Rap 700R vraag over steek en spoorv.

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: Rap 700R Uitlaat.

Bericht door vdbeke »

bruut machine, mooie uitlaat

maar eh, rij je er ook wel mee? ziet er veelste proper uit :evil:

Wielen naar binnen toe :s, moeten die niet gewoon recht staan?
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Rap 700R Uitlaat.

Bericht door Uufd »

Ja tuurlijk rij ik ik ermee :D Heb graag dat al mijn materiaal proper is en blijft ;)
Vandaag nog gaan toeren. Enkel bij droog weer.

Probleem is als je vooraan uitveert gaan de wielen naar buiten toe \ / dan wordt die pas zoekerig, en als je inveerd, bv bij het remmen gaan de wielen meer naar binnen toe / \ ook vervelend als je met verlagingsveren zit.... Dan is het teveel van het goede. Mocht je een set hebben van kw zou je al een stuk minder probleem hebben met deze verschillen.
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2148
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 17:43
Locatie: vliermaal

Re: Rap 700R Uitlaat.

Bericht door Gielen_24 »

zet de veerspanning eens vat hoger dan moet dit normaal ook al minderen :idea:
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Rap 700R Uitlaat.

Bericht door Uufd »

heb ik ook al gedaan, probleem is dat hij dan te weinig veert....
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Rap 700R Uitlaat.

Bericht door Jason McCoy »

Veerspanning kun je bij zulke veren niet harder of achter zetten. Enkel de bound en rebound kun je afstellen. Deze moet wel vrij hard staan. Je wielen moeten met jou erop gewoon recht staan. Dus belast. Daar zit ook het probleem van het zoeken.
Tevens is het beter om die verlagingsblokken dr tussenuit te halen of idd je kont te laten zakken. Je frame moet onbelast recht staan tov de grond
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Rap 700R Uitlaat.

Bericht door Uufd »

Ok dus, ga ik eerst de kont wat laten zakken en dan de voorwielen terug recht zetten met mijn gewicht erop.

Thx alvast :D
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Rap 700R Uitlaat.

Bericht door ferdi »

Ziet er weer gaaf uit!
Is het merkbaar als je met of zonder stuurdemper rijd?

Gr ferdi
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Rap 700R Uitlaat.

Bericht door yamahakoppel »

als alles goed staat heb je die stuurdemper echt niet nodig hoor, zeker niet op de weg

ik ken er genoeg die ene hebben of hadden, want als hem er na een tijd nog op staat dan staat hem op minimum demping of ze gooien hem er vanaf. waarom denk je dat er regelmatig 2de hands dempers te koop staan, gewoon omdat ze het nut er niet meer van in zien ding staat toch op minimum afgesteld.

rij al jaren zonder demper soms zelfs km's met 1 hand zelfs op kassei wegen. of ik ben zo sterk :p of quad staat gewoon goed afgesteld

zet je snuit maar eens op originele hoogte en kont tegen de grond je zult je 2 handen nodig hebben om hem de draai om te krijgen laat uw stuur los en quad gaat automatisch rechtdoor rijden
zet je snuit omlaag en kont omhoog stuurt met 2 vingers maar hebt je 2 handen nodig om rechtdoor te gaan nu is het de kunst om een compromie tussen beide instellingen te krijgen maar een stuurdemper helpt daar NIKS bij in mijn ogen zeker niet op de weg voor cross gebruik waar je constant over bulten en putten rijd en constant slagen op je stuur krijgt dan helpt het maar op de weg is het pure show tenzij je constant door goten en riool afvoeren rijd dan kan het helpen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Rap 700R Uitlaat.

Bericht door Uufd »

Ja stuurdemper stond er op als ik die kocht op minimum... quad ging ook van links naar rechts, maar dat was omdat die verlaagd was en de wielen naar buiten toe stonden \/. Die had ik dan na aankoop direct goed gezet, blijkbaar te veel naar binnen. Door die stuurdemper harder te zetten helpte het wel iets.maar heb nooit met 1 hand kunnen rijden. Ga hem nu trouwens terug minder zitten. Mijn rechter voorband heeft al wat sleet, omdat de wielen niet mooi recht stonden. Vandaag wielen rechter gezet ( kan nog beter) maar wat rijd die al stukken beter :D

Juist bij hard remmen gaat die nog beetje links en rechts. Hier bij mij liggen de binnen banen echt bol. Als ik daar over reed, zocht die wel zijn weg goed. Nu is het als 80% verbterterd.

Binnen kort heb ik toch verlof, heb ik terug tijd. Ga ik mij wat bezig houden tot ik de perfecte balans heb gevonden.

Het is gelijk je zegt yamahakoppel. Je moet het het juiste evenwicht zien te vinden. Tis kwestie van afstellen, test rijden en terug bij stellen ;)

Kortom, nu is het al veel leuker om er mee te toeren :crossercool:
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Rap 700R vraag over steek en spoorv.

Bericht door Uufd »

Vraagje, ben op zoek naar spoorverbreders voor vooraan. Dit zou 4x115 a 115,5 moeten zijn. Maar de het centergat van mijn wiel is 13 a 13.1 cm. En dit vind ik gewoon niet. Heb liever dat mijn wiel wat gecentreed zit dan enkel op de moeren.

Ik zou dit willen doen voor beter weggedrag, kun je nog beter door de bocht in mijn ogen.

Ofwel andere A armen steken ( zal dan maar voor de komende winter zijn )

weet iemand iets voor die spoorverbreders en evnetueel A armen? Want die A arms kosten wel wat :roll:

Gewon even ter info... Achteraan is de steek toch 4x111.5 en centergat 9cm ?
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Rap 700R vraag over steek en spoorv.

Bericht door yamahakoppel »

weet niet hoe jij uw steek maat meet maar origineel is het van voor 4x156 en vanachter 4x115 het is overhoeks dat je moet meten dacht ik

A-armen kosten wel wat ja maar heb je ook wat
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Rap 700R vraag over steek en spoorv.

Bericht door Uufd »

Ok bedankt... Ik heb de mijne gemeten: naast elkaar inplaats van overhoeks....
Denk dat ik A armen wel zou durven nemen, maar zal dan voor de winter zijn. Als het dichterbij komt, zal ik nog wat info vragen omtrent de A arms. Al veel gevonden maar toch nog een aantal vragen hierover.
Plaats reactie