barossa 450cc cb s

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Plaats reactie
dirkameland
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: za 27 dec, 2014 14:42

barossa 450cc cb s

Bericht door dirkameland »

hallo

momenteel bezig om een 450cc blok onder mijn barossa te hangen zal binnekort even een paar foto's plaatsen. blok hangt er al onder frame weer pas gemaakt. luchtfilter weer aangesloten. volgende stap is dubbele uitlaat monteren

heb nog wel een vraag wat voor maat tandwiel zal ik gebruiken?
quad moet +- 100 km/h rijden.
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: barossa 450cc cb s

Bericht door Minyi »

Je zegt in een ander topic dat er een 250 in hing. Die gaan standaard al 100 - 110.

Als je echt niet harder wil dan kun je gewoon voor het zelfde aantal tanden gaan of een tandje minder.

Weet het niet helemaal zeker maar volgens mij schelen die blokken niet zoveel met het max toeren dat ze aan kunnen.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: barossa 450cc cb s

Bericht door Paul Snip »

Leuk project! Volgens mij past het niet zonder slag of stoot. Het 450 blok is meestal groter qua carter dan een 250 Honda. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Vermogenstoename is niet zo gigantisch. Het CB 450 blok zal zo tussen de 30 en 40 pk hebben. Origineel is 21 of 27 pk (CB 250 blok).

Het zal officieel wel niet mogen, maar dit is wel heel wat anders dan bijvoorbeeld een 100 pk 4 cilinder in een Bashan hangen.
dirkameland
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: za 27 dec, 2014 14:42

Re: barossa 450cc cb s

Bericht door dirkameland »

klopt blok is groter maar moet zeggen dat het reuze mee valt qua aanpassingen heb de motor steunen moeten aanpassen. voor de rest past de tank en luchtfilter op het zelfde plek. uitlaat wil ik van 1 naar 2 uitlaten gaan.
quad liep met de 250cc +- 120.
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: barossa 450cc cb s

Bericht door Minyi »

120 op de gps of op de teller? Want daar wil nog wel aardig wat verschil in zitten.
Anders had je wel een heel pittig blokje dat goed afgesteld was want de meesten hebben toch wel al behoorlijk veel moeite met de 100.
dirkameland
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: za 27 dec, 2014 14:42

Re: barossa 450cc cb s

Bericht door dirkameland »

op gps wel met de wind mee tegen de wind in haalde ik dat lang niet.
Plaats reactie