Versnellingsbak kapot uit het niks????

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Plaats reactie
joeryuitde026
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 02 apr, 2018 18:21

Versnellingsbak kapot uit het niks????

Bericht door joeryuitde026 »

Vandaag weer heerlijk wezen crossen op een gronddepot in Arnhem.

Helaas naar een uurtje rijden begaf de quad het. Hij schakelt en koppelt wel alleen hij “brengt het niet over” naar de tandwielen.

Het is gekomen nadat ik vastzat in de modder, ik deed hem in de vooruit, achteruit, vooruit, achteruit.. en toen in de vooruit en bracht hij het helaas niet meer over.

Ik heb gekeken of dat het aan de achteruit lag, maar helaas, deze schakelt wel op het blok.. dus hier ligt het denk ik niet aan.

Heb hem inmiddels ook op een bok gezet, daarna in alle versnellingen en als ik dan heel veel gas geef dan draait de ketting heel rustig..
Hiervoor dus niks geen problemen of rare geluiden uit de bak gehad?! Totaal uit het niks.. ik sta voor een raadsel..

Ik denk dat het “iets” tussen de versnellingsbak en het aandrijftandwiel is... maar wat??

Heel erg bedankt voor de reacties alvast!

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Versnellingsbak kapot uit het niks????

Bericht door ferdi »

Koppelt wel maar ik denk dat je koppelingsplaten er helemaal uitliggen....
Tenminste ik hoop het voor je...
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: Versnellingsbak kapot uit het niks????

Bericht door Zakie »

Dit probleem al 2x gehad met een 660 blok, er zit een veertje in die de overschakeling toe dient. Echt moeilijk uit te leggen maar zit in je motorblok achter je pan vlakbij je versnellingspook. Kost 15 dollar voor een nieuwe veertje.

Het kan ook je koppelingsplaten zijn , als je die gaat vervangen gelijk het veertje vervangen scheelt nieuwe olie en koelvloeistof.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
joeryuitde026
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 02 apr, 2018 18:21

Re: Versnellingsbak kapot uit het niks????

Bericht door joeryuitde026 »

ferdi schreef:Koppelt wel maar ik denk dat je koppelingsplaten er helemaal uitliggen....
Tenminste ik hoop het voor je...
Dag hartelijk dank voor uw reactie! Maar als de koppelingsplaten er uit liggen had ik dit toch al eerder moeten voelen? Ook zit er nog veel druk op de koppeling en was de koppeling een uur ervoor nog super..

Heb inmiddels vernomen van iemand dat het wel een het tussentandwiel van de koppeling kan zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
joeryuitde026
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 02 apr, 2018 18:21

Re: Versnellingsbak kapot uit het niks????

Bericht door joeryuitde026 »

Zakie schreef:Dit probleem al 2x gehad met een 660 blok, er zit een veertje in die de overschakeling toe dient. Echt moeilijk uit te leggen maar zit in je motorblok achter je pan vlakbij je versnellingspook. Kost 15 dollar voor een nieuwe veertje.

Het kan ook je koppelingsplaten zijn , als je die gaat vervangen gelijk het veertje vervangen scheelt nieuwe olie en koelvloeistof.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dag, koppeling zelf verwacht ik niet.. maar dat veertje zal wel eens goed kunnen. Heb van een yamaha importeur te horen gekregen.dat het waarschijnlijk het tussentandwiel van de koppeling zou kunnen zijn.

Thanks voor je reactieAfbeelding!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie