Teunies KFX700 mini projectje
Teunies KFX700 mini projectje
Ik zoek een Renegade of Outlander in goede staat met NL kenteken. Liefst met goedkeuring 2 personen op kenteken.
En dan bij voorkeur 800cc.
Goede km stand en prijs is natuurlijk een pre
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
En dan bij voorkeur 800cc.
Goede km stand en prijs is natuurlijk een pre
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Re: Can-am Renegade of Outlander
Mag dicht kfx 700 gekocht
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Re: Can-am Renegade of Outlander
Oe nice, doe eens even snel laten zien!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Can-am Renegade of Outlander
Binnenkort ff foto maken idd Moet nog wat aan gesleuteld worden spoorverbreders en verlagen.
De achterste verlaging is erg moeilijk te krijgen
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
De achterste verlaging is erg moeilijk te krijgen
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Can-am Renegade of Outlander
Misschien heeft Ruben nog onderdelen liggen
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Can-am Renegade of Outlander
Dan laten we deze even open als reminder, tot je een nieuwe aangemaakt hebt. Goed?Teunie schreef:Binnenkort ff foto maken idd
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Can-am Renegade of Outlander
Deal
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Re: Can-am Renegade of Outlander
ik heb nog een hele mooie nieuwe voorkap van maier liggen teunie
carbon voorkap
carbon voorkap
2017 raptor 700 SE
Re: Can-am Renegade of Outlander
Foto?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Re: Can-am Renegade of Outlander
https://www.amazon.com/MAIER-FENDER-CAR ... B006B250B0
fotos van mijn kap kan ik je per whatsapp sturen (stuur me even een pb voor je nummer)
fotos van mijn kap kan ik je per whatsapp sturen (stuur me even een pb voor je nummer)
2017 raptor 700 SE
Re: Can-am Renegade of Outlander
Al even 2 foto's van het beest. Ik wacht al 2 weken op spullen van quadtuning.nl en quadfun.be lijkt wel alsof ze er niet veel zin in hebben. Status updates krijg je ook niet, vaak geen reacties op mail...in hong kong verlagingsblokjes besteld die waren na 1,5 week al binnen.
Afijn wachten duurt altijd lang als t goed quadweer is.
De wegligging is nu echt slecht reageert als een gek op de kleinste stuuractie. Denk dat t door de uitlijning van de wielen komt. Helaas kun je t camber niet instellen met de standaard armen.
Motor is wel heerlijk soepel en power zat.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afijn wachten duurt altijd lang als t goed quadweer is.
De wegligging is nu echt slecht reageert als een gek op de kleinste stuuractie. Denk dat t door de uitlijning van de wielen komt. Helaas kun je t camber niet instellen met de standaard armen.
Motor is wel heerlijk soepel en power zat.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Re: Can-am Renegade of Outlander
Heb zelf ook een kfx700 van de grond af opgebouwd.
Verlagen moet je niet willen met alleen linkjes, camber is idd niet te stellen. Achter moet je voor een verlaagde schokker gaan, er zijn beugels te krijgen bij atvtrickparts maar die zijn niet heel best voor je diff ophanging.
Mocht je verder dingen willen weten, ik kan de kfx onderhand dromen
Verlagen moet je niet willen met alleen linkjes, camber is idd niet te stellen. Achter moet je voor een verlaagde schokker gaan, er zijn beugels te krijgen bij atvtrickparts maar die zijn niet heel best voor je diff ophanging.
Mocht je verder dingen willen weten, ik kan de kfx onderhand dromen
Re: Can-am Renegade of Outlander
Alvast een paar tips over de KFX:
Deze V-twin zijn zeer betrouwbaar maar hebben een paar zwakke plekken ongeacht de leeftijd waar je even op moet letten.
1. De inlaatkleppen geven altijd problemen op den duur, dit is een bekend probleem omdat ze te zacht zijn en inslaan.
Als je de histori niet kent en de kleppen zijn al meerdere malen gesteld is het echt aan te raden deze te vervangen voor
Kibblewhite kleppen.
2. Stuurstangen zijn erg zwak (dun) en buigen zeer snel, ik heb ze meteen vervangen voor een set van Moose.
3. Doe een compressietest, je zal niet de eerste zijn waarbij de brandstof door de carburateur gedrukt word en door je
zuigerringen het blok in. (Choke blijft vaak hangen, op te lossen door de veertjes te vervangen door die van een Mohave
250) die zijn een stuk zwaarder.
4. Als je vind dat je gearselector in de weg zit en je knipperlicht schakelaar moeilijk bereikbaar kan je die verwijderen en
een shortshifter plaatsen, scheelt ook weer een dikke kabel naar je stuur toe.
5. Achterrem is ruk door de natte platen, daarom verstandig om je voorremmen uit te voeren met stalen remleidingen voor
veel beter remvermogen, vooral omdat de kfx vrij zwaar is.
6. controleer de spiderbussen van je cvt op slijtage.
7. als je een 2004 model hebt is het verstandig om de nokkenassen aan te passen van gefixeerd naar zwevend, deze
modificatie heeft Kawasaki zelf al toegepast aan modellen vanaf 2005.
8. Ga geen kleinere achterbanden rijden!!! tenzij je de cvt of eindoverbrenging laat aanpassen, niet alleen lever je flink
topsnelheid in maar de levensduur van je blok word een stuk minder door de hogere toeren die je draait op minder
belasting.
Klinkt allemaal heel wat, maar als je het bijhoud is hij echt zeer betrouwbaar.
Op onze facebook pagina van Quadteam Gelderland staat een hele rapportage van mijn restauratie.
En als je onderdelen nodig hebt kan ik Streumer quadservice aanraden, hij doet heel veel met de KFX700, is snel en erg behulpzaam.
Mijn beestje:
Upgraded stuurstangen
Top-end rebuild met Kibblewhite kleppen en sterkere distributie kettingen
Knipperlichten led in de kap verwerkt
Dynatek CDI, meer toeren, geen belt-check, reverse override, 6 graden ontsteking en sterkere ontsteking
Krieger competition dubbele uitlaat
Koso DB3 teller met brandstof meter en Acewell tankvlotter
Xenon verlichting + verstralers
Custom zadel
No-End stuur
Led R1 achterlicht + knipperlicht
Waferdiscs remschijven
EPI pink CVT veer
oliepeil glas naast dipstick
Shortshifter
En nog een hoop kleine mods....
Deze V-twin zijn zeer betrouwbaar maar hebben een paar zwakke plekken ongeacht de leeftijd waar je even op moet letten.
1. De inlaatkleppen geven altijd problemen op den duur, dit is een bekend probleem omdat ze te zacht zijn en inslaan.
Als je de histori niet kent en de kleppen zijn al meerdere malen gesteld is het echt aan te raden deze te vervangen voor
Kibblewhite kleppen.
2. Stuurstangen zijn erg zwak (dun) en buigen zeer snel, ik heb ze meteen vervangen voor een set van Moose.
3. Doe een compressietest, je zal niet de eerste zijn waarbij de brandstof door de carburateur gedrukt word en door je
zuigerringen het blok in. (Choke blijft vaak hangen, op te lossen door de veertjes te vervangen door die van een Mohave
250) die zijn een stuk zwaarder.
4. Als je vind dat je gearselector in de weg zit en je knipperlicht schakelaar moeilijk bereikbaar kan je die verwijderen en
een shortshifter plaatsen, scheelt ook weer een dikke kabel naar je stuur toe.
5. Achterrem is ruk door de natte platen, daarom verstandig om je voorremmen uit te voeren met stalen remleidingen voor
veel beter remvermogen, vooral omdat de kfx vrij zwaar is.
6. controleer de spiderbussen van je cvt op slijtage.
7. als je een 2004 model hebt is het verstandig om de nokkenassen aan te passen van gefixeerd naar zwevend, deze
modificatie heeft Kawasaki zelf al toegepast aan modellen vanaf 2005.
8. Ga geen kleinere achterbanden rijden!!! tenzij je de cvt of eindoverbrenging laat aanpassen, niet alleen lever je flink
topsnelheid in maar de levensduur van je blok word een stuk minder door de hogere toeren die je draait op minder
belasting.
Klinkt allemaal heel wat, maar als je het bijhoud is hij echt zeer betrouwbaar.
Op onze facebook pagina van Quadteam Gelderland staat een hele rapportage van mijn restauratie.
En als je onderdelen nodig hebt kan ik Streumer quadservice aanraden, hij doet heel veel met de KFX700, is snel en erg behulpzaam.
Mijn beestje:
Upgraded stuurstangen
Top-end rebuild met Kibblewhite kleppen en sterkere distributie kettingen
Knipperlichten led in de kap verwerkt
Dynatek CDI, meer toeren, geen belt-check, reverse override, 6 graden ontsteking en sterkere ontsteking
Krieger competition dubbele uitlaat
Koso DB3 teller met brandstof meter en Acewell tankvlotter
Xenon verlichting + verstralers
Custom zadel
No-End stuur
Led R1 achterlicht + knipperlicht
Waferdiscs remschijven
EPI pink CVT veer
oliepeil glas naast dipstick
Shortshifter
En nog een hoop kleine mods....
Re: Can-am Renegade of Outlander
Ziet er goed uit, bedankt voor de tips. Misschien eens samen rijden ik woon in omgeving Nijmegen.
Van de Amerikaanse fora heb ik al eea gehaald. Omwille van de nokkenassen heb ik daarom specifiek naar een > 2004 model gezocht. De meeste op marktplaats zijn van 2004, de mijne is van eind 2007.
Hoe heb jij hem dan verlaagd? Als je bijv KW veren neemt dan wordt hij in feite even laag dus qua camber heb je dan hetzelfde probleem. Ik heb bij atvtrickstuff ook zo'n verlagingsbeugel achter besteld maar duurt nog een paar weken voor ik die heb. Hoe is dat schadelijk voor je diff? Je verlegt toch alleen het veerpunt?
Verder heb ik het volgende besteld;
- knipperlichten + relais (vorige eigenaar heeft dit eraf gehaald maar schakelaar zit wel nog op t stuur)
- claxon
- spiegel
- XL bumper
- spoorverbreders 2" achter
- Moose set spoorstangen met kogels
- Nieuwe voorbanden
Ik kom er nog niet helemaal uit waarom hij zo super nerveus stuurt. Als je een beetje stuurt vliegt hij direct naar de andere kant van de straat. Online heb ik gelezen dat dit eigenlijk niet door camber kan komen. De balans van de wielen is goed (geen trillingen), wel zit er wat speling op de stuurkogels en zijn de banden wat versleten vooral in het midden. Qua toe-in heb ik al diverse settings geprobeerd. Bandenspanning is goed, verder zit er nergens speling op. Met de verlaging is het iets beter geworden maar vergeleken met mijn Raptor nog steeds waardeloos.
Mocht je daar nog tips voor hebben...
Verder heeft degene die de straatombouw gedaan heeft de choke hendel van het stuur gehaald. Beetje onhandig.
Van de Amerikaanse fora heb ik al eea gehaald. Omwille van de nokkenassen heb ik daarom specifiek naar een > 2004 model gezocht. De meeste op marktplaats zijn van 2004, de mijne is van eind 2007.
Hoe heb jij hem dan verlaagd? Als je bijv KW veren neemt dan wordt hij in feite even laag dus qua camber heb je dan hetzelfde probleem. Ik heb bij atvtrickstuff ook zo'n verlagingsbeugel achter besteld maar duurt nog een paar weken voor ik die heb. Hoe is dat schadelijk voor je diff? Je verlegt toch alleen het veerpunt?
Verder heb ik het volgende besteld;
- knipperlichten + relais (vorige eigenaar heeft dit eraf gehaald maar schakelaar zit wel nog op t stuur)
- claxon
- spiegel
- XL bumper
- spoorverbreders 2" achter
- Moose set spoorstangen met kogels
- Nieuwe voorbanden
Ik kom er nog niet helemaal uit waarom hij zo super nerveus stuurt. Als je een beetje stuurt vliegt hij direct naar de andere kant van de straat. Online heb ik gelezen dat dit eigenlijk niet door camber kan komen. De balans van de wielen is goed (geen trillingen), wel zit er wat speling op de stuurkogels en zijn de banden wat versleten vooral in het midden. Qua toe-in heb ik al diverse settings geprobeerd. Bandenspanning is goed, verder zit er nergens speling op. Met de verlaging is het iets beter geworden maar vergeleken met mijn Raptor nog steeds waardeloos.
Mocht je daar nog tips voor hebben...
Verder heeft degene die de straatombouw gedaan heeft de choke hendel van het stuur gehaald. Beetje onhandig.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Re: Can-am Renegade of Outlander
Mijne was ook erg nerveus in het begin met rijden, ik heb em uitgelijnt zonder toespoor en bandenspannning op 0,8 bar.
Afstellen van je schokbrekers komt ook erg nauw, ben op vakantie tot het weekend dus kan ff niet checken waar ik ze nu op afgesteld heb maar ik rij rustig 110 met 1 hand aan het stuur (bij wijze van)
Speling zorgt ook voor onhandelbaar gedrag, achterbrug is heel belangrijk dat deze spelingsvrij is. deze lagers zijn nogal gevoelig maar de alu behuizing waar de lagers inzitten is nog veel gevoeliger op uitlubberen.
Ook het stuurstang lager onderin moet je zo goed als spelingsvrij hebben.
Ik heb de mijne niet verlaagt, wel heb ik al de ophangingen van de onderste draagarmen omgebouwd, ik kan de schokkers nu op 3 punten monteren. Ik wil alleen nog verstelbare bovenste armen monteren zodat ik hier ook daadwerkelijk gebruik van kan maken. Vooral in de bochten zal dit erg goed merkbaar zijn.
Die achterlink om te verlagen (belachelijk duur trouwens voor 2 plaatjes en wat busjes) heb ik zelf niet geprobeerd maar heb diverse gebruikers al gehoord dat door het wringen in de bochten de alu ophangingen spontaan afbraken.
Samen keer rijden is altijd mooi natuurlijk, wij rijden regelmatig jou richting op (Arnhem en omstreken)
Ik zou hem toch weer verhogen zolang je geen verstelbare armen hebt, goede banden zijn een must en zorg dat echt alles spelingsvrij is.
En je hebt geen choke handle meer?? dus je kan hem nu niet bedienen? kan leuk worden in koudere dagen dan..... of ze hebben grotere pilot sproeiers geplaatst.... De kfx is erg gevoelig voor z'n mengsel, iets verkeerd afgesteld en hij gaat of ploffen in de uitlaat of backfiring door de carburateurs.
p.s. Nijmegen is Gelderland, ik zou zeggen meld je aan bij Quadteam Gelderland
Afstellen van je schokbrekers komt ook erg nauw, ben op vakantie tot het weekend dus kan ff niet checken waar ik ze nu op afgesteld heb maar ik rij rustig 110 met 1 hand aan het stuur (bij wijze van)
Speling zorgt ook voor onhandelbaar gedrag, achterbrug is heel belangrijk dat deze spelingsvrij is. deze lagers zijn nogal gevoelig maar de alu behuizing waar de lagers inzitten is nog veel gevoeliger op uitlubberen.
Ook het stuurstang lager onderin moet je zo goed als spelingsvrij hebben.
Ik heb de mijne niet verlaagt, wel heb ik al de ophangingen van de onderste draagarmen omgebouwd, ik kan de schokkers nu op 3 punten monteren. Ik wil alleen nog verstelbare bovenste armen monteren zodat ik hier ook daadwerkelijk gebruik van kan maken. Vooral in de bochten zal dit erg goed merkbaar zijn.
Die achterlink om te verlagen (belachelijk duur trouwens voor 2 plaatjes en wat busjes) heb ik zelf niet geprobeerd maar heb diverse gebruikers al gehoord dat door het wringen in de bochten de alu ophangingen spontaan afbraken.
Samen keer rijden is altijd mooi natuurlijk, wij rijden regelmatig jou richting op (Arnhem en omstreken)
Ik zou hem toch weer verhogen zolang je geen verstelbare armen hebt, goede banden zijn een must en zorg dat echt alles spelingsvrij is.
En je hebt geen choke handle meer?? dus je kan hem nu niet bedienen? kan leuk worden in koudere dagen dan..... of ze hebben grotere pilot sproeiers geplaatst.... De kfx is erg gevoelig voor z'n mengsel, iets verkeerd afgesteld en hij gaat of ploffen in de uitlaat of backfiring door de carburateurs.
p.s. Nijmegen is Gelderland, ik zou zeggen meld je aan bij Quadteam Gelderland