Ferdi's Yamaha Raptor project

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Ferdi's Yamaha Raptor project

Bericht door ferdi »

Hallo Quad liefhebbers!

Ik kijk al een tijdje mee op dit geweldige forum omdat ik graag een quad wou hebben en natuurlijk voor de tip&tricks en de projecten van anderen.
Sinds mijn kinder jaren droomde ik al over quads en vanaf mijn 17e heb ik 2 brommer quads gehad, een Aeon Cobra en een Adly Rocky...

Op mijn 21ste haalde ik mijn motor rijbewijs omdat ik ook graag motor wou rijden, dat heb ik tot vorige week gedaan en ik ben nu 34 en sinds gisteren is die jongensdroom eindelijk uitgekomen!
Zoals jullie misschien wel gezien hadden had ik een tijdje geleden mijn verlengde Suzuki Gsxr1000 K5 te koop gezet maar de verkoop wou maar niet lukken tot vorige week zaterdag...

Gisteren heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en een Yamaha Raptor 700 gekocht uit 2007.
Deze quad heb ik gekocht van een van een forumlid van dit forum.
De quad heeft een rustig leventje gehad omdat de vorige eigenaar een handicap had en daardoor nooit de kans heeft gehad om er gekke dingen mee te doen, Hij heeft alleen het asfalt gezien en dat zal hij ook wel blijven doen.

Het enige minpuntje was dat er zo hier en daar wat vliegroest op zat omdat hij altijd onder een carpoort stond maar daar was de prijs ook naar ;)
Dus de quad gisteren opgehaald en afgelopen woensdag bij quadtuning in Zeist al een setje dikke wielen besteld een setje 10x8 en 10x12 :) rondom met Cst Stryder bandjes met een heel erg mooi banden profiel.
Perfecte service want het setje stond al op mij te wachten samen met een mooi setje kw veren quadtuning lag mooi op de route voor de terugweg vandaar de woensdag ervoor al spullen besteld zodat ik niet voor niks zou komen want die pech heb ik altijd....
Ook een nieuw achtertandwiel en een nieuwe goud kleurige ketting komen deze week in huis, 16-36 komt erop te liggen.
En zo'n kleinere originele zwarte bumper komt aankomende week in huis.
Extra verlagings blokjes komen eind deze maand binnen uit amerika.

Doordat ik de quad voor een leuke prijs kon kopen had ik nog wat geld over voor deze opties...
Verder heeft de quad zo hier en daar wat roestige plekjes zoals boutjes e.d maar daar komen allemaal rvs boutjes in en de rest van de beugeltjes e.d worden ontroest en opnieuw gelakt.
Ook de duimrem aan de linkerkant moet terug gebouwd worden naar voetenrem.

De bedoeling is dat hij laag en breed word en alleen van het asfalt gebruik gaat maken.
De achteras is iets breder dan origineel een +2 heb ik het idee maar dat moet ik nog even opmeten hij is verstelbaar dmv een aantal ringen en staat nu op zijn breedst.

De achteras moet een 5+5 worden denk ik een full flight a-armen set en een nerfbar in één geheel met de heelguard van silver-tec maar er moet eerst weer wat gespaard worden want ik heb gisteren genoeg geld uitgegeven.

Door een aantal dingen te verkopen van wat er nu op zit en wat ik minder leuk vind of overbodig is kan ik weer wat leuks kopen de quad krijgt een straks een heel nieuw leven en weet niet wat hij gaat overkomen...

Hierbij een paar foto's, ik heb helaas nog geen tijd gehad om de voorwielen te monteren maar dat komt morgen.
De rechter heelguard moet er ook nog op maar dat kan pas zodra de hoofdrem cilinder weer op zijn plek zit.
De achteras heb ik ontroest met een roterende borstel en dan zie je duidelijk het verschil, de chroomlaag is helaas helemaal verdwenen, de achteras word zwart of zilvergrijs...

Mvg Ferdi
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door ferdi op za 28 feb, 2015 18:40, 4 keer totaal gewijzigd.
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Yamaha Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

Nog een fototje van laat op de avond omdat ik niet kon wachten met het monteren van de wielen.
Afbeelding
bigbddah
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 75
Lid geworden op: di 23 dec, 2008 12:26

Re: Yamaha Raptor 700 project

Bericht door bigbddah »

Mooi ding en lekker bezig dus :)
zit ook aan die stryders te denken voor mijn rappy, alleen heb ik nog geen km gereden met die banden die ik er nu op heb zitten..

gezellig plekje ook om te sleutelen ziet er cozy uit,
succes en laat die fotos maar stromen :D
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: Yamaha Raptor 700 project

Bericht door Minyi »

Gefeliciteerd met je aankoop.
Je pakt het gelijk wel groots aan.
Ik wens je nog vele leuke km's toe met je nieuwe machine.
Gebruikersavatar
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 12:12
Locatie: Zolder

Re: Yamaha Raptor 700 project

Bericht door jim85vol »

Proficiat met je aankoop, ben benieuwd wat je er allemaal gaat mee doen. Ik heb hier namelijk juist dezelfde staan.
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Yamaha Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

