GS moon buggy 400cc (the end)

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: GS moon buggy 400cc

Bericht door vdbeke »

Nog wat beeldmateriaal van bergop dabben in de zand :p Nu met subbie, was ook wel leuk.


Link


Link


conclusie: traction control in het vervolg gewoon uitzetten (knijpt motor dicht) en vloeren die handel :afgestudeerd:
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: GS moon buggy 400cc (pirouette en de berm in)

Bericht door vdbeke »

1 maand geleden van de weg gegaan:
Afbeelding
achterwielen blokkeerden, pirouette en de berm in.

Vandaag bougie er eens uitgedraaid, omdat ik op foto's iets gek had gezien.
Afbeelding

missing link:
Afbeelding
dopke zat vast in bougiedop, recht geplooid, en er terug opgedraaid

Afbeelding
rechts de originele die er terug in gedraaid en vroem

klein ritje gemaakt. tikkend geluid en erger wordend olielek met brandend oliedruklampje. bij volgas gaat dit uit.

Flupke geeft brak lager aan. na effe overpeinzen, geef ik hem gelijk. maw blok zou uiteen gesloopt moeten worden :braak:

iemand zin in een "leuk" hobbyproject?
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: GS moon buggy 400cc (pirouette en de berm in)

Bericht door Jazzy »

Ai, wat jammer zeg. Zeker na alle tijd en energie die je in het buggy gestopt hebt. Kan me voorstellen dat deze nu afgeschreven is, maar er komt toch nog wel iets anders?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: GS moon buggy 400cc (pirouette en de berm in)

Bericht door vdbeke »

afgeschreven, bwa buggy is niets mis mee. alleen telkens blok dat moeilijk doet:
lek kleppendeksel
oliekeerring
cilinder & piston
nu dees

Ander deugdelijk blok erin zetten kost meer als ik voor buggy betaalt heb. ombouwen naar elektrisch kan maar kost evenveel + heel het administratief riedeltje.
twijfel geval, ik zit met reuma wat af en toe roet in het eten gooit. ik zen aan het kijken voor te bouwen, laatst extra "job" opgezegd om hier meer tijd voor vrij te maken. gezien ik laatste jaar amper tijd voor heb gehad.
dusja weet het nog niet goed wat ik er mee ga doen.

sterker nog er is al ander speelgoed. subbie van hierboven. Daar heb ik een stuk van de HELM route van paar jaar geleden mee gereden begin dit jaar. leuk speelgoed zo'n 4x4. nog een leuk padje tegengekomen hier in lommel, had ik nog graag met de buggy over gezoeft maar zover is het (nog) niet mogen komen.
michelpet
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 243
Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
Locatie: noord holland

Re: GS moon buggy 400cc (pirouette en de berm in)

Bericht door michelpet »

let niet op me taal ben woord blind aub.
Gebruikersavatar
VerDi
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 18:17
Locatie: Lummen
Contacteer:

Re: GS moon buggy 400cc (pirouette en de berm in)

Bericht door VerDi »

Heb nog een kompleet Yamaha fj1200 blok met 130 pk liggen. Dat erin lepelen :mrgreen: Mag voor 350 weg
http://shop.kapaza.be/VerDi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: GS moon buggy 400cc (pirouette en de berm in)

Bericht door vdbeke »

haha, zo heb ik ook nog ene aanbod staan voor een 110KW motor.

Vorige week heb ik de olie en koelwater reeds afgelaten. Buiten klein grut aan metaaldeetljes niks spectaculair tegengekomen.

Vandaag oliefilter verwijderd en onderaan blok zat nog een klepje waar ik geen flauw idee had van wat het was. oliefilter eruit gehaald, maar zit nog olie in die niet weg kan lopen :s
Afbeelding

afgebroken olieaflaatdop en klepke wat ik niet weet waar het voor dient.
Afbeelding

blijkt nog een filter (zeefje) te zijn, nog nooit open gemaakt, dus laat staan zuiver
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

zooi/ vuiligheid:
AfbeeldingAfbeelding

om de een of andere reden zat daar een colsonbandje bij. Hoe in godsnaam kan dat in dat blok zitten :s. Ik gebruik eigenlijk alleen maar zwarte en voor de revisie voor de cilinder en piston heb ik een stuk koperdraad gebruik dus ik snap het niet. Cadeautje van de vorige geweest.

oliedop ook herenigd met zijn wederhelft
Afbeelding
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: GS moon buggy 400cc (motor swap)

Bericht door vdbeke »

en out:
Afbeelding

wat een ruimte
AfbeeldingAfbeelding
zoveel plaats voor een mooi elektro motortje, nuja niet dat dit op een legale manier kan plaatsvinden in dat apenland hier:
Op de federale site www.wegcode.be staan onder artikel 13 de voorwaarden voor het aanbrengen van wijzigingen aan een voertuig, waarbij paragraaf 2 de doodsteek vormt: Elke verbouwing van een voertuig waardoor het niet meer overeenstemt met het procesverbaal van goedkeuring, wordt bekrachtigd met een getuigschrift waarbij afwijking wordt verleend van de erin vervatte gegevens. Wanneer de verbouwing echter wordt uitgevoerd door een andere persoon dan de constructeur of zijn gemachtigde, wordt het verzoek niet ingewilligd tenzij met de toestemming van de constructeur of zijn gemachtigde. En de eerste constructeur die een particulier de toestemming geeft om zijn wagen milieuvriendelijker te maken moet nog opstaan…


nog wat filmpjes en timelapse gemaakt, misschien giet dat ik nog wel in een filmpje.
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: GS moon buggy 400cc (motor swap)

Bericht door vdbeke »

Te maandag naar de zee vertrokken, Flupke wou mij helpen met die nest uit elkaar te halen en te troubleshooten waar het mis gegaan is. Blokje in de koffer:
Afbeelding

na een half dagje wat kloten, was het al vrij snel duidelijk wat er fout is gegaan.
eerst wat beeldmateriaal
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

oliepomp (3de foto) is in de soep gedraaid, ofja heeft toch interne schade. door gebruik van verkeerde materialen (alu en staal). Daardoor slechte smering van de lagers van de krukas die met andere woorden droog hebben gestaan.
Afbeelding

alle lagers en assen in het blok hebben speling. kortweg crap/ total loss.
Wat flupke opviel is dat er nergens voorzieningen zijn voor tolleranties, oftewel gedoemd om kapot te gaan.
Is dit ook bij de echte Can am blokken zo?

Nu effe kijken wat ik er mee ga doen. vervangend blok zoeken, repareren (wrs niet), heel de nest verkopen voor onderdelen...

Iemand interessante aanbiedingen/ adressen of advies?
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: GS moon buggy 400cc (motor total loss)

Bericht door ukachitalu »

is dit een origineel can am blok? als hij namaak is kun je er altijd gewoon een originele in zetten? als het past een Vtwin - dan hebben veel mensen moeite om jou bij te houden.
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: GS moon buggy 400cc (motor total loss)

Bericht door vdbeke »

Nee een namaak can am/ rotax 400cc

zo'n 800cc is leuk, maar dan kloppen mijn papieren niet meer (dubbele cilinderinhoud).

en ik denk dat deze ook groter is en zodoende krap wordt om deze passend te krijgen. moet ik dubbele uitlaat zien weg te krijgen

wordt ook wel niet simpel denk ik om een los blok incl kabelboom vast te krijgen. volgende week is gaan luisteren bij een dealer.

alle tips zijn welkom.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: GS moon buggy 400cc (motor total loss)

Bericht door ukachitalu »

dan doe je er toch een 450 can am blok in.... als dat er schoonweg makkelijk in past
Gebruikersavatar
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 722
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12

Re: GS moon buggy 400cc (motor total loss)

Bericht door HondaTRX450r »

Crossblok erin , starre as, ketting aandrijving :p :crosser:
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: GS moon buggy 400cc (motor total loss)

Bericht door vdbeke »

Die 450, is dat geen crossblok. Waarin zit er het grote verschil met een standaard blok? na zoveel uren cilinder reviseren?
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: GS moon buggy 400cc THE END

Bericht door vdbeke »

kogel is door de kerk, van de week
Afbeelding
inleveren, motor doneren we aan goed doel. en de rest van de buggy, tja misschien maken we daar later nog wel zoiets van:
AfbeeldingAfbeelding
(bron: www.castelliclassics.be)
of voor een DRIVE IN thuisbioscoop :p

of ooit toch nog ne EV buggy van te maken.
Plaats reactie