Revisie KFX 450R 2011

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Plaats reactie
Speedilicous
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 jan, 2016 09:42

Revisie KFX 450R 2011

Bericht door Speedilicous »

Beste quadforum leden,

Ik heb een dikke maand geleden een kfx450R gekocht als eerste "winterproject".
Deze starte bij aankoop maar maakte een zorgwekkend kloppend geluid.
Daarom heb ik maar besloten om de quad wat aandacht te geven.
Meteen begonnen met de vloeistoffen te verwijderen en de oliefilter.
Hier zag ik al wat metaal residu dus vreesde ik het ergste (volledige revisie).
Nadat ik alternator zijde losschroefde merkte ik een groot aantal magnetisch metaal residu.
Toen wist ik het zeker motor moet volledig gedemonteerd worden.
Toen maar begonnen met de motor te demonteren tot ik merkte dat ik een vliegwiel trekker nodig had.
Eerste wat geprobeerd met wat duwen en trekken maar zat stevig vast.
Daarna even rond gebeld en gemiddelde dealer vroeg daar 40 euro voor wat ik veel geld vind voor zo een simpel werktuig.
Daarom maar een beetje gegoogled (of hoe je dat ook vervoegd) en uiteindelijke ene kunnen bestellen voor amper de helft van de prijs.
Oorzaak van de metaal residu is nog niet ontdekt maar ik denk dat het een krukas keerring is of iets dergelijk, indien iemand een soortgelijke ervaring heeft gehad hoor ik het graag.
Dit weekend wou ik eindelijk het motorblok uit het chassis halen maar merkte ik dat ik een "swingarm pivot nut wrench" nodig had. Dus deze vandaag even ophalen of bestellen.
Ik ben ook al even bij de garagist langsgegaan en cilinder heeft wat krassen(niet voelbaar met de nagel) en de ene garagist raad mij aan om deze uit te honen en de andere beveelt mij een nieuwe cilinder aan.
Wat ik raar vond en waarschijnlijk ook de oorzaak is van de motorische problemen, dat de quad een doma einddemper, k en n luchtfilter en een gepolijste cilinder kop heeft maar geen "fuel commander" of dergelijk.
Het kan ook dat de verkoper deze heeft gedemonteerd voor achteraf te verkopen.
De "swingarm" van de quad strekt niet volledige uit en kan deze nog wat omhoog trekken moet ik dan gewoon een "linkage bearing kit" kopen om dit probleem op te lossen?
Ook heeft de motor aan de in en uitlaat wat roetophoping wat aan de buiten kant kan gezien worden, wat zou hier de oorzaak van zijn.
Nu de motor toch uit elkaar wat zou ik kunnen doen om wat extra vermogen te krijgen zonder al te veel extra onderhoud.
Nu ik toch wat onderdelen nodig heb vroeg ik mij af of jullie goeden sites kennen voor onderdelen te bestellen,
heb al wat rondgekeken op ebay, motorsport.com, quadfun,... en prijzen verschillen zijn soms erg hoog.
Een kennis van mij heeft een garage dus kan eventueel bij de groothandel een bestelling plaatsen wat meestal ook voordeliger is, indien er een gekende groothandelaar is in regio Limburg België hoor ik het graag.


Vraagjes samengevat:
Oorzaak van metaalresidu ?
Oorzaak roetophoping?
Cilinder uit hoonen of nieuw?
Achterbrug veert niet volledig uit ?
Extra vermogen maar toch betrouwbaar?




Alvast bedankt voor jullie hulp :D :D :D

ps: Updates met foto's volgens spoedig, mijn excuses voor eventueel taalfouten
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Revisie KFX 450R 2011

Bericht door bonzaiking »

metaal residue das toch meestal het big eind lager? je hebt het over een keering als oorzaak hoe kan een keering metaal residue veroorzaken? dat snap ik niet helemaal

de cilinder zou ik ook maar laten uithonen krassen bij een 4 takt das niet goed

sucses groeten pascal
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Revisie KFX 450R 2011

Bericht door mx jake »

Zwart kleurig residu is van versleten koppelingsplaten
4 takt heeft over het algemeen geen krukas keeringen
Nikasil cilinder is niet te honen, de nikacil laag is maar een paar micron dik, en als daar een kras in zit is de enige optie een nieuwe nikacil laag
never drive faster then your angel can fly
Gebruikersavatar
max7695
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 11:44
Locatie: baarle nassau

Re: Revisie KFX 450R 2011

Bericht door max7695 »

Ik zou een fuel custums inlaat plaatsen. Ik heb deze ook en dit schild een hoop vermogen. Je moet dan ook wel een powercomander of iets dergelijks steken.
Kfx450R
fuel costum intake
Yoshimura rs2 full stainless exhaust
procom ecu
Plaats reactie