Thanks tho!!

Gr.
Piet
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door java »

08brothers schreef:Ik zie het al, je moet een premium account hebben om hem als direct link the kunnen delen. Dat heb ik niet, dus moet even bij de linkjes bijven :(

Thanks tho!!

Gr.
Piet
Afbeelding

Ik niet hoor. Je moet ook op de afbeelding kliken en dan afbeelding bekijken
Afbeelding
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door 08brothers »

I see, thanks!! :buig:

Reeds dus alle posts even bewerkt, komende week zal ik alle updates bijvoegen 8)

Gr.
Piet
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door Minyi »

Wauw ziet er goed uit! Hoop dat je er nog veel plezier aan kunt beleven
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door 08brothers »

Minyi schreef:Wauw ziet er goed uit! Hoop dat je er nog veel plezier aan kunt beleven
Sowieso zeer zeker dat dat gaat lukken!! Bouw hem gewoon helemaal als nieuw op, zeker na de revisie loopt hij veel beter door de nieuwe zuiger, geeft net even wat meer vermogen ook! :crosser:

Nu wachten tot het frame klaar is :D

Gr.
Piet
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door JohnBeton »

Mooie tri-z geworden :applaus:
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door 08brothers »

JohnBeton schreef:Mooie tri-z geworden :applaus:
Thanks man!! Hoop hem deze week weer helemaal terug in elkaar te hebben staan als het mij vandaag nog lukt om het frame gespoten te krijgen. Hij staat al een week geschuurd in de primer en geheel ontvet maar telkens staat de spuiterij op de zaak vol :x haha
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Yamaha tri-z 250 1985

Bericht door Jason McCoy »

Gaaf ding zeg!!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie