Forum Update's ! (phpbb-2.0.21)

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2465
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
Locatie: gezellig
Contacteer:

Forum Update's ! (phpbb-2.0.21)

Bericht door Ivoman #7 »

Het is zo dat onlangs alle data van het forum overgezet is naar een andere server... Een update zelf is nog niet uitgevoerd, maar dit is nu wel mogelijk...

Bij deze willen we iedereen inlichten dat er een backup is gemaakt, maar vooral dat er een update zal worden uitgevoerd... Zowel de hoofding als de layout van het forum zullen veranderen en er komt een sponsorbalk bovenaan...
Dit alles zal wat tijd vragen... Dus we vragen voor wat begrip en hopen dat alles snel weer draaiend is...
Verschiet dus niet als het forum tijdelijk off-line is...

We zullen proberen aan te kondigen wanneer en hoelang het forum off-line zal zijn...

Bedankt voor je begrip... ;)

______________________________________________________________

Installatie verouderde phpBB versie >naar> phpBB 2.0.21 versie Succesvol!


Geïnstalleerde Modificaties:


- Achter de knoppen 'Nieuw onderwerp' en 'Nieuw antwoord' is een print optie bijgekomen. Afbeelding
- Mogelijk om alleen te zoeken in de titel van het bericht: Zoek alleen in bericht titel ( Zie Afbeelding Zoeken )
- Er zijn Categorieën bijgekomen; fora heingedeeld... (Voor 4x4 fanaten is er in de toekomst ook iets voorzien ;))
- Per gebruiker naar hun geposte berichten via "Berichten: #" naast hun posts...
- Bevestigingscode bij 't registreren werk! (Houdt gerobotiseerde registraties tegen)
- Nieuwe emoticons! Klik onder de zichtbare emoticons op "Meer Emoticons" om ze allemaal te zien...
- Nieuwe gele 'topicquadjes' die een actief onderwerp in de inkt zetten...
- Modificatie die ervoor zorgt dat inactieve gebruikers, gebruikers met 0 posts ouder dan 2 maanden automatisch verwijderd worden...
Dit zou 1 maal per jaar uitgevoerd worden...
Had je er last van, registreer je opnieuw aan en reageer een paar keer, dan heb je er nooit meer last van...
- Automatisch formaatverkleining van gepost foto's gebasseerd op max... Breedte & Javascript
- Garage
- Avatar URL op andere Site Size Check... Als je een url van een foto die breder is dan 140 pixels en/of hoger dan 100 pixels ingeeft bij je profiel, krijg je een melding... Dus avatars die groter zijn krijg je niet onder je gebruikersnaam...
- ImageShack iframe: Een foto rechtstreeks uploaden naar ImageShack als je een bericht plaatst. Imageshack verschijnt in een nieuw venster. Gebruik de direct link om te gebruiken in je post. Hoe foto's posten? ziehier!
- Avatar URL op andere Site Size Check bij het ingeven van een url voor avatar in je profiel (max... 140 pixels breed & 100 pixels hoog)
- Vandaag/Gisteren modificatie
- Meer dan 1 uitroepingsteken achter mekaar in berichten en topictitels niet meer mogelijk !
- Foto's in het onderschrift uitgezet
- Een aanpassing die moderators toelaat een topic onmiddelijk te sluiten na het aanmaken van een (laatste) bericht.
- Een aanpassing voor moderators: Selecteren en vervolgens verwijderen van meerdere topics in één stap
- Nieuwe bbcode functie: Strike (doorstrepen)
- Een aanpassing voor moderators: Onderwerp snel verplaatsen (functie onderaan elk topic)
- Mijn abonnementen - Alle topics waarop je geaboneerd bent (zie navigatie menu)
- Wederom een aanpassing voor moderators: Maak Sticky knop, Maak Mededeling knop, Maak Normaal knop onderaan elk topic
- Landvlaggen: Na het aangeven in je profiel in land je woont, verschijnt er een vlag bij elk van je post.
- datum weegave via dropdown menu
- anti spambot ('spiders' of 'searchbots' kunnen geen emailadressen van gebruikers vinden :slot:)
- Zoeken naar Onderwerpen die een gebruiker starte
- Laatst Ingelogd modificatie
- Antibot gast bericht 1.0.1.
- Omhooghalen EIGEN onderwerp, via een dubbelpost, pas mogelijk na 24 uur
- Markeer forum als gelezen per forum op de hoofdpagina
- Dubbel Post Samensmelten
- phpbbChatSpot v2.0a7 forum chat
- Quick Edit Title
- Online/Offline/Hidden status indicaties (in profiel, viewtopic, gebruikerslijst, enz.)
- Hide Forums MOD (4X4 categorie aangemaakt welke uitvouwbaar is op de hoofdpagina)
- Onderwerp omschrijving
- Extra Zoekfunctie bovenaan elk forum
- Dank topicstarter
- Advanced Group Color Management (1.2.4.)
- Email Confirmation
- ...


