naam verandert, poll gesloten!

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...

wat vind jij beter?

reputatie en kaarten systeem.
22
42%
berichten teller
6
11%
geen van beiden
12
23%
allebei
13
25%
 
Totaal aantal stemmen: 53

jossoh
Quadrider
Quadrider
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 05 dec, 2005 19:26

naam verandert, poll gesloten!

Bericht door jossoh »

laat de democratie spreken.
Laatst gewijzigd door jossoh op di 19 dec, 2006 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
JAN15-10
Quadrider
Quadrider
Berichten: 303
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 21:47
Locatie: noord Brabant Nederland

Bericht door JAN15-10 »

Wat `n gelul zeg :verymad:

Nog effe en dan komt er nog bij te staan , of dat je blank of zwart bent. :zzz:
Er zitten er genoeg hier die daar ook nog wel een pol(letje) over willen beginnen , toch ? :hot:

Jan :bier2:
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

hoezo dat sommigen kunnen hier wel anoniem stemmen en je kunt zien of het geliefd is of niet
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Als je het er niet mee eens bent, dan zou het ook wel leuk zijn als je zegt waarom en andersom natuurlijk ook.
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Voor mij is geen van beide echt nodig, maar ik vond het soms wel handig om te zien hoeveel berichten een persoon heeft en nu moet ik daarvoor naar het profiel gaan. Die helmpjes maken mij niets uit, evenmin als het aantal onderwerpen.
Reputatie is wel leuk, maar 95% van de leden gaat gewoon op 0 blijven zitten, wat echter niet wilt zeggen dat ze geen meerwaarde aan het forum toevoegen.

EDIT - @Steffen - Het staat misschien niet op de juiste plaats, maar waarom zou hij geen poll mogen starten om de mening van de leden hieromtrend te vragen? Ik had het minstens een maand uitgesteld, want nu kan je moeilijk een beeld vormen van de voor- en nadelen.
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
Locatie: geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

awel, ik heb gepost op geen van beiden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat jullie het jezelf erg moeilijk maken(mods)
ik krijg soms de indruk dat jullie bang zijn om posts te verwijderen of om iemand te bannen. Wie is er hier baas? als je de titel mod krijgt is dat toch omdat je een meerwaarde aan het forum kan zijn? Als een mod dan een topic of post verwijderd moeten ze daa toch geen uitleg over geven? Laat staan zich verantwoorden! Wees een beetje kordaat en smijt de onnozele posts ervantss, de gebruiker zal dat wel verstaan op den duur. En als hij dan toch een nieuw topic opent met: "waarom moest mijn post weg"(al bleiten) dan verwijder je die toch opnieuw! en als ze toch blijven aanhouden dan ban je die een jaar of 10 van het forum, dan zll ze wel geleerd zijn. 'k denk dat jullie veel geluk hebben dat ivoman dat allemaal kan die snufjes aan het forum toevoegen, hoe zouden jullie het anders oplossen? Het is bijna een (kots)school met tuchtregels waar je hier op terechtkomt :verymad:
Dat is mijn gedacht erover
Erasmus all the way!
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

ik vind dat het aantal post terug moet komen. en reputatie moet weg. aangezien er zomaar een paar wat min punten gaan geven of + punten. dit moet alleen toegankelijk zijn voor mods en niet voor andere.
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Dit systeem is er net gekomen om alles wat transparanter en duidelijker te maken.
Ja, we zijn mods, en kunnen ook vrij hard optreden en iemand bannen, etc, we moeten ons niet verantwoorden, maar we willen gewoon dat iedereen weet waarom we bepaalde beslissingen nemen.

Ivpman en ik hebben 't systeem een paar dagen getest, en toen voorgesteld aan de rest van de moderatoren, en die zagen dit ook wel zitten, dus hebben we het ingevoerd. Het is fijn dat we door deze poll weten wat jullie erover denken, maar dit wil niet zeggen dat we dit systeem gaan aanpassen.

Dit systeem is ingevoerd om het forum terug leefbaar te maken, Ook voor de mods.

Er gaat niet "zomaar" wat punten gegeven worden, bij elk van de punten moet een reden opgegeven worden...

