frankenstein ltz

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Haanen
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 08:03

frankenstein ltz

Bericht door Haanen »

Hallo,na meermaals aangespoord te zijn geweest heb ik me even de moeite genomen om eens rustig te gaan neerzitten en wat te vertellen over mij en natuurlijk mijn ltz

Ikzelf ben erwin 33 jaar en woonachtig in limburg -Belgie.

altijd al een quad willen hebben , maar er nooit van gekomen ...tot :D afgelopen november toen een vriend van mij er opeens een had gekocht.
en dan gaat het snel :applaus: hebbe hebbe hebbe , een beetjuh rondgeloerd en ene gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

snel in de garage gezet, want mag er toch niet mee rijden , want moett wachten op mn plaat :(
Afbeelding

hier heb ik em net gekocht ,mijn ltz400 uit 2004 8)

ze ging geen schoonheidswedstrijden winnen ,maar ze is van mij , ken je dat gevoel :D

aangezien ik soms een poetstik heb , en de stickers niet meer echt dat waren , en ik moest wachten op mn plaat , maar al begonnen met poetsen en verwijderen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Haanen op di 30 jun, 2015 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Haanen
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 08:03

Re: frankenstein ltz

Bericht door Haanen »

maar , dan heb je een quad en moet je nog leren rijden , of tenminste vooruitgaan :x en niet stilvallen.
al eens een toertje gemaakt bij -3 (brrrr) , maar dat vertrekken wou toch niet vlot gaan.

Afbeelding

Afbeelding

omdat ik niet wist hoelang het geleden was dat deze nog een onderhoud had gehad , maar meteen een filter en bus olie gaan halen.
snel op het internet gekeken hoe en waar, en begonnen met alles los te draaien .

Afbeelding

blijkt dat de filterdeksel rechts zit , en ik draai braaf de 3 schroeven links los... :verymad: allemaal tandwielen in mn hand,gelukkig na veel pielen (en weer YouTube) er terug ingekregen .

toch bleef het moeizame vertrek iets wat me irriteerde, ook als ik afremde en de koppeling inhield wou hij al een stilvallen.
op t moment dat ik de gas aan t lossen was en rare snokkende geluiden hoorde,wat het tijd om hem binnen te brengen bij mcg.

na een paar uur kwam al een verdikt...koppeling + huis aan gor,hier en daar een lager, maar voor de rest in orde ...geen schoonheidsbeest , maar ok
alles laten maken , en toen ging het vooruitgaan al een stuk beter :D ,nu nog bochten.
Haanen
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 08:03

Re: frankenstein ltz

Bericht door Haanen »

en dan komt het ...de wereld van de online shops 8) shoppen shoppen en shoppen ...velgen,nerfbars,stuur,hoesvoor zadel,bumper verlagingsblokjes,link...kortom alles om mee te beginnen :applaus:

na een paar weken kregen we dan dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het rijden an zich begon te verbeteren door de spoorverbreders , maar toch als ik al eens iets probeerde wou hij zijn wielen optillen , en daar had ik teveel schrik van .
oplossing was verder verlagen of beter leren rijden.....verlagen dan maar :evil:
Haanen
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 08:03

Re: frankenstein ltz

Bericht door Haanen »

twijfelen en nog eens twijfelen...kw veren of een set of dit of dat...eens in china gekeken en daar lagen ze de rf set voor de raptor.
meteen maar besteld , weekje later thuis afgeleverd.

o far so good totdat we ze eronder gingen zetten ...van 480 naar 340 met nog eens verlagingsblokken was niet echt een succes :shock:

Afbeelding
Afbeelding

aangezien de kader op de grond lag, de verlagingsblokken eronder uitgehaald.
toen werd het al at beter...maar ik had nog niet gereden.