Tot nu toe Opgeloste Fouten en/of Visuele Aanpassingen:

- Beheerders en Moderators hebben hun kleuren terug.
- Links duidelijker te onderscheiden van normale tekst... Links zijn naar rood omgezet, i...p...v... zwart als voorheen... Met muis erover hoveren maakt ze zwart, i...p...v... rood als voorheen...
- De Beheerders & Moderators staan duidelijk en roodkleurig onder de fora die ze beheren...
- Online gebruikers worden evenees, onderaan de indexpagina, in rood i...p...v... zwart als voorheen weergegeven...
- Forumlijnen (afbakening tss... posts), venals quote en code omlijningen zijn nu wit...
- De achtergronden van de BBCode funcites 'Quote' en 'Code' zijn nu lichtgrijs lichtgrijs ...
- "Uitloggen" is nu in orde! (geen 'Invalid_session' meer)
- "Registreer" staat er enkel als je niet ingelogt bent.
- "Inloggen" staat er nu enkel als je nog niet ingelogt bent .
- Frank MB nu ZICHTBAAR moderator van het Awards forum...
- "Je hebt # nieuwe berichten" i...p...v... gewoon "privé berichten" als je een privé bericht krijgt zichtbaar in de navigatie...
- scrollbars kregen een ander jasje!
- Sticky, Mededeling, Verplaatst en Poll zijn nu eveneens rood
- Meer emoticons tegelijkertijd zichtbaar bij 't posten van een bericht...
- Spacerow (lijn tussen posts) nu donkergrijs...
- "Laatst gewijzigd..." lijn nu grijs
- Quad In De Kijker zichbaar op de forumhoofdpagina, alsook de Forum Garage Status (aantal quads toegevoegd, enz...)
- Gebruikerslijst enkel zichtbaar en raadpleegbaar door ingelogden... Bots kunnen onmogelijk emailadressen vanop ons forum oprakelen en ongewenste spam versturen!
- 1 rij emoticons meer mogelijk gemaakt bij het intypen van een bericht
- tekstveld vergroot bij het intypen van een bericht
- Als je met de muis over een forum of topic gaat, veranderd de tabelcel van kleur...
- Administratorpaneel kreeg de graphite kleuren
- Homepagina ( www.demodderberen.be ) van het forum in elke pagina vóór de index weergegeven. De Modderberen >
- forum zowel in Nederlands als forumtaal als in English !
- Forum Banners
- Onderwerp omschrijving nu ook leesbaar in het onderwerp zelf.
- ...



Groeten Ivoman
Laatst gewijzigd door Ivoman #7 op do 08 jun, 2006 15:58, 62 keer totaal gewijzigd.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Als er iets mis gaat zou het kunnen dat er een aantal berichten verloren gaan, die buiten de backup zijn gevallen. Maar waarschijnlijk zal dit niet gebeuren.
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Als jullie technische hulp nodig hebben, let me know...

van ons forum heb ik ook al nen update gedaan naar nieuwe versie enzo dus...
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

We wachten nog op de FTP gegevens :(
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

Vroeger kwam er een pop up als je een pm had

Dit is weg, kan je dit terug instellen?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik krijg nog altijd pop up, denk dat het onderdrukt wordt bij jou door virusprogramma of spamprogramma
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Je kan het ook aan en uit zetten, maar kan inderdaad ook een popupkiller zijn. Nog steeds geen antwoord over de FTP gegevens :( Ik hoop niet dat hij met al zijn klanten zo om gaat.
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Ralph schreef:Je kan het ook aan en uit zetten, maar kan inderdaad ook een popupkiller zijn. Nog steeds geen antwoord over de FTP gegevens :( Ik hoop niet dat hij met al zijn klanten zo om gaat.
Waar staat de site nu gehost als ik mag vragen? want als ik de gegevens opvraag kom ik bij een of andere wazige gast uit signapore uit, terwijl de licentienemer altijd de eigenaar is van het domein. Zo hoort dat. Dus degene die het domein modderberen.be hebben overgenomen, hebben een andere persoon als eigenaar van het domein opgegeven.

Wat wil dit in de praktijd zeggen ? in principe kunnen ze ermee doen wat ze willen. Als dit domein nog eens verhuisd word, krijgt de licentienemer een maik waarin hij akkoord moet gaan met de verplaatsing van het domein, in dit gaval gaat dat de heer sup ligang uit Signapore zijn, met als Email adres supervisor@ligang.net. Als deze persoon nier reageert zijn jullie je domein kwijt voor de toekomst, toch maar even opletten daarmee.

hadden jullie niet beter 'n belische of nederlandse host kunnen nemen, waar jullie altijd terecht kunnen voor support?

Ik kan dus zelfs op geen enkele manier vinden bij welke host jullie website staat...

http://www.dns.be , daar kan je rechtsboven de demeinnaam ingeven, en zie je alle technische info, maar hier haal ik niet uit van wie het domein is of waar het staat.
Als je hier bijv www.dqt.be opzoekt, zie je onmiddelijk dat ik de eigenaar ben en waar het gehost staat.

PM me eventueel even voor wat meer info, deze zaken doe ik voor mijn werk, daar mee dat ik er vrij goed van op de hoogte ben
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Hij wordt gehost bij Synaptech.be, hoe hij dat verder doet weet ik niet.
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Licentienemer:

Kenny Buntinx
De Modderberen Quad Club VZW
Mersenhovenstraat 55
3723 Kortessem

+32 11729467
info@demodderberen.be

Onsite contactpersonen:

Nicolas Verroye
Synaptech
Koestraat 12
8970 Poperinge

+32 57339427
nicolas@synaptec.be

Agent

TSC Communication Group
www.tsc.be


http://www.ripe.net/whois?form_type=sim ... rch=Search


Wie belt een van deze personen even?
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Whaaa :oops: My mistake, 'k zocht natuurlijk 'modderberen.be' op^, ipv 'demodderberen.be'

en dan klopt wél alle info :)
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Het forum gaat vanmiddag even dicht voor de update.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Update V0.1
Het updaten is goed gegaan, nu is er nog een probleempje met het forwarden (of hoe je het ook wilt noemen).
Laatst gewijzigd door Ralph op zo 26 feb, 2006 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Update V0.2
Zoals je kan zien is er nu tussen de knoppen 'Nieuw onderwerp' en 'Nieuw antwoord' een print knop Afbeelding gekomen. Hiermee wordt een printervriendelijke pagina gemaakt, zo kan je interessante berichten uitprinten.

Klik er een keer op en je zult het wel zien wat het doet.

http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=141443
Laatst gewijzigd door Ralph op zo 26 feb, 2006 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Update V0.3

Het is nu ook mogelijk om alleen te zoeken in de titel van het bericht: Zoek alleen in bericht titel
Dit kun je vinden bij Afbeelding Zoeken

http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=298529
Plaats reactie