En er is niemand verplicht om hier te posten of zich nog maar te registreren. Iedereen is daar vrij in.

Het is al een tijdje dat het forum verziekt werd door commentaren, onnodige posts, enz... Toen was iedereen daarover aan't reclameren !
Awel, op deze manier gaan we er wat aan doen. We reageren 'n stuk sneller, en soms ook wel strenger, en nu zie je dat er weer zijn die er niet mee akkoord gaan.

Erwin
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Het is makkelijker en duidelijker om iemand zo een waarschuwing te geven. Dat moest dan via PM bijvoorbeeld en daar werd vaak niet op gereageerd of misschien zelfs niet eens gelezen. Een gele kaart is ook zichtbaar aan de andere, wat het minder aantrekkelijk maakt om een gele kaart te hebben denk ik. Net als met ezelsoren in de klas zitten :p
Dan is er nog het geautomatiseerde ban systeem waarbij een aantal dagen te bepalen is, dat maak het ook een stuk makkelijker en minder werk.
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

van mijn part hou je dit systeem maar zet het aantal posts ook terug zichtbaar,vooral voor de nieuwkomers is dit zo zien wie er al een tijdje op het forum zit en wie niet,en degene die zomaar posten om hun aantal omhoog te krijgen haal je ervan tussen.
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

doubletracing schreef:van mijn part hou je dit systeem maar zet het aantal posts ook terug zichtbaar,vooral voor de nieuwkomers is dit zo zien wie er al een tijdje op het forum zit en wie niet,en degene die zomaar posten om hun aantal omhoog te krijgen haal je ervan tussen.
Dit is heel eenvoudig te zien, ook zonder de posts, onder ieder zijn avatar staat 't volgende :
Reputatie: 0 Goedkeuren Afkeuren
Onderwerpen: 67
Geregistreerd op: 10 Nov 2004
Woonplaats: ronse
2005 Yamaha YFZ450
Registratiedatum staat er dus bij.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

ook goed :D :D laat jullie maar gaan,heb er alle vetrouwen in dat het goedkomt...
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

AlfA schreef:Dit systeem is er net gekomen om alles wat transparanter en duidelijker te maken.
Ja, we zijn mods, en kunnen ook vrij hard optreden en iemand bannen, etc, we moeten ons niet verantwoorden, maar we willen gewoon dat iedereen weet waarom we bepaalde beslissingen nemen.

Ivpman en ik hebben 't systeem een paar dagen getest, en toen voorgesteld aan de rest van de moderatoren, en die zagen dit ook wel zitten, dus hebben we het ingevoerd. Het is fijn dat we door deze poll weten wat jullie erover denken, maar dit wil niet zeggen dat we dit systeem gaan aanpassen.

Dit systeem is ingevoerd om het forum terug leefbaar te maken, Ook voor de mods.

Er gaat niet "zomaar" wat punten gegeven worden, bij elk van de punten moet een reden opgegeven worden...

En er is niemand verplicht om hier te posten of zich nog maar te registreren. Iedereen is daar vrij in.

Het is al een tijdje dat het forum verziekt werd door commentaren, onnodige posts, enz... Toen was iedereen daarover aan't reclameren !
Awel, op deze manier gaan we er wat aan doen. We reageren 'n stuk sneller, en soms ook wel strenger, en nu zie je dat er weer zijn die er niet mee akkoord gaan.

Erwin
waarom krijg ik dan 3 punten aftrek zonder reden leg mij dat eens uit. teminste ik neem aan als je bij reputatie - of + krijgt je de reden in typt en dit verzonden wordt naar de persoon zelf of niet?
ow sorry w8 zit al op -4
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Er is 1 persoon geweest die geen reden heeft ingevuld, er is al eerder gezegd dat die berichten zsm worden verwijderd. Maar je zou nog wel een strafpuntje verdienen voor het onnodig quoten in je bericht hierboven :)
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2075
Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

maar hij heeft wel -punten met geen geldige reden moet je maar eens kijken Ralph
http://www.demodderberen.be/forum/profi ... ion&u=1032
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Plaats reactie