Afbeelding

bij de eerse run ging het al mis, eerste keer dat ik remde volledig kader de grond in .
alles bijgeregeld zo hoog en hard als we konden, vriend testrun laten doen vond het zalig.
ik terug erop ..wat blijkt , ben te zwaar :? op dieet dan maar :D

maar je leert ermee rijden , meer remmen met de achterrem , iets naar achter leunen en het gaat.(ofwel geen 97 kilo wegen)
niet ideaal,maar soit ik lag laag
na een paar fotos op Facebook gepost te hebben , werd ik erop geattendeerd dat mijn a-armen over stretcht stonden , en dit niet echt gezond was ...mmm op zoek dan maar naar andere a-armen , want verhogen ...no way hoze 8)
Haanen
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 08:03

Re: frankenstein ltz

Bericht door Haanen »

het weer werd slechter ,en was aan t denken om eens een stukje uit elkaar te draaien om iets te poetsen, originele veren eronder voor makkelijker op en af de brug te gaan en beginnen schroeven .

Afbeelding

Afbeelding

tijdens het uit elkaar draaien en poetsen , begon mij een idee te dagen van wat ik wou doen met em :D

en even naar buiten duwen en kijken of het gaat :

Afbeelding

Afbeelding

jah en toen ging het hek van de spreekwoordelijke dam :D

alles opschuren primeren en spuiten .(tot groot jolijt van de vrouw aangezien alles werd gespoten in de garage , en die aan de woonkamer vastligt :D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ondertussen nog een pracht van een deal kunnen doen tegen een paar a-armen van omnicompetition

Afbeelding

Afbeelding

nog wat onderdelen laten binnenkomen , en heel spannende momenten meegemaakt als je de kabelboom doorknnipt om de blob delete e doen....maar alles werkt en ben er heel blij mee 8)

Afbeelding

Afbeelding

en toen mocht ie op een zonnige dag terug naar buiten om wat frisse lucht te pakken , en eens gewassen te worden .

Afbeelding

een hele tijd terwijl ik bezig was al op zoek nar een bepaalde kap voor mijn ltztjuh...nergens hier te krijgen, alleen nog in Amerika.
maar nadeel 350 doller verzend + kostprijs en import maakt dit een hele dure kap.
totdat er een amerikaan ene te koop et met een paar krasjes ,en maar 65 doller verzend.
niet getwijfeld en gekocht.
Haanen
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 08:03

Re: frankenstein ltz

Bericht door Haanen »

2 weken later (tijdens de opbouw) opeens de postman aan de deur, wat ik in godsnaam besteld had , want kreeg alleen dit pakket in zn auto , en moest nu weer terug om de rest te laden :lol:

Afbeelding

alle kappen opgechuurd .(korrel 400-600-800-1000-15000 en begonnen met stickers plakken en dippen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar speciale kappen hebben geen uitsparing voor licht, dus maar weer eens op het internet rondneuzen.(grappig wat je allemaal kunt vinden met het goeie trefwoord....maar voordat je dat bepaalde trefwoord hebt ) en een bestelling gedaan.
bij levering natuurlijk meteen uitgeprobeerd.

Afbeelding

aangezien de temp al wat omhoog was aan t klimmen (15) waren er ook al wat meer toertjes .

aangezien het tempo ook omhoog was aan het gaan , en ik nog altijd op mn buik schoof elke keer als ik wat harder moest remmen , werd de volgende bestelling gedaan :

Afbeelding

een setje r1 veren ..alleen monteren op een ltz mmmmmmmm :shock:
gelukkig 2 vrienden die van klussen houden , en een dag later gefixt met een dikke ijzeren plaat als nieuwe steun.

s avonds laat klaar

Afbeelding

s morgens op meeting (show youre dream)

Afbeelding

topdag gehad, veel mensen leren kennen (allemaal even vriendelijk ), veel positieve commentaar gehad.
En op het einde van de dag weer naar huis .

Afbeelding

nog een meeting gedaan

Afbeelding

en nog maar wat onderdelen besteld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en maar monteren :D

Afbeelding

bbs wieldeksels binnengekregen , gespoten en gemonteerd, en zo staat ie er nu bij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nu nog een nieuw stuur :
maar dat kan ik nog niet zetten omdat de klemmen nog onderweg zijn (van duitsland naar rusland , door de tunnel naar engeland, en zo door per fiets naar Belgie heb ik het gevoel)

Afbeelding

en mn voorbumper nog (zelfde verhaal kwa levering :x )
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: frankenstein ltz

Bericht door Jazzy »

Zo, dat is nog eens een verslag! Ik moest wel laggen toen ik las over je hand vol tandwielen hebben. :) Maar wat een schitterende quad is het geworden, heel mooi!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: frankenstein ltz

Bericht door Jason McCoy »

Mooi verslag man, is genieten om zo bezig te zijn en voor ons om het zo lekker rustig door te lezen!!!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
gup83
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 19:28

Re: frankenstein ltz

Bericht door gup83 »

Zoals ik al eerder zei super vet ding :buig: :buig: :applaus:
Leuk om te lezen en te bekijken
Werkt ook wel motiverend om zelf is wat te knutselen :D
Heb je de velgen ook in de plastidip gezet of zijn die gepoedercoat?
2006 LTZ 400
Haanen
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 08:03

Re: frankenstein ltz

Bericht door Haanen »

Fijn om meteen positieve commentaren te krijgen:

Ik ga al meteen wat pro en cons zetten , misschien dat iemand er iets aan heeft.


Motorblok spuiten met hittebestendige verf ...doen
- zeer makkelijk te spuiten
-afplakken , afplakken en afplakken .( of eruit halen , maar dan nog afplakken)
-rustig spuiten , heel veel dunne lagen .

Zelf spuiten frame en onderdelen..... Mmm
-schuren ,schuren en schuren
-primeren
-verven
-lakken

Ik heb het gedaan en kan het persoonlijk niet aanraden, extreem veel werk , met veel rotzooi en mooi resultaat ...voor even.
Absoluut niet steenslag resistent.
( volgende keer opteer ik voor poederlakken , kwa prIjs is het vergelijkbaar, als je ziet hoeveel bussen je nodig hebt voor een net resultaat)
Wil je toch spuiten..pak danaar de action bussen primer,lak en vernis...ik heb motip genruikt en action.
Persoonlijk spuiten die van de action zachter en gelijkmatiger , en heeft de lak een veel glanzender effect.tov motip

Plasti-dip kappen .... Doen
-opschuren tot 1500
-goed ontvetten
-heel veel dunne lagen in alle mogelijk kanten

Voordeel is dat als je met je schoen erlangs gaat of ergens steenslag ertegen krijgt , je gewoon even een verfzeil van de action erover legt , en de beschadeging op het gemak kunt bijspuiten . ( ruim nemen en dunne lagen leggen is de key)
Leuke aan die plasti dip is dat je er makkelijk stickers kunt onderplakken , die er dan echt uitpoppen . :D

Plasti-dip velgen... Absoluut
-goed wassen
-rustige meerdere lagen spuiten

Voordeel , houd enorm goed , zelfs bij hoge snelheid,en/of driften.

Onder of op plassti dip gaan makkelijk stickers.
En als.je hetoe bent , trek je het er zo vanaf .( op voorwaarde dat het dik genoeg is aangebracht.
Gebruikersavatar
kleijer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 304
Lid geworden op: di 13 aug, 2013 00:15
Locatie: midden nederland

Re: frankenstein ltz

Bericht door kleijer »

Gaaf gedaan.
Mooi project.
Raptor 700 2008. Verkocht.
Banshee 350 verkocht.
Raptor 700 2018 verkocht.
Raptor 700 2009 in bezit.

Renekleijer op Instagram (hier veel foto updates)
Quad team Gelderland. (Volg ons op facebook)
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: frankenstein ltz

Bericht door vdbeke »

mooi gedaan, de goude velgskes en mat zwart gaan ook heel goed samen!

eneuh welkom!
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: frankenstein ltz

Bericht door Uufd »

Welkom, knap project... Maar man daar moeten uuuuuuuuuuuren zijn ingekropen :shock:
Haanen
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 dec, 2014 08:03

Re: frankenstein ltz

Bericht door Haanen »

Thnx, ja het heeft allemaal even geduurd , zelfs dat ze zich waren aan t afvragen of ik liever in de garage eraan bezig was dan erop te rijden :D
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: frankenstein ltz

Bericht door Uufd »

Haha kan ik mij goed voorstellen xD

Maar zoals ik al zij, resultaat mag er zijn :D
Persoonlijk zou ik ook voor poedercoaten gekozen hebben, wat het maar kost... Tegen over de uren en spuitbussen die je er moet voor kopen en steenslag bestendig...

Maar daar was je ook al achtergekomen las ik
Plaats reactie