Minyi schreef:Gefeliciteerd met je aankoop.
Je pakt het gelijk wel groots aan.
Ik wens je nog vele leuke km's toe met je nieuwe machine.
Ik pak het idd gelijk groots aan, dat komt ook deels omdat ik mij motor verkocht had en deze weer voor een leuke prijs kon kopen.
Ik kon kiezen, of een duurdere/jongere quad en geen geld meer voor deze dingen en dus er voor moeten sparen of eentje waar wat werk aan zit en nog wat geld over te houden voor deze mooie velgen e.d :p
Aangezien ik van sleutelen, lassen en dergelijke hou dan was dit een perfecte keus voor mij :idea:
En als ik hem laag en breed wil hebben en hem toch ga verbouwen dan blijft er nog maar weinig over van het originele dus daarom voor de "goedkopere" optie gegaan wat overigens nog duur zat is maar daar weten jullie alles van :D

Mvg ferdi
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Yamaha Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

jim85vol schreef:Proficiat met je aankoop, ben benieuwd wat je er allemaal gaat mee doen. Ik heb hier namelijk juist dezelfde staan.
Mijn hoofd zit nog vol ideeën alleen de portemonnee moet het ook toelaten, er is genoeg te krijgen voor een raptor daar ligt het in ieder geval niet aan :D

Gr ferdi
Gebruikersavatar
mili
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 01 apr, 2013 20:14
Locatie: lommel

Re: Yamaha Raptor 700 project

Bericht door mili »

komt helemaal goed hier :mrgreen:
ik blijf het volgen 8)
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Yamaha Raptor 700 project

Bericht door slowco »

Die Raptor komt me bekend voor....

Veel plezier ermee! :crosser:
Ik zal je veranderingen hier volgen want ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Aan je plannen te horen, steek je er meer geld in dan dat hij aan aanschaf gekost heeft :wink: Dus hij wordt vast erg gaaf.

Groet,

SlowCo
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Yamaha Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

slowco schreef:Die Raptor komt me bekend voor....

Veel plezier ermee! :crosser:
Ik zal je veranderingen hier volgen want ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Aan je plannen te horen, steek je er meer geld in dan dat hij aan aanschaf gekost heeft :wink: Dus hij wordt vast erg gaaf.

Groet,

SlowCo
Dat word hij zeker!
Kost idd allemaal serieus geld want er is zoveel moois voor een raptor te krijgen...
Hij is in ieder geval in goede handen :D

Gr ferdi
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Ferdi's Yamaha Raptor 700 project

Bericht door yamahakoppel »

@ferdi als je antwoord direct na een vraag of reactie moet je niet quote of citeer doen, maar gewoon links onder plaats reactie :wink: gewoon een kleine tip om niet teveel plaats in uw topic in te nemen

mooie quad ziet er op een paar kleine dingen na wel goed uit, die roest is bij te werken of te vervangen door andere onderdelen ( mooiere :p ) zolang de plastiek er al mooi uit ziet is al veel waard al de rest word toch vervangen als je aanpassingen doet :wink:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
kleijer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 304
Lid geworden op: di 13 aug, 2013 00:15
Locatie: midden nederland

Re: Ferdi's Yamaha Raptor 700 project

Bericht door kleijer »

Mooie raptor heb je aangekocht.
En de nieuwe wielen gaan hem goed staan.

P.s. mooi vw spul in de garage.
Raptor 700 2008. Verkocht.
Banshee 350 verkocht.
Raptor 700 2018 verkocht.
Raptor 700 2009 in bezit.

Renekleijer op Instagram (hier veel foto updates)
Quad team Gelderland. (Volg ons op facebook)
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Ferdi's Yamaha Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

Idd leuk vw spul :)
Een vw spijlbus van 66 en een polo1 uit 76...
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Ferdi's Yamaha Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

Vandaag nog ff druk bezig geweest met mn raptor.
Beide schokbrekers zijn er onder vandaan en zijn schoongemaakt en voorzien van een splinternieuwe Kw verlagings veren setje!
Afbeelding

Ook de rest is allemaal gedemonteerd zoals de remschijven, remklauwen e.d , voorste wiellagers nagekeken en voorzien van nieuw vet de lagers zijn nog goed maar aankomende zomer vervang ik beide kanten als ik ook nieuwe brede draagarmen ga monteren.
De schijven zijn nog perfect alleen de blokjes waren aan vervanging toe en die heb ik dus ook gelijk vervangen.

Daarna de onderste draagarmen er onder vandaan gehaald, die zijn aan beide kanten wat verroest.
Die heb ik ontroest en opnieuw zilvergrijs gespoten, die zijn nu flink opgeknapt!
Morgen ga ik nog een aantal delen zilvergrijs spuiten en daarna aflakken in de 2K blanke lak.
Dit is voor mij even voorlopig totdat mijn portemonnee het weer toe laat om een setje full flights draagarmen te kopen dan staat hij er nu in ieder geval eerst weer netjes bij.

Before:
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding



After:

AfbeeldingAfbeelding

Morgen is de achterste schokbreker aan de beurt en de achterbrug...

Gr Ferdi
johnbanshee
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 11 jan, 2015 12:38
Locatie: De Lier (Z-H)

Re: Ferdi's Yamaha Raptor 700 project

Bericht door johnbanshee »

Ziet er goed uit Fredi....

By the way....
Ik wil je a armen wel overkopen als je nieuwe/andere ga kopen...???
Plaats reactie